Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Boykot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

    Og hvordan ville du identificere en lille gruppe mennesker ud af en hel tribune, som værende nogen af der sag noget for et døgn siden?
    Ved at gøre fuldstændigt som de plejer. Bedømt på de forskellige udsagn fra i går, er der jo åbenlyst nogle der ved, hvem der har stået og sunget det her. Ikke nødvendigvis dem alle, men i hvert fald nogle, og det er jo bedre end ingenting. Skaden er sket, så selvfølgelig skal man gå efter at få straffet så mange man kan. Når man vælger at fortolke ordensreglementet helt rigidt i nogle sager, må det gælde over hele linjen. Hvad straffen så skal være, må de så finde ud, men bare at lade den fare er i hvert fald helt til grin, og signalerer i ikke megen handling og afstandtagen.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Ved at gøre fuldstændigt som de plejer. Bedømt på de forskellige udsagn fra i går, er der jo åbenlyst nogle der ved, hvem der har stået og sunget det her. Ikke nødvendigvis dem alle, men i hvert fald nogle, og det er jo bedre end ingenting. Skaden er sket, så selvfølgelig skal man gå efter at få straffet så mange man kan. Når man vælger at fortolke ordensreglementet helt rigidt i nogle sager, må det gælde over hele linjen. Hvad straffen så skal være, må de så finde ud, men bare at lade den fare er i hvert fald helt til grin, og signalerer i ikke megen handling og afstandtagen.
      Og hvad er det lige præcis De plejer at gøre? Vil du have man skal se på optagelser fra tribunen og zoome ind pr hver enkelt tilskuer og mundaflæse for enten af frifinde eller "dømme" vedkommende?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

        Og hvad er det lige præcis De plejer at gøre? Vil du have man skal se på optagelser fra tribunen og zoome ind pr hver enkelt tilskuer og mundaflæse for enten af frifinde eller "dømme" vedkommende?
        Ja, du kan kombinere både videooptagelser og vidneudsagn til at udpege, hvem der har gjort det. Det er da helt normal praksis. også andre steder, som når man f.eks. skal udpege folk der har råbt racistiske ting. https://www.bbc.com/sport/football/46514300

        De fjolser der har råbt det lort, har forvoldt både klubbens og fansenes omdømme langt mere skade end noget andet i de sidste mange mange år. At man ikke gør alt hvad der står i ens magt, for at straffe dem der har forvoldt den skade, går over min fatteevne.

        Jack Jørgensen udtaler selv i dag: "det er vigtigt, at vi får kigget på selvjustitsen på tribunen"

        Vi kunne jo starte med, at dem der var tilstede i går, udpeger dem der pissede på fællesskabet, så der bliver sørget for, at de får sig en ordentlig huskekage.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Ja, du kan kombinere både videooptagelser og vidneudsagn til at udpege, hvem der har gjort det. Det er da helt normal praksis. også andre steder, som når man f.eks. skal udpege folk der har råbt racistiske ting. https://www.bbc.com/sport/football/46514300

          De fjolser der har råbt det lort, har forvoldt både klubbens og fansenes omdømme langt mere skade end noget andet i de sidste mange mange år. At man ikke gør alt hvad der står i ens magt, for at straffe dem der har forvoldt den skade, går over min fatteevne.

          Jack Jørgensen udtaler selv i dag: "det er vigtigt, at vi får kigget på selvjustitsen på tribunen"

          Vi kunne jo starte med, at dem der var tilstede i går, udpeger dem der pissede på fællesskabet, så der bliver sørget for, at de får sig en ordentlig huskekage.
          Og hvis ikke De vil det, så kan OB ikke gøre så meget for at tvinge dem...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

            Og hvis ikke De vil det, så kan OB ikke gøre så meget for at tvinge dem...
            Men man kunne jo starte med at prøve.... Hvis De Stribede står ved: "vi vil selvfølgelig gøre alt, hvad der står i vores magt for, at tilråb som disse bliver stoppet fuldstændigt, da vi hverken kan eller vil acceptere dette.", så kunne de jo starte med at gå ind i en samarbejde med klubben om at finde frem til dem der lavede lort i den.

            Comment


              Min opfattelse er ikke at det her drejer sig om en lille gruppe, men store dele af tribunen som helhed. Hvor jeg stod sang alle med på det, efter det blev startet et andet sted på tribunen

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                Min opfattelse er ikke at det her drejer sig om en lille gruppe, men store dele af tribunen som helhed. Hvor jeg stod sang alle med på det, efter det blev startet et andet sted på tribunen
                Jeg skal sgu heller ikke gøre mig mere hellig end at jeg kunne have sunget med, i øjeblikkets stemning, uden at tænke nærmere over betydningen.

                Det betyder ikke at jeg ikke synes det her er en snak værd, tværtimod. Det er en vigtig debat, for tiden er løbet fra hyggeracisme og afslappet homofobi. Men jeg synes ikke nødvendigvis man skal begynde at smide karantæner ud på baggrund af at folk har sunget med på en sang.

                Mvh

                MaxHH

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg

                  Men jeg synes ikke nødvendigvis man skal begynde at smide karantæner ud på baggrund af at folk har sunget med på en sang.

                  Mvh

                  MaxHH
                  Hvis det er nok til, at der bliver rejst en sag i Fodboldens Disciplinærinstans, som der i hvert fald trækkes op til, er det vel også nok til, at man sanktionerer de skyldige? Al den stund det trods alt også er "Strengt forbudt" jf. ordensreglementet.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg

                    Jeg skal sgu heller ikke gøre mig mere hellig end at jeg kunne have sunget med, i øjeblikkets stemning, uden at tænke nærmere over betydningen.

                    Det betyder ikke at jeg ikke synes det her er en snak værd, tværtimod. Det er en vigtig debat, for tiden er løbet fra hyggeracisme og afslappet homofobi. Men jeg synes ikke nødvendigvis man skal begynde at smide karantæner ud på baggrund af at folk har sunget med på en sang.

                    Mvh

                    MaxHH
                    Det er jo også problematisk, at klubben ikke har reageret på det tidligere. Det er jo ikke første gang at der har været fokus på det, men det er åbenbart først når en spiller står frem på TV og italesætter det, at klubben føler sig forpligtet til at reagere.

                    For jeg er enig i, at det kan virke hårdt at sanktionere kraftigt på baggrund af gårsdagens hændelser. Her havde klubben haft langt bedre rygdækning, hvis de i forvejen havde reageret på de tidligere episoder.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                      Hvis det er nok til, at der bliver rejst en sag i Fodboldens Disciplinærinstans, som der i hvert fald trækkes op til, er det vel også nok til, at man sanktionerer de skyldige? Al den stund det trods alt også er "Strengt forbudt" jf. ordensreglementet.
                      Der er noget underligt i, at det er noget, der har stået på et stykke tid, og som også har været påtalt i f.eks. Stemmer Fra Ådalen, men så tager det fart nu, fordi Victor Fischer laver en scene i forbindelse med en kl 18 kamp på TV3+, hvor der er masser af nedtakt, og så går det pludseligt viralt.
                      Jeg synes selvfølgelig, at debatten er helt relevant, og OB og vi må affinde os med den shitstorm, der kommer i kølvandet. Jeg synes også, ligesom JMJ, at klubben og fanscenen har forspildt en mulighed for selv at være proaktive at tage affære, inden det kom hertil.

                      For mig hopper kæden dog lidt af, hvis vi ender med at få en straf fra Disciplinærudvalget. Synes det lugter langt væk af, at der skal statueres et eksempel - et eksempel man ligeså vel kunne have valgt at tage i andre klubber også. Reglerne er muligvis klare, men de har ikke været håndhævet indtil nu. Tag debatten, find løsninger og klare regler, og så håndhæv dem ens fremadrettet!
                      Last edited by Limefrugten; 08-04-2019, 19:39.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                        Hvis det er nok til, at der bliver rejst en sag i Fodboldens Disciplinærinstans, som der i hvert fald trækkes op til, er det vel også nok til, at man sanktionerer de skyldige? Al den stund det trods alt også er "Strengt forbudt" jf. ordensreglementet.
                        Ikke nødvendigvis. Jeg hælder mere til at en advarsel må det maksimale, da der ér tale om en stramning af tidligere praksis...

                        Mvh

                        MaxHH

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg

                          Ikke nødvendigvis. Jeg hælder mere til at en advarsel må det maksimale, da der ér tale om en stramning af tidligere praksis...

                          Mvh

                          MaxHH
                          Nu ved vi jo selvfølgelig ikke, om det ender med at blive en sag, og hvad en sådan sag så end måtte munde ud i, men hvis OB ender med at lide et økonomisk tab f.eks, har jeg svært ved at se argumentet for, at de ansvarlige ikke skal have en straf af en eller anden art.

                          Noget andet er så hele hykleriet i, at man kører nul tolerance på nogle områder, og så øjensynligt giver ret lang line på andre områder. Det har jeg det sgu lidt svært med.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Nu ved vi jo selvfølgelig ikke, om det ender med at blive en sag, og hvad en sådan sag så end måtte munde ud i, men hvis OB ender med at lide et økonomisk tab f.eks, har jeg svært ved at se argumentet for, at de ansvarlige ikke skal have en straf af en eller anden art.

                            Noget andet er så hele hykleriet i, at man kører nul tolerance på nogle områder, og så øjensynligt giver ret lang line på andre områder. Det har jeg det sgu lidt svært med.
                            Men så skal vi jo også til at definere hvem der er ansvarlig..? Er det ham der startede sangen? Den gruppe venner der bakkede ham op? Eller alle 50-100 der sang med?

                            Mvh

                            MaxHH

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg

                              Men så skal vi jo også til at definere hvem der er ansvarlig..? Er det ham der startede sangen? Den gruppe venner der bakkede ham op? Eller alle 50-100 der sang med?

                              Mvh

                              MaxHH
                              Det antal kan slet ikke gøre det. Tror nærmere vi snakker om 500 til 1000 da det gik højest. Giv endelig karantæne til en tredjedel af RMN tribunen xD

                              Comment


                                Synes det kunne være ret fedt, hvis klubben og Fanklubben i samarbejde kunne arrangere, at der blev viftet med regnbuestribede flag til næste hjemmekamp - så vi kan vise, at det er et idiotisk fåtal (og desværre også de der “blot” sang med) iblandt vores tilhængere (i mine øjne ikke fans), der har så absurd en mangel på tolerance overfor deres medmenneskers forskellighed.

                                Comment

                                Working...
                                X