Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jakob Michelsen ny cheftræner i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Lærlingen
    replied
    Jeg er altså ved at få et mancrush på manden. Fem sejre i træk - og alligevel så meget nede på jorden. Imponerende. Han fortjener al respekt.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Michelsen: JJ har været outstanding

    https://www.fyens.dk/sport/Traener-v...rtikel/3332150

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
    Michelsen svarer ikke på noget omkring transfers. Vi snakkede ikke med JH, men det var det i hvert fald 3 andre medier, der gjorde, så den skulle de have taget.

    Mit eget personlige bud er dog, at Jakob Michelsen ikke har været så vild efter at få Frederik Tingager ind.

    Leave a comment:


  • OBstruktion
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Jeg er dog meget ærgelig over hvorfor i ikke spurgte JM/JH mht Tingager og om man har forsøgt at hente ham tilbage når i nu alligevel var dernede
    Michelsen svarer ikke på noget omkring transfers. Vi snakkede ikke med JH, men det var det i hvert fald 3 andre medier, der gjorde, så den skulle de have taget.

    Mit eget personlige bud er dog, at Jakob Michelsen ikke har været så vild efter at få Frederik Tingager ind.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
    Han hev telefonen frem og sagde, at han hellere lige måtte tjekke efter, så han ikke sad og fyldte det førende OB medie med løgn. Det var dog lidt for meget Ananas i egen juice at skrive det med ;-)

    Der er altid grinog en rigtig god tone, når vi snakker med Jakob Michelsen. Det er en sand fornøjelse.
    Jeg er dog meget ærgelig over hvorfor i ikke spurgte JM/JH mht Tingager og om man har forsøgt at hente ham tilbage når i nu alligevel var dernede

    Leave a comment:


  • OBstruktion
    replied
    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
    Nu er det selvfølgelig svært at læse en tone ud af et interview på skrift, men kan sagtens forestille mig ham lige hive telefonen frem, tælle efter, "Ja, jeg havde sørme ret" og så bare stå og smile. Sådan lidt Troels Bech agtigt. På den gode måde.
    Han hev telefonen frem og sagde, at han hellere lige måtte tjekke efter, så han ikke sad og fyldte det førende OB medie med løgn. Det var dog lidt for meget Ananas i egen juice at skrive det med ;-)

    Der er altid grinog en rigtig god tone, når vi snakker med Jakob Michelsen. Det er en sand fornøjelse.

    Leave a comment:


  • FFM
    replied
    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
    Det gjorde han. Han havde regnet det ud før, men han havde lige mobilen fremme for at være sikker 👍
    Nu er det selvfølgelig svært at læse en tone ud af et interview på skrift, men kan sagtens forestille mig ham lige hive telefonen frem, tælle efter, "Ja, jeg havde sørme ret" og så bare stå og smile. Sådan lidt Troels Bech agtigt. På den gode måde.

    Leave a comment:


  • OBstruktion
    replied
    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
    Jeg vil bare gerne vide om han rent faktisk tog en lommeregner frem?
    Det gjorde han. Han havde regnet det ud før, men han havde lige mobilen fremme for at være sikker 👍

    Leave a comment:


  • FFM
    replied
    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
    Vi havde en fin snak med Jakob Michelsen efter årets første træning i Ådalen.

    http://obstruktion.dk/michelsen-vi-s...ge-8-10-point/
    Jeg vil bare gerne vide om han rent faktisk tog en lommeregner frem?

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
    Vi havde en fin snak med Jakob Michelsen efter årets første træning i Ådalen.

    http://obstruktion.dk/michelsen-vi-s...ge-8-10-point/
    "Det spørgsmål skal du adressere til Jesper Hansen. Jeg ser gerne, at vi køber både Messi og Ronaldo."
    God humor, men spørgsmålet gik vel om en midtforsvarer, så JM skulke overveje valget... ;-)

    Leave a comment:


  • El New York
    replied
    Det lyder godt at der prøves flere systemer. Specielt hvis vi går tilbage til en 4 mands kæde i forsvaret, så er vi ikke så tynde dernede alligevel.

    Håber lidt han vil prøve en 4-1-4-1 eller 4-3-3.

    Leave a comment:


  • OBstruktion
    replied
    Vi havde en fin snak med Jakob Michelsen efter årets første træning i Ådalen.

    http://obstruktion.dk/michelsen-vi-s...ge-8-10-point/

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    Der er ingen statistikker eller andet der kan stå alene, hverken som undskyldning for et nederlag, analyse af en kamp eller lignende. MEN expected goals er absolut blandt de bedste redskaber vi har. Og hvor store chancer man reelt har skabt synes jeg faktisk fortæller ret meget om hvor godt man har spillet. Uanset om det så er Jeppe Tverskov eller Messi der kommer frem til chancen. Så kan det godt være Messi scorer på en større andel af disse muligheder end Tverskov, men Barcelonas spil har ikke været bedre fordi Messi kommer frem til chancen end OBs har hvis Tverskov kommer frem til samme chance i samme situation. Jeg vil gå så langt som at medgive at ExpectedGoals måske er en misvisende term; mere præcist burde det hedde AverageScoringProbability - det er bare knap så mundret..
    Nu er vi i hvert fald enige om hvad vi snakker om :D og sikkert ikke så langt fra at være om det andet heller.

    Leave a comment:


  • driflin
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Jeg forstår det hele.
    Måske du ikke helt forstår mit argument.

    Expected goals siger intet om hvor god afslutteren er og bl.a. derfor kan det ikke bruges som en konsekvent undskyldning i forbindelse med nederlag, det kan være en generel rettesnor, men man er nødt til at kombinere det med de enkelte spilleres evner i de forskellige situationer ... også defensivt.

    F.eks kan man ikke forvente at Anders K. og Dolberg scorer lige mange mål, på lige store chancer.
    Eller bare Wilczek og Anders K.
    Der er ingen statistikker eller andet der kan stå alene, hverken som undskyldning for et nederlag, analyse af en kamp eller lignende. MEN expected goals er absolut blandt de bedste redskaber vi har. Og hvor store chancer man reelt har skabt synes jeg faktisk fortæller ret meget om hvor godt man har spillet. Uanset om det så er Jeppe Tverskov eller Messi der kommer frem til chancen. Så kan det godt være Messi scorer på en større andel af disse muligheder end Tverskov, men Barcelonas spil har ikke været bedre fordi Messi kommer frem til chancen end OBs har hvis Tverskov kommer frem til samme chance i samme situation. Jeg vil gå så langt som at medgive at ExpectedGoals måske er en misvisende term; mere præcist burde det hedde AverageScoringProbability - det er bare knap så mundret..

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    Du forstår åbenlyst ikke formålet med eller beregningerne bag expected goals. Hvordan ville du nogensinde regne chancens størrelse ud for hver enkelt spiller? Lad os antage at KEP får en friløber fra midten af banen uden nogle forsvarsspillere kan nå at hente ham. Det er første gang i hans karriere at han får sådan en type chance. Han brænder. Ergo er hans statistik på den type chancer nu 0%. Er det så en 0% chance næste gang han får en lignende chance? Eller vil du bare regne ud fra hvor mange afslutninger KEP tidligere har haft kontra hvor mange han tidligere har scoret på, og dermed fuldstændig ignorerer alle andre parametre end chancens reelle størrelse og kun kigge på spillerens evner (i alle mulige andre situationer)? Hvad gør du så med en 18-årig der spiller sin første kamp? Hvordan vil du sætte et tal på hans evner. Det er jo ikke Football Manager...

    Expected goals er NETOP godt fordi det kigger udover den enkelte spillers evner i sin chancevurdering, men kigger på sandsynligheden der teoretisk er for at score på den type chance (ud fra ekstremt mange parametre, der gør det ret præcist). Dermed kan man nemt se om en angriber scorer flere eller færre mål end man kunne forvente - og om en målmand redder mere eller mindre end forventet. Det er det der gør det til et fremragende redskab.
    Jeg forstår det hele.
    Måske du ikke helt forstår mit argument.

    Expected goals siger intet om hvor god afslutteren er og bl.a. derfor kan det ikke bruges som en konsekvent undskyldning i forbindelse med nederlag, det kan være en generel rettesnor, men man er nødt til at kombinere det med de enkelte spilleres evner i de forskellige situationer ... også defensivt.

    F.eks kan man ikke forvente at Anders K. og Dolberg scorer lige mange mål, på lige store chancer.
    Eller bare Wilczek og Anders K.

    Leave a comment:

Working...
X