Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Horsens-OB 24.2.19

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Så ligger vi nummer fire efter kampdagen. Men det er virkeligt tæt med kun tre point ned til nummer ti. Så der er intet afgjort men med en sejr mod Brøndby kan vi vel klare top 6!
    Så er den tæt på sikker. Måske 1p i de sidste 2 kampe. Meeeeen. Vi står generelt ikke godt til BIF på hjemmebane. Så sælger den gerne for 1p

    Comment


      Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
      Mukthar har karantæne på søndag.
      Uden tvivl en fordel. Bliver stadig svært dog

      Comment


        Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
        Jeg så kampen, jo. Vi sad på det meste i første halvleg, men Horsens var mere effektive og scorede. Vi scorede en enkelt på en flot og konsekvent afslutning. Horsens scorede ligeledes på en konsekvent afslutning. Om der var 100% målchancer foruden scoringerne? Ikke rigtigt. En forkølet afslutning fra Kløve..

        Horsens var bedre i anden halvleg indtil udvisningen af Hansson. Det er samtlige medier enige om, som har beskrevet kampforløbet. Statistikker vinder ikke fodboldkampe, og Horsens er vel generelt det mandskab med mindre boldbesiddelse i de kampe de spiller, ikke kun mod os! De havde stadigvæk flere point end os før i dag, og inden dagens opgør havde scoret 29 mål og vi havde scoret 28 mål. I dag scorer vi et fortjent mål og de et fortjent mål. At vi skal bruge mere boldbesiddelse og flere afbrændere for score kan man jo ikke laste et modstanderhold for. Vores næste mål kommer som følge af at dommeren uden belæg ændrer kampforudsætningerne. Vi får 3 point i dag, men på en billig/ufortjent baggrund.. Sejren havde smagt bedre, hvis vi vandt 11 mod 11, eller hvis en udvisning var berettiget, hvilket den ikke var i dag. Ligegyldigt hvordan du vender og drejer den, så genstår at vi vinder i dag på baggrund af dommerhjælp! Hypotetiskt at påstå at vi havde vundet 11 mod 11, for det var om noget mod spillets gang ved udvisningen.
        Jeg ville nu også mene bashkim havde en kæmpe afbrænder foruden sin scoring i første halveg.
        Uanset hvor godt eller dårligt Horsens kommer ud til 2. Halvleg, så skaber de altså ikke en skid foruden deres scoring igennem hele kampen. Vi kunne som Bo sagde så fint efter kampen snildt have ført 3-1 ved pausen. Udvisning eller ej kunne vi nok også have scoret 3 efter pausen. Derfor er sejren fortjent. Horsens kan ikke gøre sig fortjent til noget som helst når de kun skaber en anstændig chance igennem 90 min på hjemmebane. Desuden tror jeg du er ene om at synes sejren havde smagt bedre, hvis vi havde vundet den 11 imod 11 i alle 90 min. Det er fløjtende ligegyldigt. Vi vandt i Horsens for første gang i 8 år, imod et hold hvor meget få hold vinder på baggrund af smuk fodbold. Det er fucking fedt, selvom Hansson nok ikke havde fortjent sit andet gule kort.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
          Jeg ville nu også mene bashkim havde en kæmpe afbrænder foruden sin scoring i første halveg.
          Uanset hvor godt eller dårligt Horsens kommer ud til 2. Halvleg, så skaber de altså ikke en skid foruden deres scoring igennem hele kampen. Vi kunne som Bo sagde så fint efter kampen snildt have ført 3-1 ved pausen. Udvisning eller ej kunne vi nok også have scoret 3 efter pausen. Derfor er sejren fortjent. Horsens kan ikke gøre sig fortjent til noget som helst når de kun skaber en anstændig chance igennem 90 min på hjemmebane. Desuden tror jeg du er ene om at synes sejren havde smagt bedre, hvis vi havde vundet den 11 imod 11 i alle 90 min. Det er fløjtende ligegyldigt. Vi vandt i Horsens for første gang i 8 år, imod et hold hvor meget få hold vinder på baggrund af smuk fodbold. Det er fucking fedt, selvom Hansson nok ikke havde fortjent sit andet gule kort.
          👍
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Spørgsmålet er jo så om han gør det. Vores defensive organisation kan jo blive smadret til sommer ved afgange af Gryte og Tverskov som jo bare gang på gang er MOM. Ingen i den bagkæde er i nærheden af hans niveau. Og Ryan og JBL har også kun 1 år tilbage uden dog at de er uerstattelige. Men kan vi købe noget i samme niveau?

            Jeg tror desuden at man kører videre med de 3 angribere vi har samt forfremmer unge Frøkjær til angrebet som 4. Valg og udviklingsspiller.
            Jeg er ikke i tvivl om at der nok skal blive handlet til sommer, men om vi samlet set kommer til at stå stærkere end nu/før salget af MJ tvivler jeg stærkt på
            Jeg synes at Tverskov er megaboss. Gryte er jeg ikke sikker på er så vigtig for holdet mere. Vi mangler en power-angriber ala Zohore. 2 bedre forsvarsspillere på siden af Tverskov. Men jeg tror at Michelsen ved hvor der kan forstærkes. Jeg er fortrøstningsfuld med ham

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
              Jeg synes at Tverskov er megaboss. Gryte er jeg ikke sikker på er så vigtig for holdet mere. Vi mangler en power-angriber ala Zohore. 2 bedre forsvarsspillere på siden af Tverskov. Men jeg tror at Michelsen ved hvor der kan forstærkes. Jeg er fortrøstningsfuld med ham
              Fuldstændig enig i de behov vi har og at JM ved hvad der er brug for. Det eneste jeg stiller spørgsmålstegn ved er om vi reelt er stærkere om 6 måneder end den trup vi har idag. Jeg tvivler stærkt. Det er muligt at den bliver solgt som at “Vi er kommet styrket ud af vinduet” men det ved vi jo alle ikke passer altid.

              Tverskov fortjener at komme afsted og OB burde kunne få en pæn transfersum for ham. Men nuj hvor har han altså kæmpe betydning for vores hold.
              Ludwig,Ramon og Lund er ganske ordinære superligaspillere der vil se dårligere ud uden ham ved siden.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                Synes, at det er voldsomt at kalde det en dommerfejl. Som jeg ser det, så går han ned inden kontakten, og så er det jo lidt et spørgsmål, om det er decideret film eller ej. Der taler det så nok ikke til Hallur H’s fordel, at han er sådan en usympatisk type, der ofte snyder og bedrager, hvor han kan
                Efter at have set den nogle gange, kan jeg faktisk godt se det gule kort. Jeg er faktisk temmeligt træt af at høre kommentatorer sige "Der er jo kontakt". Det er der fandme mange gange i løbet af en fodboldkamp!!!
                Det der gør at jeg faktisk synes det er ok er, at han efter at være blevet rørt - ikke skubbet som jeg ser det - helt tydeligt kaster sig. Hvis det er den smule kontakt der får benene til at flyve op under ham, skal han satme en tur i fitness!!!

                Comment


                  Drachman udgik pga lille forstrækning i baglår

                  https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ire-point-mere

                  Han vurderer desuden at vi skal bruge 4p mere for at nå Top 6

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af SydFyn Se indlæg
                    Efter at have set den nogle gange, kan jeg faktisk godt se det gule kort. Jeg er faktisk temmeligt træt af at høre kommentatorer sige "Der er jo kontakt". Det er der fandme mange gange i løbet af en fodboldkamp!!!
                    Det der gør at jeg faktisk synes det er ok er, at han efter at være blevet rørt - ikke skubbet som jeg ser det - helt tydeligt kaster sig. Hvis det er den smule kontakt der får benene til at flyve op under ham, skal han satme en tur i fitness!!!
                    Det er lige præcis det! Ligemeget om der er berøring eller ej, så overspiller han situationen. Og så kan det godt være, at man også som dommer bare kunne have ladet være med at dømme noget (det var der sikkert også nogen, der ville have gjort - især når det første gule også havde et lidt kontroversielt forløb), men Hansson giver dommeren muligheden . Og så skal man også lige huske på, at dommeren kun har mulighed for at se den en gang i realtime, mens vi sidder og diskuterer på baggrund af 3-4 forskellige vinkler og slowoptagelser, og alligevel er alle ikke enige. Det er et dommerskøn i en tæt på 50-50 situation, så at kalde det en dommerfejl er forkert i min verden.

                    Det indrømmer Hansson endda selv:
                    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...en-for-holdet/

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Drachman udgik pga lille forstrækning i baglår

                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ire-point-mere

                      Han vurderer desuden at vi skal bruge 4p mere for at nå Top 6
                      okay det forsvarer så den udskiftning.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        okay det forsvarer så den udskiftning.
                        I den grad, men det var da også det bedst tænkelige tidspunkt at undvære ham på, da vi totalt dominerer, da vi lige er kommet i overtal. Han havde dog nok kunne skabe lidt mere ro til sidst, hvor vi skubbes for langt tilbage, men det kostede heldigvis ikke. Han skal bare være klar til næste gang, for hans bolderobringer kan blive kampafgørende imod bøf. Her vil jeg nødig se JJT blive overfaldet i deres pres!

                        Comment


                          Han SKAL være klar til på søndag, så må han spares mod EfB
                          siden 1887

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                            Det er ret tydeligt, at det er Michelsens gameplan at have flere løbestærke, erobrings og duelstærke spillere på midtbanen. Eske og JJT er bestemt bedre boldspillere, men det er tydeligt (også set ved statistik på Superliga.dk) at CN og Kløve er bedre til det førstnævnte.
                            Der er vist ingen tydelig statistik som viser det, hvis du kigger på tallene ift antal spillede min.
                            Hvis du også kigger på vundne tacklinger så vinder Esle og JJT over både Kløve og CN, vundne dueller er ret tæt hvor JJT dog falder helt ud i hovedstødsdueller, men han vinder så klart i målscoringen.

                            Kløve vinder i cleringer, ved så ikke hvad cleringer dækker over?

                            Kigger du på afleveringer så er det også ret lige ift nøjagtigheden her falder Kløve helt ud med lange afleveringer hvor kun 28,8% rammer en medspiller.

                            antal løbet meter her er CN klart bedst foran JJT tæt forfulgt at Kløve og Eske
                            Last edited by Magge; 25-02-2019, 10:14.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Der er vist ingen tydelig statistik som viser det, hvis du kigger på tallene ift antal spillede min.
                              Hvis du også kigger på vundne tacklinger så vinder Esle og JJT over både Kløve og CN, vundne dueller er ret tæt hvor JJT dog falder helt ud i hovedstødsdueller, men han vinder så klart i målscoringen.

                              Kløve vinder i cleringer, ved så ikke hvad cleringer dækker over?

                              Kigger du på afleveringer så er det også ret lige ift nøjagtigheden her falder Kløve helt ud med lange afleveringer hvor kun 28,8% rammer en medspiller.

                              antal løbet meter her er CN klart bedst foran JJT tæt forfulgt at Kløve og Eske
                              Det er da ikke tæt i forhold til afleveringerne :).
                              Casper Nielsen har en af de absolut laveste procentsatser af alle midtbanespillere i suppen og de sidste 2 kampe er han vist under 50%, det er uhørt lavt.
                              Samlet ligger han på 65%.
                              Han løber meget men er altså en gave for OB´s modstandere.
                              Last edited by Entusiastens; 25-02-2019, 14:11.
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                                Det er da ikke tæt i forhold til afleveringerne :).
                                Casper Nielsen har en af de absolut laveste procentsatser af alle midtbanespillere i suppen og de sidste 2 kampe er han vist under 50%, det er uhørt lavt.
                                Samlet ligger han på 65%.
                                Han løber meget men er altså en gave for OB´s modstandere.
                                Tja, 65% er bestemt ikke prangende, men er nogenlunde på niveau med spillere som Jens Stage, Jakob Ankersen og Mikkel Kallesøe. Er det også en gave til modstanderne, når disse spillere spiller? Eller er det andet der tæller end pasningsprocenten? William Kvist har 94,3% i den statistik på 212 afleveringer - men mit bud er også at CN forsøger flere fremadrettede afleveringer end Kvist...

                                EDIT: CN er blandt de midtbanespillere i Suppen med størst procentdel fremadrettede afleveringer (41,7%). Kvist har 16%...
                                Last edited by driflin; 25-02-2019, 15:03.

                                Comment

                                Working...
                                X