Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB - Lyngby kamptråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
    Det er da ikke i orden. Den var jo aldrig gået ind uden hjælp.
    Kan du bevise det :-)

    Comment


      Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
      Jeg kan på sin vis godt følge dig, men det ville altså være problematisk, hvis man skulle ind og vurdere hver enkelt situation. Reglerne er vel som de er, for at ensrette mest muligt, og sikre det mest fair og overskuelige udfald i sådanne situationer. Ellers skulle man jo ind og vurdere hvor meget bolden bliver rettet af, målmandens position osv. osv.
      Der er for så vidt ingen "regler" - der er et vurderingsprincip. Et skøn om man vil. Den kan så bøjes alt efter situationen.

      I Festersebs situation kan man tydeligt se at bolden er på vej i én retning, men havner i en anden og går i mål, fordi et knæ styrer den i mål. Jeg synes princippet skal laves om - så det kommer til at ligne det, der gælder når der kommer et indlæg fra siden og den så bliver styret i mål af en forsvarende spiller.

      At man skyder mod mål bør ikke være udgangspunktet for al kreditering. Det er ligesom diskussionen om hvornår en assist er en assist. Hvad er det, der gør en situation farlig? Er det skuddet eller afretningen?

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Målscorer til 3-1

        Med nr 10

        Rasmuuuuuuuuuuuuus...........

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Der er for så vidt ingen "regler" - der er et vurderingsprincip. Et skøn om man vil. Den kan så bøjes alt efter situationen.

          I Festersebs situation kan man tydeligt se at bolden er på vej i én retning, men havner i en anden og går i mål, fordi et knæ styrer den i mål. Jeg synes princippet skal laves om - så det kommer til at ligne det, der gælder når der kommer et indlæg fra siden og den så bliver styret i mål af en forsvarende spiller.

          At man skyder mod mål bør ikke være udgangspunktet for al kreditering. Det er ligesom diskussionen om hvornår en assist er en assist. Hvad er det, der gør en situation farlig? Er det skuddet eller afretningen?

          MvH ChrisOB
          Du har ret - det er ikke en egentlig regel. Der er vel snarere om en slags praksis.

          Uanset hvad, så ændrer det ikke på, hvorfor man gør som man gør. Når det så er sagt, så er jeg helt enig i, at det i det her tilfælde er mere end usandsynligt, at Festersen ville have scoret. Derfor er det også på et meget tyndt grundlag, at han bliver krediteret for målet. Jeg ved bare ikke, om det gør så stor forskel, at det er noget man skal smide ressourcer efter.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
            Du har ret - det er ikke en egentlig regel. Der er vel snarere om en slags praksis.

            Uanset hvad, så ændrer det ikke på, hvorfor man gør som man gør. Når det så er sagt, så er jeg helt enig i, at det i det her tilfælde er mere end usandsynligt, at Festersen ville have scoret. Derfor er det også på et meget tyndt grundlag, at han bliver krediteret for målet. Jeg ved bare ikke, om det gør så stor forskel, at det er noget man skal smide ressourcer efter.
            Det kræver imo ikke mange ressourcer at vurdere et mål som Festersens. Så det handler vel bare om at man vurderer at det er "sjovere" at atkreditere en målscorer end at notere et selvmål.

            En så stor en afretning er i min bog lidt det samme, som hvis en spiller bare løb hen og sparkede den i eget mål - lidt a la Skulason i Slagelse en gang.

            Det er vel et spørgsmål om temperament. Jeg er da ikke i tvivl om at hvis jeg "lavede" sådan et mål (altså Festersen) til kamp eller træning, så ville jeg da tage æren for det. Mine holdkammerater ville nok ikke lade det stå uhørt hen...

            ;-)

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment

            Working...
            X