Oprindeligt indsendt af Sheed
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Fankoordinator/SLO Andreas Brix
Collapse
X
-
Du har ret I, at det nok ikke har været det man ville, så den trækker jeg tilbage. Men jeg holder fast i, at det er det man har gjort.
-
Det har du ret i. Bortset fra dit måske. Selvfølgelig skulle Simon være orienteret først.
Leave a comment:
-
Hvorfor skulle OB ville tryne fanmiljøet? Det var da en åndsvag præmis at lægge ned over den her beslutning.Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlægI bund og grund er der intet godt i, at man vil tryne fanmijøet, det er meningsløst og dumt.
Man kan mene, hvad man vil om, at OB ansætter en der ikke er en del af det etablerede miljø. Man kan sikkert også mene noget dårligt, om den måde OB tacklede forløbet med Simon på. Men at det skulle være noget OB gør for at modarbejde og skabe et dårligt forhold til egne fans, giver jo ingen mening. De har selvfølgelig deres grunde, og i det her tilfælde ser det ud til, at de har vægtet nogle evner ift. koordinering og projektstyring, hvor de allerede har et godt kendskab til, hvad Andreas kan, og det kan man igen mene om, hvad man vil, men det er selvfølgelig ikke gjort for at gøre nogle ondt.
Under alle omstændigheder skal det i hvert fald ikke ligge Andreas til last, at OB angiveligt har tacklet processen dårligt, det har han i hvert fald ingen skyld i, og alle fraktioner og fans skylder ham i hvert fald at række hånden ud og tage imod tilbuddet om samarbejde. Hvis det sker er chancerne for, at han bliver en del af miljøet og viser loyalitet i den retning selvfølgelig langt større.
Leave a comment:
-
I bund og grund er der intet godt i, at man vil tryne fanmijøet, det er meningsløst og dumt.Oprindeligt indsendt af Dsodense Se indlægI bund og grund er det fedt, at klubben endelig har indset, at der skal fastansættes en fankoordinator/SLO. Andreas virker som en gut med de bedste intentioner og med gå på mod. Han skal varetage en meget svær rolle. En rolle hvor han skal ramme en flok af forskellige fraktioner, der i den grad er forskellig.
Der min bekymring ligger er, at han ikke har det vilde kendskab til den aktive scene og kan han som klubbens mand være den synlige SLO, som fansene skal vide hvem er og kan fansene stole på at han vil tale deres sag når han nu er "ansat" af klubben.
Udover det træder der i forbindelse med det nye udebaneregelsæt "GOOD HOSTING" nogle nye opgaver/regler i kraft, som han som SLO skal varetage, her kan jeg godt være bekymret.
Jeg håber der kommer noget godt ud af det og at Andreas vil vise sig på tribunen og på udebaneturene. Ikke kun 1 gang, men ofte så han kan være en del af "os" og dermed få bedre forudsætninger for at udfylde hans rolle.
Leave a comment:
-
Jeg tør ikke gøre mig klog på, hvorfor Simon Bonnez ikke kunne blive fastansat, men som det allerede er nævnt i tråden, så var den kommercielle chef og sponsoraktiveringschefen absolut ikke glade for, at Simon Bonnez turde modsige sig deres lidt 'for-smart-i-en-fart'-idéer, som ville gøre Odense Stadion mere til et provinshalbal fremfor et fodboldstadion.Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlægEndnu engang brillierer Jack med en lige lovlig fix idé, hvor man foregølger at lytte til fansene men sætter sin egen mand til at styre sagerne, hvilket skaber endnu mere afstand til kernepublikummet der har holdt med OB i tykt og tyndt. Hvad er det Simon Bonnez har gjort forkert siden han ikke kan forfremmes?
Simon Bonnez formåede især at rykke det uofficielle fanmiljø tættere på klubben - og omvendt - uden at det blev 'for tæt'.
Men den her ansættelse giver mig stadig mareridt om natten. Jeg frygter, at der bliver langt mellem klub og fans nu, da det er 'klubbens mand' og ikke 'fansenes mand' som henvender sig til publikummet.
Leave a comment:
-
I bund og grund er det fedt, at klubben endelig har indset, at der skal fastansættes en fankoordinator/SLO. Andreas virker som en gut med de bedste intentioner og med gå på mod. Han skal varetage en meget svær rolle. En rolle hvor han skal ramme en flok af forskellige fraktioner, der i den grad er forskellig.
Der min bekymring ligger er, at han ikke har det vilde kendskab til den aktive scene og kan han som klubbens mand være den synlige SLO, som fansene skal vide hvem er og kan fansene stole på at han vil tale deres sag når han nu er "ansat" af klubben.
Udover det træder der i forbindelse med det nye udebaneregelsæt "GOOD HOSTING" nogle nye opgaver/regler i kraft, som han som SLO skal varetage, her kan jeg godt være bekymret.
Jeg håber der kommer noget godt ud af det og at Andreas vil vise sig på tribunen og på udebaneturene. Ikke kun 1 gang, men ofte så han kan være en del af "os" og dermed få bedre forudsætninger for at udfylde hans rolle.
Leave a comment:
-
Hvordan en mand der er udnævnt på den baggrund nogensinde skal få succes, gad jeg godt se. OB har skudt sig selv med en bazooka i foden, så der end ikke er en nedgroet negl tilbage, det er jo hovedrystende. Ingen kan komme udefra miljøet og lave en masse tiltag, der bygger på en smart uddannelse og nogle letkøbte teorier og modeller fra managementverdenen, det er den fundamentalt forkerte vej at gå. Jack har intet forstået af sin opgave desværre, det er løbet helt af sporet.Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlægTak for at uddybe det!
Går ud fra, at Simon Bonnez også havde været interesseret i fuldtidsstillingen, ud fra det du skriver? Det er jo bare en temmelig vigtig præmis at få helt på plads.
Jeg forstår sagtens nogle af dine bekymringer, dog synes jeg, at det er lidt voldsomt allerede at konkludere, at den nye SLO ikke er den rette mand til opgaven. Nu skal han vel lige have en chance først.
Hvis man er inkarneret OB’er og regelmæssig stadiongænger, så tror jeg altså ikke, at det er en vanskelig oplæring i fankulturen. Min store bekymring går mere på, at dele af ”miljøet” vil være afvisende overfor ham, hvis man føler sig trådt på i den her forbindelse. Det er ikke nogen god start for én, hvis hovedopgave er at samle og være med til at skabe begejstring.
For mig lyder de ideer og visioner, du fremlægger her, også som den rette vej at gå, men hvis jeg lige skal lege djævlens advokat et øjeblik, så må der jo også være en grund til, at de ideer ikke blev ført ud i livet? Det behøver jo bestemt ikke at være Simons skyld overhovedet (jeg kender intet til det), det virker jo ikke sådan, som du fremlægger det i hvert fald, men måske har systemet bagved ikke været klar til det? Måske er det ikke kun dårligt, at det er en, der også kan arbejde indefra og ud? Det kræver dog, som jeg ser det, at den nye SLO har OB-hjertet på det rette sted og også virkelig vil fansene. Hvis det bliver en ren akademisk tilgang til jobbet, som ikke tør udfordre ledelsen syn (som Magge er inde på), så ser jeg også problemer og øget afstand.
Min pointe er i hvert fald bare, at jeg håber, at den nye SLO får en reel chance for at udføre en MEGA vigtig opgave, og så håber jeg i endnu højere grad, at han også tager den og lykkedes.
Lige nu arbejdes der på, at redde smulerne af OBs fankultur, men jeg frygter det er for sent, endnu en sliske der peger mod OBs deroute er åbnet.
Leave a comment:
-
Jeg er dybt dybt rystet endnu engang over Jack-smart-i-en-fart....efter perlerækken af tvivlsomme tiltag, der underminerer fanmiljøet, toppes der med en udefra udnævnt SLO, som intet har med miljøet at gøre, iøvrigt henover hovedet på de fans, som man påstår, man samarbejder med.....Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Leave a comment:
-
Sports Management uddanner ikke folk i SLO roller :-) Læs evt. om rollen her:Oprindeligt indsendt af Henrikhc Se indlægJeg spillede bold med Andreas for nogle år tilbage. Han er en frisk, flink fyr, stor fan af OB (uden at jeg kender til hans involvering i fanmiljøet) og så er han uddannet i Sport Management. Han har vidst også været med til at vinde DM i netop det. Har ham Simon en uddannelse der passer til jobbet? Tænker måske det er grunden til han ikke blev valgt.
https://www.uefa.com/MultimediaFiles...8_DOWNLOAD.pdf
Simon lavede gratis SLO arbejde for klubben i omkring 2 år. Fra hvad jeg har hørt, så blev han også lovet, at hvis der var ressourcer til det, så ville han blive lønnet. Jeg tror ikke der hersker nogen tvivl om, at håndteringen mht. Simons afskedelse var helt hul i hovedet.
Andreas er sikkert flink og flittig. Det er mig bare et gigantisk spørgsmålstegn, hvorfor lige SLO rollen? Det hænger ikke sammen.
Leave a comment:
-
På hvilken måde passer en BA i Sport Managememt til jobbet. Det er vist mere en fancy titel. Hvis du kigger uddannelsen efter i sømmene, så er det vist ikke, fordi man skal tillægge det noget særlig relevans i forhold til en stilling som fankoordinator. Så er erfaring nok et bedre argument i dette tilfælde.Oprindeligt indsendt af Henrikhc Se indlægJeg spillede bold med Andreas for nogle år tilbage. Han er en frisk, flink fyr, stor fan af OB (uden at jeg kender til hans involvering i fanmiljøet) og så er han uddannet i Sport Management. Han har vidst også været med til at vinde DM i netop det. Har ham Simon en uddannelse der passer til jobbet? Tænker måske det er grunden til han ikke blev valgt.
At man har været i praktik og ansat som studentermedhjælper vidner vist meget godt om, hvor man med rette kan forvente, at loyaliteten vil ligge.
Ingen kritik af ham overhovedet og al mulig held og lykke i jobbet! Jeg håber, det giver ham masser af spændende udfordringer, erfaringer - og en god løn. Jeg kan dog sagtens forstå, hvis fanscenen ikke synes, det er noget fedt signal. Rent personligt håber jeg på, at det kan åbne for noget kommunikation fra og dialog mellem OB og fansene. Men man kan godt være bekymret for, at det fortsætter med at blive en meget lille og lukket kreds, der er involveret i både ideerne og beslutningerne.
Leave a comment:
-
Endnu engang brillierer Jack med en lige lovlig fix idé, hvor man foregølger at lytte til fansene men sætter sin egen mand til at styre sagerne, hvilket skaber endnu mere afstand til kernepublikummet der har holdt med OB i tykt og tyndt. Hvad er det Simon Bonnez har gjort forkert siden han ikke kan forfremmes?
Leave a comment:
-
Jeg spillede bold med Andreas for nogle år tilbage. Han er en frisk, flink fyr, stor fan af OB (uden at jeg kender til hans involvering i fanmiljøet) og så er han uddannet i Sport Management. Han har vidst også været med til at vinde DM i netop det. Har ham Simon en uddannelse der passer til jobbet? Tænker måske det er grunden til han ikke blev valgt.
Leave a comment:
-
Stemningsskaber, nej selvfølgelig ikke. Men at have haft sin gang/kontakter i det fanmiljø han nu skal arbejde tæt sammen med kunne være en start. På mærkelig vis har de andre klubber herhjemme ansat en der har rødder og kontakter i fanmiljøet.Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlægAltså ifølge præsentationsartiklen er han inkarneret OB'er, så der er vel grænser for, hvor ekstern han er. Eller man tæller kun, hvis man er stemningsskaber?
Hvordan ved du, at han er karrierefokuseret? Hvordan ved du, at han ikke gør det for OB's bedste? Og selv, hvis han er karrieredrevet, så er det vel kun fremmende, hvis han gør et godt stykke arbejde?
Synes en sund portion skepsis er godt nok, men synes godt nok det kammer over her.
Vores nye SLO skal selvfølgelig have en chance. Jeg tror desværre bare ikke at ansættelsen rykker os 5 centimeter fra da det var sponsoraktiveringschefen der var kontaktperson. But prove me wrong!
Leave a comment:
-
EnigOprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlægAltså ifølge præsentationsartiklen er han inkarneret OB'er, så der er vel grænser for, hvor ekstern han er. Eller man tæller kun, hvis man er stemningsskaber?
Hvordan ved du, at han er karrierefokuseret? Hvordan ved du, at han ikke gør det for OB's bedste? Og selv, hvis han er karrieredrevet, så er det vel kun fremmende, hvis han gør et godt stykke arbejde?
Synes en sund portion skepsis er godt nok, men synes godt nok det kammer over her.
Leave a comment:
-
Altså ifølge præsentationsartiklen er han inkarneret OB'er, så der er vel grænser for, hvor ekstern han er. Eller man tæller kun, hvis man er stemningsskaber?Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlægEn SLO skal jo alle dage være fansenes mand- på den ene eller anden måde. Han skal kunne rykke på noget i begge lejre samt formidle information videre begge veje.
Nu ansætter de så en ekstern karrierefokuseret ung mand som fortsat skal videreføre deres envejs kommunikation. Det bliver mere af det samme “gør først og spørg fansene bagefter”.
Nu kender jeg også Simon, og jeg har ikke tal på hvor mange gange manden har sat en stopper for absolut vanvittige idéer fra den kommercielle afdeling. Dét frygter jeg går helt galt nu.
Leave a comment:
Leave a comment: