Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Homoseksuelle fodboldspillere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af majs Se indlæg
    Jeg er så af den holdning, at det må være Fischer som her fremstår homofobiske. Han vil ikke kaldes homo, men hvad er der egentlig i vejen med at være homoseksuel?
    Det er okay hvis du ikke forstår konceptet med at sætte ting ind i en kontekst, men jeg vil nu alligevel opfordre dig til måske at vende den en gang mere :).
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

      Kan du forklare mig hvorfor folk laver tilråbet mod Fischer?
      Tror du det er...
      1. fordi de godt kan lide ham og synes han fortjener en kompliment, eller
      2. fordi de mener det er nedsættende og dermed bevidst bruger ordet på en måde hvor det kommer til at virke nedsættende?
      Nej det kan jeg ikke

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

        Det er okay hvis du ikke forstår konceptet med at sætte ting ind i en kontekst, men jeg vil nu alligevel opfordre dig til måske at vende den en gang mere :).
        Dvs, tillægge folk en holdning/frit at fortolke hvad folk siger og mener ud fra en given sætning?

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af majs Se indlæg

          Dvs, tillægge folk en holdning/frit at fortolke hvad folk siger og mener ud fra en given sætning?
          I så fald bliver det nok svært at forklare dig ret meget.

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af majs Se indlæg

            Dvs, tillægge folk en holdning/frit at fortolke hvad folk siger og mener ud fra en given sætning?
            Hvis man bruger bare to hjerneceller ved man udmærket at udråbene er ment negativt. Og det ved du også udmærket godt, for så dum kan du umuligt være.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

              I så fald bliver det nok svært at forklare dig ret meget.
              Er du racist?

              Comment


                #67
                Vildt som OB får på puklen her. Jeg husker en landskamp i Portugal, hvor den officielle Capo, som jeg går ud fra DBU på en eller anden måde har godkendt, sagde, nu skal vi have en sang om Ronaldos seksuelle overbevisning, og så startede Ronaldo han er gay alé alé. Der sang samtlige, inklusiv mig selv med. Ja det var egentlig totalt plat og dumt, men man tænkte egentlig ikke så meget over det. På et dansk stadion kunne jeg aldrig drømme om at råbe bøsse eller homo. Men det virkede så harmløst der. Men eksemplet er mere for at sige at det 100% sikkert er blevet sunget i alle klubber i suppen. Og at det virker hyklerisk at DBU også går ud på twitter, når jeg ved det er blevet sunget til mage away kampe med landsholdet. Mange prøver at få nogle billige point her. Men fedt at det giver debat, men helt forkert at vi fremstilles som røvhullerne.

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                  Vildt som OB får på puklen her. Jeg husker en landskamp i Portugal, hvor den officielle Capo, som jeg går ud fra DBU på en eller anden måde har godkendt, sagde, nu skal vi have en sang om Ronaldos seksuelle overbevisning, og så startede Ronaldo han er gay alé alé. Der sang samtlige, inklusiv mig selv med. Ja det var egentlig totalt plat og dumt, men man tænkte egentlig ikke så meget over det. På et dansk stadion kunne jeg aldrig drømme om at råbe bøsse eller homo. Men det virkede så harmløst der. Men eksemplet er mere for at sige at det 100% sikkert er blevet sunget i alle klubber i suppen. Og at det virker hyklerisk at DBU også går ud på twitter, når jeg ved det er blevet sunget til mage away kampe med landsholdet. Mange prøver at få nogle billige point her. Men fedt at det giver debat, men helt forkert at vi fremstilles som røvhullerne.
                  Jeg er helt enig i, at det er absurd, at det her bliver gjort til en OB ting. Enhver der har bevæget sig på danske fodboldstadioner ved, at det foregår på stort set alle Superligastadioner, og at der i øvrigt foregår værre ting, som ikke fylder meget i en offentlig debat.

                  Det der foregik i går, tvivler jeg på var meget anderledes fra nogle af de ting jeg også har oplevet førhen, og som OB-fan kan man godt ærgre sig over, at det er os der skal tage skraldet, når der nok sidder mange klubber derude, hvor man er mindst ligeså skyldige. Når det så er sagt, er det bestemt ikke for tidligt, at den her debat bliver rejst, og at klubberne begynder at gøre noget aktivt ved det. Jeg kunne godt drømme om, at OB som klub gik noget mere aggressivt til værks, end hvad man øjensynligt har gjort indtil videre, især med tanke på, hvor rigidt man har gået til så mange andre sager. Det her er et kæmpe PR-selvmål for klubben, som jeg ikke kan huske at have set i mange år, derfor burde reaktionen også være derefter.

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                    Vildt som OB får på puklen her. Jeg husker en landskamp i Portugal, hvor den officielle Capo, som jeg går ud fra DBU på en eller anden måde har godkendt, sagde, nu skal vi have en sang om Ronaldos seksuelle overbevisning, og så startede Ronaldo han er gay alé alé. Der sang samtlige, inklusiv mig selv med. Ja det var egentlig totalt plat og dumt, men man tænkte egentlig ikke så meget over det. På et dansk stadion kunne jeg aldrig drømme om at råbe bøsse eller homo. Men det virkede så harmløst der. Men eksemplet er mere for at sige at det 100% sikkert er blevet sunget i alle klubber i suppen. Og at det virker hyklerisk at DBU også går ud på twitter, når jeg ved det er blevet sunget til mage away kampe med landsholdet. Mange prøver at få nogle billige point her. Men fedt at det giver debat, men helt forkert at vi fremstilles som røvhullerne.
                    Jeg kunne ikke være mere enig.

                    Debatten er super vigtig her. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor fans mener grænsen går. Racistiske tilråb er selvfølgelig et klart no go. Det er Fischer er homo, så også. Racisme og homofobi skal ikke accepteres. Så langt så godt, også selvom jeg personligt mener at den sang som blev sunget igår, ikke tangere homofobi.

                    I princippet, der var blevet råbt "Fischer er dårlig" havde det meget firkantet sagt, været voksenmobning. Er voksenmobning ok?
                    "Fischer er en kælling" ville være sexistisk. Er sexisme ok?

                    Jeg mener at den polititiske korrekthed med til at skubbe ubehageligt meget til grænserne for hvad man må sige.

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af majs Se indlæg

                      Jeg kunne ikke være mere enig.

                      Debatten er super vigtig her. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor fans mener grænsen går. Racistiske tilråb er selvfølgelig et klart no go. Det er Fischer er homo, så også. Racisme og homofobi skal ikke accepteres. Så langt så godt, også selvom jeg personligt mener at den sang som blev sunget igår, ikke tangere homofobi.

                      I princippet, der var blevet råbt "Fischer er dårlig" havde det meget firkantet sagt, været voksenmobning. Er voksenmobning ok?
                      "Fischer er en kælling" ville være sexistisk. Er sexisme ok?

                      Jeg mener at den polititiske korrekthed med til at skubbe ubehageligt meget til grænserne for hvad man må sige.
                      "Homo skal ikke være et skældsord" citat Viktor Fischer.
                      Det er sådan set det det drejer sig om, hvad man ellers må og ikke må er en anden debat, men selvfølgelig skal vi af med, racistiske, sexistiske og homofobiske tilråb!
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af majs Se indlæg

                        Jeg kunne ikke være mere enig.

                        Debatten er super vigtig her. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor fans mener grænsen går. Racistiske tilråb er selvfølgelig et klart no go. Det er Fischer er homo, så også. Racisme og homofobi skal ikke accepteres. Så langt så godt, også selvom jeg personligt mener at den sang som blev sunget igår, ikke tangere homofobi.

                        I princippet, der var blevet råbt "Fischer er dårlig" havde det meget firkantet sagt, været voksenmobning. Er voksenmobning ok?
                        "Fischer er en kælling" ville være sexistisk. Er sexisme ok?

                        Jeg mener at den polititiske korrekthed med til at skubbe ubehageligt meget til grænserne for hvad man må sige.
                        Vi bevæger os utvivlsomt i et minefelt, og hvis man er en del af krænkelsesjuntaen, skal man nok helt undlade at komme på et fodboldstadion.

                        Der hvor jeg synes, at grænsen helt klart går er, når tilsviningerne bliver udtryk for noget undertrykkende. Racisme og homofobi er indiskutabelt to ting der på verdensplan undertrykker mennesker, og diverse fodboldorganisationer laver da også jævnligt kampagner med fokus på dette. For i det mindste ikke at være med til at fastholde en stigmatisering af dem der er udsat for dette, og de findes jo nok også i Danmark må vi indrømme, bør vi være for gode til at bruge racistiske og homofobiske tilråb.

                        Men ja, du har ret, hvor er den objektive grænse? Jeg ved det ikke. Jeg skal ikke sige mig fri for at have råbt noget over årene der sikkert også kan have krænket handikappede mennesker, eller hvad ved jeg. Jeg så også nogle i går være fortørnede over, at FCKs fans råbte "luder" ved opråb af OB-spillernes navne, eller at man råber "Jydesvin", når man møder jyske hold. Det kan personligt ikke få mit pis i kog. Men man må jo i det mindste forsøge at trække linjen en sted, og jeg synes i hvert fald, at racisme og homofobi er et godt sted at starte.

                        Comment


                          #72
                          Tak til BIF for lige at tage fokus væk fra OB. Mon ikke han får en kæmpe tur i weekenden også

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                            Tak til BIF for lige at tage fokus væk fra OB. Mon ikke han får en kæmpe tur i weekenden også
                            Tak til BØFs fans, de formår altid at overgå os andre i dumhed. Når det så er sagt, så er det jo Brøndby, så mon ikke den shitstorm preller af.

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                              Tak til BIF for lige at tage fokus væk fra OB. Mon ikke han får en kæmpe tur i weekenden også
                              Hvad skete der om Bundbys fans?
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Tak til BØFs fans, de formår altid at overgå os andre i dumhed. Når det så er sagt, så er det jo Brøndby, så mon ikke den shitstorm preller af.
                                Hvad er der sket?

                                Comment

                                Working...
                                X