Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanscenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    man kunne jo også forestille sig at det bliver mere løssluppen hvis forbuddet ikke er der, og der med den simple øgede forbrug bare sker flere skader på ting og personer.
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
      Jep læste et sted (kan ikke lige finde et link, men det var på eb.dk) at Brøndby i fremtiden vil forsøge sig med at give folk en slags "samfundstjeneste" (arbejde på Brøndby stadion) i stedet for karantæne, når deres tilskuere forbryder sig imod reglerne på Brøndby stadion.
      Hvad siger i til det? Personligt så ville jer elske hvis det var sådan i Odense. Men jer ville helt sikkert også være mere tilbøjelig til at bruge lys, men også være mindre bange for straffen. Måske er det et middel til at få færre problemer med lys?
      Hvis folk ikke er bange for straf, kaster de måske heller ikke med lys osv :-)
      Det er en "betinget" dom. Ved gentagelsestilfælde får man almindelig karantæne.
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Det er der jo ikke rigtig noget der tyder på at der vil, så hvad man ville vinde ved at ændre på det, ved jeg heller ikke... I sidste ende kunne man jo så argumentere for, at hvis niveauet alligevel er omtrent det samme, kunne man jo lige så godt give lov... men den bliver nok lidt svær at slå igennem med i en evt. forhandling...
        Bestemt... det der er behov er en samlende faktor af de uofficielle på tværs af klubberne, der kan lave en "slagplan" for hvordan den forhandling skal køres, og hvilke tiltag der skal tages, og forhindres, i alle klubberne op til da... F.eks. at der ikke kastes med lys i et halv år op til forhandlingen, for at vise at man mener det alvorligt...

        Mvh

        MaxHH

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          jeg ved ikke om du hentyder til undersøgelser omkring antallet af ulykker når du mener der vil blive laaangt færre ulykker end der er nu, og at de formastelige vil være mere bange for den røvfuld der måske venter når nogen kvajer sig med lysene. Jeg tror nu ikke "konsekvensen" vil blive særlig markant for de typer som "kvajer sig med vilje", vi har heldigvis ikke selvjustits i DK og hvis vi endelig tog sagen i egen hånd ville vi jo ikke være en tøddel bedre end dem der bruger den slags metoder (HA og Bandidos m.fl) det er vel heller ikke sådan en tilstand vi ønsker os
          Nej, det er episoder som lyskast jeg hentyder til...

          Mvh

          MaxHH

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
            Nej, det er episoder som lyskast jeg hentyder til...

            Mvh

            MaxHH
            måske udtrykker jeg mig uklart, så jeg forsøger igen.
            Ved du om det er nogen undersøgelser der antyder at en legalisering af lys betyder færre kast end nu 😮
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              måske udtrykker jeg mig uklart, så jeg forsøger igen.
              Ved du om det er nogen undersøgelser der antyder at en legalisering af lys betyder færre kast end nu 
              Nej, det gør jeg ikke... det er baseret på ren logik, og ikke undersøgelser...

              Mvh

              MaxHH

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                Nej, det gør jeg ikke... det er baseret på ren logik, og ikke undersøgelser...

                Mvh

                MaxHH
                Jeg synes desværre ikke din logik holder for mig - altså at logikken ved en legalisering vil være lig med færre kast med lys.
                Som det er i dag, der maskerer de fleste sig, når de tænder lys og holder dem i hånden (og tak til Jer, der trods alt er mænd nok til at holde dem i hånden) - dvs. de kan ikke umiddelbart genkendes pga. maskeringen, men der bliver jo stadig kastet med lys. Og de sidste par sæsoner - ja, måske endda bare det sidste års tid, er det taget til - der er virkelig mange lys rigtigt mange steder efterhånden. Hvis man skulle følge din logik, så ville det jo ikke være nødvendigt at kaste med lysene, fordi man netop ikke kan genkendes.
                Min logik siger mig desværre, at lysene bliver kastet, fordi der er nogle tosser, der synes det er fedt at se et lys flyve gennem luften. Ved en legalisering får du med garanti endnu flere lys - og der kommer endnu flere tosser, der vil lege med - og lur mig om ikke der iblandt dem, også er nogle stykker, der synes, det er fantastisk at se sådan et lys flyve gennem luften...
                Mvh Kent

                Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                  Jeg synes desværre ikke din logik holder for mig - altså at logikken ved en legalisering vil være lig med færre kast med lys.
                  Som det er i dag, der maskerer de fleste sig, når de tænder lys og holder dem i hånden (og tak til Jer, der trods alt er mænd nok til at holde dem i hånden) - dvs. de kan ikke umiddelbart genkendes pga. maskeringen, men der bliver jo stadig kastet med lys. Og de sidste par sæsoner - ja, måske endda bare det sidste års tid, er det taget til - der er virkelig mange lys rigtigt mange steder efterhånden. Hvis man skulle følge din logik, så ville det jo ikke være nødvendigt at kaste med lysene, fordi man netop ikke kan genkendes.
                  Min logik siger mig desværre, at lysene bliver kastet, fordi der er nogle tosser, der synes det er fedt at se et lys flyve gennem luften. Ved en legalisering får du med garanti endnu flere lys - og der kommer endnu flere tosser, der vil lege med - og lur mig om ikke der iblandt dem, også er nogle stykker, der synes, det er fantastisk at se sådan et lys flyve gennem luften...
                  det er netop også min tro/frygt at flere lys vil betyde flere kast og dermed flere uheld med brændt tøj eller værre ulykker
                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #84
                    Jeg tror ikke der kommer hverken flere eller færre tåbelige episoder rundt omkring på de danske stadions... Der er ikke noget der taler for andet end at niveauet og former for overtrædelser vil være ca. det samme som det er nu... Jeg kan i hvert fald slet ikke se der skulle komme langt færre, og jeg ved ikke hvor erfaringen omkring det er hentet, siden det ligefrem kan gøres til ren logik...

                    - Tåberne vil stadig være der i samme omfang...

                    - Reglerne for dem vil stadig være de samme...

                    - Der vil stadig være "et spil" med vagterne på Stadion, og et "kick" at hente...

                    - De vil stadig kunne blive opdaget, og derfor kaste med lysene...

                    - Omgivelserne de pisser af vil stadig være de samme...

                    - De ødelægger det allerede for omgivelserne nu... (Og man kan godt argumentere for at frustrationen over det efterhånden har nået et punkt, hvor den "røvfuld" der tales om allerede ville være kommet, hvis det var den vej omgivelserne ville gå...

                    Jeg kan godt se at enkelte vil vende den en ekstra gang oven i hovedet, når nu der trods alt er stillet et arrangement op der kan gå tabt igen, og at enkelte måske vil acceptere at andre nu får lov(måske selv forsøge at få det) men alt tyder også på at der vil komme enkelte til, som af den ene eller anden grund ender med at overtræde reglerne...

                    Hvem skulle det så være der kom til:

                    - Som man feks. så det efter 11. September, så synes folk pludselig det var sjovt at stå i lufthavnen og sige at man har en bombe... Folk der ikke fatter alvoren, og lige skal spille sjov, når nu der er lavet nye aftaler at gøre det med... Egentlig ikke ude på at ødelægge noget, men ender med det...

                    - Dem der tester systemet... Det skal jo simpelthen bare lige prøves...

                    - Dem der bare vil ødelægge det igen...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #85
                      Det var da utroligt en ringe stemning der var idag. Det godt nok meget svingende stemning vi skaber. Uroligt vi ikke kan holde niveau med stemningen i hver kamp

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Klinge11 Se indlæg
                        Ingen tvivl om, at det ville gavne alle hvis det blev lovligjort. De har gjort det i Norge, hvor problemerne med pyroteknik har været klart mindre i forhold til herhjemme. Så, kan egentlig ikke se nogen grund til, at det ikke blev gjort lovligt her.
                        Det er jo ikke værre end, at man har et godkendt område på stadion hvor det må bruges, og der bliver aftalt med klubberne hvornår det sker, mængden og hvem der gør det.

                        Det ville komme så mange uheldige episoder til livs - og vil da uden tvivl sætte kulør på tribunerne rundt omkring i landet.
                        De vil alligevel aldrig komme det til livs med forbud. Så mister de bare de mest aktive folk omkring de respektive fanscener i landet, og deres såkaldte ''produkt'' mister værdi. Tror de fleste kan blive enige om, at et stadion med liv, stemning og glade dage er væsentlige sjovere, at se en kamp på - i forhold til en sterilt og kedelig betonklods.
                        Du har aldrig overvejet et den form for "stemning" du ligger op til samtidig er med til at få potentielle stemningskabere til at søge VÆK ?
                        Personligt står jeg og flere af mine bekendte ikke længere i stemningsområdet og skråler med på sangene udelukkende fordi vi ikke bryder os om hverken øl eller ild smidt efter os.
                        Så måske er i selv med til at sørge for at produktet mister værdi.
                        Liv, stemning og glade dage kan sagtens opnås uden pyro - måske endda nemmere.

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                          Det var da utroligt en ringe stemning der var idag. Det godt nok meget svingende stemning vi skaber. Uroligt vi ikke kan holde niveau med stemningen i hver kamp
                          Enig! Vildt der kan være så stor forskel på dagens kamp og sidste weekend

                          Comment


                            #88
                            Ved godt der er en den der har fået karantæne. Men så må dem der stadig er der jo stadig bakke holdet op ognikke gå i protest

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                              Enig! Vildt der kan være så stor forskel på dagens kamp og sidste weekend
                              Kamptidspunkt, vejret, modstanderen.

                              Kl 14.00 gjorde at jeg ikke kunne komme. Kunne forestille mig at de andre ting også har været medvirkende til at mange har valgt stadion idag fra.

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                Jeg tror ikke der kommer hverken flere eller færre tåbelige episoder rundt omkring på de danske stadions... Der er ikke noget der taler for andet end at niveauet og former for overtrædelser vil være ca. det samme som det er nu... Jeg kan i hvert fald slet ikke se der skulle komme langt færre, og jeg ved ikke hvor erfaringen omkring det er hentet, siden det ligefrem kan gøres til ren logik...

                                - Tåberne vil stadig være der i samme omfang...

                                - Reglerne for dem vil stadig være de samme...

                                - Der vil stadig være "et spil" med vagterne på Stadion, og et "kick" at hente...

                                - De vil stadig kunne blive opdaget, og derfor kaste med lysene...

                                - Omgivelserne de pisser af vil stadig være de samme...

                                - De ødelægger det allerede for omgivelserne nu... (Og man kan godt argumentere for at frustrationen over det efterhånden har nået et punkt, hvor den "røvfuld" der tales om allerede ville være kommet, hvis det var den vej omgivelserne ville gå...

                                Jeg kan godt se at enkelte vil vende den en ekstra gang oven i hovedet, når nu der trods alt er stillet et arrangement op der kan gå tabt igen, og at enkelte måske vil acceptere at andre nu får lov(måske selv forsøge at få det) men alt tyder også på at der vil komme enkelte til, som af den ene eller anden grund ender med at overtræde reglerne...

                                Hvem skulle det så være der kom til:

                                - Som man feks. så det efter 11. September, så synes folk pludselig det var sjovt at stå i lufthavnen og sige at man har en bombe... Folk der ikke fatter alvoren, og lige skal spille sjov, når nu der er lavet nye aftaler at gøre det med... Egentlig ikke ude på at ødelægge noget, men ender med det...

                                - Dem der tester systemet... Det skal jo simpelthen bare lige prøves...

                                - Dem der bare vil ødelægge det igen...
                                Jeg tror du tager fejl, og i høj grad undervurderer hvor lidt man har lyst til at pisse den uofficielle fanscene af...

                                Men jeg kan ikke hive tykke rapporter ind for at underbygge min tese... men blot henvise til at det vi gør i øjeblikket i hvert fald ikke virker, hvorfor det virker som en god idé at kigge på om det kan gøres anderledes?

                                Mvh

                                MaxHH

                                Comment

                                Working...
                                X