Oprindeligt indsendt af MaxHH
Se indlæg
1)
Hvorvidt vi får en federe liga er jo en helt individuel vurdering. I min verden bliver det en mindre interessant turnering, men der må vi nok bare være uenige..
2)
Jeg mener sagtens vi kan konkurrere med andre forholdsvist store ligaer i europa. Her tænker jeg primært på Belgien, Schweiz, Skotland og Østrig, som vi i flere tilfælde har set eksempler på, at danske hold kan spille op med. Jeg synes det du skriver antyder lidt en opgivende mentalitet (korriger mig gerne hvis jeg tager fejl). Jeg tror sagtens vi kan konkurrere med de 4 førnævnte lande, både nu, men også på lang sigt. Med 16 hold som skal dele puljen tror jeg desværre det bliver noget nær en umulighed. Dels pga. det økonomiske aspekt, men også fordi topholdene i Danmark (bl.a. OB) ikke vil blive matchet til daglig på et højt nok niveau, og derfor vil have sværere ved at konkurrere internationalt.
3)
Selvfølgelig vil det samlede antal mennesker ikke falde. Det skriver jeg heller ikke, da det jo er åbenlyst, da der vil komme 4 flere hold i superligaen. Men hvorfor så ikke udvide til 20 hold? Der vil der antal mæssigt stadig komme endnu flere til superliga fodbold?
Comment