Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2018/2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Tre superligahold rykker ud og tre 1.Div.-hold rykker ind. Siger det noget om mangelnde niveauforskek mellem Superliga og 1.Div.?
    Nej det siger at der spiller for mange hold i superligaen. Der har reelt været 2 1.divisions hold som spillede i superligaen.
    Men det er da sjovt med hele 3 nye hold i næste sæson. Og fuldt fortjent vi slipper af med Lyngby og Helsingør.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
      Tre superligahold rykker ud og tre 1.Div.-hold rykker ind. Siger det noget om mangelnde niveauforskek mellem Superliga og 1.Div.?
      Ja for mange hold i Superligaen .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
        Ikke som han har spillet i dag.. derudover skal han i så fald klippes først!!
        Barnligt

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          Tre superligahold rykker ud og tre 1.Div.-hold rykker ind. Siger det noget om mangelnde niveauforskek mellem Superliga og 1.Div.?
          Både og. Det er vel også lidt et udslag af nogle tilfældigheder.
          Lyngbys situation er usædvanlig, og deres niveau har jo lidt af vinterens begivenheder. Jeg har ikke noget i mod Lyngby, men synes på en måde, at der er en form for poetisk retfærdighed i, at de rykker ned oven på den omgang (selvom det er synd for fans, spillere og til en vis grad også den nye ledelse, som nu skal vise sig opgaven voksen).

          SIF møder et fornuftigt Esbjerg hold og ryger ud efter to ret lige kampe. Det ender med, at der er en Anders Dreyer til forskel på de to hold. Det kunne også have været Robert Skov, hvis han ikke rendte rundt i en FCK trøje. De fik en pæn pris for ham, men det kostede også en nedrykning

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
            Både og. Det er vel også lidt et udslag af nogle tilfældigheder.
            Lyngbys situation er usædvanlig, og deres niveau har jo lidt af vinterens begivenheder. Jeg har ikke noget i mod Lyngby, men synes på en måde, at der er en form for poetisk retfærdighed i, at de rykker ned oven på den omgang (selvom det er synd for fans, spillere og til en vis grad også den nye ledelse, som nu skal vise sig opgaven voksen).

            SIF møder et fornuftigt Esbjerg hold og ryger ud efter to ret lige kampe. Det ender med, at der er en Anders Dreyer til forskel på de to hold. Det kunne også have været Robert Skov, hvis han ikke rendte rundt i en FCK trøje. De fik en pæn pris for ham, men det kostede også en nedrykning
            Jeg tænker også, at der er noget psykologisk på spil. To 1. divisionshold, der kommer med selvtillid og mange sejre fra 1. div, der møder to hold fra Superligaen, der omvendt har tabt og tabt i lang tid.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
              Jeg tænker også, at der er noget psykologisk på spil. To 1. divisionshold, der kommer med selvtillid og mange sejre fra 1. div, der møder to hold fra Superligaen, der omvendt har tabt og tabt i lang tid.
              Tja, tjo. Ingen tvivl om, at Vendsyssel havde alt at vinde, og Lyngby må være ramt mentalt.

              Men EfB har vel i bund og grund haft en ret skuffende sæson i 1. Div, og har som klub satset en del på at rykke op i første hug. Tror, at det er ligefør, at det havde været mere fatalt at misse oprykningen for dem, end det er for SIF, at de må en tur ned - selvom det nok ikke er god timing ift det nye stadion. Tror i hvert fald, at det har været to klubber, hvor presset virkeligt har kunne mærkes de sidste dage.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                Tja, tjo. Ingen tvivl om, at Vendsyssel havde alt at vinde, og Lyngby må være ramt mentalt.

                Men EfB har vel i bund og grund haft en ret skuffende sæson i 1. Div, og har som klub satset en del på at rykke op i første hug. Tror, at det er ligefør, at det havde været mere fatalt at misse oprykningen for dem, end det er for SIF, at de må en tur ned - selvom det nok ikke er god timing ift det nye stadion. Tror i hvert fald, at det har været to klubber, hvor presset virkeligt har kunne mærkes de sidste dage.
                Det havde absolut været værre for Esbjerg ikke at skulle spille Superliga i næste sæson. Selvfølgelig er det også skidt for Silkeborg, men de er konsolideret fint økonomisk, og har allerede lavet nogle gode salg i år. Esbjerg har lavet minus 60 millioner de sidste to regnskabsår, og de har så absolut kørt på pumperne, på mange parametre.

                Læg dertil at klubben stadig ser ud til at sejle indadtil, nu ser det f.eks. ud til, at de risikerer at skulle have både en ny sportsdirektør og cheftræner...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  Nej det siger at der spiller for mange hold i superligaen. Der har reelt været 2 1.divisions hold som spillede i superligaen.
                  Men det er da sjovt med hele 3 nye hold i næste sæson. Og fuldt fortjent vi slipper af med Lyngby og Helsingør.
                  Det kræver næsten sin egen tråd. Jeg har svært ved at se, hvordan man kan sige, at der er for få eller for mange hold i superligaen?
                  Synes at de samme argumenter kan bruges begge vej. 1. division har været enorm lige og stærk i år, så hvorfor ikke 16 hold i stedet for 14, 12 eller 10?

                  Comment


                    OB falder 1,3% i tilskuer ift sidste sæson

                    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...lyngby-flopper

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      OB falder 1,3% i tilskuer ift sidste sæson

                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...lyngby-flopper
                      Det var da faktisk nærmest et overraskende godt resultat. Måske står det ikke helt så slemt til som der nogle gange bliver givet indtryk af.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                        Det var da faktisk nærmest et overraskende godt resultat. Måske står det ikke helt så slemt til som der nogle gange bliver givet indtryk af.
                        Har du et projekt om at vende alle udmeldinger om OB til noget positivt ... ikke noget ondt i det, har bare bemærket det.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Har du et projekt om at vende alle udmeldinger om OB til noget positivt ... ikke noget ondt i det, har bare bemærket det.
                          Havde egentligt håber på jeg var mere realist end optimist, men skal blankt indrømme at jo flere herinde der er negative, jo mere har jeg lyst til at fremhæve det positive og at vi ikke har mistet flere tilskuere end Aab, FCK og GF synes jeg da så absolut er positivt. IKke at der ikke skal arbejdes på det, ligeså vel som i resten af ligaen.
                          Men at vi kun går 1,3% ned i forhold til hvor mange der herinde har givet udtryk for at de ikke gider komme på stadion eller at de boycutter JH synes jeg da viser at der stadig er håb for projektet.

                          Men altså den sidste uge virker der bare til at der er grund til optimismen, og kan sagtens forstå folk er skeptiske for hvad der foregår, men jeg er den der irriterende type der før hver sæson er sikker på at i år er det vores år.
                          Derudover kan jeg ikke beskrive hvor vigtigt og fedt jeg synes det er (hvis det går igennem) at klubben bliver i Ådalen, det er så meget OB for mig.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                            Det var da faktisk nærmest et overraskende godt resultat. Måske står det ikke helt så slemt til som der nogle gange bliver givet indtryk af.
                            Ja, hvis man virkelig lukker øjnene, så er det da muligvis ikke så skidt som der gives udtryk for... men hvis man åbner dem og befrier sig fra at skal se alting i en bestemt ånd, og samtigdig ser ud fra den groteske tilbagegang på over 24% i sidste sæson, og at det gudhjælpemig mig er gået yderligere tilbage i år, og dermed er det laveste i 17 år, ja så er det naturligvis helt klart at det står lige præcis så skidt til som der gives udtryk for... Hvis ikke værre.
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Ja, hvis man virkelig lukker øjnene, så er det da muligvis ikke så skidt som der gives udtryk for... men hvis man åbner dem og befrier sig fra at skal se alting i en bestemt ånd, og samtigdig ser ud fra den groteske tilbagegang på over 24% i sidste sæson, og at det gudhjælpemig mig er gået yderligere tilbage i år, og dermed er det laveste i 17 år, ja så er det naturligvis helt klart at det står lige præcis så skidt til som der gives udtryk for... Hvis ikke værre.
                              Kan sagtens være det er mig der er pessimist så, men jeg havde faktisk forventet at tallene havde været langt værre. Så på den måde synes jeg det ser bedre ud end hvad jeg havde forventet. Men derfra og til at det ser godt ud er der lang vej.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                                Havde egentligt håber på jeg var mere realist end optimist, men skal blankt indrømme at jo flere herinde der er negative, jo mere har jeg lyst til at fremhæve det positive og at vi ikke har mistet flere tilskuere end Aab, FCK og GF synes jeg da så absolut er positivt. IKke at der ikke skal arbejdes på det, ligeså vel som i resten af ligaen.
                                Men at vi kun går 1,3% ned i forhold til hvor mange der herinde har givet udtryk for at de ikke gider komme på stadion eller at de boycutter JH synes jeg da viser at der stadig er håb for projektet.

                                Men altså den sidste uge virker der bare til at der er grund til optimismen, og kan sagtens forstå folk er skeptiske for hvad der foregår, men jeg er den der irriterende type der før hver sæson er sikker på at i år er det vores år.
                                Derudover kan jeg ikke beskrive hvor vigtigt og fedt jeg synes det er (hvis det går igennem) at klubben bliver i Ådalen, det er så meget OB for mig.
                                Men du er nødt til at kigge lidt dybere på tingene, før at man konkluderer, at tilskueropbakningen næsten er uændret.

                                I denne sæson har vi for det første ikke været et af rækkens ringeste hold på noget tidspunkt, som vi jo præsterede som i største delen af grundspillet i forrige sæson. Det burde give flere tilskuere. Derudover har der været nogle toppe i denne sæson, som bare ikke var der i den forrige. Indvielsen af RMN-tribunen fremhæves næsten alene som sæsonens højdepunkt, og havde det ikke været en event, var der heller ikke kommet 10.700 til den kamp. På samme måde kom FCK-kampen på et tidspunkt, hvor håbet stadig var lysegrønt hos en del, og derfor kunne man også mønstre et pænt tal på 9200, uden kontingent fra Hovedstaden.

                                FCK og Brøndby-kampene i 16/17 er en helt anden snak. Der var før det første ikke nogen historisk tribuneindvielse, og for det andet kom kampene på et meget skidt tidspunkt. OB går ind til FCK-kampen efter en decideret lortet periode, hvor man har tabt 7 ud af de sidste 8 kampe og kun scoret i to af dem. Hele sæsonen var reelt tabt på gulvet ift. målsætningen der. Den stime kan du så forlænge til 9 nederlag ud af 11 kampe, før man møder Brøndby i slutningen af november i pisøse regnvejr, hvor optimismen heller ikke ligefrem havde genfundet sig i mellemtiden. Der var 5.800 til begge kampe, ikke en gang 1000 flere tilsammen end der var til hjemmekampen mod Brøndby i denne sæson. Det har altså konsekvenser at ligge næstsidst i Superligaen. Hvis du vil, kan du også smide en afgørende Europa-playoff kamp hjemme mod AGF oven i hatten, som altså bare trækker flere både fynske og århusianske folk af huse, end det gør at møde Silkeborg og Randers hjemme i første kamp af to.

                                Det er alt sammen noget der er betinget af udsving i resultater og kampprogram, det mest bekymrende er, at bundniveauet er faldet fra 3400 til 1600. Og ja, det var pissekoldt derude mod Lyngby, men det er stadig uhørt lavt for en klub som OB, og det er altså ikke første gang i nyere historie, at det har været koldt at gå på stadion.

                                Derudover tror jeg, at du skal se tilskuerdebatten i det lys, at nogle har følt sig provokeret af de udmeldinger der kom for fra klubben ifm. opgørelse af regnskabet.

                                "På tilskuersiden har OB også taget vigtige skridt i den rigtige retning. Tilskuertallene har til OB’s hjemmekampe vist en fremgang på næsten 20 procent i den første halvdel af den nye sæson 2017/2018"

                                Det er jo bare cherrypicking af værste skuffe, om man vil det eller ej. At definere en udvikling ud fra et regnestykke, hvor du indrager de mest positive tal (hjemmekampe mod de største hold) og ikke de mest negative tal (hjemmekampe mod de mindste hold), fremstår bare enormt useriøst og som rendyrket spin. Smid det oven i OBs eksisterende kommunikative profil, så er det meget let at blive prokokeret af.

                                Comment

                                Working...
                                X