Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - FCK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Med JH’s historie for ikke at lykkedes med at hente de rette spillere er det en dumdristig udtalelse at komme med , for enhver kan jo se at der er mangler i truppen . Hvis vi efter 10 - 12 - 15 kampe stadig hænger fast i bunden vil sådanne udtalelser ramme JM som en boomerang og han vil fremstå inkompetent ala KN og JH .
    Hvis man i Curling børnenes navn er bange for at såre nogle i truppen så kan en melding pakkes lidt ind og man kan måske udtale “ jeg har en god og fornuftig trup men der er steder den kan forstærkes “
    Det fornærmer ikke nogle specifikt men kan måske gøre at alle opper sig en anelse i frygt for at blive erstattet .
    Langt hen ad vejen handler det ikke om at oppe sig - der mangler grundlæggende evner og mentalitet hos for mange. Jeg er overbevist om, at JM er i dialog med de forskellige spillere individuelt, hvor de bliver evalueret. Men at gå ud i pressen og sige offentligt at truppen ikke er god nok ville være en tåbelig disposition. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor så mange herinde tror på, at det der siges i pressen er det som også siges internt. Alle der har den mindste medietræning ved, at man skal bruge pressen til at fortælle den historie til pressen, som er bedst for organisationen lige nu. Hvis træneren åbner op for at truppen ikke er god nok - så spørger pressen - hvem er ikke god nok og spillerne bliver spurgt "føler du dig presset, når JM siger sådan" osv. Det er benzin på et bål som ingen i OB kan få noget positivt ud af. Det skaber en uro og usikkerhed i forholdet mellem en helt ny "chef" og hans "ansatte".

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Langt hen ad vejen handler det ikke om at oppe sig - der mangler grundlæggende evner og mentalitet hos for mange. Jeg er overbevist om, at JM er i dialog med de forskellige spillere individuelt, hvor de bliver evalueret. Men at gå ud i pressen og sige offentligt at truppen ikke er god nok ville være en tåbelig disposition. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor så mange herinde tror på, at det der siges i pressen er det som også siges internt. Alle der har den mindste medietræning ved, at man skal bruge pressen til at fortælle den historie til pressen, som er bedst for organisationen lige nu. Hvis træneren åbner op for at truppen ikke er god nok - så spørger pressen - hvem er ikke god nok og spillerne bliver spurgt "føler du dig presset, når JM siger sådan" osv. Det er benzin på et bål som ingen i OB kan få noget positivt ud af. Det skaber en uro og usikkerhed i forholdet mellem en helt ny "chef" og hans "ansatte".
      Meget enig. Derudover er der jo også det taktiske/strategiske element, at hvis JM får talt den nuværende trup for meget ned, så kan det jo også være med til at presse prisen op på potentielt nye spillere, fordi den sælgende klub kan se vi er 'desperate' efter at få tilført nye spillere.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        Langt hen ad vejen handler det ikke om at oppe sig - der mangler grundlæggende evner og mentalitet hos for mange. Jeg er overbevist om, at JM er i dialog med de forskellige spillere individuelt, hvor de bliver evalueret. Men at gå ud i pressen og sige offentligt at truppen ikke er god nok ville være en tåbelig disposition. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor så mange herinde tror på, at det der siges i pressen er det som også siges internt. Alle der har den mindste medietræning ved, at man skal bruge pressen til at fortælle den historie til pressen, som er bedst for organisationen lige nu. Hvis træneren åbner op for at truppen ikke er god nok - så spørger pressen - hvem er ikke god nok og spillerne bliver spurgt "føler du dig presset, når JM siger sådan" osv. Det er benzin på et bål som ingen i OB kan få noget positivt ud af. Det skaber en uro og usikkerhed i forholdet mellem en helt ny "chef" og hans "ansatte".
        På spørgsmålet om hvem der ikke er god nok vil et svar til enhver tid kunne være ingen kommentar .
        Efter årevis med slatne resultater burde enhver i klubben føle sig presset , hvis man mentalt skal nusses om og have at vide man er god nok hele tiden så står det skidt til .
        Og jo det handler om at oppe sig , vi ser gang på gang at spillerne viser vilje og energi når vi møder FCM , BIF og FCK men møder nærmest ugidelige op når modstanderen er Vensyssel , Randers eller Sønderjyske . Eller som vi så det i foråret hvor vi pludselig spillede mogle gode kampe i taberslutspillet da tingene var afgjort og der intet var på spil . Det er slatten moral og tabermentalitet i mine øjne og det kan spillerne selv gøre noget ved .
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Depeche Se indlæg
          Meget enig. Derudover er der jo også det taktiske/strategiske element, at hvis JM får talt den nuværende trup for meget ned, så kan det jo også være med til at presse prisen op på potentielt nye spillere, fordi den sælgende klub kan se vi er 'desperate' efter at få tilført nye spillere.
          Arrghhh har vi ikke hørt den sang gennem hele JH’s periode ..
          Hvis JH siger : Der er enkelte pladser hvor jeg mener truppen kan forstærkes ...
          tror du så priserne på samtlige spillere i verden stiger ?
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Arrghhh har vi ikke hørt den sang gennem hele JH’s periode ..
            Hvis JH siger : Der er enkelte pladser hvor jeg mener truppen kan forstærkes ...
            tror du så priserne på samtlige spillere i verden stiger ?
            Nej. Og samtlige agenter og sportsdirektører er fuldt ud klar over hvad OB mangler. Hvem forsøger han at bluffe.
            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              På spørgsmålet om hvem der ikke er god nok vil et svar til enhver tid kunne være ingen kommentar .
              Efter årevis med slatne resultater burde enhver i klubben føle sig presset , hvis man mentalt skal nusses om og have at vide man er god nok hele tiden så står det skidt til .
              Og jo det handler om at oppe sig , vi ser gang på gang at spillerne viser vilje og energi når vi møder FCM , BIF og FCK men møder nærmest ugidelige op når modstanderen er Vensyssel , Randers eller Sønderjyske . Eller som vi så det i foråret hvor vi pludselig spillede mogle gode kampe i taberslutspillet da tingene var afgjort og der intet var på spil . Det er slatten moral og tabermentalitet i mine øjne og det kan spillerne selv gøre noget ved .
              Langt hen af vejen er jeg uenig med dig - det er meget mere komplekst end at tage sig sammen. Det er gruppedynamikken som ikke er optimal - der mangler de typer, som går forest. Du kan ikke ændre en spillers grundlæggende personlighed - ligesom man ikke kan ændre din. Man kan derimod dyrke og styrke en, der har flair for at gå forrest. De typer skal have nogle flere af. Så vil kollektivet ændre karakter og spillere, som ikke præsterer godt nu, vil i det nye kollektiv arbejde ud fra de forudsætninger denne spiller har og derfor komme til at virke bedre end i det nuværende setup. Det ændrer dog ikke ved, at der også mangler kvalitet i afslutninger (CN) og indlæg (RL, MD og Barret og andre).

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                En tanke: Hvad hvis Kent Nielsen rent faktisk fik det bedste ud af den trup, han kunne, og vi simpelthen bare ikke er bedre?

                Hvor vi kan krænge os selv ud og så stadig tabe. Hvor det mentale aspekt betyder, at indsatser som mod FCK aldrig bliver gentaget mod mindre hold; hvor det er kvaliteten af den enkelte spilleres færdigheder, der afgører det hele; og ikke så meget modstanderens evner.

                Hvad hvis svaret på Jacob Michelsens hypotese fra efter Vendsyssel-kampen er; nej, vi har ikke underpræsteret; vi har præsteret på det niveau, som vi er i stand til; og at det eneste, der kan hæve det er at finde bedre spillere, end dem vi har; løbende?

                1 point efter 6 kampe kan stadig blive virkelighed; så vi hurtigt kan begynde at arbejde på at sænke ambitionsniveauet i spillet og spille flere kampe, hvor vi koncentrerer os om at få holdet til at hænge sammen.

                Når nu træneren tilsyneladende har arvet sin forgænger og nuværende chefs approach til "Jeg har ikke brug for nye spillere, jeg er glad, for dem, jeg har"

                Uanset om det så er spil for galleriet, så er det en meget farlig og forkert antagelse.

                Vi har i den grad brug for nye spillere. Der potentielt kan bruges i en potentiel nedrykningskamp.

                MvH ChrisOB
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                  Chris jeg er meget enig i din vurdering af holdet og dets udfordringer, men jeg tror du fejlfortolker JM`s udtalelser. Det ville være tudetosset, hvis en træner med et hold i stor krise gik ud offentligt og fortalte, hvor ringe hans spillere var, og hvor mange der burde erstattes med nyindkøb. JM er nødt til, at få det motivationsmæssigt bedst mulige ud af det til en hver tid værende spillermateriale, og for enhver pris undgå negative tanker om bænkning/salg blandt spillerne.
                  Ovennævnte udtalelser må være spin til folket, og jeg har tillid til, at JM`s reelle vurdering kun drøftes i et forum af OB ledere, som har vilje og økonomi til at gøre noget ved det. Håber jeg har ret - the answer my friend is blowing in the wind.
                  Mvh PNL
                  Det er også det, jeg tænker, men når man lige haft en træner, der både udtalte og i store træk udlevede det samme, så er man på vagt.

                  Vi skal skifte ud i den trup, og samtidigt skabe resultater, der gør at de nye spillere ikke bliver suget ind i den forfejlede gruppedynamik som gør, at vi falder sammen når der er bare en smule modgang.

                  Der skal arbejdes med det minimale nu - om sammenhold - og det samme på tribunerne.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                    Chris jeg er meget enig i din vurdering af holdet og dets udfordringer, men jeg tror du fejlfortolker JM`s udtalelser. Det ville være tudetosset, hvis en træner med et hold i stor krise gik ud offentligt og fortalte, hvor ringe hans spillere var, og hvor mange der burde erstattes med nyindkøb. JM er nødt til, at få det motivationsmæssigt bedst mulige ud af det til en hver tid værende spillermateriale, og for enhver pris undgå negative tanker om bænkning/salg blandt spillerne.
                    Ovennævnte udtalelser må være spin til folket, og jeg har tillid til, at JM`s reelle vurdering kun drøftes i et forum af OB ledere, som har vilje og økonomi til at gøre noget ved det. Håber jeg har ret - the answer my friend is blowing in the wind.
                    Mvh PNL
                    Helt enig, det ville være tosset at sige andet. Man kan ikke sidde og spilde tid på spillere der ikke er i truppen, og bruge det som en undskyldning for noget som helst. En vinderattitude er selvfølgelig at melde klart ud, at truppen er god nok, og så selvfølgelig arbejde benhårdt på de indre linjer for at forbedre tingene. Men jeg synes langt hen af vejen, at truppen er god, der mangler bare lige 1-2 klare forstærkninger, så kan vi stå med et meget meget spændende hold. Desværre lider vi af en dyr og elendig Helenius, tak for den lort Kent, som suger lønkroner og energi ud af klubben, og måske forhindrer et godt angriberkøb, men en kreativ spiller skal der ind.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Helt enig, det ville være tosset at sige andet. Man kan ikke sidde og spilde tid på spillere der ikke er i truppen, og bruge det som en undskyldning for noget som helst. En vinderattitude er selvfølgelig at melde klart ud, at truppen er god nok, og så selvfølgelig arbejde benhårdt på de indre linjer for at forbedre tingene. Men jeg synes langt hen af vejen, at truppen er god, der mangler bare lige 1-2 klare forstærkninger, så kan vi stå med et meget meget spændende hold. Desværre lider vi af en dyr og elendig Helenius, tak for den lort Kent, som suger lønkroner og energi ud af klubben, og måske forhindrer et godt angriberkøb, men en kreativ spiller skal der ind.
                      Det er jo det, det hele handler om. Og vi venter og venter og venter.
                      Jeg har en god mavefornemmelse af at JM og HH kan "hjælpe" Jesper Ha-ha til udvide søgecirklerne. Jeg tror også klubben er klar til en udlænding nu - og ikke nødvendigvis en skandinav ;-)
                      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                      OB - engang var vi gode

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                        Det er jo det, det hele handler om. Og vi venter og venter og venter.
                        Jeg har en god mavefornemmelse af at JM og HH kan "hjælpe" Jesper Ha-ha til udvide søgecirklerne. Jeg tror også klubben er klar til en udlænding nu - og ikke nødvendigvis en skandinav ;-)
                        Er problemet ikke at JH manglende overblik på marked betyder, at han er blevet snydt så mange gange, så han kun tør købe dansk. Det er problematisk fordi han kun køber over the Hill spillere, eller mellemspillet fra de klubber hvor spillerne ser OB som et step up.

                        Comment

                        Working...
                        X