Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Boykot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    I sammenligning med Hobro-kampen hvor jeg var sidst på stadion var det værre i går. Tror sammenspil af trommen og capo fungerede ikke godt i går. Under Hobro-kampen stod vi i lille grupper og kunne rive folk omkring os ret god med og organisere fælles sange. Der manglede vel lidt organisation i går. Derudover virkede folk ikke at være så interesseret i fælles aktion. Der var forskellige grupper som havde deres egen aktivitet/aktion og der var vel ikke nok enighed hvornår hvad skulle synges. En gruppe unge bag mig f.eks. var ret aktiv, men i første linje at svine Vendsyssels målmand men ikke så meget i de fælles sange.
    Alt i alt lykkedes det ikke at stå og agere tilsammen og det er jeg lidt skuffet om. Men så må vi lære ud af det. Det vigtigste er at vi prøver det videre og går ikke i knæe på grund af en bagslag (i forhold til Hobro-kampen), Rom blev ikke bygget i én dag, osv...
    Og til alle som ved god at kritisere: kom op på hesten og hjælper på RMN, det er det hvad skaber stemning. Kritisere og diskutere kan vi lang tid, men det er aktion som vi har brug for.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Vi er ikke anderledes end de andre i Danmark. Stemning spredes som ringe i vandet. Hvis ikke man har en stemningskerne der sørger for at sangene kører, så spreder det sig aldrig.

      Og sjn, vil du virkelig have et halvtomt stemningsområde? Intet er mere dræbende for stemningen end at have 1-2 meter mellem hver person.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg
        Vi er ikke anderledes end de andre i Danmark. Stemning spredes som ringe i vandet. Hvis ikke man har en stemningskerne der sørger for at sangene kører, så spreder det sig aldrig.

        Og sjn, vil du virkelig have et halvtomt stemningsområde? Intet er mere dræbende for stemningen end at have 1-2 meter mellem hver person.
        Enig. Det kan ikke gå om at fjerne folk men at rive folk med.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Det man kan konkludere ud fra fanklubbens stemningsmæssige resultater er, desværre, at de ikke har niveauet eller evnerne til at løfte stemningen. Der er manglende koordinationsevner, manglende mavefornemmelse hos "capoen" for udvælgelse af næste sang, generelt mangel på bedre kendskab til sangene og trommeslageren er en historie for sig selv.

          Derudover har jeg en anden bekymring, som jeg bliver nødt til at dele med jer andre herinde. For ved ikke om det er mig som er snæversynet.

          Jeg stod i lørdags ved siden af en i stemningsområdet, som på en eller anden vis har relation til fanklubben - jeg kender personens navn, men det ønsker jeg ikke at dele her på forum. Han fortalte mig, at man i fanklubben har oprettet en Tifo Gruppe - intet nyt i det - men jeg ville gerne vide mere, da jeg ved, at man blandt de uofficielle har oprettet Tifo Odense, hvor der sidder personer, som har været med omkring de helt store tifoer vi har set i Odense.

          Jeg spurgte ind til, hvad planen var når de Tifo Odense kommer retur. Ville man lade de erfarne kræfter tage over, eller ville man fortsætte med ømme "tifoer" lavet i flamingoplader? Vil man bekrige Tifo Odense? Og vil fanklubben fortsætte deres tifoindsamlinger når Tifo Odense kommer tilbage? Og hvis de fortsætter med indsamlingerne, deler de så de penge med Tifo Odense i en samlet tifopulje? Hvem skal man donere sine penge til fremadrettet når Tifo Odense kommer retur? Og det gad fanklubben ikke tage stilling til nu.

          Og her bliver jeg lidt urolig i min mave. Fanklubben må da have en fremtidsplan? Men det lød ikke sådan. Hvis fanklubben ikke trækker deres tifogruppe tilbage når Tifo Odense kommer retur eller for den sags skyld smider deres (fanklubbens) donationer i samme tifopulje som Tifo Odense og lader de erfarne tage over igen, så ender vi med et opdelt fanmiljø, hvor stadiongængerne ikke ved hvem man skal donere penge til ifm. tifoarbejdet.

          Fanklubben kan selvfølgelig være behjælpelige med indsamlingerne og produktion af tifoer, men de skal i mine øjne ikke stå i spidsen for tifoarbejdet i Odense.

          Tifo Odenses bagland og innovative tankegang mht tifoer er niveauer over hvad fanklubben kan præstere, så jeg håber at fanklubben er realistiske og lukker deres indsamlinger når Tifo Odense kommer retur, således stadiongængerne og dem der donere, faktisk donere pengene til dem der ved hvordan man gør. Og så skal fanklubben støtte op omkring den koordineret stemning de uofficielle kommer retur med. Så kunne den odenseanske fanscene godt bliver interessant at følge.
          Last edited by OBligation; 03-12-2018, 13:29.

          Comment


            Stemningen i lørdags var bestemt ikke imponerende - men skal vi være helt ærlige, så var den ikke meget ringere end flere kampe i sidste sæson, hvor de uofficielle også var med. Så måske skulle vi lade være med at sætte de uofficielle op på en piedestal, hvor de i de senere år ikke rigtig har hørt hjemme?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
              Stemningen i lørdags var bestemt ikke imponerende - men skal vi være helt ærlige, så var den ikke meget ringere end flere kampe i sidste sæson, hvor de uofficielle også var med. Så måske skulle vi lade være med at sætte de uofficielle op på en piedestal, hvor de i de senere år ikke rigtig har hørt hjemme?
              Præcis, jeg har stået på tribunen en søndag klokken 12 hvor de uofficielle lignede døden fra Lübeck.

              Comment


                Så spreder stemningen sig altså hellere ikke mere.. Selvom der står en stemnings kerne...
                Selv når de uofficielle står der så er der stadigvæk folk, som ikke synger med og som blot kigger fodbold eller har mere travlt med selfies

                Comment


                  Jeg har aldrig hørt om Tifo Odense, det er da ikke noget der er gjort reklame for eller udvist indsamlinger.
                  Nu skriver du at fanklubben skal putte deres penge i tifo Odense men hvorfor kan de andre ikke putte deres penge i fanklubbens??? Allerede der møder man ikke det der kører lige nu godt eller ej og allerede nu er tingene så dømt til at gå galt

                  Comment


                    Tænk sig, hvis det her kan afgive et bedre sammentømret stemningsområde når de uofficielle vender tilbage.

                    Når de officielle har fået lov, at tumle rundt med stemningsinitiativer i et stykke tid, er blevet mere erfarne, villige og bedre på den front, og man så kan koble det sammen med de uofficielle kræfter som forhåbentlig vender tilbage i storform.

                    Så har vi da i det mindste fået noget godt ud af boycottet, hvis det ikke rykker noget hos ledelsen i klubben.

                    Men det kræver også, at de uofficielle og officielle er omstillingsparate og samarbejdsvillige når førstnævnte vender retur.

                    Jeg krydser fingre!

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Nordfyn Se indlæg
                      Jeg har aldrig hørt om Tifo Odense, det er da ikke noget der er gjort reklame for eller udvist indsamlinger.
                      Nu skriver du at fanklubben skal putte deres penge i tifo Odense men hvorfor kan de andre ikke putte deres penge i fanklubbens??? Allerede der møder man ikke det der kører lige nu godt eller ej og allerede nu er tingene så dømt til at gå galt
                      De skal nok få annonceret for sig selv, og dem der kender til tifoarbejdet i Odense kender også personerne bag.

                      Og hvorfor smide penge i en kasse, hvor man ved kvaliteten er dårligere end hvad man får ud af pengene i den anden kasse?

                      Personligt ville jeg aldrig smide mine penge i en kasse, hvor foreningen bag - i dette tilfælde fanklubben - er bundet op på vedtægter til klubben og med al tydelighed lader sig styre og kontrollere af den kommercielle afdeling? De penge skal være fansenes og de skal formidles korrekt. Og det er jeg sikker på de ikke ville blive i fanklubben, tværtimod.

                      Bevares, man kan få mange konfettikanoner, creperuller og flamingoplader for x-antal doneret kroner - men for samme beløb ville erfarne tifodrenge kunne udarbejde langt mere produktivt tifomateriale.

                      Jeg er helt med på du vil "forsvare" fanklubben og det er prisværdigt. Men du må også være realist og vurdere hvad der ville være bedst.

                      Hvis du stod foran 2 forskellige autoværksteder, hvor de det ene værksted kun udfører arbejdet halvhjertet, samt springer over hvor gærdet er lavest, og det andet værksted går helhjertet til opgaven, ikke stiller sig tilfreds med halve løsninger og er kvalitetsbevidste - hvad ville du så vælge?

                      Tifo Odense er hverken officielle eller uofficielle, selvom de har medlemmer i gruppen, som kommer fra det uofficielle fanmiljø. De har også løsgængere i gruppen uden tilhørsforhold til nogen grupperinger. Tifo Odense er HELE Odenses tifogruppe og personerne i gruppen er vanvittig dygtige, innovative og har som sagt været med omkring de største tifoer i Odense. Og selvfølgelig skal man investere/donere sine penge til kvalitet.

                      Man udelukker jo ikke fanklubben fra at hjælpe - de skal bare ikke stå i spidsen for det, hvis du spørger mig.

                      Og for at runde de uofficielle af: korrekt, der har været mange pinlige præstationer på deres CV gennem årene og det har været en hård kamp for deres frontfigurer at motivere hele miljøet til at bidrage aktivt. Vi har siden sølvsæsonerne været i en down-periode, hvor alt har været turbulent, men alligevel har de uofficielle stået der - både ude og hjemme. Jeg vil næsten gå så langt at sige, at de drenge har været der i krisetiderne, selvom krise måske er et voldsomt ord at bruge.

                      Og nu har vi endelig medvind i sejlene siden de førnævnte sølvsæsoner og så bliver det pludselig sjovere for den almindelige fan at bidrage til stemningen, men ikke engang i medvind kan fanklubben overgå den præstation de uofficielle lagde for dagen.

                      Nu skal vi ikke ud i en situation, hvor vi måler tissemænd eller smækker de uofficielle op på et niveau, hvor de heller ikke har været de sidste par år. Men de uofficielle har været der i "krisetiderne" og holdt et højere, bedre og mere koordineret niveau, end hvad man ser nu, i hvad jeg vil kalde det største sportslige opsving siden sølvsæsonerne.
                      Last edited by OBligation; 03-12-2018, 15:21.

                      Comment


                        Nu kan vi jo ikke sige hvordan de uofficielle ville klare det i disse tider men en ting er sikkert... Det er ikke fanklubben der er skyld i at kun 4200 tilskuere møder op i lørdags... Det er pinligt og meget ringe... Og i bund og grund nok klubbens egen skyld.

                        Tænker at både fanklub og uofficielle har stået bag holdet i de sidste mange trælse år og enkelte nok også længere tid end både du og jeg.

                        Må indrømme at jeg skal en del år tilbage for at kunne huske en tifo hvor jeg har tænkt wow.. Og der erindre jeg ikke tifo Odense være en del af projekterne

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Nordfyn Se indlæg
                          Nu kan vi jo ikke sige hvordan de uofficielle ville klare det i disse tider men en ting er sikkert... Det er ikke fanklubben der er skyld i at kun 4200 tilskuere møder op i lørdags... Det er pinligt og meget ringe... Og i bund og grund nok klubbens egen skyld.

                          Tænker at både fanklub og uofficielle har stået bag holdet i de sidste mange trælse år og enkelte nok også længere tid end både du og jeg.

                          Må indrømme at jeg skal en del år tilbage for at kunne huske en tifo hvor jeg har tænkt wow.. Og der erindre jeg ikke tifo Odense være en del af projekterne
                          Selvfølgelig kan fanklubben ikke klandres for, at der kun kommer 4200 tilskuere på stadion - så forstår ikke at du bruger det som argument?

                          Og så bliver du nødt til at læse mine indlæg bedre igennem, hvis vi skal fortsætte med at være legekammerater herinde: Jeg skriver at "De skal nok få annonceret for sig selv". Der ligger meget arbejde bag, især når man skal søge om alverdens rettigheder, og derfor har de ikke sat deres næste aftryk i fanmiljøet endnu.

                          Det er en nyopstartet tifo-gruppe, som er resultatet af hårdt arbejde gennem det sidste 1-1,5 år, hvor folk fra forskellige generationer af tifoarbejde er med. Bl.a. personer, som var med omkring tifoer for over 10 år siden og frem til i dag. Og dermed mit citat: ".... og dem der kender til tifoarbejdet i Odense kender også personerne bag"

                          Og derfor kan jeg næsten konkludere, at du ikke har været særlig meget med inden over tifoarbejdet og generel tifoproduktion tidligere.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af OBligation Se indlæg
                            Det man kan konkludere ud fra fanklubbens stemningsmæssige resultater er, desværre, at de ikke har niveauet eller evnerne til at løfte stemningen. Der er manglende koordinationsevner, manglende mavefornemmelse hos "capoen" for udvælgelse af næste sang, generelt mangel på bedre kendskab til sangene og trommeslageren er en historie for sig selv.

                            Derudover har jeg en anden bekymring, som jeg bliver nødt til at dele med jer andre herinde. For ved ikke om det er mig som er snæversynet.

                            Jeg stod i lørdags ved siden af en i stemningsområdet, som på en eller anden vis har relation til fanklubben - jeg kender personens navn, men det ønsker jeg ikke at dele her på forum. Han fortalte mig, at man i fanklubben har oprettet en Tifo Gruppe - intet nyt i det - men jeg ville gerne vide mere, da jeg ved, at man blandt de uofficielle har oprettet Tifo Odense, hvor der sidder personer, som har været med omkring de helt store tifoer vi har set i Odense.

                            Jeg spurgte ind til, hvad planen var når de Tifo Odense kommer retur. Ville man lade de erfarne kræfter tage over, eller ville man fortsætte med ømme "tifoer" lavet i flamingoplader? Vil man bekrige Tifo Odense? Og vil fanklubben fortsætte deres tifoindsamlinger når Tifo Odense kommer tilbage? Og hvis de fortsætter med indsamlingerne, deler de så de penge med Tifo Odense i en samlet tifopulje? Hvem skal man donere sine penge til fremadrettet når Tifo Odense kommer retur? Og det gad fanklubben ikke tage stilling til nu.

                            Og her bliver jeg lidt urolig i min mave. Fanklubben må da have en fremtidsplan? Men det lød ikke sådan. Hvis fanklubben ikke trækker deres tifogruppe tilbage når Tifo Odense kommer retur eller for den sags skyld smider deres (fanklubbens) donationer i samme tifopulje som Tifo Odense og lader de erfarne tage over igen, så ender vi med et opdelt fanmiljø, hvor stadiongængerne ikke ved hvem man skal donere penge til ifm. tifoarbejdet.

                            Fanklubben kan selvfølgelig være behjælpelige med indsamlingerne og produktion af tifoer, men de skal i mine øjne ikke stå i spidsen for tifoarbejdet i Odense.

                            Tifo Odenses bagland og innovative tankegang mht tifoer er niveauer over hvad fanklubben kan præstere, så jeg håber at fanklubben er realistiske og lukker deres indsamlinger når Tifo Odense kommer retur, således stadiongængerne og dem der donere, faktisk donere pengene til dem der ved hvordan man gør. Og så skal fanklubben støtte op omkring den koordineret stemning de uofficielle kommer retur med. Så kunne den odenseanske fanscene godt bliver interessant at følge.
                            Jeg kunne ikke lige finde ud af at quote begge dine lange indlæg, men lad mig lige knytte en kommentar hertil.

                            Helt ærligt, så synes jeg ikke at de uofficielle eller Tifo Odense kan forvente noget som helst, når man aktivt har valgt ikke at være en del af tribunelivet. Meldingerne går på, at man vil boykotte i 2 år som nu engang er karantænernes længde, ligesom jeg har læst herinde eller hørt i SFÅ noget a la "hvis de da kommer tilbage til den tid".

                            Selvfølgelig kan de ikke gøre krav på alle tifodonationer i løbet af 2 år, når det ikke engang er sikkert de kommer tilbage, og i givet fald, hvornår.

                            Faktum er, at pt. er de ikke til stede, hvorfor andre har forsøgt at tage over. Når der er så mange løse ender på hele fanscenen kan man heller ikke forvente, at en eller anden på stadion kan fremlægge en handlingsplan for tifoarbejdet fremadrettet. Det kan godt være, at Tifo Odense kan præstere mere innovative tifoer end andre, men som det ser ud nu, så har de aktivt valgt OB fra, og det har så den konsekvens, at andre forsøger sig. Det kan man virkelig ikke have ondt i røven over, hvis du spørger mig.

                            Lad os lade være med at have helt hypotetiske gisninger, som kan ændre sig 60 gange inden det rent faktisk bliver aktuelt. Der er ingen grund til at grave kløften dybere end det er tilfældet nu.

                            For at bruge din egen analogi:
                            Hvis du stod foran 2 forskellige autoværksteder, hvor de det ene værksted kun udfører arbejdet halvhjertet, samt springer over hvor gærdet er lavest, og det andet værksted går helhjertet til opgaven, ikke stiller sig tilfreds med halve løsninger og er kvalitetsbevidste - hvad ville du så vælge?

                            Hvad ville du vælge hvis mulighed to var lukket i 2 år, og din bil stod og skulle fikses nu?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                              Jeg kunne ikke lige finde ud af at quote begge dine lange indlæg, men lad mig lige knytte en kommentar hertil.

                              Helt ærligt, så synes jeg ikke at de uofficielle eller Tifo Odense kan forvente noget som helst, når man aktivt har valgt ikke at være en del af tribunelivet. Meldingerne går på, at man vil boykotte i 2 år som nu engang er karantænernes længde, ligesom jeg har læst herinde eller hørt i SFÅ noget a la "hvis de da kommer tilbage til den tid".

                              Selvfølgelig kan de ikke gøre krav på alle tifodonationer i løbet af 2 år, når det ikke engang er sikkert de kommer tilbage, og i givet fald, hvornår.

                              Faktum er, at pt. er de ikke til stede, hvorfor andre har forsøgt at tage over. Når der er så mange løse ender på hele fanscenen kan man heller ikke forvente, at en eller anden på stadion kan fremlægge en handlingsplan for tifoarbejdet fremadrettet. Det kan godt være, at Tifo Odense kan præstere mere innovative tifoer end andre, men som det ser ud nu, så har de aktivt valgt OB fra, og det har så den konsekvens, at andre forsøger sig. Det kan man virkelig ikke have ondt i røven over, hvis du spørger mig.

                              Lad os lade være med at have helt hypotetiske gisninger, som kan ændre sig 60 gange inden det rent faktisk bliver aktuelt. Der er ingen grund til at grave kløften dybere end det er tilfældet nu.

                              For at bruge din egen analogi:
                              Hvis du stod foran 2 forskellige autoværksteder, hvor de det ene værksted kun udfører arbejdet halvhjertet, samt springer over hvor gærdet er lavest, og det andet værksted går helhjertet til opgaven, ikke stiller sig tilfreds med halve løsninger og er kvalitetsbevidste - hvad ville du så vælge?

                              Hvad ville du vælge hvis mulighed to var lukket i 2 år, og din bil stod og skulle fikses nu?
                              Hvis bilen skulle fikses nu, så ville mulighed 1 være den eneste tilbage, medmindre en bedre mulighed 3 kom ind fra siden af.

                              "Selvfølgelig kan de ikke gøre krav på alle tifodonationer i løbet af 2 år, når det ikke engang er sikkert de kommer tilbage, og i givet fald, hvornår." - Og hvorfor kan fanklubben så gøre krav på tingene efter så mange års inaktivt fravær på tribunen? De er kun kommet op af deres hul, fordi de er blevet dikteret til det. Og så kan fanklubben påstå hvad de vil, men det er bare facts.

                              Men der er forskel på at snakke nu eller om 2 år. Og så må du endelig ikke blande Tifo Odense ind i boykottet. Det tror jeg ikke de bliver så glade for. Tifo Odense er skam til stede og arbejder på højtryk i baggrunden indtil de kan sætte første spadestik. Tifo Odense er ikke en del af boykottet og der er, så vidt jeg ved, planer om at indsamlinger skal startes inden for en nær fremtid - altså lang tid før de uofficielles boykot stoppes og karantænerne udløber. Og det tager os tilbage til valg af værksted: mulighed 2, tak.

                              Og for at runde vores analogier af, så vil jeg alle dage vælge mulighed 2, hvis dette værksted var tvunget til at "holde lukket" og kom tilbage igen, da jeg ved kvaliteten er bedre end mulighed 1.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                                Jeg kunne ikke lige finde ud af at quote begge dine lange indlæg, men lad mig lige knytte en kommentar hertil.

                                Helt ærligt, så synes jeg ikke at de uofficielle eller Tifo Odense kan forvente noget som helst, når man aktivt har valgt ikke at være en del af tribunelivet. Meldingerne går på, at man vil boykotte i 2 år som nu engang er karantænernes længde, ligesom jeg har læst herinde eller hørt i SFÅ noget a la "hvis de da kommer tilbage til den tid".

                                Selvfølgelig kan de ikke gøre krav på alle tifodonationer i løbet af 2 år, når det ikke engang er sikkert de kommer tilbage, og i givet fald, hvornår.

                                Faktum er, at pt. er de ikke til stede, hvorfor andre har forsøgt at tage over. Når der er så mange løse ender på hele fanscenen kan man heller ikke forvente, at en eller anden på stadion kan fremlægge en handlingsplan for tifoarbejdet fremadrettet. Det kan godt være, at Tifo Odense kan præstere mere innovative tifoer end andre, men som det ser ud nu, så har de aktivt valgt OB fra, og det har så den konsekvens, at andre forsøger sig. Det kan man virkelig ikke have ondt i røven over, hvis du spørger mig.

                                Lad os lade være med at have helt hypotetiske gisninger, som kan ændre sig 60 gange inden det rent faktisk bliver aktuelt. Der er ingen grund til at grave kløften dybere end det er tilfældet nu.

                                For at bruge din egen analogi:
                                Hvis du stod foran 2 forskellige autoværksteder, hvor de det ene værksted kun udfører arbejdet halvhjertet, samt springer over hvor gærdet er lavest, og det andet værksted går helhjertet til opgaven, ikke stiller sig tilfreds med halve løsninger og er kvalitetsbevidste - hvad ville du så vælge?

                                Hvad ville du vælge hvis mulighed to var lukket i 2 år, og din bil stod og skulle fikses nu?
                                Nu er tingene da vist også blevet blandet godt og grundigt sammen. De uofficielle er ikke Tifo Odense og Tifo Odense er ikke de uofficielle. Nogle af de aktive i Tifo Odense er også uofficielle - men ikke alle, som OBligation også skrev i sit første indlæg.

                                Comment

                                Working...
                                X