Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny indløbsmusik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Midt i ramaskriget vil jeg tilslutte mig de (få?) der er positive omkring tiltaget. Jeg synes det er en fin ide, men jeg er så også et af de freaks der altid har nydt Carl Nielsen og hans ellers ringe jingler. Det kan godt ske at der er mange fynboer der ikke aner hvem manden er eller på nogen måde forbinder ham med en fynsk identitet, (det siger så desværre mere om dem end det gør om Carl Nielsen imo), men som fynbo bliver jeg altid stolt når jeg høre hans musik. Ved første lyt hælder jeg mest til #1, men #3 er også et fint bud.

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
      Ingen siger at det partout SKAL være klassisk. Men mange ser ud til at udelukke det blot fordi det er klassisk.

      Jeg savner stadig nogle gode modforslag.. Hvad skulle det ellers være, nu hvor Carl Nielsen er så forfærdeligt?
      Behold det gamle, hvis det tilbudte er som det er.

      Det er mit forslag. Fordi det tilbudte er kæmpe fesent.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Behold det gamle, hvis det tilbudte er som det er.

        Det er mit forslag. Fordi det tilbudte er kæmpe fesent.

        MvH ChrisOB
        Fair nok. Jeg synes som sagt det gamle er mere henad noget man forbinder med håndbold i en jysk provinsby. Perfekt til klappølser og cheerleaders. Ikke lige min smag og ikke lige det jeg gerne vil have forbindes med OB.

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
          Midt i ramaskriget vil jeg tilslutte mig de (få?) der er positive omkring tiltaget. Jeg synes det er en fin ide, men jeg er så også et af de freaks der altid har nydt Carl Nielsen og hans ellers ringe jingler. Det kan godt ske at der er mange fynboer der ikke aner hvem manden er eller på nogen måde forbinder ham med en fynsk identitet, (det siger så desværre mere om dem end det gør om Carl Nielsen imo), men som fynbo bliver jeg altid stolt når jeg høre hans musik. Ved første lyt hælder jeg mest til #1, men #3 er også et fint bud.
          Som fynbo rører det ikke mig det mindste at Carl Nielsen er fynbo. Man kan ikke tvinge noget ind i folks bevidsthed alene ud fra devisen om, at han er fynbo.

          Så kunne man bruge samme argument og tvinge Dræsinebanden eller Odense Assholes eller Lasse og Matilde ind som en katalysator for en fynsk identitet - det hele er imo fuldstændigt kunstigt og noget som sikkert har lyst fantastisk ved et rundbord hos OSE, men som risikerer bare at blive endnu én i rækken af mere eller mindre håbløse beslutninger.

          Hvor de tror, de lefler bredt, men i virkeligheden skubber folk fra sig.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
            Hvad har det med OB at gøre? Men udover nyt OUH så har de ting du nævner da også skabt højlydte protester rundt omkring.
            Har det noget med OB at gøre? Nyt OUH har da også fået de gamle sure mænd og kvinder op af stolen.

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              Har det noget med OB at gøre? Nyt OUH har da også fået de gamle sure mænd og kvinder op af stolen.
              Ok. Så forstår jeg virkelig ikke din pointe med dit indlæg..?

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                Saxofonsoloer er meget sjældne i klassisk musik, men meget almindelige i jazz og også i anden "populærmusik" - på samme måde spiller de fleste gademusikanter, jeg støder på, noget hen ad jazz - men lad det ligge.
                Inden vi lader det ligge, vil jeg bare give dig ret - du har helt ret med hensyn til saxofon og jazz.

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                  Som med så meget andet, så bliver det nok negativt, hvis folk på forhånd er negativt indstillede.

                  Generelt virker det til at folk er ekstrem bange for forandringer og enhver forandring giver et ramaskrig. Eller, dvs. folk vil gerne have forandringer, de har bare hver deres idé om hvad der skal ske og derfor vil 90% altid være utilfredse. Derfor er det stort set umuligt at ændre noget.
                  Jeg er helt og aldeles enig i dit indlæg. Jeg drejede den bare over på hele stemningen i en vis del af befolkningen her i byen. Og det har som sådan ikke noget med OB at gøre. Og så alligevel.... mange folk er sgu bange for forandringer..... også når det gælder OB. Senest nu med indløb musikken. Jeg er ikke skræmt over Carl Nielsen, bare drengene leverer varen på banen.

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    OB op i top er kitsch. Det er selve meningen, at der skal grines af det, for at få folk i godt humør.

                    Der er intet forvirrende i det her. Udeholdets fans vil grine hånligt af, at hjemmeholdet har valgt så kikset en indgangsmusik, netop fordi det er mere gravkammer end intimiderende.

                    De vil tænke, hold kæft en fesen omgang gravkammer musik. Hvad tænker de dog på? Ha ha ha ha.

                    MvH ChrisOB
                    Hvorimod Eye of the tiger gør at alle andre hold ryster i bukserne og slet ikke tør gå på banen. Tror da umiddelbart hvis vi snakker intimiderende stemning at noget de aldrig før har hørt, som virker så specielt kan få modstanderholdet til at lægge mere i det, end soundtracket til 90% af alle løbemontager.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Som fynbo rører det ikke mig det mindste at Carl Nielsen er fynbo. Man kan ikke tvinge noget ind i folks bevidsthed alene ud fra devisen om, at han er fynbo.

                      Så kunne man bruge samme argument og tvinge Dræsinebanden eller Odense Assholes eller Lasse og Matilde ind som en katalysator for en fynsk identitet - det hele er imo fuldstændigt kunstigt og noget som sikkert har lyst fantastisk ved et rundbord hos OSE, men som risikerer bare at blive endnu én i rækken af mere eller mindre håbløse beslutninger.

                      Hvor de tror, de lefler bredt, men i virkeligheden skubber folk fra sig.

                      MvH ChrisOB
                      Jeg har læst hele tråden og har udemærket forstået at du ikke kan lide Carl Nielsen hvilket er helt fair.

                      Jeg er ikke fan af klubbens nuværrende ledelse og bliver det aldrig, men som en meget stolt fynbo er jeg personligt utroligt stolt af at Carl Nielsen er fynbo, præcis på samme måde som jeg er stolt af at H.C. Andersen, RMN, Victor Axelsen, Caroline Wozniacki, etc etc. er fra fyn.

                      For mig giver det meget lidt mening at tage del i en diskussion om hvad der er god og dårlig musik da smag og behag er noget subjektivt. Så jeg vil nøjes med igen blot at skrive at jeg er positiv over for tiltaget og foretrækker #1.

                      Comment


                        Jeg synes, det er fint nok. Kan ret godt lide Star Wars-march-fornemmelsen i den første. Prøv det for helvede.

                        Comment


                          Så der stemt

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                            Hvorimod Eye of the tiger gør at alle andre hold ryster i bukserne og slet ikke tør gå på banen. Tror da umiddelbart hvis vi snakker intimiderende stemning at noget de aldrig før har hørt, som virker så specielt kan få modstanderholdet til at lægge mere i det, end soundtracket til 90% af alle løbemontager.
                            er lige nødt til at spørge i den sammenhæng (ved ikke lige om du ved det) - men har vi stadig spillertunnellen malet med den skræmmende graffiti - "welcome to hell" osv. ?

                            bliver sgu da noget rod rent stilmæssigt.....

                            ang. de 3 mulige stykker indgangsmusik.....klassisk musik - fint nok, nogen har vel nævnt chl hymnen - der er noget storladent over den - noget drama, der syntes jeg sgu de 3 af carl n. er liiidt fesne i det - men selvfølgelig ikke lige så let at be' om ham om at lave noget nyt der passer lidt mere til kampdag ;)

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                              er lige nødt til at spørge i den sammenhæng (ved ikke lige om du ved det) - men har vi stadig spillertunnellen malet med den skræmmende graffiti - "welcome to hell" osv. ?

                              bliver sgu da noget rod rent stilmæssigt.....

                              ang. de 3 mulige stykker indgangsmusik.....klassisk musik - fint nok, nogen har vel nævnt chl hymnen - der er noget storladent over den - noget drama, der syntes jeg sgu de 3 af carl n. er liiidt fesne i det - men selvfølgelig ikke lige så let at be' om ham om at lave noget nyt der passer lidt mere til kampdag ;)
                              Har ikke lige været forbi dernede for nyligt, men har ikke hørt andet :)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                                er lige nødt til at spørge i den sammenhæng (ved ikke lige om du ved det) - men har vi stadig spillertunnellen malet med den skræmmende graffiti - "welcome to hell" osv. ?

                                bliver sgu da noget rod rent stilmæssigt.....
                                Ja, det har vi stadig, det kan du netop se i videoen med de 3 bud på indløb, hvor der er billeder fra tunnellen optaget i går.

                                https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/vaer-m...indloebsmusik/

                                Men nu melder historien jo ikke noget om, hvad der spilles når modstanderen løber på banen. Jeg antager, at det bliver noget Judas Priest baglæns, eller lignende.

                                Comment

                                Working...
                                X