Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Afstemning: Bør dommeren kunne få TV-billeder til hjælp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Afstemning: Bør dommeren kunne få TV-billeder til hjælp?

    Bør DBU ikke på muligheden for at give dommerne den hjælp de kan få fra TV-billeder, eller er du mere til "Det er den del af spillets charme"/Det udligner sig over en hel sæson"-holdet?

    Mvh

    MaxHH
    45
    Ja, giv dommeren den hjælp han ønsker.
    57.78%
    26
    Nej, det fungerer fint som i dag.
    31.11%
    14
    Ved ikke
    11.11%
    5

    The poll is expired.


    #2
    Jeg håber aldrig, at der bliver indført mållinje teknologi eller video til dommere... Fodbold er er sport med mennesker, målmænd begår fejl, forsvarere begår fejl, midtbanespillere begår, angribere begår, trænere begår fejl, sportsdirektørere begår fejl, dommer og linjevogtere begår fejl! og de koster ofte point. Jeg elsker fejlene lige så meget som jeg elsker genialiteterne, det beviser, at vi er mennesker... min frygt er at fodbolden bliver steril og kønsløs. No al calcio moderno - med alt hvad det indebærer!

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af kbhob Se indlæg
      Jeg håber aldrig, at der bliver indført mållinje teknologi eller video til dommere... Fodbold er er sport med mennesker, målmænd begår fejl, forsvarere begår fejl, midtbanespillere begår, angribere begår, trænere begår fejl, sportsdirektørere begår fejl, dommer og linjevogtere begår fejl! og de koster ofte point. Jeg elsker fejlene lige så meget som jeg elsker genialiteterne, det beviser, at vi er mennesker... min frygt er at fodbolden bliver steril og kønsløs. No al calcio moderno - med alt hvad det indebærer!
      Jeg må indrømme jeg har MEGET svært ved at se at fodbolden ville blive steril og/eller kønsløs, hvis dommeren i aftes havde fået en melding i øret om at der IKKE var offside... hvor er det sterile og kønsløse ved det?

      Mvh

      MaxHH

      Comment


        #4
        Altså hvis de dommerfejl bare skete en sjælden gang er det i orden. Men når det nu allerede flere gange i dette forår har kostet os i flere kampe med forkert dømt offside mv. Og har kostet mål i et par kampe pga det. Så er man ligeved at sige det skal indføres. De point man kan miste pga dommerfejl kan jo være afgørende til sidst

        Comment


          #5
          Alternativet kunne være, hvis man er så meget imod at det skal give for lange pauser i kampen, at der blev set på det i halvlegen og efter kampen, og så lade mål tælle eller annulleres. Altså hvis en mål bliv begået i første halvleg. Og man er i tvivl om er der er offside, så tæller målet indtil episoden er gennem set i halvlegen. Og hvis der er offside, så bliver målet taget fra og hvis der ikke er offside, så gælder det. For hvis dommeren og DBU kan give advarsler og karantæner efter kampen, selv om det ikke er set af dommerne så kan de vel også give mål. På den måde vil der ikke være nogen afbrud i kampen, for at se på TV klip. Og så skal de i min verden kun gælde de offside episoder hvor bolden går i mål.

          Comment


            #6
            Alle snakker om pauser ved gennemsyn af situationer. Hvad med de røvhuller (både OB og andre spillere), som ligger og vrider sig i græsset over det mindste lille skub, for dernæst at sætte panden på en bold som er faret 80 meter gennem luften. Måske gennemsyn kunne få spillerne til at spille, og ikke være så latterlige som de er i dag. Dertil kunne man give en form for advarsel til en hver spiller, som brokker sig til dommeren. Det bliver ikke lavet om - kun til et gult kort for brok.
            Jeg håber at 4. dommeren som alligevel står ude på sidelinjen og kigger, kunne se situationerne igennem på et kamera. Det vil måske tage 30 sekunder, hvor trænerne kunne kalde spillerne sammen, og give taktiske indspark.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Venze Se indlæg
              Alternativet kunne være, hvis man er så meget imod at det skal give for lange pauser i kampen, at der blev set på det i halvlegen og efter kampen, og så lade mål tælle eller annulleres. Altså hvis en mål bliv begået i første halvleg. Og man er i tvivl om er der er offside, så tæller målet indtil episoden er gennem set i halvlegen. Og hvis der er offside, så bliver målet taget fra og hvis der ikke er offside, så gælder det. For hvis dommeren og DBU kan give advarsler og karantæner efter kampen, selv om det ikke er set af dommerne så kan de vel også give mål. På den måde vil der ikke være nogen afbrud i kampen, for at se på TV klip. Og så skal de i min verden kun gælde de offside episoder hvor bolden går i mål.
              Det mener du forhåbentlig ikke seriøst det der, vel?
              Dvs. at et hold, der fører med en enkelt pind mod en modstander, der har fået et mål annuleret, og som kører sejren hjem, skal fratages sejren efterfølgende? I fald dette hold havde vidst under kampen, at der i stedet for en føring, havde været et uafgjort resultat, havde de måske ændret spillestil under kampen....det vil være helt håbløst det der.
              Mvh Kent

              Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

              Comment


                #8
                Jeg har stemt "ved ikke". Og det har jeg fordi jeg går ind for en tredje vej. Der kan godt være videohjælp under kampen, evt. i form af en femte-dommer der kan se tv-billeder, og kan tale i dommerens headset, men der skal ikke være pauser i spillet. Dvs. ingen "challenges" e.l.

                Og idéen om at dømme efter kampene/halvlegen er helt væk fra vinduet. Spillerne (og vi fans) skal vide om vi er købt eller solgt. Forstil jer et hold vinde mesterskabet på hjemmebane, for derefter at blive bortdømt ti minutter efter kampen er slut. Det er en helt håbløs idé.
                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                Kluden Krew - O'ense Internationals

                Comment


                  #9
                  Kan en linjevogter, eller en 4. dommer, give besked via dommeres øresnegl... så kan en 5. dommer foran en tv skærm vel også... uden det giver nogen pause i spillet...

                  Jeg synes også antallet af de her åbenlyse fejl er blevet for stort nu... og hvor vi ser en liga der i en række år nu har været, og er blevet, mere og mere tæt, og hvor en fejl kan være forskellen på liv og død og/eller mange millioner... så kunne man måske godt argumentere for at teknologien ligesom fulgte den udvikling...

                  Og så blev headset jo også indført først og fremmest for at kampene kunne afvikles mere fair...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #10
                    Jeg går og overvejer om det måske er tiden at afskaffe offside som vi kender det i dag.
                    om man er 2 meter foran på linie eller 2 meter bagved når man modtager bolden er i min forstand ligegyldig.

                    Om man så skal indføre noget nyt for at undgå fiskere må så diskuteres, men jeg er træt af at offsides skal ødelægge godt angrebsspil

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af binzer-fan Se indlæg
                      Jeg går og overvejer om det måske er tiden at afskaffe offside som vi kender det i dag.
                      om man er 2 meter foran på linie eller 2 meter bagved når man modtager bolden er i min forstand ligegyldig.

                      Om man så skal indføre noget nyt for at undgå fiskere må så diskuteres, men jeg er træt af at offsides skal ødelægge godt angrebsspil
                      Det er jeg så til gengæld helt uenig i... Hvis du ikke har offside, hvordan vil du så forhindre "fiskere" (som er grunden til, at man har reglen)?
                      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                      Kluden Krew - O'ense Internationals

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                        Jeg har stemt "ved ikke". Og det har jeg fordi jeg går ind for en tredje vej. Der kan godt være videohjælp under kampen, evt. i form af en femte-dommer der kan se tv-billeder, og kan tale i dommerens headset, men der skal ikke være pauser i spillet. Dvs. ingen "challenges" e.l.

                        Og idéen om at dømme efter kampene/halvlegen er helt væk fra vinduet. Spillerne (og vi fans) skal vide om vi er købt eller solgt. Forstil jer et hold vinde mesterskabet på hjemmebane, for derefter at blive bortdømt ti minutter efter kampen er slut. Det er en helt håbløs idé.
                        Det var ellers med vilje jeg formulerede det som jeg gjorde... netop så det ikke var FORMEN for videohjælpen, men princippet, der var til afstemning... :-)

                        Comment


                          #13
                          Det er også derfor jeg skriver at der skal overvejes en anden regl for at forhindre fiskeri.
                          men står du 2 meter på den ene eller anden side af linien er for mig ikke fiskeri, og ærgerligt at det skal ødelægge godt spil og gode mål.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af binzer-fan Se indlæg
                            Det er også derfor jeg skriver at der skal overvejes en anden regl for at forhindre fiskeri.
                            men står du 2 meter på den ene eller anden side af linien er for mig ikke fiskeri, og ærgerligt at det skal ødelægge godt spil og gode mål.
                            Hvor ofte vil du som angriber kunne stå to meter foran forsvarene, og ikke have en kæmpe-fordel. Kampene ville jo ende 10-7. Hvis jeg ville se det, kunne jeg se håndbold.

                            Du kan ikke bare foreslå at afskaffe offside, og så ikke have et alternativ
                            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                            Kluden Krew - O'ense Internationals

                            Comment


                              #15
                              @MaxHH jeg har ikke stemt og heller ikke set afstemningsresultatet løbende, for bedre at kunne danne mit eget forhold til en så væsentlig ændring. Et af svarmulighederne er "ja, giv dommeren den hjælp han ønsker" betyder det at dommeren før kampen kan afvise at modtage hjælpen og, som det er nu, stole på egne vurderinger og stå ved dem efterfølgende.
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment

                              Working...
                              X