Annoncering

Collapse
No announcement yet.

KAMPTRÅD - Randers-OB den 29.juli 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Kære venner.

    Kent fik det ikke til at spille. Og nogle fraskippede har gjort det langt bedre andre steder (senest a.rømer., men jeg er især ked af at Jacob Schoop ikke kunne fastholdes).
    Nå men hvad jeg vil sige er, at ingen tvivl om at Ha-Ha-Hansen ikke er god nok. Jeg vil dog pointere at jeg faktisk tror på det nye setup med JM og HH. Har endnu kun en god fornemmelse at have det i, og får de mere tid og de to nødvendige forstærkninger skal vi sgu nok få det fint.
    Hvis ikke Ha-ha får fundet de to, mener jeg, at der skal hardcore modstand til......Og ikke kun Ha-ha. Han er et offer.
    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

    OB - engang var vi gode

    Comment


      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
      Hvem snakker om boldbesiddelse? Jeg snakker om expected goals som udelukkende kigger på antal skabte chancer versus antal chancer tilladt den anden vej (samt størrelsen af disse), og som bygger på ekstremt omfattende statistikker og derfor er relativt pålidelige. Jeg påpegede forøvrigt ikke sidste sæson at vi burde vinde de kampe - for det burde vi ikke, statistisk set (jo, den ene kamp mod AGF burde vi, men over hele sæsonen var vi faktisk en anelse overperformende i forhold til tallene, i hvert fald i grundspillet - hvilket jeg også påpegede dengang. Men det er åbenbart noget værre når man påpeger, at det står modsat til )
      Fangede det som at det var hvad du mente... my bad.

      Det er jeg helt med på. Ifølge EG overpræsterede vi sidste efterår.
      Jeg har dog meget svært ved at se hvordan vi vil vinde 9 ud af 10 kampe som den i dag, og jeg har ikke set nogen statistik eller virkelighed sige andet.
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
        Hvem snakker om boldbesiddelse? Jeg snakker om expected goals som udelukkende kigger på antal skabte chancer versus antal chancer tilladt den anden vej (samt størrelsen af disse), og som bygger på ekstremt omfattende statistikker og derfor er relativt pålidelige. Jeg påpegede forøvrigt ikke sidste sæson at vi burde vinde de kampe - for det burde vi ikke, statistisk set (jo, den ene kamp mod AGF burde vi, men over hele sæsonen var vi faktisk en anelse overperformende i forhold til tallene, i hvert fald i grundspillet - hvilket jeg også påpegede dengang. Men det er åbenbart noget værre når man påpeger, at det står modsat til 🙂)
        Randers var helt sikkert kedelige og stod ofte dybt, men det var OB jo sådan set også, ved ikke at skabe meget mere end en enkelt halvstor chance.
        Sønderjyske er tættere på at score 2 end OB er på bare at score ... sådan ser jeg det.
        Det er jo ikke nok bare at skyde, det skal også være en reel chance og afslutningen skal have lidt kvalitet.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Efter at have sunket skuffelsen over den elendige kamp sidder jeg med nogle temmelig blandede følelser om den klub, jeg har elsket i snart fyrre år. Først og fremmest prøver jeg at mane mig selv til besindelse ved at sige, at hvis vi ser nøgternt på det, kan de tre første kampe her godt forklares (og til dels forsvares). Mod Vendsyssel møder vi et hold, der har alt at vinde og intet at tabe. De har masser af gejst og hele byen i ryggen. Oprykkere overpræsterer som regel i starten osv. Mod Sønderjyske er resultatet vel ok i forhold til vores historie mod dem. Og så kampen i dag, hvor al statistik er imod os: Vi vinder stort set aldrig på udebane, i de sidste mange kampe mod Randers har det været jævnbyrdigt, vi vinder aldrig, når vi kommer bagud. Så resultaterne hver for sig var alle sammen sandsynlige på forhånd. Alligevel er jeg skuffet. Skuffet over at jeg endnu engang hoppede med på pr-stuntet og troede, at med et trænerskifte ville alting forandre sig. I det gamle forum blev der postet en statistik, der fortalte, at trænerskifter stort set ikke rykker noget på den korte bane. Det er en myte. Jeg kan desværre ikke finde den. Jeg ærgrer mig over, at jeg troede på myten, når enhver kan se, at truppen er stort set uændret styrkemæssigt i forhold til sidste sæson.
          Jeg tror ikke JM er problemet, og egentlig heller ikke JH. Skuffelsen jeg føler, stammer fra, at jeg inderst inde stadig føler, at vores klub er en af de store i DK. Og jeg tror, de fleste af os, eksperterne og ikke mindst OB selv, føler det samme. Heri ligger, i min optik, problemet. I SFÅ blev det sagt, at der ikke var mange hold, som havde spillere, der var bedre end vores. Men er det nu sandt? Hvorfor står de andre klubber så ikke i kø for at købe vores spillere? Jeg er overbevist om, at vores spillere føler det samme, at de er temmelig gode, og nok også lidt bedre end de fleste på de tre hold, vi har mødt indtil nu. Men er de nu også det? Er det ikke vores og deres egen oppustede selvforståelse? Hvorfor præsterer vi bedst mod hold, som vi på forhånd ved, at vi får svært ved at slå? Vi spiller som regel tætte kampe mod topholdene, men taber til bundholdene. Hvordan kan det være? Jeg tror, det drejer sig om, at vores spillere ikke går ind til alle kampe som om, de havde ryggen mod muren. De kommer ind, spiller godt de første 10 minutter (ikke i dag, dog), og så opdager de, at modstanderens spillere er mindst lige så gode som dem selv, selv om de ikke spiller i en "storklub" som vores. Derfra falder tingene fra hinanden. Først når vi er kommet bagud, går alvoren som regel op for os. Vores hold skabte de store europæiske resultater, fordi vi ikke blev regnet for en skid, men vi skulle vise dem, at de tog fejl. Det er den attitude, oprykkerne og de mere ydmyge jyske klubber har overfor os - se bare Rømers glæde i dag. Men vi kan ikke have den attitude, for vi har sat os på den høje hest som en af de bedste fra starten. Det er den kultur, der er i OB og sådan set altid har været der. Ricardo fik gjort op med den. Han gjorde det samme med landsholdet. Men den sneg sig ind igen, både i OB og på landsholdet. I OB er der en aura af, at man er bedre end de andre. Måske er det et Hunderup-fænomen? Personligt synes jeg, det er fint, for i mange år har man jo også haft resultaterne til at bevise det, og jeg er ikke fan af janteloven, men jeg mener, at den attitude er et problem, når resultaterne udebliver, og når den skaber modstand hos resten af byen. Jeg synes, mit OB har mindet om Liverpool de sidste mange år. Man har en oppustet selvforståelse og historie, der kun kan gøre, at man underpræsterer. Man bliver ved med at sige til sig selv, at man har fortjent bedre, og man får bildt omgivelserne ind, at man egentlig er bedre, hvilket motiverer modstanderne og gør det hele sværere. Jeg tror ikke, JM er nogen Klopp, men jeg synes dog, jeg kan høre på ham, at han har evnerne til at rykke lidt ved OBs oppustede selvforståelse og gøre spillernes syn på egne evner mere realistisk. Jeg håber, det vil lykkes, så de ikke uge efter uge skal løbe ind i den overraskelse, at de sådan set er temmelig middelmådige, og at det er helt andre ting, der kræves for at vinde, end de forestiller sig. Men det kan jo også være, at NT går amok og køber klassespillere ind, som man har gjort i Liverpool.
          Sorrig og glæde de vandre til hobe,
          lykke, ulykke de gange på rad,
          medgang og modgang hinanden tilråbe,
          solskin og skyer de følges og ad.
          Jorderigs guld
          er prægtig muld,
          Himlen er ene af salighed fuld.
          - Kingo, 1681

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg
            Efter at have sunket skuffelsen over den elendige kamp sidder jeg med nogle temmelig blandede følelser om den klub, jeg har elsket i snart fyrre år. Først og fremmest prøver jeg at mane mig selv til besindelse ved at sige, at hvis vi ser nøgternt på det, kan de tre første kampe her godt forklares (og til dels forsvares). Mod Vendsyssel møder vi et hold, der har alt at vinde og intet at tabe. De har masser af gejst og hele byen i ryggen. Oprykkere overpræsterer som regel i starten osv. Mod Sønderjyske er resultatet vel ok i forhold til vores historie mod dem. Og så kampen i dag, hvor al statistik er imod os: Vi vinder stort set aldrig på udebane, i de sidste mange kampe mod Randers har det været jævnbyrdigt, vi vinder aldrig, når vi kommer bagud. Så resultaterne hver for sig var alle sammen sandsynlige på forhånd. Alligevel er jeg skuffet. Skuffet over at jeg endnu engang hoppede med på pr-stuntet og troede, at med et trænerskifte ville alting forandre sig. I det gamle forum blev der postet en statistik, der fortalte, at trænerskifter stort set ikke rykker noget på den korte bane. Det er en myte. Jeg kan desværre ikke finde den. Jeg ærgrer mig over, at jeg troede på myten, når enhver kan se, at truppen er stort set uændret styrkemæssigt i forhold til sidste sæson.
            Jeg tror ikke JM er problemet, og egentlig heller ikke JH. Skuffelsen jeg føler, stammer fra, at jeg inderst inde stadig føler, at vores klub er en af de store i DK. Og jeg tror, de fleste af os, eksperterne og ikke mindst OB selv, føler det samme. Heri ligger, i min optik, problemet. I SFÅ blev det sagt, at der ikke var mange hold, som havde spillere, der var bedre end vores. Men er det nu sandt? Hvorfor står de andre klubber så ikke i kø for at købe vores spillere? Jeg er overbevist om, at vores spillere føler det samme, at de er temmelig gode, og nok også lidt bedre end de fleste på de tre hold, vi har mødt indtil nu. Men er de nu også det? Er det ikke vores og deres egen oppustede selvforståelse? Hvorfor præsterer vi bedst mod hold, som vi på forhånd ved, at vi får svært ved at slå? Vi spiller som regel tætte kampe mod topholdene, men taber til bundholdene. Hvordan kan det være? Jeg tror, det drejer sig om, at vores spillere ikke går ind til alle kampe som om, de havde ryggen mod muren. De kommer ind, spiller godt de første 10 minutter (ikke i dag, dog), og så opdager de, at modstanderens spillere er mindst lige så gode som dem selv, selv om de ikke spiller i en "storklub" som vores. Derfra falder tingene fra hinanden. Først når vi er kommet bagud, går alvoren som regel op for os. Vores hold skabte de store europæiske resultater, fordi vi ikke blev regnet for en skid, men vi skulle vise dem, at de tog fejl. Det er den attitude, oprykkerne og de mere ydmyge jyske klubber har overfor os - se bare Rømers glæde i dag. Men vi kan ikke have den attitude, for vi har sat os på den høje hest som en af de bedste fra starten. Det er den kultur, der er i OB og sådan set altid har været der. Ricardo fik gjort op med den. Han gjorde det samme med landsholdet. Men den sneg sig ind igen, både i OB og på landsholdet. I OB er der en aura af, at man er bedre end de andre. Måske er det et Hunderup-fænomen? Personligt synes jeg, det er fint, for i mange år har man jo også haft resultaterne til at bevise det, og jeg er ikke fan af janteloven, men jeg mener, at den attitude er et problem, når resultaterne udebliver, og når den skaber modstand hos resten af byen. Jeg synes, mit OB har mindet om Liverpool de sidste mange år. Man har en oppustet selvforståelse og historie, der kun kan gøre, at man underpræsterer. Man bliver ved med at sige til sig selv, at man har fortjent bedre, og man får bildt omgivelserne ind, at man egentlig er bedre, hvilket motiverer modstanderne og gør det hele sværere. Jeg tror ikke, JM er nogen Klopp, men jeg synes dog, jeg kan høre på ham, at han har evnerne til at rykke lidt ved OBs oppustede selvforståelse og gøre spillernes syn på egne evner mere realistisk. Jeg håber, det vil lykkes, så de ikke uge efter uge skal løbe ind i den overraskelse, at de sådan set er temmelig middelmådige, og at det er helt andre ting, der kræves for at vinde, end de forestiller sig. Men det kan jo også være, at NT går amok og køber klassespillere ind, som man har gjort i Liverpool.
            Vores anfører sagde det jo nærmest ordret i dag da han sagde at han var glad for at det er FCK vi møder næste gang for der kan vi godt sætte os op til kamp...
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Vores anfører sagde det jo nærmest ordret i dag da han sagde at han var glad for at det er FCK vi møder næste gang for der kan vi godt sætte os op til kamp...
              Det er en sindssyg udtalelse.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Vores anfører sagde det jo nærmest ordret i dag da han sagde at han var glad for at det er FCK vi møder næste gang for der kan vi godt sætte os op til kamp...
                Vores anfører udstiller vores største problem: Det mentale.

                Man kunne tage bindet fra ham, men det ville så bare udstille det endnu mere: Hvis ikke ham, hvem så? Af markspillerne.

                De nye? Det ville også udstille vores problem.

                De gamle? Ingen af dem er ledertyper.

                Tverskov er vel det tætteste.

                Der mangler slet og ret nosser, og det udstiller KEP bare endnu mere med sin udtalelse.

                En trup kan kompensere for manglende kvalitet ved at være godt sat sammen - med de dertilhørende ledere, og det har vi bare ikke.

                Drachmann kan jo ikke gøre det alene.

                Hvis han er i en trup med tabermentalitet, så kan han jo skrige herfra til evigheden, så vil spillerne stadig falde sammen som et korthus, når der er intet at falde tilbage på.

                Kampen er jo slut, når vi kommer bagud. I hvert fald, hvis vi vil vinde.

                Mvh ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Fangede det som at det var hvad du mente... my bad.

                  Det er jeg helt med på. Ifølge EG overpræsterede vi sidste efterår.
                  Jeg har dog meget svært ved at se hvordan vi vil vinde 9 ud af 10 kampe som den i dag, og jeg har ikke set nogen statistik eller virkelighed sige andet.
                  Jeg skrev heller ikke at vi ville vinde 9 ud af 10, men at vi ville få point 🙂 og jeg er villig til at gå ned til 8 ud af 10, men jeg tror sådan en kamp ville have endt med et x i rigtig mange tilfælde..

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                    Jeg skrev heller ikke at vi ville vinde 9 ud af 10, men at vi ville få point 🙂 og jeg er villig til at gå ned til 8 ud af 10, men jeg tror sådan en kamp ville have endt med et x i rigtig mange tilfælde..
                    Tror jeg skal lade være med at læse indlæg når jeg er træt ☺
                    Roger that... fair at du tror det. Min anke gik egentlig også mest på at det i første omgang lød som var der facts.

                    Nå, men hvor om alting, så lad os håbe det bliver til flere point, uanset hvem vi møder eller hvordan kampene forløber. ☺
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Drachmann vil se mere galskab

                      https://www.fyens.dk/fodbold/Drachma...rtikel/3273464

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Det vil vi også. Og helt enig:
                        "Men det havner alt for ofte i nogle bløde centringer, og de er altså svære at arbejde videre på. til tider skal man bare hamre til kuglen med det samme og så ellers se, hvad der sker, sagde Drachmann, som igen fik løbet meget og havde mange boldberøringer."
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Galskaben blev suget ud af dem under Kent.

                          Det vi mangler er en spiller eller to, der har kvaliteten til at sætte folk af OG sætte et godt slutprodukt.

                          Skyde ordentligt på mål (Det modsatte af Casper Nielsen)

                          Lægge en aflevering på det rigtige tidspunkt og med den rigtige fart, noget oftere (Det modsatte af Mathias Greve)

                          Lægge ordentlige indlæg (Det modsatte af hvad vores backer præsterer)

                          Have folk i boksen, der kan tage slagsmålene (Det modsatte af hvad Helenius, Festersen og AK render rundt og laver)

                          De spillere koster penge - men selv hvis vi havde dem, så har Kent og Jespers transfercirkus kostet os på ry og rygte, og da de tilsyneladende udelukkende vil lede smalt under (dårlig) undskyldning om kultur, så er det kun spillere, der enten kender Jesper Hansen eller den til hver en tid siddende træner, der måske kan formaste sig at sige ja til ét af ligaens mest diffuse og popsmarte projekter.

                          Fynsk identitet- nosseløs præstation på banen.

                          Mvh ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Kunne Drachman ikke være en god anfører. Du sagde der ingen emner var i dit forrige indlæg.

                            Måske kunne det gøre Ludwig bedre. Han var jo vant til at have kommandoen i Horsens og her skal han underordne sig KEP som måske ikke foreslår hvad han selv ville have gjort.

                            Godt set af JM at lade KEP være angriber til sidst. Måske oftere.

                            Iøvrigt enig.
                            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                            OB - engang var vi gode

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg
                              Efter at have sunket skuffelsen over den elendige kamp sidder jeg med nogle temmelig blandede følelser om den klub, jeg har elsket i snart fyrre år. Først og fremmest prøver jeg at mane mig selv til besindelse ved at sige, at hvis vi ser nøgternt på det, kan de tre første kampe her godt forklares (og til dels forsvares). Mod Vendsyssel møder vi et hold, der har alt at vinde og intet at tabe. De har masser af gejst og hele byen i ryggen. Oprykkere overpræsterer som regel i starten osv. Mod Sønderjyske er resultatet vel ok i forhold til vores historie mod dem. Og så kampen i dag, hvor al statistik er imod os: Vi vinder stort set aldrig på udebane, i de sidste mange kampe mod Randers har det været jævnbyrdigt, vi vinder aldrig, når vi kommer bagud. Så resultaterne hver for sig var alle sammen sandsynlige på forhånd. Alligevel er jeg skuffet. Skuffet over at jeg endnu engang hoppede med på pr-stuntet og troede, at med et trænerskifte ville alting forandre sig. I det gamle forum blev der postet en statistik, der fortalte, at trænerskifter stort set ikke rykker noget på den korte bane. Det er en myte. Jeg kan desværre ikke finde den. Jeg ærgrer mig over, at jeg troede på myten, når enhver kan se, at truppen er stort set uændret styrkemæssigt i forhold til sidste sæson.
                              Jeg tror ikke JM er problemet, og egentlig heller ikke JH. Skuffelsen jeg føler, stammer fra, at jeg inderst inde stadig føler, at vores klub er en af de store i DK. Og jeg tror, de fleste af os, eksperterne og ikke mindst OB selv, føler det samme. Heri ligger, i min optik, problemet. I SFÅ blev det sagt, at der ikke var mange hold, som havde spillere, der var bedre end vores. Men er det nu sandt? Hvorfor står de andre klubber så ikke i kø for at købe vores spillere? Jeg er overbevist om, at vores spillere føler det samme, at de er temmelig gode, og nok også lidt bedre end de fleste på de tre hold, vi har mødt indtil nu. Men er de nu også det? Er det ikke vores og deres egen oppustede selvforståelse? Hvorfor præsterer vi bedst mod hold, som vi på forhånd ved, at vi får svært ved at slå? Vi spiller som regel tætte kampe mod topholdene, men taber til bundholdene. Hvordan kan det være? Jeg tror, det drejer sig om, at vores spillere ikke går ind til alle kampe som om, de havde ryggen mod muren. De kommer ind, spiller godt de første 10 minutter (ikke i dag, dog), og så opdager de, at modstanderens spillere er mindst lige så gode som dem selv, selv om de ikke spiller i en "storklub" som vores. Derfra falder tingene fra hinanden. Først når vi er kommet bagud, går alvoren som regel op for os. Vores hold skabte de store europæiske resultater, fordi vi ikke blev regnet for en skid, men vi skulle vise dem, at de tog fejl. Det er den attitude, oprykkerne og de mere ydmyge jyske klubber har overfor os - se bare Rømers glæde i dag. Men vi kan ikke have den attitude, for vi har sat os på den høje hest som en af de bedste fra starten. Det er den kultur, der er i OB og sådan set altid har været der. Ricardo fik gjort op med den. Han gjorde det samme med landsholdet. Men den sneg sig ind igen, både i OB og på landsholdet. I OB er der en aura af, at man er bedre end de andre. Måske er det et Hunderup-fænomen? Personligt synes jeg, det er fint, for i mange år har man jo også haft resultaterne til at bevise det, og jeg er ikke fan af janteloven, men jeg mener, at den attitude er et problem, når resultaterne udebliver, og når den skaber modstand hos resten af byen. Jeg synes, mit OB har mindet om Liverpool de sidste mange år. Man har en oppustet selvforståelse og historie, der kun kan gøre, at man underpræsterer. Man bliver ved med at sige til sig selv, at man har fortjent bedre, og man får bildt omgivelserne ind, at man egentlig er bedre, hvilket motiverer modstanderne og gør det hele sværere. Jeg tror ikke, JM er nogen Klopp, men jeg synes dog, jeg kan høre på ham, at han har evnerne til at rykke lidt ved OBs oppustede selvforståelse og gøre spillernes syn på egne evner mere realistisk. Jeg håber, det vil lykkes, så de ikke uge efter uge skal løbe ind i den overraskelse, at de sådan set er temmelig middelmådige, og at det er helt andre ting, der kræves for at vinde, end de forestiller sig. Men det kan jo også være, at NT går amok og køber klassespillere ind, som man har gjort i Liverpool.
                              Nogle gode betragtninger, tak.
                              Jeg synes dog, du mangler en faktor, som tilsyneladende også har en stor betydning og derfor gør mig lidt uenig på et enkelt punkt. Du tror, at mødet med de "dårligere" hold påvirker vore spillere, når de opdager, at spillerne da ikke er dårligere end dem selv. Og det kan da godt være et element, som JM/HH forhåbentlig kan ændre på. Men for mig ser det ud til, at mange af vore spillere slet ikke kan klare at blive skubbet så meget til ,som de tre hold, vi har mødt, gør. Med små skub og den slags gør vore spillere fejl - det er derfor der skubbes - og så ved jeg ikke hvad der sker indeni dem. Jeg husker, hvordan jeg selv reagerede som aktiv spiller, jeg blev lidt småfornærmet over ikke at få lov til mit fine spil. En dum reaktion, ja. Men jeg fik så heller ikke mange penge for at spille - tværtimod, jeg betalte for at spille - som de fleste i DK.

                              Tror der skal mere skub og tage imod skub træning til. Og et par stærkere spillere.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                                Nogle gode betragtninger, tak.
                                Jeg synes dog, du mangler en faktor, som tilsyneladende også har en stor betydning og derfor gør mig lidt uenig på et enkelt punkt. Du tror, at mødet med de "dårligere" hold påvirker vore spillere, når de opdager, at spillerne da ikke er dårligere end dem selv. Og det kan da godt være et element, som JM/HH forhåbentlig kan ændre på. Men for mig ser det ud til, at mange af vore spillere slet ikke kan klare at blive skubbet så meget til ,som de tre hold, vi har mødt, gør. Med små skub og den slags gør vore spillere fejl - det er derfor der skubbes - og så ved jeg ikke hvad der sker indeni dem. Jeg husker, hvordan jeg selv reagerede som aktiv spiller, jeg blev lidt småfornærmet over ikke at få lov til mit fine spil. En dum reaktion, ja. Men jeg fik så heller ikke mange penge for at spille - tværtimod, jeg betalte for at spille - som de fleste i DK.

                                Tror der skal mere skub og tage imod skub træning til. Og et par stærkere spillere.
                                Jeg har ikke så meget forstand på skubben, men lyttede lige til Mediano fra sidste år, hvor Helveg bliver kåret som legende. Her siger han, at da han rykkede op, var han bange for at komme til at sparke Moseby, Ziegler og de andre over benene til træning, MEN at man fik skideballe, hvis man ikke gav alt til træning og skubbede med skulderen. Han betoner hårdheden til træning og den stærke fysiske form som nøglen flere gange i interviewet. Og det var jo også den manglende indsats til træning, der førte til udtalelsen, som (muligvis) satte hele lavinen med fyringen af Brink, LO og Viggo i gang. Jeg skal ikke kunne sige nogetsomhelst om træningsindsatsen hos vores gutter i forhold til andre, for det har jeg ikke forstand på. I kampene synes jeg egentlig der fightes flot, ikke mindst af de unge, så hvad vi kan lære af Helveg, ved jeg ikke rigtig. Måske at man altid skal optimere sin indsats for at få det maksimale ud af talentet og at hårdt arbejde og disciplin kan føre til en stor karriere og legendestatus.
                                Sorrig og glæde de vandre til hobe,
                                lykke, ulykke de gange på rad,
                                medgang og modgang hinanden tilråbe,
                                solskin og skyer de følges og ad.
                                Jorderigs guld
                                er prægtig muld,
                                Himlen er ene af salighed fuld.
                                - Kingo, 1681

                                Comment

                                Working...
                                X