Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optimist-tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
    Jeg tror egentlig ikke vi er uenige. Jeg startede tråden, fordi jeg syntes , det var ret tungt at læse med herinde, indtil Benediktson kom med sit indlæg i en tråd, der meget ensidigt var vendt mod Troels Bech. Jeg håber da med tråden, at folk indimellem løfter hagen, men jeg håber da ikke kun, den bliver fyldt med positive ord.

    mine holdninger er hverken bedre eller mere rigtige end andre mere kritiske. Jeg prøvede egentlig bare at udtrykke hvad det gør ved mig, når debatten bliver lidt for ensidig og når det samme statement skal siges igen og igen.

    God kamp.
    mvh
    OBtimisten
    Det skal du da heller ikke høre noget for, tidspunktet før BIF kampen var også godt valgt...

    Jeg skal heller ikke gøre mig til dommer for noget, og det er jo et fint indlæg... så bare debatten var begyndt at dreje i den retning, ja helt over i "rigtige fans" snakken endda, hvor det så kom fra... og det er jo bare et signal om man skal træde meget varsomt når man gerne vil påvirke et helt forum... Den hårde vej, hvor du påvirker hver enkelt tråd uden at gøre modparten opmærksom på han er for negativ, er nok den eneste vej...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #47
      Hør nu her: ingen tvivl om der er rigtigt gode spillere i klubben, i top 6, som jeg har sagt før. Men jeg mener stadig, at der ikke er godt nok bundniveau fra trænerteamets side. Vi risikerer stadig forkerte spillere i startsopstilling, rigtige spillere på forkerte positioner og spillere, der ikke er motiverede. Det ER en joker for hvor langt holdet kan nå - og også så skidt at vi igen kan risikere nedrykning. Realist, Indtil videre.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
        Hør nu her: ingen tvivl om der er rigtigt gode spillere i klubben, i top 6, som jeg har sagt før. Men jeg mener stadig, at der ikke er godt nok bundniveau fra trænerteamets side. Vi risikerer stadig forkerte spillere i startsopstilling, rigtige spillere på forkerte positioner og spillere, der ikke er motiverede. Det ER en joker for hvor langt holdet kan nå - og også så skidt at vi igen kan risikere nedrykning. Realist, Indtil videre.
        Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvor forkert du mener trænerteamet har sat vores startopstillinger op, og hvor udpræget du mener vores brug af spillere på "forkerte" positioner er.

        Nedenunder har jeg oplistet vores startopstillinger i forårets 5 kampe, hvor vi i alle kampe er stillet op i en 4-4-2-opstilling.

        FCM: Ruud, KL, AMC, Diarra – Azer, Spelmann, Skulason, Falk – Skoubo, Bodul

        Esbjerg: Ruud, KL, AMC, Diarra – Emil, Spelmann, Skulason, Falk – Skoubo, Bodul

        FCK: Ruud, KL, AMC, Skulason – Emil, Spelmann, Schoop, Azer – Skoubo, Falk

        Viborg: Ruud, KL, AMC, Barrett – Emil, Spelmann, Skulason, Falk – Skoubo, Mos

        Brøndby: Ruud, KL, AMC, Diarra – Emil, Azer, Schoop, Falk – Skoubo, Mos

        Umiddelbart ser jeg spillere på ”forkerte” positioner i følgende tilfælde:
        • 3 x Diarra på venstre back
        • 2 x Azer på fløjen
        • og alt afhængig af, om man mener, at Skulason kun kan spille venstre back eller central midt så 1-3xforkert position.


        Azer spillede fløj i første kamp mod FCM, fordi Emil ikke var klar. Vi kunne have brugt Barrett, men så havde vi haft en ret urutineret venstreside med ham og Diarra.

        Venstrebacken er den position, der har været mest udskiftning på. Umiddelbart spiller Diarra en forkert position, når han spiller venstre back. Man kan diskutere, om Diarra skal spille den (det synes jeg ikke med det niveau Barrett har vist), men man kan vel ikke ligefrem kalde præstationerne på venstre back i foråret for en katastrofe. Tværtimod har de været ret stabile.

        Reelt er det vel kun FCK-kampen, hvor vi ikke har brugt vores spillere på de ”rigtige” positioner, selvom vi havde mulighed for det i den kamp.

        I FCK-kampen blev Azer valgt på højre midt frem for Rasmus Falk. Det er der formentlig to grunde til. Vi ville gerne have noget fysik ind over for FCKs stærke venstreside. Og så havde vi reelt et problem med at finde en makker til Skoubo i angrebet, fordi Bodul havde præsteret elendigt i de to første kampe og Mos ikke var 100 procent klar.

        PS: Jeg havde selv gerne set Barrett med i stedet for Diarra fra starten af sæsonen, men jeg forstår godt man ikke ville starte forårssæsonen med en ung, uprøvet spiller set i lyset af vores startprogram, da det ville lægge et stort pres på hans skuldre. Bodul havde jeg faktisk fidus til. I bagklogskabens lys havde Jesper Christiansen sandsynligvis præsteret ligeså godt i angrebet i de to første kampe. Derudover er jeg også fortaler for en mere kølig, spilstyrende spiller på central midt a la Schoop, når han er skadesfri og bedst, fordi sådan en i højere grad kan sætte vores kanter op.

        Comment


          #49
          Et par spændende kampe der venter her i weekenden...

          EfB-FcV i dag... En EfB sejr, og så har vi "hullet" til nedrykningspladserne, med 4 point...

          I morgen skal Randers tabe til FcM, og Viborg skal tabe til BIF, så er vi ved at have en lille sæt bold mod Viborg næste weekend... Og så vil de 4 nederste i det hele taget begynde at sakke lidt efter...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Et par spændende kampe der venter her i weekenden...

            EfB-FcV i dag... En EfB sejr, og så har vi "hullet" til nedrykningspladserne, med 4 point...

            I morgen skal Randers tabe til FcM, og Viborg skal tabe til BIF, så er vi ved at have en lille sæt bold mod Viborg næste weekend... Og så vil de 4 nederste i det hele taget begynde at sakke lidt efter...
            Det gik jo næsten fuldstændig som det skulle. Bortset fra vores eget resultat, men en sejr i Viborg er stadig nok til at vi er uden for nedrykningsfare. Afhængig af hvad tid kampen spilles kunne jeg i hvert fald godt finde på at tage turen fra Århus til Viborg.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af stifness Se indlæg
              Det gik jo næsten fuldstændig som det skulle. Bortset fra vores eget resultat, men en sejr i Viborg er stadig nok til at vi er uden for nedrykningsfare. Afhængig af hvad tid kampen spilles kunne jeg i hvert fald godt finde på at tage turen fra Århus til Viborg.
              Den spilles kl. 14 - og vi kommer mange fra Odense til denne kamp - rigtigt mange!
              Mvh Kent

              Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                Den spilles kl. 14 - og vi kommer mange fra Odense til denne kamp - rigtigt mange!
                Jamen så kan jeg jo endda tillade mig at tage min søn med til kampen.

                Comment

                Working...
                X