Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen slut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    I 2017/2018 spillede vi 32 kampe.
    11 vunde, 9 uafgjorte og 12 tabte.
    Målscore på 43-37 og 42 point.

    I 2016/2017 spillede vi 32 kampe.
    10 vundne, 9 uafgjorte og 13 tabte.
    Målscore 33-38 og 39 point

    I 2013/2014 spillede vi 33 kampe.
    10 vundne, 10 uafgjorte og 13 tabte.
    Målscore 47-46 og 40 point.

    Kom ikke og sig at der ikke er fremgang ... eller noget ...
    Og så + EL kval kampe i 16-17 og 17-18... Hvilket så godt nok ikke gør det bedre.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Jeg tror godt de er klar over hvilke kritikpunkter vi har, men når Kent og Jesper mere end én gang har antydet eller direkte skrevet at kritikken skal ses i lyset af, at vi ikke har slået Villareal og vundet 3 gange sølv i træk, eller rettere er i stand til dette, så har de ligesom besluttet sig for, at det er OS der er noget galt med.

      For mig er den eneste løsning at skille sig af med én eller begge de to og seriøst overveje om ejerstrukturen ikke er en hæmsko mod udvikling, når det er ejerne der får mest ud af at vi sælger profiler.

      Man kan ikke spare sig til toppen og proppe de få penge man tjener på profiler i egen lomme og så bagefter forvente at det fynske folk udelukkende hopper på vognen i en røgsky af Richard Møller Nielsen mig dit og Richard Møller Nielsen dat.

      Hvad nytte gør en plads foran stadion og en tribune opkaldt efter ham, når den hverken bliver fyldt, gynger eller holdet lever op til hans ånd?

      Hvad nytte gør et sammenfattet brev, hvis de stadig har tillid til dem selv og de folk, de har ansat - og tilsvarende mistillid til dem der hverken bryder sig om retning eller den organisation som de har konstrueret uden at gøre OB til andet end et vedhæng?

      Der skal gryn på bordet og bedre medarbejdere. Det er egentlig ikke så kompliceret, på papirer.

      I praksis skal de jo også ramme rigtigt med dem, der kommer efter.

      Og efter TC, Poul Skovl, Kent og Jesper så har jeg ikke megen tillid til at OSEs udvalg kan ramme plet med ret meget.

      Og det mener jeg er rigtigt uden at skulle blive beskyldt for at være vred, fordi vi ikke står med DM pokal og en frisk CL sejr over Barcelona.

      MvH ChrisOB
      Enig i det hele.

      Tror vi har brug for et eller andet inden for et par år en Pokal Finale eller europa eller er med i slutspillet. hvor vi er med om de 3 første pladser et stykke tid.

      Stolthed og traditioner er rigtig gode

      Er bange for at vi bliver mere og mere uatraktive for nye unge eller andre fans at støtte op om fanskaktiviter eller deltage i Fans arbejdet, hvis vi ikke har et eller andet resultat indimellem. Så bliver det kun de super nørdede og meget nostalgiske der støtter op om OB.

      OB bliver lidt ala Jolly Cola, kvalitet engang men nu lavpris Cola. Ikke mange gider drikke det mere

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Jeg tror godt de er klar over hvilke kritikpunkter vi har, men når Kent og Jesper mere end én gang har antydet eller direkte skrevet at kritikken skal ses i lyset af, at vi ikke har slået Villareal og vundet 3 gange sølv i træk, eller rettere er i stand til dette, så har de ligesom besluttet sig for, at det er OS der er noget galt med.

        For mig er den eneste løsning at skille sig af med én eller begge de to og seriøst overveje om ejerstrukturen ikke er en hæmsko mod udvikling, når det er ejerne der får mest ud af at vi sælger profiler.

        Man kan ikke spare sig til toppen og proppe de få penge man tjener på profiler i egen lomme og så bagefter forvente at det fynske folk udelukkende hopper på vognen i en røgsky af Richard Møller Nielsen mig dit og Richard Møller Nielsen dat.

        Hvad nytte gør en plads foran stadion og en tribune opkaldt efter ham, når den hverken bliver fyldt, gynger eller holdet lever op til hans ånd?

        Hvad nytte gør et sammenfattet brev, hvis de stadig har tillid til dem selv og de folk, de har ansat - og tilsvarende mistillid til dem der hverken bryder sig om retning eller den organisation som de har konstrueret uden at gøre OB til andet end et vedhæng?

        Der skal gryn på bordet og bedre medarbejdere. Det er egentlig ikke så kompliceret, på papirer.

        I praksis skal de jo også ramme rigtigt med dem, der kommer efter.

        Og efter TC, Poul Skovl, Kent og Jesper så har jeg ikke megen tillid til at OSEs udvalg kan ramme plet med ret meget.

        Og det mener jeg er rigtigt uden at skulle blive beskyldt for at være vred, fordi vi ikke står med DM pokal og en frisk CL sejr over Barcelona.

        MvH ChrisOB
        Det er måske også her, jeg ville rette kanonen hen. Man kan altid råbe fyr træner eller sportschef - de står i første række, og helt fint, sådan er det. Men hvis man har en alvorlig tvivl om de mennesker, der skal hyre den næste træner og/eller sportschef mestrer opgaven, så kan man pludselig være dårligere eller lige så skidt stillet.

        Fyre JH/KN og hente Guld-Glen som træner + en eller anden gut fra netværket, der vistnok er god til at netværke som sportschef - ville det være skridt frem?

        Jeg siger ikke, at der ikke skal ske noget. Jeg er bare dybt i tvivl om der er kompetencer og faglighed nok til at få det rigtige til at ske.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
          Enig i det hele.

          Tror vi har brug for et eller andet inden for et par år en Pokal Finale eller europa eller er med i slutspillet. hvor vi er med om de 3 første pladser et stykke tid.

          Stolthed og traditioner er rigtig gode

          Er bange for at vi bliver mere og mere uatraktive for nye unge eller andre fans at støtte op om fanskaktiviter eller deltage i Fans arbejdet, hvis vi ikke har et eller andet resultat indimellem. Så bliver det kun de super nørdede og meget nostalgiske der støtter op om OB.

          OB bliver lidt ala Jolly Cola, kvalitet engang men nu lavpris Cola. Ikke mange gider drikke det mere
          HEY !!!

          Du skal satme ikke nedgøre Jolly Cola
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            Det er måske også her, jeg ville rette kanonen hen. Man kan altid råbe fyr træner eller sportschef - de står i første række, og helt fint, sådan er det. Men hvis man har en alvorlig tvivl om de mennesker, der skal hyre den næste træner og/eller sportschef mestrer opgaven, så kan man pludselig være dårligere eller lige så skidt stillet.

            Fyre JH/KN og hente Guld-Glen som træner + en eller anden gut fra netværket, der vistnok er god til at netværke som sportschef - ville det være skridt frem?

            Jeg siger ikke, at der ikke skal ske noget. Jeg er bare dybt i tvivl om der er kompetencer og faglighed nok til at få det rigtige til at ske.
            Hvis man hele tiden er bange for at shake tingene op så ender man jo bare med at spilde for meget tid på de forkerte. Sæt nu de rent faktisk ramte rigtigt med de næste?

            Vi har haft 4-5 år med Jesper og Kent uden nævneværdige fremskridt på ret mange parametre, som jeg har det nu, så har de forlængst udspillet deres roller.

            At jeg også selv har dybe tvivl om udvalget ændrer ikke på, at man godt kan argumentere for, at vi har de forkerte folk ansat i nøglerollerne nu.

            Syntes du det var sjovt at sidde på stadion i bagende solskin og høre AGFerne synge os ned under gulvbrædderne i takt med at det på banen blev mere og mere ineffektivt?

            Hvis nej, så forstår jeg ikke man kan have tvivl om, at der skal ske et eller andet.

            Hvis ikke fyringer, så en seriøs opstepning i evner til at spotte de rigtige spillere til spillestilen. Og en helt anden kommunikation.

            Ellers er det bare en udsættelse af det uundgåelige.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Det er måske også her, jeg ville rette kanonen hen. Man kan altid råbe fyr træner eller sportschef - de står i første række, og helt fint, sådan er det. Men hvis man har en alvorlig tvivl om de mennesker, der skal hyre den næste træner og/eller sportschef mestrer opgaven, så kan man pludselig være dårligere eller lige så skidt stillet.

              Fyre JH/KN og hente Guld-Glen som træner + en eller anden gut fra netværket, der vistnok er god til at netværke som sportschef - ville det være skridt frem?

              Jeg siger ikke, at der ikke skal ske noget. Jeg er bare dybt i tvivl om der er kompetencer og faglighed nok til at få det rigtige til at ske.

              men der er jo også mulighed for at ryste den pose.... de fungerer som en form for aktiv driftsbestyrelse og en bestyrelse skal også have rystet posen fra tid til anden så deres de rette kompetencer til det fremtidige formål ...
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                men der er jo også mulighed for at ryste den pose.... de fungerer som en form for aktiv driftsbestyrelse og en bestyrelse skal også have rystet posen fra tid til anden så deres de rette kompetencer til det fremtidige formål ...
                Man kan da ikke få nye kompetancer hos de samme folk uanset hvor meget man ryster. Det er da vist kun arrangører af den slags varm luft kurser der tror på det.
                Der skal nye kræfter til. Og også og især i den amatøragtige ledelse.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                  Man kan da ikke få nye kompetancer hos de samme folk uanset hvor meget man ryster. Det er da vist kun arrangører af den slags varm luft kurser der tror på det.
                  Der skal nye kræfter til. Og også og især i den amatøragtige ledelse.
                  autokorrektur deres = der er

                  mente også at der evt skal ske udskiftning i udvalget ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Der er et ansvarligt lån på Kr. 35 mio hvilket er det samme som sidste år - 2,1 mio fra 2016 af 3. mand og 32,9 mio fra 2016 fra tilknyttede virksomhededer.

                    Gæld til tilknyttede virksomheder kr. 19,1 mio er lidt højere end 2016 på 17,6 mio.

                    Renteudgifter til tilknyttede virksomheder var kr. 4,1 mio i 2017 og er ca 0,5 mio mindre end 2016.

                    Det er nok lidt pærer og bananer men direkte udtræk - det er ikke specificeret yderligere.
                    Uden at være revisor eller noget men kan vi lige lave et breakdown:

                    Det ansvarlige lån på 35 mill er nok til NT og CC eller BJ. Men du kan ikke se at det er nedskrevet i 2017 selvom man har modtaget transferpenge?

                    Kan gæld til tilknyttede virksomheder være banker og kreditforeninger mm.. Eller kan det være gæld til Leasy eller andre NT virksomheder siden at man betaler 4,1 mill i renter på et 19,1 mill lån? Det er jo 20% rente

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      I 2017/2018 spillede vi 32 kampe.
                      11 vunde, 9 uafgjorte og 12 tabte.
                      Målscore på 43-37 og 42 point.

                      I 2016/2017 spillede vi 32 kampe.
                      10 vundne, 9 uafgjorte og 13 tabte.
                      Målscore 33-38 og 39 point

                      I 2013/2014 spillede vi 33 kampe.
                      10 vundne, 10 uafgjorte og 13 tabte.
                      Målscore 47-46 og 40 point.

                      Kom ikke og sig at der ikke er fremgang ... eller noget ...
                      hvorfor er 14/15 og 15/16 ikke med?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Uden at være revisor eller noget men kan vi lige lave et breakdown:

                        Det ansvarlige lån på 35 mill er nok til NT og CC eller BJ. Men du kan ikke se at det er nedskrevet i 2017 selvom man har modtaget transferpenge?

                        Kan gæld til tilknyttede virksomheder være banker og kreditforeninger mm.. Eller kan det være gæld til Leasy eller andre NT virksomheder siden at man betaler 4,1 mill i renter på et 19,1 mill lån? Det er jo 20% rente
                        20 % er vist billigt hvis det er leasy renter. 20 % i rente er kvælende det er jo 2 spillerlønninger i den gode ende.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                          20 % er vist billigt hvis det er leasy renter. 20 % i rente er kvælende det er jo 2 spillerlønninger i den gode ende.
                          Hvis det forholder sig sådan så ja.
                          Da jeg på et tidspunkt smed noget ansvarlig lånekapital i min virksomhed blev renten sat til 5%. Pænt stor forskel


                          Edit: Ahhh. Det er nok den samlede gæld på 54,1 mill der har en renteudgift på 4,1 mill
                          Så nærmer vi os noget fornuftigt
                          Last edited by fmprOB; 15-05-2018, 19:48.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                            det er ikke de mange tilskuer idag, jeg har det skidt med at vi skuffer, for de er der alligevel ikke altid. Det er de 3000-4000 som vi har haft i snit til vores kampe, som jeg er ked af at skuffe

                            Så kigger vi helt konkret på det du siger KEP har sagt.

                            Han laver sammenligningen mellem dem der er mødt op til kampen mod GF og de andre kampe i sæsonen. Den samme jeg lavede med BIF/FCK kampe og de resterende.
                            Han snakker ikke om alle OB fans i Danmark, han snakker helt konkret om GF kampen vs resten af sæsonen. Så hvis der er nogle som kun er mødt op til GF kampen, men ingen andre kampe så kan de føle sig ramt, men det er også det. Det er det helt konkrete citat som du selv baserer det hele på. Intet om vores historie eller kultur, men kun om den ene kamp Vs resten af sæsonen.

                            Jeg vil forresten gerne gætte på at spørgsmålet har været om han er ked af at skuffe de 8000 der dukkede op, og dertil har han så svaret.

                            Det er der min anke mod din konklusion ligger. At du tager et citat (som du igen citerer efter hukommelsen) og så bruger det helt uden for kontekst for at det skal passe i dit narrativ. Du har samtidig meget belejligt sneget dig uden om at svare på et eneste konkret spørgsmål jeg har haft, og derudover påduttet mig en masse holdninger som du ikke kan finde dækning for.

                            Men lad os diskutere essensen. Nemlig citatet, og lad os gøre det i den kontekst det er taget i. Nemlig kampen mod GF, ikke OB generelt eller historisk, men OB mod GF Vs resten af sæsonen.
                            Nej ligegyldigt hvordan du vender det, så siger han faktisk at han er ligeglad med alle andre end de 3000-4000 som han tror er de samme der er dukket op til de øvrige kampe i sæsonen. Og nej han nævner ikke det store billede, fordi han ikke tænker. Jeg er egentlig ligeglad med hvor mange gange du vælger at citere det samme. For det er præcis hvad han siger. Og det kan ikke tolkes anderledes end netop det han siger. Og det er at han ikke har det sikdt med at skuffe de mange. Men med at skuffe de få. That it. Og resten er ordkløveri,

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Uden at være revisor eller noget men kan vi lige lave et breakdown:

                              Det ansvarlige lån på 35 mill er nok til NT og CC eller BJ. Men du kan ikke se at det er nedskrevet i 2017 selvom man har modtaget transferpenge?

                              Kan gæld til tilknyttede virksomheder være banker og kreditforeninger mm.. Eller kan det være gæld til Leasy eller andre NT virksomheder siden at man betaler 4,1 mill i renter på et 19,1 mill lån? Det er jo 20% rente
                              Der er ikke nedskrevet på det ansvarlige lån og jeg tror ikke at det har noget med transfers at gøre men givetvis en støtte til OS&E som modvægt til underskudende.

                              Nej, tilknyttede virksomheder er ejergruppen og her har to 3C selskaber (NT) 90% af ejendel. Der er masserr af gæld til både bank og realkredit ved siden af. Den post er steget.

                              De 4,1 mio er muligvis for både det ansvarlige lån og lån fra tilknyttede virksomheder og så er det ca. 7,5% hvilket vel ikke er urimeligt for en virksomhed der jævnligt begår underskud og har en soliditet på omkring 20%.
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                hvorfor er 14/15 og 15/16 ikke med?
                                først og fremmest en sammenligning med sidste sæson og så tog jeg JH’s første sæson med ...
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X