Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2018/2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Så er det da godt, at du kan smide en stråmand lige tilbage i smasken på mig. Så står den vidst 1-1.

    Jeg har aldrig skrevet, at vinduet er skidt bare fordi, at man har hentet tre spillere over 30. Jeg har skrevet, at hvis man skal hente så gamle spillere, så skal det være store profiler næsten fra dag 1 og flytte holdet betragteligt, det har jeg svært ved at tro på, at de her folk bliver. Derudover er jeg skeptisk over perspektiverne i vores nye målmand.

    Unge spillere udvikler sig bare sjældent ved at sidde på bænken eller tribunen, og scenariet er jo altså bare lige nu, at flere af dem ser ud til at være fortrængt langt væk fra spilletid. Man skal være på en rimelig solid cocktail af valium og fontex for at tro på, at Harboe og Frøkjær kommer i nærheden af spilletid i den her sæson. Hvad i alverden er perspektiverne for Greve og CN? De er 23 og 24, hvis de ikke er gode nok nu, så bliver de det næppe, og de bliver det i hvert fald ikke ved at sidde på bænken.

    Rent økonomisk kan der godt være nogle penge at hente ja, hvis man får bedre placeringer. Det kan der jo så også være ved at hente yngre spillere, plus at der kan ligge nogle penge i videresalg på de spillere. Igen, hvis det her vindue skal give mening sportsligt og økonomisk, så skal vi senest i næste sæson være et top 6-hold. Muligvis allerede i den her. Og det vil jeg se før jeg tror det.
    Jeg beklager, men synes altså at "et af de mest forspildte vinduer i nyere tid" lyder som om du synes det er et dårligt vindue, og når det ikke er tilfældet skal jeg selvfølgelig undskylde, men synes nu den misforståelse lå lige for.

    Nej, perspektiverne spilletidsmæssigt er ikke blevet bedre for Harboe eller Frøkjær, men var de jo ikke uanset hvem vi havde hentet til midtbanen, tværtimod kan de her se at de konkurrerer mod folk med en naturlig og snarlig udløbsdato, så vi faktisk måske kan komme igang med den naturlige overtagelse som vi snakkede om.
    Med hensyn til Greve og CN så er det da rigtigt at de gerne skulle til at spille fast på det her tidspunkt, men pt. har de ikke vist sig som gode nok åbenbart. Og så bare lige for at tage den igen, jeg har ikke skelet til hvad jeg synes om spilleren, jeg har kigget på alder og position siden det er det diskussionen har handlet om. Og de er i truppen i den alder du gerne vil have. Før det her vindue havde vi 3 spillere over 30 i truppen, heriblandt reservekeeper, reserveangriber og måske reserve cf. Det er jo ikke fordi holdet bare har været fyldt af gamle spillere.

    Hvor mange penge skal vi da tjene før at et vindue giver mening økonomisk?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
      Jeg beklager, men synes altså at "et af de mest forspildte vinduer i nyere tid" lyder som om du synes det er et dårligt vindue, og når det ikke er tilfældet skal jeg selvfølgelig undskylde, men synes nu den misforståelse lå lige for.

      Nej, perspektiverne spilletidsmæssigt er ikke blevet bedre for Harboe eller Frøkjær, men var de jo ikke uanset hvem vi havde hentet til midtbanen, tværtimod kan de her se at de konkurrerer mod folk med en naturlig og snarlig udløbsdato, så vi faktisk måske kan komme igang med den naturlige overtagelse som vi snakkede om.
      Med hensyn til Greve og CN så er det da rigtigt at de gerne skulle til at spille fast på det her tidspunkt, men pt. har de ikke vist sig som gode nok åbenbart. Og så bare lige for at tage den igen, jeg har ikke skelet til hvad jeg synes om spilleren, jeg har kigget på alder og position siden det er det diskussionen har handlet om. Og de er i truppen i den alder du gerne vil have. Før det her vindue havde vi 3 spillere over 30 i truppen, heriblandt reservekeeper, reserveangriber og måske reserve cf. Det er jo ikke fordi holdet bare har været fyldt af gamle spillere.

      Hvor mange penge skal vi da tjene før at et vindue giver mening økonomisk?
      Sheed siger ikke at han ikke mener det er et dårligt vindue, han siger at det er ikke på baggrund af det du skriver.

      Du kan godt gøre dig en smule mere umage, når du læser hvad folk skriver :).
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        Sheed siger ikke at han ikke mener det er et dårligt vindue, han siger at det er ikke på baggrund af det du skriver.

        Du kan godt gøre dig en smule mere umage, når du læser hvad folk skriver :).
        "Men nej, for lige at tage den, så frygter jeg i den grad, at vi om nogle år kommer til at kigge tilbage på det her vindue som et af de mest forspildte i nyere tid. Vi havde virkelig
        muligheden for at ruske op i nogle ting, og for at matche nogle i forvejen spændende elementer med nogle nye spillere, som kunne udvikle sig med holdet og bruge de næste sæsoner på at
        bygge op mod en kulmination. I stedet har vi hentet overvejende ældre spillere, i noget der ligner panik, og de spillere skal blive store profiler inden for meget kort tid, for at det
        overhovedet giver mening at gå ud og bruge penge på dem."

        Men hvis det ikke handler om deres alder, så må du sgu lige tale mig igennem den.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
          "Men nej, for lige at tage den, så frygter jeg i den grad, at vi om nogle år kommer til at kigge tilbage på det her vindue som et af de mest forspildte i nyere tid. Vi havde virkelig
          muligheden for at ruske op i nogle ting, og for at matche nogle i forvejen spændende elementer med nogle nye spillere, som kunne udvikle sig med holdet og bruge de næste sæsoner på at
          bygge op mod en kulmination. I stedet har vi hentet overvejende ældre spillere, i noget der ligner panik, og de spillere skal blive store profiler inden for meget kort tid, for at det
          overhovedet giver mening at gå ud og bruge penge på dem."

          Men hvis det ikke handler om deres alder, så må du sgu lige tale mig igennem den.
          Det et helt fair hvis du ikke helt har forstået hvad manden udtrykker :).
          Han skriver at det ikke KUN drejer sig om alderen, men også niveauet på dem der hentes ... kombineret med det at det sætter unge spillere bag i køen, den samlede effekt af det er årsagen til at Sheed mener at vinduet er forspildt.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Jeg må melde mig til holdet der har svært ved at se en rød tråd omkring truppen, jeg håber virkelig at det hele kommer til at give mening når transfervinduet lukker på fredag. jeg snakkede dog en Slask fan i går og han roste vores nye mand.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jafre Se indlæg
              Jeg må melde mig til holdet der har svært ved at se en rød tråd omkring truppen, jeg håber virkelig at det hele kommer til at give mening når transfervinduet lukker på fredag. jeg snakkede dog en Slask fan i går og han roste vores nye mand.
              Sagde han noget mere konkret om Vacek?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Sagde han noget mere konkret om Vacek?
                Nu er han jo polak ham jeg skriver med så hans dansk er lidt kort, men han er glødende Slask fan og hans beskrivelse af ham er Slask bedste spiller, offensiv men også defensiv, plus at han havde trøje nummer 10

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jafre Se indlæg
                  Nu er han jo polak ham jeg skriver med så hans dansk er lidt kort, men han er glødende Slask fan og hans beskrivelse af ham er Slask bedste spiller, offensiv men også defensiv, plus at han havde trøje nummer 10
                  Okay. Han beskrives jo også som boks til boks spiller selvom de manglende mål ikke underbygger den påstand. Men rart at høre. Bare sjovt at den bedste spiller ryger uden for truppen. Mon ikke vi skal efter landskampspausen før han evt får sin første start plads

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Det et helt fair hvis du ikke helt har forstået hvad manden udtrykker :).
                    Han skriver at det ikke KUN drejer sig om alderen, men også niveauet på dem der hentes ... kombineret med det at det sætter unge spillere bag i køen, den samlede effekt af det er årsagen til at Sheed mener at vinduet er forspildt.
                    Helt seriøst, det var da en nedladende tone. Jeg lod tvivlen komme dig til gode i dit første indlæg, men så forsætter du ligesom stilen.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                      Helt seriøst, det var da en nedladende tone. Jeg lod tvivlen komme dig til gode i dit første indlæg, men så forsætter du ligesom stilen.
                      Det er bestemt ikke meningen, der er mange der misforstår et smil ...
                      Jeg forsøger kun at udrede misforståelsen.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Det er bestemt ikke meningen, der er mange der misforstår et smil ...
                        Jeg forsøger kun at udrede misforståelsen.
                        Jeg synes det er "flot", at Entusiasten og Sheed kan støtte hinandens negative OB-indlæg. (I/A)

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                          Jeg synes det er "flot", at Entusiasten og Sheed kan støtte hinandens negative OB-indlæg. (I/A)
                          Jeg synes det er "flot", at du nu endnu en gang bidrager med et indlæg der har masser af substans, og tydeligt viser, at du har forstand. (Sarkasme anvendt)

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                            Jeg beklager, men synes altså at "et af de mest forspildte vinduer i nyere tid" lyder som om du synes det er et dårligt vindue, og når det ikke er tilfældet skal jeg selvfølgelig undskylde, men synes nu den misforståelse lå lige for.

                            Nej, perspektiverne spilletidsmæssigt er ikke blevet bedre for Harboe eller Frøkjær, men var de jo ikke uanset hvem vi havde hentet til midtbanen, tværtimod kan de her se at de konkurrerer mod folk med en naturlig og snarlig udløbsdato, så vi faktisk måske kan komme igang med den naturlige overtagelse som vi snakkede om.
                            Med hensyn til Greve og CN så er det da rigtigt at de gerne skulle til at spille fast på det her tidspunkt, men pt. har de ikke vist sig som gode nok åbenbart. Og så bare lige for at tage den igen, jeg har ikke skelet til hvad jeg synes om spilleren, jeg har kigget på alder og position siden det er det diskussionen har handlet om. Og de er i truppen i den alder du gerne vil have. Før det her vindue havde vi 3 spillere over 30 i truppen, heriblandt reservekeeper, reserveangriber og måske reserve cf. Det er jo ikke fordi holdet bare har været fyldt af gamle spillere.

                            Hvor mange penge skal vi da tjene før at et vindue giver mening økonomisk?
                            Jeg synes det er et dårligt vindue, men ikke kun pga. af spillernes alder, det der deres alder kombineret med deres forventelige niveau, og jeg har aldrig skrevet andet. Du kan ikke blive ved med at kaste den stråmand efter mig.

                            Problemet er i bund og grund, at man har tilført en masse spillere som udelukkende har sportslig værdi, og repræsenterer en nulværdi økonomisk. Hvis de spillere ikke tilfører stor kvalitet rent sportsligt, er det basalt set penge ud af vinduet. Og lige meget hvor godt de gør de, kommer vi aldrig til at tjene penge på dem, og truppen er i forvejen begavet med meget få salgsobjekter. Og OB er nødt til at kunne sælge spillere for at kunne gennemgå en fremtidig sportslig og økonomisk udvikling.

                            FC Nordsjællands økonomi er i høj grad baseret på salg, og grunden til, at de kan blive ved med at vækste på ungdomsfronten er, at de tjener penge den vej igennem. Grunden til at AaB har kunne vækste på det sportslige budget er, at man har solgt spillere som Bassogog, Mæhle og Spalvis i de senere år. De salg er der bare MEGET langt til i OB, og vi er ikke rigtigt kommet tættere på dem i det her vindue. Hvis udfaldet så bliver, at vi kun bliver marginalt bedre sportsligt, er vinduet så rent ud sagt håbløst.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Jeg synes det er et dårligt vindue, men ikke kun pga. af spillernes alder, det der deres alder kombineret med deres forventelige niveau, og jeg har aldrig skrevet andet. Du kan ikke blive ved med at kaste den stråmand efter mig.

                              Problemet er i bund og grund, at man har tilført en masse spillere som udelukkende har sportslig værdi, og repræsenterer en nulværdi økonomisk. Hvis de spillere ikke tilfører stor kvalitet rent sportsligt, er det basalt set penge ud af vinduet. Og lige meget hvor godt de gør de, kommer vi aldrig til at tjene penge på dem, og truppen er i forvejen begavet med meget få salgsobjekter. Og OB er nødt til at kunne sælge spillere for at kunne gennemgå en fremtidig sportslig og økonomisk udvikling.

                              FC Nordsjællands økonomi er i høj grad baseret på salg, og grunden til, at de kan blive ved med at vækste på ungdomsfronten er, at de tjener penge den vej igennem. Grunden til at AaB har kunne vækste på det sportslige budget er, at man har solgt spillere som Bassogog, Mæhle og Spalvis i de senere år. De salg er der bare MEGET langt til i OB, og vi er ikke rigtigt kommet tættere på dem i det her vindue. Hvis udfaldet så bliver, at vi kun bliver marginalt bedre sportsligt, er vinduet så rent ud sagt håbløst.
                              Jeg er ikke solgt over det her vindue. Men ser en fordel i en stor udskiftning. Der skal ryddes op efter JH. Trist at det så er ham som skal det. Godt at vi ikke kun henter danske over the Hill spillere, eller nogle som har haft en god halvsæson i klubber under os.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Jeg synes det er et dårligt vindue, men ikke kun pga. af spillernes alder, det der deres alder kombineret med deres forventelige niveau, og jeg har aldrig skrevet andet. Du kan ikke blive ved med at kaste den stråmand efter mig.

                                Problemet er i bund og grund, at man har tilført en masse spillere som udelukkende har sportslig værdi, og repræsenterer en nulværdi økonomisk. Hvis de spillere ikke tilfører stor kvalitet rent sportsligt, er det basalt set penge ud af vinduet. Og lige meget hvor godt de gør de, kommer vi aldrig til at tjene penge på dem, og truppen er i forvejen begavet med meget få salgsobjekter. Og OB er nødt til at kunne sælge spillere for at kunne gennemgå en fremtidig sportslig og økonomisk udvikling.

                                FC Nordsjællands økonomi er i høj grad baseret på salg, og grunden til, at de kan blive ved med at vækste på ungdomsfronten er, at de tjener penge den vej igennem. Grunden til at AaB har kunne vækste på det sportslige budget er, at man har solgt spillere som Bassogog, Mæhle og Spalvis i de senere år. De salg er der bare MEGET langt til i OB, og vi er ikke rigtigt kommet tættere på dem i det her vindue. Hvis udfaldet så bliver, at vi kun bliver marginalt bedre sportsligt, er vinduet så rent ud sagt håbløst.
                                Det kan der ikke stilles mange spørgsmålstegn ved. Men jeg er tilfreds med at vi har fået tiltrængt nye spillere fra nye leverandører end de sædvanlige jyske klubber. Det ER et fremskridt.
                                Så må vi se hvor gode de er/bliver. De skal slå igennem, ellers er det klart JH-heraus for mig.
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                                OB - engang var vi gode

                                Comment

                                Working...
                                X