Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk + Gryte: Har FCK ikke et ansvar for dansk fodbold?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Grytebust har været god, men glæder mig nu til at vi får en ny mellem stængerne. Spændende hvem der vinder duellen.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

      Jep, der kan man også blive overrasket både til det gode og til det dårlige ;-)
      Ja, men det er trods alt ikke bare grebet ud af ingenting, og er baseret på en slags videnskab?

      Comment


        #33
        Selvfølgelig har de ikke et ansvar for dansk fodbold per se. Altså come on. Fodbold er forretning, og det gælder om at maksimere vilkårene for sin egen business. Kan man hente ligaens bedste målmand/midtbanespiller gratis, så gør man sgu da det. Vi hentede selv Kløve, Tverskov og Helenius gratis for bare lige at tage et par eksempler.

        Hvis der er nogen som helst, der i ramme alvor mener, at det FCK's ansvar at alle andre hold i Superligaen ikke falder bagud økonomisk, så har de da misforstået, hvad fodbold handler om.

        Skulle der så sidde nogle på kontorgangene i Parken med diverse matematiske formler, der tager højde for alle mulige tilfældige obskure variabler, som hvornår man bør hente fra en dansk klub kontra hvornår man kan vente til efter et udenlandsophold, med baggrund i hvor spilleren er i sin karriere, og hvad sandsynligheden for at han flopper i en udenlandsk klub (som vi iøvrigt ikke ved, hvad bliver for én), for at vi så kan hente ham hjem igen billigt / i stedet for at betale transfersum til den danske klub. Og skulle FCK samtidig forpasse muligheden for at hente Viktor Fischer hjem til FCK, fordi "ah, er skal også være til de andre", selv om han sandsynligvis ikke gider spille i andre danske klubber.

        Kom nu lidt altså, det er fandme for søgt!

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
          Selvfølgelig har de ikke et ansvar for dansk fodbold per se. Altså come on. Fodbold er forretning, og det gælder om at maksimere vilkårene for sin egen business. Kan man hente ligaens bedste målmand/midtbanespiller gratis, så gør man sgu da det. Vi hentede selv Kløve, Tverskov og Helenius gratis for bare lige at tage et par eksempler.

          Hvis der er nogen som helst, der i ramme alvor mener, at det FCK's ansvar at alle andre hold i Superligaen ikke falder bagud økonomisk, så har de da misforstået, hvad fodbold handler om.

          Skulle der så sidde nogle på kontorgangene i Parken med diverse matematiske formler, der tager højde for alle mulige tilfældige obskure variabler, som hvornår man bør hente fra en dansk klub kontra hvornår man kan vente til efter et udenlandsophold, med baggrund i hvor spilleren er i sin karriere, og hvad sandsynligheden for at han flopper i en udenlandsk klub (som vi iøvrigt ikke ved, hvad bliver for én), for at vi så kan hente ham hjem igen billigt / i stedet for at betale transfersum til den danske klub. Og skulle FCK samtidig forpasse muligheden for at hente Viktor Fischer hjem til FCK, fordi "ah, er skal også være til de andre", selv om han sandsynligvis ikke gider spille i andre danske klubber.

          Kom nu lidt altså, det er fandme for søgt!
          Helt enig - det kan ikke siges tydeligere !

          Mvh pnl

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
            selvfølgelig har de ikke et ansvar for dansk fodbold per se. Altså come on. Fodbold er forretning, og det gælder om at maksimere vilkårene for sin egen business. Kan man hente ligaens bedste målmand/midtbanespiller gratis, så gør man sgu da det. Vi hentede selv kløve, tverskov og helenius gratis for bare lige at tage et par eksempler.

            Hvis der er nogen som helst, der i ramme alvor mener, at det fck's ansvar at alle andre hold i superligaen ikke falder bagud økonomisk, så har de da misforstået, hvad fodbold handler om.

            Skulle der så sidde nogle på kontorgangene i parken med diverse matematiske formler, der tager højde for alle mulige tilfældige obskure variabler, som hvornår man bør hente fra en dansk klub kontra hvornår man kan vente til efter et udenlandsophold, med baggrund i hvor spilleren er i sin karriere, og hvad sandsynligheden for at han flopper i en udenlandsk klub (som vi iøvrigt ikke ved, hvad bliver for én), for at vi så kan hente ham hjem igen billigt / i stedet for at betale transfersum til den danske klub. Og skulle fck samtidig forpasse muligheden for at hente viktor fischer hjem til fck, fordi "ah, er skal også være til de andre", selv om han sandsynligvis ikke gider spille i andre danske klubber.

            Kom nu lidt altså, det er fandme for søgt!
            DU TAGER FEJl! HVORFOR KAN JEG IKKE SKRIVE MED CAPS LOCK FOR AT VISE, HVOR VRED JEG ER? EDIT: NU VIRKER DET.
            Last edited by StateTrooper; 13-05-2019, 14:37.
            OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg

              DU TAGER FEJl! HVORFOR KAN JEG IKKE SKRIVE MED CAPS LOCK FOR AT VISE, HVOR VRED JEG ER? EDIT: NU VIRKER DET.
              Eh?

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Det er stadig gætværk at påstå at vi ville have klaret os dårligere hvis vi havde solgt Gryte.
                Det er det, ja. Ligesom det er gætværk at påstå det havde været en bedre forretning at sælge ham.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                  Tak for nogle gode svar. Jeg er stadigvæk ikke overbevist om, at FCK ikke har et ansvar for at skyde nogle af sine mange penge ud i resten af Danmark, når de suger spillere fra andre klubber. OB er jo ikke og bliver desværre nok aldrig igen en konkurrent for FCK. Så jeg forstår da måske godt, at de ikke smider 40 millioner for Paul i FCM, men det må da give mening for dem, at det kræver penge for en klub som OB, hvis man vil udvikle en spiller som Rasmus Falk eller finde en målmand som Grytebust i en mindre norsk klub.

                  Nu kommer jeg måske til at lyde naiv, og det er jeg garanteret også, men det BURDE være i FCKs interesse, at de ikke vinder the double år efter år. Hvor meget er det værd, når de har gjort det 10 år i træk? Jubler klubbens fans virkelig lige så højt ved mesterskab nummer syv i træk, som hvis vi skulle gå hen og vinde en enkelt gang? Odense ville jo gå amok i jubel, om det skulle ske.

                  Jeg har ikke noget imod, at FCK kan købe alle vores profiler, men jeg mener, at det ville være i deres interesse at lægge nogle penge hos os, så vi fortsat (desværre) kan være en fødekilde til dem. Når de bare venter og henter dem gratis, udvander de deres egne muligheder i fremtiden.

                  1. FCK har intet ansvar for at skyde penge i andre superliga klubber. FCK er gode købmænd slut prut.

                  2. Godt spørgsmål omkring de 7 mesterskaber

                  3. Din tankegang er meget mærkelig. FCK har intet ansvar for nogen klubber overhovedet, hvis de øjner en god handel så går de efter det. Så er det ligegyldigt om spilleren er hentet i OB, Eintracht Trier, Bate Borisov eller Pattaya United.

                  Comment

                  Working...
                  X