Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superliga struktur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Okay..? Så en klar mester og en klar nedrykningskandidat(er kun én) i den ene liga, allerede med +10 runder igen... og en klar nedryknings kandidat(også kun én) i den anden liga, med +5 runder igen... det er nu lige pludselig blevet mere interessant, og skulle hæve niveauet..?

    25 point mellem nr. 1 og 2... 4 runder før slut... Ingen egentlig spænding om nedrykningen i nogen af de to ligaer... Ja det er da helt sikkert mere interessant end en liga med enkelte kampe uden betydning... (I/A)
    Til gengæld er der ikke en frygtelig masse fyld og dårlige hold.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
      Til gengæld er der ikke en frygtelig masse fyld og dårlige hold.
      Synes du helt ærligt at det her er mere spændende..? også med kun 4 pladser der betyder noget..? Hvis de 4-6 umarkerede hold ikke er endt som det du ellers frygter så meget ved en 16 holds liga, hvad er de så endt som..?

      1. Salzburg 33 24 5 4 105:31 77
      2. Rapid Wien 32 14 10 8 52:35 52
      3. Austria Wien 33 14 10 9 55:39 52
      4. Grodig 32 13 7 12 58:64 46
      5. Sturm Graz 33 11 9 13 51:52 42
      6. Ried 33 9 13 11 50:57 40
      7. AC Wolfsberger 33 10 8 15 48:61 38
      8. Admira 33 10 9 14 48:59 34
      9. Neustadt 33 8 9 16 35:78 33
      10. Innsbruck 33 5 12 16 38:64 27
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Synes du helt ærligt at det her er mere spændende..? også med kun 4 pladser der betyder noget..? Hvis de 4-6 umarkerede hold ikke er endt som det du ellers frygter så meget ved en 16 holds liga, hvad er de så endt som..?

        1. Salzburg 33 24 5 4 105:31 77
        2. Rapid Wien 32 14 10 8 52:35 52
        3. Austria Wien 33 14 10 9 55:39 52
        4. Grodig 32 13 7 12 58:64 46
        5. Sturm Graz 33 11 9 13 51:52 42
        6. Ried 33 9 13 11 50:57 40
        7. AC Wolfsberger 33 10 8 15 48:61 38
        8. Admira 33 10 9 14 48:59 34
        9. Neustadt 33 8 9 16 35:78 33
        10. Innsbruck 33 5 12 16 38:64 27
        Nu spiller de jo også om europa pladser. Og omvendt giver det plads til at de kan bruge unge talenter, når der ikke er den store fare for nedrykning.

        Comment


          Desuden ser det for mig ud som om næsten alle har noget at spille for. 3 nederste for nedrykning. 7 øverste for europa.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
            Nu spiller de jo også om europa pladser. Og omvendt giver det plads til at de kan bruge unge talenter, når der ikke er den store fare for nedrykning.
            De europæiske pladser er nr. 1, 2, og 3... så der er kun 4 pladser der betyder noget i alt...

            Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
            Desuden ser det for mig ud som om næsten alle har noget at spille for. 3 nederste for nedrykning. 7 øverste for europa.
            Med 9 point at spille om..? Det kan jeg ikke helt se at de har...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Så fik vi ny struktur på 2. div.:

              http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle2311689.ece
              Mvh Kent

              Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

              Comment


                Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                Så fik vi ny struktur på 2. div.:

                http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle2311689.ece
                Om 10 år er der vel 2 hold i hver række?
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  Om 10 år er der vel 2 hold i hver række?
                  Tror du virkelig?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                    Tror du virkelig?
                    Det trækker da i den retning :D.
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                      Om 10 år er der vel 2 hold i hver række?
                      Jeg kan ikke lide tendensen med at skære så meget ned på holdene i divisionerne. Det kan godt være, at formålet er at styrke eliten, men for fodboldens udbredelse, er det en ærgerlig tendens.. Med kun få divisionshold bliver det hele samlet omkring storbyerne, mens større provinsbyer som Svendborg og Middelfart får svært ved at have et hold i divisionerne.. Dermed frygter jeg, at interessen for fodbolden bliver svækket mange steder, og dét ved jeg ikke om er godt for eliten på sigt..

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
                        Jeg kan ikke lide tendensen med at skære så meget ned på holdene i divisionerne. Det kan godt være, at formålet er at styrke eliten, men for fodboldens udbredelse, er det en ærgerlig tendens.. Med kun få divisionshold bliver det hele samlet omkring storbyerne, mens større provinsbyer som Svendborg og Middelfart får svært ved at have et hold i divisionerne.. Dermed frygter jeg, at interessen for fodbolden bliver svækket mange steder, og dét ved jeg ikke om er godt for eliten på sigt..
                        Kort sigt eller langt sigt?

                        Comment


                          Så ruller den igen...

                          http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...ligaen/5460719
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                            er ærligt ikke så meget inde i det - men man må vel også bare kigge på de fakta der måtte være - at det nok virker og i længden styrker dansk fodbold.

                            Efter er min mening har vi da brug for det - vi er ikke så stærke i DK for tiden...

                            Men hvad mener de? Færre hold? Hvordan skal et slutspil se ud? Hvad er planen?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                              er ærligt ikke så meget inde i det - men man må vel også bare kigge på de fakta der måtte være - at det nok virker og i længden styrker dansk fodbold.

                              Efter er min mening har vi da brug for det - vi er ikke så stærke i DK for tiden...

                              Men hvad mener de? Færre hold? Hvordan skal et slutspil se ud? Hvad er planen?
                              personligt mener jeg fokus bør være på dansk fodbold, om superligaen er interessant - og ikke så meget på hvor godt et eller to hold klare sig i europa. Undskyld mig men det er da mig komplet ligegyldigt om AAB eller FCK klare sig godt i euro League, eller CHL for den sags skyld. Om ikke andet vil de mange penge fra netop chl være med til at skævvride den danske liga endnu mere da forskellen på top og bund - som allerede er ganske stor bare vil blive endnu større.
                              Man kan så sige at slutspil eller ej så trækker de større klubber fra resten rent økonomisk og det vil alt andet lige blive sværere for mindre hold at overraske.
                              Men at ændre ligastrukturen for at et dansk hold skal klare sig lidt bedre i europa giver for mig ingen mening - og AAB kom altså videre fra gruppespillet, er det ikke godt nok? Så fik de tæsk af et bedre hold - men sådan vil det jo altså gå når man kommer til de sværere kampe.

                              Hørte Frimann tale varmt for slutspil den anden dag - her nævnte han også Belgien som eksempel, og snakkede om top 6 og de nederste 6....så mon ikke et slutspil ville blive noget med første halvdel alle mod alle for at komme i top 6, der så spiller om mesterskabet, mens resten kæmper for at undgå nedrykning.
                              - Kigger man mod håndbolden kan der evt. også tages point med over alt efter hvor man har placeret sig i grundspillet.

                              Men slutspil Nej tak herfra!

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                                er ærligt ikke så meget inde i det - men man må vel også bare kigge på de fakta der måtte være - at det nok virker og i længden styrker dansk fodbold.

                                Efter er min mening har vi da brug for det - vi er ikke så stærke i DK for tiden...

                                Men hvad mener de? Færre hold? Hvordan skal et slutspil se ud? Hvad er planen?
                                Nu ved jeg ikke om de påtænker samme struktur som i Belgien, men:

                                Sådan fungerer det i Belgien
                                Ligaen har 16 hold, der møder hinanden to gange i grundspillet

                                De seks bedste går videre til mesterskabs-slutspillet og tager halvdelen af deres point (rundet op) med.
                                Hvert hold møder hinanden ude og hjemme efter samme system som i grundspillet - vinderen bliver belgisk mester.

                                Holdene mellem 7 og 14 deles op i to puljer bestående af:
                                Pulje A: Nr. 7, 9, 11 og 13
                                Pulje B: Nr. 8, 10, 12 og 14

                                Vinderen af de to puljer mødes i en playoff-finale om at møde nummer fire eller fem fra mesterskabs-slutspillet (afhænger af, om den belgiske pokalvinder slutter i top 4)

                                Vinderen af den kamp får en Europa League-plads.
                                Nr. 15 og 16 møder hinanden over fem kampe (nr. 15 tager tre point med). Taberen rykker ned.
                                Vinderen går i et slutspil med de tre bedste fra næstbedste række. Vinderen af dette slutspil spiller i den bedste række sæsonen efter.

                                Comment

                                Working...
                                X