Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Boykot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Nordfyn Se indlæg
    Hvor mange hr tænkt sig at komme til det der famøse stemnings møde???
    Jeg tror ikke fu behøver at reservere plads ;-)
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Syntes nu mere det har handlet om manglende accept af at folk har forskellige måder at bidrage til stemningen på ;-) .
      Og så vil jeg sige at billigbilletterne på stiften også var ødelæggende for stemningen .
      Jeg synes det virker som et postulat det der. Hvor mange har sagt, at de er blevet jaget væk fordi en teenager stod og skreg dem ind i bøtten? Jeg kan komme på ét eksempel med x person på Facebook som konstant fortæller den samme historie og hiver argumentet frem - gab.

      Vores lille stemningsområde er om noget stort nok til alle former for fans. Hvis du står tæt op af stemningskernen, så forvent ovenstående. Vi råber og skriger ad hinanden under kampen hele tiden - så kan vi være venner igen bagefter. Står du dog et stykke væk, så er det slet ikke de uofficielle grupperinger der er "problemet". Det er nærmere enkeltpersoner.

      Når det så er sagt, så er det klart, at vi har været igennem en overgangsfase fra sølv-stemning til det den er i dag. Det har været hårdt for alle parter og uofficielle (eller løsgængere) i perioden har skulle vænne sig til, at se en langt svagere aktivitet blandt stående fans end tidligere.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
        Hvor vil jeg hen med alt dette?
        Jeg tror rigtigt meget bunder i attitude. At man ikke ser ordensmagten og OB som sine modstandere, der vil en alverdens ondt, men at man ser dem som medspillere, som man kan sparre med. Pt. - og det gælder de sidste "mange" år - er det, jeg hører, at politi er nogle lorte, og det er OB også. Det er de i mine øjne altså ikke, hvis man lige spiller lidt med. Personligt ville jeg som virksomhedsejer tage afstand fra dem, der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt på og udenfor tribunen. Om OB så er trådt ind med lidt for skrappe midler, skal jeg ikke kunne sige. Jeg ved kun fra egen erfaring i mere end 30 år, heraf en del år som uofficiel, at jeg/vi har ingen problemer haft med hverken OB eller politi.
        Hvis man oplever at Politiet misbruger deres beføjelser og at klubben ikke støtter en som fan, så tænker jeg umiddelbart at det er svært at se dem som medspillere, men det er måske bare mig der er idiot?

        Det er da glimrende for dig, at du har haft nogle gode oplevelser med begge instanser, det lyder så heller ikke til, at du måske har været en del af den mere progressive udvikling i stemningkultureren, og som sådan er den anekdotiske evidens ligegyldig. Hvis man vil have en attraktiv stemningskultur omkring sin klub, er man nødt til at acceptere, at alt ikke bare er sort/hvidt, og at der ikke per automatreaktion skal slås hårdt ned på urostiftere. Det forstår man i andre klubber, det har man så at sige aldrig haft forståelse for i OB. Hvis man sprang med 2 års karantæner, hver gang der blev trukket et lys i Brøndby, så ville Sydsiden være godt affolket i dag, det har man valgt ikke at gøre, og det er bare en af grundene til, at man også den med afstand fedeste stemningskultur i dag.

        At Politiet så tilmed vælger at statuere et eksempel med OB-fans, og for det første gribe til anholdelse i en situation, hvor man aldrig ville have gjort det, havde det været FCK- eller Brøndby-fans, og for det andet udstikke en mængde uretfærdige karantæner på et meget løst grundlag, er bare et bevis på den omgang hykleri og forskelsbehandling der foregår blandt ordensmagten. Hvor er anholdelserne og karantænerne henne, når FCK- og Brøndby-fans går i optog, og utallige overtræder maskeringsforbudet, fyrværkeriloven og laver overfald på sagesløse fotografer osv?

        Det er diskrimination, og hvis klubben ikke er villige til at tage kampen for de fans der føler sig uretfærdigt behandlede og gøre en indsats for at undgå, at de får karantæner, burde de som minimum tage kampen for, at loven er lige for ALLE fodboldfans i Danmark, uanset hvem man holder med. Sådan er virkeligheden bare ikke, og det er beskæmmende.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Hvis man oplever at Politiet misbruger deres beføjelser og at klubben ikke støtter en som fan, så tænker jeg umiddelbart at det er svært at se dem som medspillere, men det er måske bare mig der er idiot?

          Det er da glimrende for dig, at du har haft nogle gode oplevelser med begge instanser, det lyder så heller ikke til, at du måske har været en del af den mere progressive udvikling i stemningkultureren, og som sådan er den anekdotiske evidens ligegyldig. Hvis man vil have en attraktiv stemningskultur omkring sin klub, er man nødt til at acceptere, at alt ikke bare er sort/hvidt, og at der ikke per automatreaktion skal slås hårdt ned på urostiftere. Det forstår man i andre klubber, det har man så at sige aldrig haft forståelse for i OB. Hvis man sprang med 2 års karantæner, hver gang der blev trukket et lys i Brøndby, så ville Sydsiden være godt affolket i dag, det har man valgt ikke at gøre, og det er bare en af grundene til, at man også den med afstand fedeste stemningskultur i dag.

          At Politiet så tilmed vælger at statuere et eksempel med OB-fans, og for det første gribe til anholdelse i en situation, hvor man aldrig ville have gjort det, havde det været FCK- eller Brøndby-fans, og for det andet udstikke en mængde uretfærdige karantæner på et meget løst grundlag, er bare et bevis på den omgang hykleri og forskelsbehandling der foregår blandt ordensmagten. Hvor er anholdelserne og karantænerne henne, når FCK- og Brøndby-fans går i optog, og utallige overtræder maskeringsforbudet, fyrværkeriloven og laver overfald på sagesløse fotografer osv?

          Det er diskrimination, og hvis klubben ikke er villige til at tage kampen for de fans der føler sig uretfærdigt behandlede og gøre en indsats for at undgå, at de får karantæner, burde de som minimum tage kampen for, at loven er lige for ALLE fodboldfans i Danmark, uanset hvem man holder med. Sådan er virkeligheden bare ikke, og det er beskæmmende.
          Spot on!

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Hvis man oplever at Politiet misbruger deres beføjelser og at klubben ikke støtter en som fan, så tænker jeg umiddelbart at det er svært at se dem som medspillere, men det er måske bare mig der er idiot?

            Det er da glimrende for dig, at du har haft nogle gode oplevelser med begge instanser, det lyder så heller ikke til, at du måske har været en del af den mere progressive udvikling i stemningkultureren, og som sådan er den anekdotiske evidens ligegyldig. Hvis man vil have en attraktiv stemningskultur omkring sin klub, er man nødt til at acceptere, at alt ikke bare er sort/hvidt, og at der ikke per automatreaktion skal slås hårdt ned på urostiftere. Det forstår man i andre klubber, det har man så at sige aldrig haft forståelse for i OB. Hvis man sprang med 2 års karantæner, hver gang der blev trukket et lys i Brøndby, så ville Sydsiden være godt affolket i dag, det har man valgt ikke at gøre, og det er bare en af grundene til, at man også den med afstand fedeste stemningskultur i dag.

            At Politiet så tilmed vælger at statuere et eksempel med OB-fans, og for det første gribe til anholdelse i en situation, hvor man aldrig ville have gjort det, havde det været FCK- eller Brøndby-fans, og for det andet udstikke en mængde uretfærdige karantæner på et meget løst grundlag, er bare et bevis på den omgang hykleri og forskelsbehandling der foregår blandt ordensmagten. Hvor er anholdelserne og karantænerne henne, når FCK- og Brøndby-fans går i optog, og utallige overtræder maskeringsforbudet, fyrværkeriloven og laver overfald på sagesløse fotografer osv?

            Det er diskrimination, og hvis klubben ikke er villige til at tage kampen for de fans der føler sig uretfærdigt behandlede og gøre en indsats for at undgå, at de får karantæner, burde de som minimum tage kampen for, at loven er lige for ALLE fodboldfans i Danmark, uanset hvem man holder med. Sådan er virkeligheden bare ikke, og det er beskæmmende.
            Nøj hvor rammer du bare hovedet på sømmet lige her.

            Comment


              Men er al den her snak om at FCK og Brøndby må dit og dat uden der sker noget ikke bare en formodning og noget nogen har sat sig i hovedet?? De mærker vel ikke en karantæne så hårdt som man gør i Odense. Med 4000 medlemmer i deres fanklub kontra de hvad er de i de stribede 200 eller lign så det vel klart det mærkes knapt så slemt der.

              Det kan da godt være at OB kunne nævne at de famøse regler omkring hooligan loven er håbløse... Men ændre dem kan de vel ikke.

              Comment


                Nogen der kan fortælle noget om mødet?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                  Jeg har egentlig valgt at holde mig udenfor denne debat indtil, fordi det flyver rundt med så mange forskellige "sandheder", at det ikke er til at finde hoved og hale i, hvilken en, der rent faktisk er den rigtige. Men også fordi, jeg har et ganske godt forhold til de nuværende uofficielle, som i bund og grund er nogle flinke fyre, der elsker stemningen og OB.

                  Når det så er sagt, hvis man har trådt ved siden af, må man tage konsekvensen heraf. Om konsekvensen i det her tilfælde med de mange karantæner, er det korrekte, undlader jeg at have en holdning jf. ovenstående.

                  Men når du, bobbyG, antyder, at OB ikke passer på deres kunder, så bliver jeg nødt til at kommentere lidt på det.

                  Jeg er selv kommet på stadion i mere end 30 år. Jeg har været en del af en uofficiel gruppe i en del år. I den uofficielle gruppe har vi været på utallige udebaneture - stort set til hver eneste udebanekamp i DK havde vi vores egen bus, såvel som vi havde det til kampe ude i Europa.

                  For os handlede det om fællesskab, bajere, at lave stemning med og uden pyro. I de mange år og til de mange kampe, vi har været afsted, har vi vel stort set aldrig været i nærheden af "ballade" og konflikter med politi eller OB's egne sikkerhedsfolk. Tværtimod forstod folk at opføre sig ordentligt og på den rigtige side af lovens rammer. Politiet i de besøgte byer fik et praj om, at vi kom en busfuld, og hvor vi havde tænkt os at holde til inden kampen, for således at skabe et fint forhold ordensmagten og os imellem. Aldrig nogensinde har vi været i nogen som helst problemer, så længe vi også fulgte ordensmagtens anvisninger. Aldrig har vi været i nærheden af konflikter med andre holds fans. For hvorfor skulle vi dog?

                  Og hvis nogen har serviceret os i hoved og r ø v, når vi har været afsted - især nok til kampene ude i Europa - så er det folk fra OB, der har hjulpet med dit og dat. Det var nok en rigtig god ting, at vi ikke så den daværende sikkerhedschef, Rami, som værende en bussemand, men som værende en flink fyr, vi kunne trække på, hvis det var behov for det, ligesom vi kunne trække på andre folk i OB, hvis der var et behov. Se DET var sublim "kundepleje". Kunne det handle om attitude? Det kunne det sikkert godt.

                  På stadion stod vi i en stor flok og skabte stemning sammen med de øvrige stemningsskabende fans - ingen modarbejdning der. Som årene gik, svandt gruppen stille og roligt ind. Naturligt nok, når folk kommer op i alderen, og der pludselig kommer børn, familie osv. som man også skulle tage hensyn til. MEN - folk faldt også fra, fordi stemningen internt på tribunen blev mere aggressiv. Folk blev skubbet til og råbt af, fordi man ikke var vilde nok, eller fordi man ikke sang samtlige ord i alle sangene. Folk gad bare ikke råbes ind i hovedet af en aggressiv teenager, der troede han havde patent på stemningen på tribunen.

                  Hvor vil jeg hen med alt dette?
                  Jeg tror rigtigt meget bunder i attitude. At man ikke ser ordensmagten og OB som sine modstandere, der vil en alverdens ondt, men at man ser dem som medspillere, som man kan sparre med. Pt. - og det gælder de sidste "mange" år - er det, jeg hører, at politi er nogle lorte, og det er OB også. Det er de i mine øjne altså ikke, hvis man lige spiller lidt med. Personligt ville jeg som virksomhedsejer tage afstand fra dem, der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt på og udenfor tribunen. Om OB så er trådt ind med lidt for skrappe midler, skal jeg ikke kunne sige. Jeg ved kun fra egen erfaring i mere end 30 år, heraf en del år som uofficiel, at jeg/vi har ingen problemer haft med hverken OB eller politi.

                  Slutteligt - jeg mangler stemning på stadion. Det er sgu lidt fesent. Her har de uofficielle gjort et kæmpe stykke arbejde, som vi fans har svært ved at undvære. Jeg anerkender i den grad, at man har modet og lysten til at stille sig op som Capo og forsøge at styre en hel tribune hen mod et fælles mål: Stemning.
                  Jeg forstår dælme også godt, at det ikke bare er gud og hver mand, der kan/vil/tør stille sig op og starte sangene. Jeg ville ikke selv kunne det.

                  Jeg håber så inderligt, at nogen tager teten - eller endnu bedre, at de uofficielle, der ikke er ramt af karantæne, finder lysten til at genskabe en god stemning på tribunen. Spillerne på banen har brug for det. Vi fans har brug for det.

                  Bedste hilsner,
                  Kent
                  Kære Kent,

                  Nu er jeg ikke helt sikker i min sag. Men jeg vil næsten gætte på at når du siger at du var en del af en uofficiel gruppe, så mener du White Army. Altså det som de øvrige uofficielle dengang betegnede som de knap så kedelige Tigers (alt er skrevet og sagt i respekt, men som det var)

                  White Army var som gruppering, en gruppe der altid optrådte i fodboldtrøjer (den gamle hvide udebanetrøje) korrekt?
                  De øvrige uofficielle, lad os kalde dem dem uden fodboldtrøjer, var jeg selv en del af. En grundlæggende del faktisk. Vi sendte faktisk busser afsted inden WA blev dannet, og vi nød også ganske godt af bla. Tue Kempf engagement i fanscenen, bla. med fribilletter (som alle fans jo får, uanfægtet om du kommer på stadion jævnligt eller ej) Og vi havde da også en form for dialog med OB. Det er såmænd ikke det jeg fornægter. Men jeg må også konstatere, at i vores gruppe, blev der af Rami (nu du nævner ham) og sikkerhedsfolkene, gået noget hårdere tilværks i forhold til fyrværkeri end der gjorde bare 20 meter længere henne af tribunen hos dem i de hvide trøjer. Det kan du være enig eller uenig i om du vil, men faktum er at OC havde mellem 15-40 mand (ja du læste rigtigt 41 da det var værst) i karantæner konstant. Og langt de fleste af disse karantæner var for mindre overtrædelser, som f.eks. ølkast eller fyrværkeri.

                  Det kan man så mene om hvad man vil, man kan sågar bruge sofa argumentationen, om at hvis man kan bryde reglerne så kan man også tage straffen, og den slags mindre indsigtsfulde kommentarer. Det jeg stiller spørgsmålstegn ved, er om den form for kundepleje har skabt en kundeloyalitet der på den langebane har været produktiv for OB. Svaret må jo være nej. For kigger du på kunderne i dag, så er kernekunderne jo ikke vækstet. Og uanfægtet om du elle r andre mener at det er deres egen skyld. Så er det altså bare bad business.

                  Ps. White Army var aldrig rigtig uofficielle ;)

                  Comment


                    I virkeligheden skyldes det måske at politiet af Søren Pape og Co. er beordret at slå hårdere ned og så vælger de en lille gruppe fynboer i stedet for Brøndby og FCK.
                    Måske tænkt som afskrækkelse.
                    Men uanset skal vi videre. Der kan komme noget godt ud af det for nu spiller holdet tilsyneladende endelig bold der kan rive os med, så vi har behov for at deltage. Det kan lægge en grund til når der igen er nedtur og opbakning er nødvendigt men vanskeligere.
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      @bobbyG:

                      Vi skal ikke kalde os til uenighed omkring det om wa var meget, lidt eller slet ikke uofficielle - eller den bløde mellemvare... det er en del af os i hvert fald nu ;)

                      Selvom jeg nævner uofficielle, så er det ikke det, der i sidste ende er pointen herfra.

                      Pointen er vel, at langt de fleste hardcore uofficielle godt ved, at de til tider bevæger sig på kanten af det tilladelige i mange henseender - og sommetider også over den kant. Ligesom pointen vel også er, at der helst skal være plads til alle slags fans - lige fra børnefamilier med klappølser (gud forbyde det) og til "de der mørkklædte, larmende fans", som hr og fru DK ville kalde de uofficielle.

                      Faktum er, at OB og klubberne generelt ikke kan undvære nogen af grupperne. Eller helst ikke, i hvert fald.

                      Når der bliver delt karantæner ud, er det jo vel i bund og grund ganske ofte berettiget, at vedkommende lige får en tænkepause. En gang imellem kan en sådan karantæne virke meget uberettiget. Og måske også være det.

                      Hvad OB gør rigtigt og forkert i den her sag, har jeg ikke rigtigt nogen holdning til. Min fortælling er blot, at hvis man som fan vil det, så kan man godt finde samarbejde i OB. Også selvom tingene står lidt stejlt, tror jeg. Og det vat lidt det, jeg øffede over :)

                      Jeg - og mange andre - savner utvivlsomt de hårdtarbejdende uofficielle til at skabe stemning til kampene, og det ville glæde mig helt enormt, om der kunne findes fælles fodslag omkring dette - for spillernes og vi fans skyld. Det er sgu lige den tand federe på stadion! :)
                      Mvh Kent

                      Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                      Comment


                        Det lyder jo som om der er begået justitsmord.....hvis det er sandt, må man kunne gå i retten med karantænerne. Jeg giver gerne en 50'er i tilskud til advokatbistand, hvis det vurderes, at der er tale om magtmisbrug, som det hævdes. Justitsmord kan ingen leve med!

                        Comment


                          Hvorfor er det, at Brøndby og FCK kan tillade sig mere, blot fordi de er flere end os? Den kobling har jeg lidt svært ved at forstå. Hvis der er nogen, der kan redegøre for dette, må de meget gerne gøre netop det.

                          @Kentini: Sikke en ubehøvlet kommentar. Nu ved vi jo ikke, hvad politiet mener om denne sag, da vi kun har fået de uofficielles synspunkt. Det er blandt andet tidligere i denne tråd blevet gengivet, at intentionen ikke var at agere voldeligt, hvorfor politiets reaktion virker noget voldsom. Men det kan være, at du kan give flere informationer om bevæggrunden for de udstede karantæner?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af MitiTemboHøgh Se indlæg
                            Hvorfor er det, at Brøndby og FCK kan tillade sig mere, blot fordi de er flere end os? Den kobling har jeg lidt svært ved at forstå. Hvis der er nogen, der kan redegøre for dette, må de meget gerne gøre netop det.
                            Hvorfor? Velsagtens fordi at Politiet ikke har nosser til at håndhæve loven overfor de tosser, som er dem der for alvor er farlige at sende til fodbold.

                            https://ekstrabladet.dk/migration_ca...ndlet%20webpix
                            https://ekstrabladet.dk/migration_ca...%20til%20derby

                            Ovenstående er åbenlyse lovbrud jf. nedenstående paragraf i straffeloven. Synes du at det ser ud som om, at Politiet skrider til anholdelse og sørger for at idømme de her mennesker karantæne, som man gjorde i Kongens Have?

                            Straffeloven § 134 b
                            § 134 b Den, der i forbindelse med møder, forsamlinger, optog eller lignende på offentligt sted færdes med ansigtet helt eller delvis tildækket med hætte, maske, bemaling eller lignende på en måde, der er egnet til at hindre identifikation, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder.
                            Stk. 2. På samme måde straffes den, som på offentligt sted besidder genstande, der må anses for bestemt til tildækning af ansigtet under de i stk. 1 nævnte omstændigheder.
                            Stk. 3. De i stk. 1 og 2 nævnte forbud gælder ikke for tildækning af ansigtet, der tjener et anerkendelsesværdigt formål.


                            Tilmed udsættes folk der bare passer deres arbejde for enten trusler eller decideret vold, og Politiet tager ikke ansvar for at få anholdt de her ballademagere, men smider i stedet ansvaret over på fotograferne og journalisterne.

                            https://journalisten.dk/fodboldfans-...-hold-jer-vaek

                            Derudover anføres de her fangrupper ofte af registrerede voldsmænd og rockerrelaterede folk, som kun kommer for én ting. Skrides der ind fra Politiets side? Nej. https://ekstrabladet.dk/plus/krimi/r...lmarch/7230972

                            Og så gider jeg slet ikke engang gå ind i diskussionen om forskelsbehandlingen på stadioner, når det kommer til pyroteknik og anden opførsel. Det er jo åbenlyst for enhver.

                            Comment


                              Når nu politiet har været så hårde, så tænker jeg.... Har de beviser nok til at kunne holde sig inden for loven? Hvis ikke skal det da helt sikkert i retten.
                              Og når politiet nu åbenbart er så stadfæstet på at slå hårdt og ikke er til at rokke. Hvad er det så I tænker klubben skulle gøre.
                              Det hele lyder mere som en sag mellem politiet og de uofficielle, end klubben og de uofficielle. Desværre er den største tabet i det her så holdet.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Nordfyn Se indlæg
                                Når nu politiet har været så hårde, så tænker jeg.... Har de beviser nok til at kunne holde sig inden for loven? Hvis ikke skal det da helt sikkert i retten.
                                Og når politiet nu åbenbart er så stadfæstet på at slå hårdt og ikke er til at rokke. Hvad er det så I tænker klubben skulle gøre.
                                Det hele lyder mere som en sag mellem politiet og de uofficielle, end klubben og de uofficielle. Desværre er den største tabet i det her så holdet.
                                Jeg vil nu også mene, at dem der har fået karantæne også har tabt en del....

                                Det er vel også en sag imellem fans og klub, fordi klubben kunne kæmpe for dem og påpege overfor politiet at loven her er blevet brugt særdeles selektivt, når man tænker på, hvor mange gange større klubbers fans har trådt over stregen uden at det har ført til at politiet har givet massekarantæne.

                                Alene forsøget kunne måske føre til at de fans føler sig værdsat af klubben?

                                I stedet skruer klubben så meget op for deres kommercielle approach til fankultur, at de ligefrem holdte en slags audition for at erstatte det jeg vil kalde sjæl.

                                Jeg vil også ha stemning, men ikke på den måde. Stemning og fankultur kan man ikke forcere, den skal komme naturligt.

                                Derfor ville jeg, hvis jeg var Ultras, lige nu føle at klubben ret beset ikke anser dem for ret meget. De kunne kæmpe mere for dem, de skulle ha kæmpet mere for dem, uanset om de så har dummet sig.

                                Jeg skal ikke lade som om, at jeg kan sætte mig ind i, hvad der foregår, men jeg vil i hvert fald sige, at jeg synes en lovgivning er forfejlet når det mest af alt virker som om at det er mere statuering af eksempel end det er reel hooliganbekæmpelse.

                                Det burde klubben kunne se, med mindre klubben mener at Ultras er fuld af løgn.

                                Og det tror jeg desværre OSE mener. Og derfor forstår jeg hvorfor de boykotter.

                                Klubben skal på banen og vise Ultras støtte. Det gør de ikke. Og derfor fortsætter boykot. Og selv hvis de karantæner ved et mirakel bliver sat ned/afvist så tror jeg de vil fortsætte boykot.

                                Klubben vil erstatte dem.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X