Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superliga struktur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
    Sådan set enig.
    Men hvis man nu fik alle point med over fra grundspillet, så ville det vel stadig være tilfældet.
    Så ville formålet med slutspillet kun være at få sorteret X antal hold fra, og så måtte de resterende hold kæmpe videre om mesterskabet.
    Ex 12 hold i ligaen der mødes 2 gange = 22 kampe.
    Så sorteres de 6 dårligste fra og de 6 bedste (og 6 dårligste) mødes så 2 gange igen = 10 kampe. Dvs 32 i alt.
    Det ville i hvert fald sikre at der ikke var nogen hold der fik flere hjemmekampe mod hold X end andre.
    Nej tak - det ville udvande interessen for de enkelte kampe. Tænk sig at møde det samme hold 4-6 gange om året... hvor spændende er det lige?
    Siden at Real Madrid og Barcelona mødtes 5-6 gange på en sæson, har jeg ikke rigtig haft interesse for det opgør og det samme vil helt sikkert mindske min interesse i de sjove opgør, hvor vi møder BIF og FCK

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
      Nej tak - det ville udvande interessen for de enkelte kampe. Tænk sig at møde det samme hold 4-6 gange om året... hvor spændende er det lige?
      Siden at Real Madrid og Barcelona mødtes 5-6 gange på en sæson, har jeg ikke rigtig haft interesse for det opgør og det samme vil helt sikkert mindske min interesse i de sjove opgør, hvor vi møder BIF og FCK
      Det vil være 4 gange i stedet for 3 gange mod 5 af holdene, så det ser jeg ikke det store problem i.
      Og man ville være sikret samme antal hjemme- og udebanekampe mod alle hold.

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
        Sådan set enig.
        Men hvis man nu fik alle point med over fra grundspillet, så ville det vel stadig være tilfældet.
        Så ville formålet med slutspillet kun være at få sorteret X antal hold fra, og så måtte de resterende hold kæmpe videre om mesterskabet.
        Ex 12 hold i ligaen der mødes 2 gange = 22 kampe.
        Så sorteres de 6 dårligste fra og de 6 bedste (og 6 dårligste) mødes så 2 gange igen = 10 kampe. Dvs 32 i alt.
        Det ville i hvert fald sikre at der ikke var nogen hold der fik flere hjemmekampe mod hold X end andre.
        Jeg har bare svært ved at se fordelen... ud over at topklubberne naturligvis kan tjene ekstra penge. Hvad skulle det gode være, for tilskuere, og for klubber der ikke var (mere eller mindre) sikre på at ende i topdelen?

        Mvh

        MaxHH

        Comment


          #94
          En liga der midt i sæsonen knækker midt over, for at sende halvdelen af holdene ud i noget der maks giver en 7. plads..?

          Det ville ederhyleme have været surt at være OBŽere så, hvis det havde været denne sæson... Nr. 7 efter de 22. runder, hvilket ikke ville have givet os den efterfølgende kamp mod BIF, der gør vi nu er 6Žer... Hvem faŽen skulle vi vinde over så, når nu vi ikke kan over bundholdene...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #95
            http://www.bt.dk/blogs/superligaen-k...e-hvad-den-vil

            faldt lige over den her mens vi venter på næste runde. Syntes han har nogle gode pointer...

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              http://www.bt.dk/blogs/superligaen-k...e-hvad-den-vil

              faldt lige over den her mens vi venter på næste runde. Syntes han har nogle gode pointer...
              De afsluttende ord er jo fremragende "Superligaens tiltrækningskraft er det lokale drama, nærværet, identifikationen. Hvorfor egentlig ikke dyrke det?". Det siger det hele og det er derfor at dansk fodbold for mig er så meget mere vigtigt end champions league, premier league og hvad der ellers findes af ligaer. Fedt når det kan siges så kort og klart som FF gør det her.
              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                De afsluttende ord er jo fremragende "Superligaens tiltrækningskraft er det lokale drama, nærværet, identifikationen. Hvorfor egentlig ikke dyrke det?". Det siger det hele og det er derfor at dansk fodbold for mig er så meget mere vigtigt end champions league, premier league og hvad der ellers findes af ligaer. Fedt når det kan siges så kort og klart som FF gør det her.
                Trykker på den store, fede "enig"-knap!
                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                Kluden Krew - O'ense Internationals

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                  De afsluttende ord er jo fremragende "Superligaens tiltrækningskraft er det lokale drama, nærværet, identifikationen. Hvorfor egentlig ikke dyrke det?". Det siger det hele og det er derfor at dansk fodbold for mig er så meget mere vigtigt end champions league, premier league og hvad der ellers findes af ligaer. Fedt når det kan siges så kort og klart som FF gør det her.
                  For en gangs skyld enig med FF

                  Comment


                    #99
                    http://www.bold.dk/nyt/2-div-debatte...on-til-24-hold

                    Målet er at hæve niveauet
                    Forslaget sigter efter tre ting:

                    Dels efter at hæve niveauet i 2. division, så det kommer tættere på 1. division.

                    Dels at sikre, at der kommer flere betydningsfulde kampe i løbet af en sæson - at der er mere på spil for flere hold i flere kampe.

                    Og endelig at sikre, at det vitterligt er de to bedste hold, der rykker op, og ikke som nu det bedste hold fra Øst-rækken og det bedste hold fra Vest-rækken.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                      http://www.bold.dk/nyt/2-div-debatte...on-til-24-hold

                      Målet er at hæve niveauet
                      Forslaget sigter efter tre ting:

                      Dels efter at hæve niveauet i 2. division, så det kommer tættere på 1. division.

                      Dels at sikre, at der kommer flere betydningsfulde kampe i løbet af en sæson - at der er mere på spil for flere hold i flere kampe.

                      Og endelig at sikre, at det vitterligt er de to bedste hold, der rykker op, og ikke som nu det bedste hold fra Øst-rækken og det bedste hold fra Vest-rækken.
                      Læste godt artiklen - og så kan man tale for og imod det, man kalder slutspil (bare fordi, det hedder slutspil), men jeg synes faktisk, deres overordnede plan lyder ganske fornuftig.
                      Mvh Kent

                      Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                        Læste godt artiklen - og så kan man tale for og imod det, man kalder slutspil (bare fordi, det hedder slutspil), men jeg synes faktisk, deres overordnede plan lyder ganske fornuftig.
                        Det lyder ikke så dumt... men det er nok nemmere at sluge, fordi det er i 2. division, og ikke noget der påvirker OB... ,o)

                        Mvh

                        MaxHH

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                          Læste godt artiklen - og så kan man tale for og imod det, man kalder slutspil (bare fordi, det hedder slutspil), men jeg synes faktisk, deres overordnede plan lyder ganske fornuftig.
                          De to første mål er præcist en af de to hovedårsager til at jeg overhovedet ikke synes vi skal udvide vores bedste række.
                          Jeg er overbevist om at en udvidelse vil forstærke de to første målsætninger i forkert retning (lavere niveau og flere ubetydelige kampe).

                          Comment


                            Jeg fatter heller ikke dem der går ind for flere betydningsløse kampe. Kan ikke se det rr et mål i sig selv.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                              Jeg fatter heller ikke dem der går ind for flere betydningsløse kampe. Kan ikke se det rr et mål i sig selv.
                              Det er nu også lidt at et stråmandsargument... tror ikke du finder NOGEN der går ind for "flere betydningsløse kampe"... at det KAN være et resultat af nogen af modellerne, er en valid debat, og én der skal tages, men det er hverken et ønske i sig selv, eller et mål... ,o)

                              Mvh

                              MaxHH

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                                Jeg fatter heller ikke dem der går ind for flere betydningsløse kampe. Kan ikke se det rr et mål i sig selv.
                                Går ind for flere..? Hvor mange betydningsløse kampe er der i ligaen i år..?

                                Der har i det hele taget været et absolut minimum af betydningsløse kampe i en række sæsoner nu...
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X