Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2018/2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
    Helt enig med Kielberg her! Stats kan man ikke bruge til ret meget her. Det er ikke Horsens spil at dominere en kamp med boldbesiddelse, and never was.. FCK havde damens forsøg på overliggeren, som var en velspillet omstilling af den sjældnere slags med en meget kompetent afslutning. FCKs forsøg på småspil omkring feltet bragt ingenting de første 70 min., og så aldeles ufarligt ud på nær den ene gang i første halvleg, hvor Falk kunne have overspillet/filmet sig til en situation i straffesparksfeltet, hvor han blev holdt på afstand af udstrakte arme af en Horsens forsvarer. Selv Neymar ville have det svært ved at filme det til et straffespark, men ville unægteligt have forsøgt sig. Sympatisk af Falk ikke at forsøge noget der.

    Ellers var tilbagelægninger snarere en afslutninger med snert i, fra Skov, som FCK forsøgte sig med.. Frantsen åd både Boilesen og Bengtsson på fart og nærkampsstyrke, og var selv væsentligt farligere i modsatte ende af banen, end hans to kolleger var for FCK. På modsatte fløj var det Skov, som ville alt for meget på egen hånd uden at kunne! Det bragte na da! N’doye var FCKs bedste, klart bedste, men i modsatte ende af banen som oprydder i feltet. Både standarder og i åbent spil var Horsens bare farligere end FCK og førte fuldt fortjent 2-0. De sidste 15-20 min. fik FCK dog strammet balderne sammen og spillet mere direkte. De første 70 min. mindede mest af alt om kønsløs boldmassage, som den vi så under Kent Nielsen.

    Bjarke Jacobsen styrede midtbanen for Horsens og rundede utallige gange FCK spilleren med lethed. Horsens vandt generelt også andenboldene over stort hele banen. Kun damen kun være sine stats bekendt i den henseende. Og i Hallur Hansson især havde man en farlig mand i mellemrummet, og han burde være blevet dobbelt målscorer i kampen. Horsens vamdt denne kamp fortjent, hverken mere eller mindre!
    En hurtig en her også.

    Det er LIDT svært at gøre så meget andet end at forsøge at brodere sig igennem, når det ene hold står på de sidste 30-40 m i størstedelen af kampen.
    Om det er planen for Horsens at blive domineret i boldbesiddelse og chancer, er jo som sådan set sagen uvedkommende ...
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      ... og så er jeg vild med Bo Henriksen på det menneskelige plan :).

      " Det handler om kærlighed. At give mennesker kærlighed og tro, at give mennesker opbakning og en viden om, at man vil dem det bedste. Så simpelt er det.

      - Det er tredjeklasses psykologi, og det er noget, vi burde udføre noget mere af i vores samfund. Jeg skaber ikke mirakler. Det eneste mirakel er, hvis spillerne tror på hinanden, siger Henriksen.".

      Jeg kunne ikke være mere enig, flere mennesker som ham.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
        Ellers er det jo en managerfunktion som i FCK og Horsens vi skal have fat i. Men det kræver stadig personale til scouting. Ufattelig inkompetent, at det i den grad er blevet nedgraderet i OB.
        Tænker også en manager funktion vil være en mulighed. Det gik så ikke så godt i SIF, men Bo Henriksen se ud til at gøre det igen. Det kan godt være, at Horsens konceptet er simpelt, men han laver jo et halvt ny hold år efter år. Lige nu er Horsens over OB, og det finder jeg unaturligt i forhold til mulighederne. Man kunne spare JH's alt for høje løn, og konvertere den til ekstra trænere, scouting og faciliteter.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
          Du kan stikke din statistik hen hvor solen ikke skinner. Fakta er at FCK netop ikke skabte chancer, de havde 6 skud på mål i hele kampen. Jeg har ingen aktier i kampen og kan se den helt neutralt. Derfor ser jeg nok mere objektivt på kampen. Desuden var kommentatorer enige med mig. Ikke at det gør nogen forskel. Horsens spiller helt lige op med FCK. Det var ikke ufortjent de vandt. FCK kunne sagtens få uafgjort pga af de sidste 10 Min, men det var ikke røveri Horsens vandt.
          Enig. Og er det ikke som om Ståle er ved at miste magien helt. Han er jo tidligere kun lykkes i FCK, så måske er han ikke dygtig nok mere. Bo Henriksen kan i al fald slå ham på det taktiske og motiverende. Må være noget tankevækkende.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
            Tænker også en manager funktion vil være en mulighed. Det gik så ikke så godt i SIF, men Bo Henriksen se ud til at gøre det igen. Det kan godt være, at Horsens konceptet er simpelt, men han laver jo et halvt ny hold år efter år. Lige nu er Horsens over OB, og det finder jeg unaturligt i forhold til mulighederne. Man kunne spare JH's alt for høje løn, og konvertere den til ekstra trænere, scouting og faciliteter.
            Noget skal i al fald ske. Og hellere i går end i morgen.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
              Enig. Og er det ikke som om Ståle er ved at miste magien helt. Han er jo tidligere kun lykkes i FCK, så måske er han ikke dygtig nok mere. Bo Henriksen kan i al fald slå ham på det taktiske og motiverende. Må være noget tankevækkende.
              Enig. Det er utroligt at JH efter hvad ,11 vinduer ? Endnu ikke har lært, at vi skal være klar fra første fløjt.
              OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                En hurtig en her også.

                Det er LIDT svært at gøre så meget andet end at forsøge at brodere sig igennem, når det ene hold står på de sidste 30-40 m i størstedelen af kampen.
                Om det er planen for Horsens at blive domineret i boldbesiddelse og chancer, er jo som sådan set sagen uvedkommende ...
                præmissen for dit postulat holder ikke vand.. Horsens blev netop ikke domineret!

                sakset fra ordbogen om betydningen af ordet dominere:

                betydninger


                1.
                være særlig fremtrædende, indflydelsesrig eller udbredt
                ORD I NÆRHEDEN betyde noget spille en afgørende rolle råde spille en vigtig rolle veje tungest spille en væsentlig rolle gøre udslaget...vis mere
                GRAMMATIK NOGEN/NOGET dominerer (NOGET) almindelig i passiv og i præsens participium brugt som adjektiv




                2.
                have magt over
                SYNONYM bestemme over
                ORD I NÆRHEDEN markere sit territorium trække i trådene nogens ord er lov bestemme hvad .. sætte tingene på plads befale...vis mere
                GRAMMATIK NOGEN dominerer NOGEN/NOGET almindelig i præsens participium brugt som adjektiv
                EKSEMPLER dominerende magt





                FCK fik planmæssigt overladt initiativ og bold. Hit me with your best shot. Ligesom Cassius Clay havde for vane at gøre btw inden han ligeledes åd sine modstandere. FCK kom aldrig ind under paraderne, og afslutninger, generelt fra distancen og håbefulde mere end noget andet. som du kalder chancer:) var mere lig tilbagelægninger til Horsens målmand. Trækker du ligeledes det fra, som FCK kom med efter deres reduceringsmål, som der hele tiden er blevet sagt Horsens sad på kampen og var fortjent foran 2-0 frem til 70-75.minut, så havde FCK damens forsøg på en omstilling, og tilfældelige forsøg efter standardsituationer. Damens forsøg udlignes af Hallurs afslutning ligeledes på overliggeren fra endnu nærmere hold. Reese tvang Stephan Andersen ud i fuld længde, og havde Hallur været mere årvågen, så havde han prikket returen ind. Som i statistikken over boldbesiddelse, så var FCK generelt ufarlige i deres afslutningsforsøg! Kald du det bare chancer.. Horsens havde de bedste chancer sådan set. Men FCK dominerede i slutfasen(de bestemmede over, de trak i trådene, deres spil betød pludselig noget, var fremtrædende og indflydelsesrigt), men kun i slutfasen, hvor Horsens kræfter og organisation smuldrede.

                Uden at lægge andre ord i munden, så vover jeg pelsen og siger, at i forhold til undertegnede og Kielberg, så kan du argumentere herfra og til Mars uden held. Horsens var samlet set klart bedst og vandt fuldt fortjent!

                Comment


                  Apropos FCK - Horsens: https://twitter.com/tapinfodbold/status/1019193234873036800

                  Jeg synes det er en tilsnigelse at kalde Horsens sejr fuldt fortjent. Men ingen tvivl om de lykkedes væsentligt bedre med deres gameplan end FCK gjorde med deres.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                    Apropos FCK - Horsens: https://twitter.com/tapinfodbold/status/1019193234873036800

                    Jeg synes det er en tilsnigelse at kalde Horsens sejr fuldt fortjent. Men ingen tvivl om de lykkedes væsentligt bedre med deres gameplan end FCK gjorde med deres.
                    Ligesom med OB, så var jeg overrasket over at de ikke kom med mere energi. Ligesom man ved at et hold som spiller sin første superligakamp vil give den mere end den som regel kan trække, så kommer Horsens også altid for fuld skrue. Både OB og fck har en del at bevise efter skuffelsen i sidste sæson, så de burde formå at lægge et mere massivt pres. Horsens imponerede mig ikke synderligt. De kom som man kunne forvente og de fik held med det som alle ved de kan. Det skal man kunne håndtere som mesterskabskandidat. Der er helt sikkert også noget med trupsammensætningen, som Ståle trods fantastiske forudsætninger ikke formår at sammensætte. Han skal håbe at han rammer bedre med sine indkøb i dette vindue, for ellers bør han også have sat sig under gevaldigt pres

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                      apropos fck - horsens: https://twitter.com/tapinfodbold/status/1019193234873036800

                      jeg synes det er en tilsnigelse at kalde horsens sejr fuldt fortjent. Men ingen tvivl om de lykkedes væsentligt bedre med deres gameplan end fck gjorde med deres.
                      stop stop stop. ��
                      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                        præmissen for dit postulat holder ikke vand.. Horsens blev netop ikke domineret!

                        sakset fra ordbogen om betydningen af ordet dominere:

                        betydninger


                        1.
                        være særlig fremtrædende, indflydelsesrig eller udbredt
                        ORD I NÆRHEDEN betyde noget spille en afgørende rolle råde spille en vigtig rolle veje tungest spille en væsentlig rolle gøre udslaget...vis mere
                        GRAMMATIK NOGEN/NOGET dominerer (NOGET) almindelig i passiv og i præsens participium brugt som adjektiv




                        2.
                        have magt over
                        SYNONYM bestemme over
                        ORD I NÆRHEDEN markere sit territorium trække i trådene nogens ord er lov bestemme hvad .. sætte tingene på plads befale...vis mere
                        GRAMMATIK NOGEN dominerer NOGEN/NOGET almindelig i præsens participium brugt som adjektiv
                        EKSEMPLER dominerende magt





                        FCK fik planmæssigt overladt initiativ og bold. Hit me with your best shot. Ligesom Cassius Clay havde for vane at gøre btw inden han ligeledes åd sine modstandere. FCK kom aldrig ind under paraderne, og afslutninger, generelt fra distancen og håbefulde mere end noget andet. som du kalder chancer:) var mere lig tilbagelægninger til Horsens målmand. Trækker du ligeledes det fra, som FCK kom med efter deres reduceringsmål, som der hele tiden er blevet sagt Horsens sad på kampen og var fortjent foran 2-0 frem til 70-75.minut, så havde FCK damens forsøg på en omstilling, og tilfældelige forsøg efter standardsituationer. Damens forsøg udlignes af Hallurs afslutning ligeledes på overliggeren fra endnu nærmere hold. Reese tvang Stephan Andersen ud i fuld længde, og havde Hallur været mere årvågen, så havde han prikket returen ind. Som i statistikken over boldbesiddelse, så var FCK generelt ufarlige i deres afslutningsforsøg! Kald du det bare chancer.. Horsens havde de bedste chancer sådan set. Men FCK dominerede i slutfasen(de bestemmede over, de trak i trådene, deres spil betød pludselig noget, var fremtrædende og indflydelsesrigt), men kun i slutfasen, hvor Horsens kræfter og organisation smuldrede.

                        Uden at lægge andre ord i munden, så vover jeg pelsen og siger, at i forhold til undertegnede og Kielberg, så kan du argumentere herfra og til Mars uden held. Horsens var samlet set klart bedst og vandt fuldt fortjent!
                        Vi må vurdere fodbold ud fra vidt forskellige parametre.

                        Men nu havde jeg jo heller ikke held, med at anvende uefa`s koefficientrangliste, i forhold til at overbevise dig om specifikke styrkehold landene imellem, så måske lever vi reelt bare i forskellige verdener :D
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Vi må vurdere fodbold ud fra vidt forskellige parametre.

                          Men nu havde jeg jo heller ikke held, med at anvende uefa`s koefficientrangliste, i forhold til at overbevise dig om specifikke styrkehold landene imellem, så måske lever vi reelt bare i forskellige verdener :D
                          Måske skal du bare lære at være et mere rummeligt menneske, og accepterer at der er andre meninger end dine egne. Og at du ikke altid har ret. Det kan være svært at acceptere for en vis type mennesker.
                          Ikke at du nødvendigvis kommer ind under den kategori .... men har da noteret mig du bliver lidt stædig hvis nogen har en anden mening end dig:)
                          Hvis vi mener Horsens spiller lige op med FCK, så mener vi det. Statistikken giver os desuden ret. Første linje er som følger : FCK 1 Horsens 2

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                            Måske skal du bare lære at være et mere rummeligt menneske, og accepterer at der er andre meninger end dine egne. Og at du ikke altid har ret. Det kan være svært at acceptere for en vis type mennesker.
                            Ikke at du nødvendigvis kommer ind under den kategori .... men har da noteret mig du bliver lidt stædig hvis nogen har en anden mening end dig:)
                            Hvis vi mener Horsens spiller lige op med FCK, så mener vi det. Statistikken giver os desuden ret. Første linje er som følger : FCK 1 Horsens 2
                            Af hensyn til vi andre "undermålere" og afgørelsen af denne diskussion, har jeg følgende forslag: Aftal at mødes på toilettet ved første hjemmekamp hver medbringende en tommestok, mål og få afgjort hvem, der har det største --- . Vi andre behøver ikke at få resultatet. Må det største vinde.
                            PS.: Tommestokken skal være kalibreret. (--- står for ego)

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                              Af hensyn til vi andre "undermålere" og afgørelsen af denne diskussion, har jeg følgende forslag: Aftal at mødes på toilettet ved første hjemmekamp hver medbringende en tommestok, mål og få afgjort hvem, der har det største --- . Vi andre behøver ikke at få resultatet. Må det største vinde.
                              PS.: Tommestokken skal være kalibreret. (--- står for ego)
                              Super forslag ... Vi slutter diskussionen her

                              Comment


                                Drachman er kommet til. Hvordan ser vores start 11’er Ud?? JJ, tverskov og drachman forventer vel alle tre at starte? Måske tverskov ned i cf og kep på bænken?

                                Comment

                                Working...
                                X