Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen - Skizofrene OB, transfersnak og skæbnekamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Så aftaler vi, at jeg giver MD the benefit of the doubt, og du så giver Sheed det samme, right?

    MvH ChrisOB
    Det er en aftale!
    Jeg vil hermed opfordre MD til at hive Sheed ind i SFÅ - jeg tror faktisk det kunne blive interessant :-)

    Comment


      #47
      Jeg har nu ikke noget imod Martin Borre’s udtalelse. Han ved ikke bedre. Han læser jo ikke med herinde, og burde ikke generalisere på den måde han gør. Men fint, han har sin holdning og det skal han have lov til.

      Her er rigtig meget til affaldsskakten herinde, men her er virkelig også rigtig meget godt, virkelig godt. Så jeg tager det ikke så personligt, han ved bare ikke bedre. Ignorance.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
        Så hver gang en journalist laver et interview eller en debat, så skal han deklarere, hvor han står ift de udtalelser, der kommer fra de andre?? Arh, den holder altså ikke.

        Martin Borre har ved flere lejligheder udtalt sig om, at han havde det svært med visse typer af fans og tilråb, som ikke hjalp ham, så hans holdning kan ikke overraske. Dumt ordvalg her, men nu skal vi også passe på med at gøre forum bedre end det er. Her er mange fine indlæg, men her er også tåbelige oneliners og indlæg forsøgt skrevet med en skarp pen (uden man nødvendigvis har forudsætningen), alt sammen skrevet af folk bag anonyme aliaser. Det gælder både kritiske og positive indlæg. Kan godt forstå, at det er svært at navigere rundt i, hvis man ikke følger grundigt med herinde.

        Jeg synes også, at det kunne være interessant at få et program med nogle af de mere kritiske herinde, men forstår også godt, at man ikke bare springer ud i det, når man gerne vil fremstå som et seriøst medie.

        Og forøvrigt, hvis man føler sig så overhørt, hvorfor dukker man så ikke op med kritiske spørgsmål og analyser til det dertil indrettede fanarrangement? Hvorfor skal kritikken kun komme fra en spritstiv mand og en ældre herre, som gerne vil have det trykte kampprogram tilbage, ved sådan en lejlighed?
        Jeg er temmelig sikker på, at når man bruger ordet "affaldsskakt" så dismisser man forum all together, inklusiv de mange fine indlæg, så det her handler ikke om at gøre forum bedre end det er, som sådan, det handler om bias og om respekt for, at der bliver skrevet med følelser på et hvert fodboldforum, af fans der var der før Martin Borre lærte ABC i folkeskolen, og vil være fans indtil de stiller skoene.

        Så hvad du kalder et "dumt" ordvalg kalder jeg en grov fornærmelse, der ikke falder i tråd med en reel, saglig og også nødvendig kritik, som jeg er sikker på MD vil have sit program til at indeholde.

        Det var bare ren "Du er en lort" retorik og ikke "Jeg synes, der bliver skrevet for mange useriøse indlæg, som kan bruges af spillere", som jeg og andre vil kunne bruge langt bedre til at se indad.

        Martin Borre er jo ikke ude i et andet ærinde end payback med sådan en kommentar - og hvis han mener det er rent affald, der hældes ud her, så er det vel flere af skaktens mest aktives job at tale ham imod.

        Ikke ved at kalde ham en pubæ all together, men ved at angribe hans mening.

        Det er vel meget fair, er det ikke?

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
          Jeg har nu ikke noget imod Martin Borre’s udtalelse. Han ved ikke bedre. Han læser jo ikke med herinde, og burde ikke generalisere på den måde han gør. Men fint, han har sin holdning og det skal han have lov til.

          Her er rigtig meget til affaldsskakten herinde, men her er virkelig også rigtig meget godt, virkelig godt. Så jeg tager det ikke så personligt, han ved bare ikke bedre. Ignorance.
          Alle steder hvor der diskuteres noget, der involverer så mange følelser som et tilhørsforhold til en fodboldklub genererer og af folk af forskellige afstribninger, der karakteriserer et hvert samfund, vil afføde indlæg til skraldespanden.

          På det punkt er dette forum langt fra unikt.

          Tag I bare en tur forbi Sydsiden og FCKs forum efter de har tabt en kamp.

          Mvh ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Alle steder hvor der diskuteres noget, der involverer så mange følelser som et tilhørsforhold til en fodboldklub genererer og af folk af forskellige afstribninger, der karakteriserer et hvert samfund, vil afføde indlæg til skraldespanden.

            På det punkt er dette forum langt fra unikt.

            Tag I bare en tur forbi Sydsiden og FCKs forum efter de har tabt en kamp.

            Mvh ChrisOB
            Men når man nu fuldt ud skal acceptere folk herinde er i deres følelsers vold og fra tid til anden kan komme med en usaglig sviner, skal vi herinde så ikke også kunne tåle, at der bliver givet lidt igen engang imellem?

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
              Men når man nu fuldt ud skal acceptere folk herinde er i deres følelsers vold og fra tid til anden kan komme med en usaglig sviner, skal vi herinde så ikke også kunne tåle, at der bliver givet lidt igen engang imellem?
              Kun hvis du er blevet personligt tilsvinet. Så må du "give igen".

              Du må hjertens gerne angribe min mening, inklusiv mit ordvalg, men det er ikke dit job at svare på Jesper Hansens vegne, og f.eks som en anden gør det, mene man skal tage ens mening med til det næste møde hos psykiateren.

              Så bliver det personlig tilsvining, og så må du reagere, hvis du vil.

              Der er ingen, der har problemer med at få sin mening kritiseret, ligesom jeg er temmelig sikker på at Jesper Hansen ved at det hører til gamet, at han bliver kritiseret, så hvis du angriber meningen, og ikke personen så må du "give igen" så meget du vil.

              Men du er ikke Jesper Hansen. Du skal ikke personligt tilsvine andre på vegne af ham.

              Du skal kritisere ordvalg, med rette, som jeg også selv har gjort ved, ganske vist, få lejligheder, men du skal også indse, at når store frustrationer florerer, så vil det for mange være svært at styre ordvalg.

              Af samme grund synes jeg at man hvis man er, øh, i mangel af bedre ord, der kommer i hu, sart overfor barske kommentarer og ord i forbindelse med (endnu) en skuffelse, så skal man holde sig væk fra forum i hvert fald de første 24 timer, fordi sandsynligheden for at trænge ind hos flere af de mennesker, der skriver efter et nederlag er markant lavere.

              Føler du dig personligt fornærmet, hvis nogen kalder Jesper Hansen for ting, der ikke har relation til hans virke?

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Kun hvis du er blevet personligt tilsvinet. Så må du "give igen".

                Du må hjertens gerne angribe min mening, inklusiv mit ordvalg, men det er ikke dit job at svare på Jesper Hansens vegne, og f.eks som en anden gør det, mene man skal tage ens mening med til det næste møde hos psykiateren.

                Så bliver det personlig tilsvining, og så må du reagere, hvis du vil.

                Der er ingen, der har problemer med at få sin mening kritiseret, ligesom jeg er temmelig sikker på at Jesper Hansen ved at det hører til gamet, at han bliver kritiseret, så hvis du angriber meningen, og ikke personen så må du "give igen" så meget du vil.

                Men du er ikke Jesper Hansen. Du skal ikke personligt tilsvine andre på vegne af ham.

                Du skal kritisere ordvalg, med rette, som jeg også selv har gjort ved, ganske vist, få lejligheder, men du skal også indse, at når store frustrationer florerer, så vil det for mange være svært at styre ordvalg.

                Af samme grund synes jeg at man hvis man er, øh, i mangel af bedre ord, der kommer i hu, sart overfor barske kommentarer og ord i forbindelse med (endnu) en skuffelse, så skal man holde sig væk fra forum i hvert fald de første 24 timer, fordi sandsynligheden for at trænge ind hos flere af de mennesker, der skriver efter et nederlag er markant lavere.

                Føler du dig personligt fornærmet, hvis nogen kalder Jesper Hansen for ting, der ikke har relation til hans virke?

                MvH ChrisOB
                Jeg føler mig ikke personligt fornærmet, og det var ikke Jesper Hansen jeg henviste til (eller mine egne indlæg for den sags skyld - hvor jeg forøvrigt ikke føler jeg at forsvarer Jesper Hansen ret ofte).

                Jeg henviste til at Martin Borre giver lidt igen for at han gennem tiden sikkert er blevet kaldt både det ene og det andet på forum. Det samme forøvrigt med KEP, som bestemt heller ikke var populær blandt nogle brugere herinde, da han på et tidspunkt gav lidt igen på de knap så pæne ord, der til tider har været om hans indsats. Det synes jeg ærlig talt er lidt dobbelmoralsk, hvis man på den ene side føler det er helt ok at svine en spiller til, mens man på den anden side ikke kan tåle at vedkommende giver lidt igen.

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Nu ved jeg ikke, om jeg læser dit indlæg rigtigt, men hvis noget er usagligt, så er det da gøre Borre til genstand for nogle af disse holdninger, han intet har med at gøre?

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                    Jeg føler mig ikke personligt fornærmet, og det var ikke Jesper Hansen jeg henviste til (eller mine egne indlæg for den sags skyld - hvor jeg forøvrigt ikke føler jeg at forsvarer Jesper Hansen ret ofte).

                    Jeg henviste til at Martin Borre giver lidt igen for at han gennem tiden sikkert er blevet kaldt både det ene og det andet på forum. Det samme forøvrigt med KEP, som bestemt heller ikke var populær blandt nogle brugere herinde, da han på et tidspunkt gav lidt igen på de knap så pæne ord, der til tider har været om hans indsats. Det synes jeg ærlig talt er lidt dobbelmoralsk, hvis man på den ene side føler det er helt ok at svine en spiller til, mens man på den anden side ikke kan tåle at vedkommende giver lidt igen.
                    Der er forskel på at sige noget i affekt og så sidde stille og roligt i en afbalanceret samtale og så smide en sviner ud, så jeg kan ikke se dobbeltmoralen.

                    Jeg synes det er okay at kritisere forum, inklusiv at gå hårdt til meningerne, endda kalde dem ubrugelige - jeg synes ikke det er okay at kalde det en affaldsskakt. Jeg synes det er okay at kritisere spillere, inklusiv at gå hårdt til spillernes præstationer, men ikke okay at personligt tilsvine spillerne.

                    For mig eksisterer der også uskreven regler for, at fans af klubber har mere ret til indignation på klubbens vegne end tidligere og måske især nuværende spillere har, fordi det er vores klub, og der skal man holde sin mening for sig selv og ikke udbasunere, hvor fans kan høre det.

                    Man må godt hanke op i folk, og dér synes jeg faktisk KEP har været mere diplomatisk end "affaldsskakt".

                    Så jeg kan ærligt talt ikke se dobbeltmoralen.

                    Eller jo, måske lidt, men som fan af en klub, er det for mig min og andre fans mening om klubben og alt, hvad der hører til, der tæller mere end både tidligere og nuværende spilleres mening.

                    Når jeg bruger tid og penge på at tage til Athen for at se dem spille CL eller til Hjallelse på én frysende kold søndag for at se dem spille træningskamp, så har de et ansvar overfor mig, mere end jeg har et ansvar overfor dem. Så skal de acceptere, at der bliver gået hårdt til dem. Om og om igen.

                    Måske endda bruge det til motivation a la "nu skal jeg fandme vise dem".

                    De skal ikke acceptere personlig tilsvining, men de skal acceptere de uskrevne "regler" om at man holder sig i skindet, med mindre der er gået langt over stregen.

                    Case in point, Tingager.

                    Men hvis man bare er træt af at blive kritiseret, så må man ikke bare dismisse forum som en affaldsskakt.

                    Eller hvis man er træt af kritik, så må man heller ikke mene, at vedkommende man er uenig med skal en tur til psykiateren.

                    Mvh ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Der er forskel på at sige noget i affekt og så sidde stille og roligt i en afbalanceret samtale og så smide en sviner ud, så jeg kan ikke se dobbeltmoralen.

                      Jeg synes det er okay at kritisere forum, inklusiv at gå hårdt til meningerne, endda kalde dem ubrugelige - jeg synes ikke det er okay at kalde det en affaldsskakt. Jeg synes det er okay at kritisere spillere, inklusiv at gå hårdt til spillernes præstationer, men ikke okay at personligt tilsvine spillerne.

                      For mig eksisterer der også uskreven regler for, at fans af klubber har mere ret til indignation på klubbens vegne end tidligere og måske især nuværende spillere har, fordi det er vores klub, og der skal man holde sin mening for sig selv og ikke udbasunere, hvor fans kan høre det.

                      Man må godt hanke op i folk, og dér synes jeg faktisk KEP har været mere diplomatisk end "affaldsskakt".

                      Så jeg kan ærligt talt ikke se dobbeltmoralen.

                      Eller jo, måske lidt, men som fan af en klub, er det for mig min og andre fans mening om klubben og alt, hvad der hører til, der tæller mere end både tidligere og nuværende spilleres mening.

                      Når jeg bruger tid og penge på at tage til Athen for at se dem spille CL eller til Hjallelse på én frysende kold søndag for at se dem spille træningskamp, så har de et ansvar overfor mig, mere end jeg har et ansvar overfor dem. Så skal de acceptere, at der bliver gået hårdt til dem. Om og om igen.

                      Måske endda bruge det til motivation a la "nu skal jeg fandme vise dem".

                      De skal ikke acceptere personlig tilsvining, men de skal acceptere de uskrevne "regler" om at man holder sig i skindet, med mindre der er gået langt over stregen.

                      Case in point, Tingager.

                      Men hvis man bare er træt af at blive kritiseret, så må man ikke bare dismisse forum som en affaldsskakt.

                      Eller hvis man er træt af kritik, så må man heller ikke mene, at vedkommende man er uenig med skal en tur til psykiateren.

                      Mvh ChrisOB
                      Tja, vi må blive enige om at være uenige så.

                      Jeg synes ikke det er ok at svine folk til - heller ikke i affekt. Jeg fandt heller ikke tilsviningerne og truslerne mod Nicolai Jørgensen ok, efter han brændte et straffespark - heller ikke selvom det var i affekt.

                      Og så synes jeg altså ikke ordet affaldsskakt er så slemt, som du åbenbart gør. Jeg kunne have forestillet mig langt værre ord.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af daffy Se indlæg
                        Nu ved jeg ikke, om jeg læser dit indlæg rigtigt, men hvis noget er usagligt, så er det da gøre Borre til genstand for nogle af disse holdninger, han intet har med at gøre?
                        Jeg gør ham ikke til genstand for de holdninger, jeg konstaterer bare, at det er den debatstil der bliver lagt for dagen på hans egen arbejdsplads, hvor han endda har en lederstilling, så det er da et interessant udsagn at kalde et debatforum for en affaldsskakt, når man ser den debatstil der hersker hos Berlingske af betalte kronikører og debattører, og i øvrigt også flere andre medier.

                        Synes du det er særligt lødigt og sagligt, endda også sammenlignet med hvad der bliver skrevet herinde?

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                          Tja, vi må blive enige om at være uenige så.

                          Jeg synes ikke det er ok at svine folk til - heller ikke i affekt. Jeg fandt heller ikke tilsviningerne og truslerne mod Nicolai Jørgensen ok, efter han brændte et straffespark - heller ikke selvom det var i affekt.

                          Og så synes jeg altså ikke ordet affaldsskakt er så slemt, som du åbenbart gør. Jeg kunne have forestillet mig langt værre ord.
                          Det handler ikke om, at det er okay, det handler om situationerne.

                          Lige efter et nederlag vil der altid være nogen, der skriver noget, de i virkeligheden ikke mener.

                          Når Borre siger det han siger, så mener han det i den situation, han befinder sig i - hvor han ikke er i sine følelsers vold. Det synes jeg så er værre end frustrstionsudbrud.

                          Der er også forskel på graden af frustrationsudbrud.

                          Der er vel forskel på at sige "Du fortjener at få en kugle for panden" og "for helvede din talentløse boldmongol", ikke?

                          Eller "sorte svin" og "Din klaphat, hvorfor begik du det frispark, det var totalt unødvendigt" a la Jimmy Durmaz.

                          Jeg kan bedre acceptere tilsvining i affekt efter nederlag, hvis det er af den sidstnævnte karakter, end det første, der er aldeles uacceptabelt uanset omstændighederne.

                          At du så trivilaserer ordet affaldsskakt er så dit bord - jeg forstår ikke, at du gør det. Når du er så indigneret på vegne af Nicolai Jørgensen, f.eks.

                          Hvorfor er du det så ikke på vegne af dette forum? Måske fordi du er enig med Martin Borre?

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            At du så trivilaserer ordet affaldsskakt er så dit bord - jeg forstår ikke, at du gør det. Når du er så indigneret på vegne af Nicolai Jørgensen, f.eks.

                            Hvorfor er du det så ikke på vegne af dette forum? Måske fordi du er enig med Martin Borre?
                            Jeg synes der er stor forskel på at kritisere/svine noget "samlet" (a la "Eksperterne er nogle tåber der ikke aner hvad de taler om" eller "Forum er en affaldsskakt"), fremfor at nævne enkeltpersoner, som hvis Borre fx. havde sagt "Ham ChrisOB fra Forum er godt nok en idiot".

                            Og nej, jeg er bestemt ikke enig med Martin Borre ift. Forum og heller ikke i forhold til en del ting omkring OB.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Der er da ingen tvivl om, at de mener, de er bedre end forum; uanset om forum så laver gode analyser af både spillertyper, spillefaconer, transferstrategier, spørgsmålet om lederansvar, retning og des lige, netop fordi de er journalister; det er jo en podcast om OB, ikke en OB-fanpodcast. Det bør ikke overraske nogen.

                              Jeg synes så bare journalister burde overveje om galde i virkeligheden ikke også er et udtryk for passion. Det modsatte af kærlighed er ikke had; det er ligegyldighed; og vi er ikke ligeglade med OB. Derfor bør de også overveje, hvad de så siger om steder, hvor folk, der ikke er ligeglade med OB flokkes til; og ikke kun tale til det segment, der hader os som pesten.

                              Vi kan da også bare skyde endnu mere tilbage og sige et stort FUCK DIG til Martin Borre og sige, at alt hvad vi syntes godt om ham som spiller i OB-trøjen, tager vi tilbage og sige, at han bare var en discount Rommedahl, men det er vi da (heldigvis) for gode til...

                              ... i stedet vil jeg have ham til at komme ned fra sin høje hest og forsøge at se de personer, der frekventerer dette forum, ud over dem, der er enige med ham, i øjnene.

                              Selv formanden for fanklubben linkede den anden dag til et harmdirrende indlæg på Facebook; og jeg ved med garanti at den mand er mere dedikeret end de fleste.

                              Der er stor frustration; og meget kort snor - og den korte snor skal der være i en klub, der siden 1977 aldrig er gået længere uden nogen som helst former for metal, pokal eller europæisk deltagelse end den periode der er i gang nu. Og vi ligner heller ikke nogen, der ligefrem er på vej ind på en sti, der en dag kan føre til de ting nu.

                              Så fra skakten kan der kun lyde: Når man er journalist burde man vide bedre end at smide om sig med nedsættende ord til dedikerede fodboldfans.

                              Jeg foreslår dig til en plads i panelet, hvor du bare får lov til at kalde Jesper Hansen alverdens ting. Det sker nok næppe uden nogen konsekvens.

                              Martin Borre bliver inviteret igen.

                              MvH ChrisOB
                              jeg syntes de er arrogante, og Borre er dobbeltmoralsk. Han siger, at han ikke læste aviser og karakterne efter kampene. Altså de vurderinger som de højt besungende journalister kom med, eller som der var på forummet i gamle dage. Læste andet sted at Davidsen tweeter, at OB ikke er kommet i top 6 i 7 år. Måske ender der med, at SFÅ forstår at 11 gennemsnitlige superligaspillere uden våben ikke er lige så stærke som F.eks. Horsens med spillere som boldmæssigt er efter OB, men som har en spids kompetance på dødbolde faktisk er stærkere end et jævnt OB hold. Spiller for spiller er OB bedre end Horsens på 7-8 pladser hvis man kigger på teknik osv. Men Horsens er alligevel farligere end os, fordi de gør ond på modstanderne. JH vi har ikke spillere som gør ondt på modstanderne, hverken teknisk eller fysisk eller via kreativitet.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                                jeg syntes de er arrogante, og Borre er dobbeltmoralsk. Han siger, at han ikke læste aviser og karakterne efter kampene. Altså de vurderinger som de højt besungende journalister kom med, eller som der var på forummet i gamle dage. Læste andet sted at Davidsen tweeter, at OB ikke er kommet i top 6 i 7 år. Måske ender der med, at SFÅ forstår at 11 gennemsnitlige superligaspillere uden våben ikke er lige så stærke som F.eks. Horsens med spillere som boldmæssigt er efter OB, men som har en spids kompetance på dødbolde faktisk er stærkere end et jævnt OB hold. Spiller for spiller er OB bedre end Horsens på 7-8 pladser hvis man kigger på teknik osv. Men Horsens er alligevel farligere end os, fordi de gør ond på modstanderne. JH vi har ikke spillere som gør ondt på modstanderne, hverken teknisk eller fysisk eller via kreativitet.
                                Var lidt for hurtig ;)
                                Men han sagde at han prøvede at komme væk fra at læse det, fordi det påvirkede en. Men at det var svært at lade være, og at man kan blive bitter over at læse de ting der står og sådan tror jeg det er for de fleste. Fandme lang tid siden jeg har kunnet tage en karaktergivning i EB seriøst.
                                Derudover så bliver det vel også ret godt diskuteret i udsendelsen at det manglende koncept efter LO vel netop har spillet en stor rolle i vores ingenmandsland.

                                Comment

                                Working...
                                X