Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2018/2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    AaB blev skilt ad af FCK. Det blev Odense Boldklub ikke.
    Nej, men en kamp udgør ikke en sæson.
    Jeg konstatere bare helt faktuelt at AaB år efter år er bedre placeret end os. Det skyldtes ikke st MW er verdens bedste træner, men at han har en bedre trup end OB. Den eneste plads hvor vi med sikkerhed har første valget er målmanden.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
      AaB blev skilt ad af FCK. Det blev Odense Boldklub ikke.
      Pt er de 2 point bedre end os i snit pr kamp ;-)

      Vi fik begge 0 point mod FCK .
      De fik 3 point i Vensyssel på trods af at det var lokalopgør .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
        Nej, men en kamp udgør ikke en sæson.
        Jeg konstatere bare helt faktuelt at AaB år efter år er bedre placeret end os. Det skyldtes ikke st MW er verdens bedste træner, men at han har en bedre trup end OB. Den eneste plads hvor vi med sikkerhed har første valget er målmanden.
        Vel også angrebet. Ellers er du enten meget optimistisk på Pohls vegne, eller pessimistisk på vores.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
          AaB blev skilt ad af FCK. Det blev Odense Boldklub ikke.
          AaB fik 3 point mod Hjørring. Odense Boldklub fik 0.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
            Vel også angrebet. Ellers er du enten meget optimistisk på Pohls vegne, eller pessimistisk på vores.
            Faktisk ville jeg sætte Pohl på holdet før AK. Ved AK har scoret mere, men Pohl er virkelig pågående, og det gælder alle kampe, mens AK er meget svingende. Pohl, giver mere plads til medspillerne. Men i første kamp ville begge måske starte inde- men ville ikke udelukke at Pohl og MJ ville være en god duo.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              AaB blev skilt ad af FCK. Det blev Odense Boldklub ikke.
              OB spillede hjemme.
              AAB spillede ude.
              Jeg tænker at OB får det meget svært i København!
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                Faktisk ville jeg sætte Pohl på holdet før AK. Ved AK har scoret mere, men Pohl er virkelig pågående, og det gælder alle kampe, mens AK er meget svingende. Pohl, giver mere plads til medspillerne. Men i første kamp ville begge måske starte inde- men ville ikke udelukke at Pohl og MJ ville være en god duo.
                Fordi MJ kunne score målene? ;)
                Pohl og AK spillede stort set samme tid sidste sæson, AK havde næsten dobbelt antal mål. Hvis du fjerner de scoringer lavet på straffe havde AK 3 gange så mange mål. Antal assists Var ens. Kan sagtens forstå ønsket om en der tager løbene og spreder forsvaret, men ikke så meget på bekostning af evnen til at score, slet ikke når det så heller ikke udmønter sig i assists.
                Hvis vi tager følelser ud af ligningen tror jeg de virkelig savner AK i Aalborg.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  AaB fik 3 point mod Hjørring. Odense Boldklub fik 0.
                  Det var inden vi købte Drachmann

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    AaB fik 3 point mod Hjørring. Odense Boldklub fik 0.
                    Korrekt. Men kigger man på chancefordelingen i de to kampe, havde Vendsyssel fortjent flere point mod AaB end mod OB.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                      Korrekt. Men kigger man på chancefordelingen i de to kampe, havde Vendsyssel fortjent flere point mod AaB end mod OB.
                      Starts er lige så vigtige som det hul i et vandglasset du efterlader når Du fjerner din finger. Der er en, og kun en værdi som tæller. Du kan tabe alle kampe på stats og alligevel blive mester.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                        Starts er lige så vigtige som det hul i et vandglasset du efterlader når Du fjerner din finger. Der er en, og kun en værdi som tæller. Du kan tabe alle kampe på stats og alligevel blive mester.
                        Bullshit. Selvfølgelig er det pointene der i sidste ende tæller, men skaber man generelt flere chancer end sin modstander, vil man over tid også vinde flere fodboldkampe end man taber. Så selvfølgelig er det også vigtigt hvordan og hvor godt man spiller. Alt andet er ekstremt kortsigtet.
                        Jeg forstår sgu udmærket at AaB's fans føler at pointene lige nu er med til at "sminke et lig", for hvis man kigger på de underliggende parametre spiller de virkelig ikke ret godt. Og på et tidspunkt vil det også komme til udtryk i de point de får - medmindre de forbedrer deres spil markant. Hvad pokker skal man ellers bruge en træner til, hvis det hele i sidste ende kun handler om kvaliteten af ens målmand og afslutninger samt rent held? Hvis spillet på banen (defensiv organisation, skabelse af chancer mv.) intet betyder, er træneren vel i princippet ligegyldig.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                          Bullshit. Selvfølgelig er det pointene der i sidste ende tæller, men skaber man generelt flere chancer end sin modstander, vil man over tid også vinde flere fodboldkampe end man taber. Så selvfølgelig er det også vigtigt hvordan og hvor godt man spiller. Alt andet er ekstremt kortsigtet.
                          Jeg forstår sgu udmærket at AaB's fans føler at pointene lige nu er med til at "sminke et lig", for hvis man kigger på de underliggende parametre spiller de virkelig ikke ret godt. Og på et tidspunkt vil det også komme til udtryk i de point de får - medmindre de forbedrer deres spil markant. Hvad pokker skal man ellers bruge en træner til, hvis det hele i sidste ende kun handler om kvaliteten af ens målmand og afslutninger samt rent held? Hvis spillet på banen (defensiv organisation, skabelse af chancer mv.) intet betyder, er træneren vel i princippet ligegyldig.
                          Men hvor mange åbne chancer har OB skabt og hvor gode er de folk der afslutter, til netop den del af spillet?
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                            Bullshit. Selvfølgelig er det pointene der i sidste ende tæller, men skaber man generelt flere chancer end sin modstander, vil man over tid også vinde flere fodboldkampe end man taber. Så selvfølgelig er det også vigtigt hvordan og hvor godt man spiller. Alt andet er ekstremt kortsigtet.
                            Jeg forstår sgu udmærket at AaB's fans føler at pointene lige nu er med til at "sminke et lig", for hvis man kigger på de underliggende parametre spiller de virkelig ikke ret godt. Og på et tidspunkt vil det også komme til udtryk i de point de får - medmindre de forbedrer deres spil markant. Hvad pokker skal man ellers bruge en træner til, hvis det hele i sidste ende kun handler om kvaliteten af ens målmand og afslutninger samt rent held? Hvis spillet på banen (defensiv organisation, skabelse af chancer mv.) intet betyder, er træneren vel i princippet ligegyldig.
                            Nej det er kun point som tæller. Du får ikke en ekstra sæson i Superligaen fordi du vinder den afgørende playoff på alle parametre, hvis modstanderen er skarpere. Under Kent havde vi tit bolden mere end modstanderen. Men ofte var det i langt fra mål vi trillede den rundt. I Aab, siger Kusk, at der er høj kvalitet i truppen. Han kommer fra Fuck, så han har lidt at sammenligne med. Jeg ved godt, at det skal han sige, ligesom Drachmann heller ikke starter med at sige at vi har en overvurderet trup. Hvis han mener det, så holder han det for sig selv.
                            Hold får selvtillid af at vinde kampe. Derfor er det også vigtigt, at vi begynder at vinde det kræver bl.a. at anføreren kan sætte sig selv og kammeraterne op når modstanderen er Vendsyssel, Hobro osv. På mig virker det ikke som om, at alle har tømt tanken når kampen er slut. Længe siden jeg har set en OB'er med krampe.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                              Men hvor mange åbne chancer har OB skabt og hvor gode er de folk der afslutter, til netop den del af spillet?
                              Inden kampen mod FCK havde vi skabt 4,83 xGoals (næsthøjest i Superligaen), og tilladt 3,34 xG imod (4. lavest i Superligaen) i følge Tap In Fodbold, der beregner den statistiske sandsynlighed for at score på alle afslutninger. Dette tager selvfølgelig ikke højde for alt, men er en ret god indikator.

                              https://twitter.com/tapinfodbold/status/1024649928575016966

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                                Nej det er kun point som tæller. Du får ikke en ekstra sæson i Superligaen fordi du vinder den afgørende playoff på alle parametre, hvis modstanderen er skarpere. Under Kent havde vi tit bolden mere end modstanderen. Men ofte var det i langt fra mål vi trillede den rundt. I Aab, siger Kusk, at der er høj kvalitet i truppen. Han kommer fra Fuck, så han har lidt at sammenligne med. Jeg ved godt, at det skal han sige, ligesom Drachmann heller ikke starter med at sige at vi har en overvurderet trup. Hvis han mener det, så holder han det for sig selv.
                                Hold får selvtillid af at vinde kampe. Derfor er det også vigtigt, at vi begynder at vinde det kræver bl.a. at anføreren kan sætte sig selv og kammeraterne op når modstanderen er Vendsyssel, Hobro osv. På mig virker det ikke som om, at alle har tømt tanken når kampen er slut. Længe siden jeg har set en OB'er med krampe.
                                Ja, hvis du tror jeg snakker om boldbesiddelse, når jeg snakker om at vinde på de underliggende parametre, så forstår jeg godt din skepsis. Men jeg kigger på hvor mange og hvor store chancer man skaber kontra hvor mange og hvor store chancer man tillader den anden vej. Det er nu engang nogle ret vigtige parametre, og hvis man konstant tillader flere chancer imod end hvad man skaber (ligesom vi gjorde under Kent, men modsat af hvad vi gør under JM indtil videre), så er man enten afhængig af nogle ekstremt skarpe angribere, en virkelig god målmand eller rent og skær held.

                                Og selvfølgelig er det da vigtigt at vi snart begynder at vinde kampe. Det betyder meget for moralen, og det er svært at performe, hvis moralen er i bund og man ikke rigtig tror på, at man kan vinde.
                                Jeg har forøvrigt svært ved at se at krampe skulle være et succeskriterie. Tværtimod. Med én kamp om ugen skulle man nødig få krampe uanset hvor meget man fighter. Manglen på krampe vidner nok nærmere om at spillerne er i fysisk god form og at Janus Blond har godt styr på den del af træningen.

                                Comment

                                Working...
                                X