Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Lars Jacobsen hjem til OB?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
    kunne du ikke lige lige underbygge de ting jeg har sat i fed fra dit indlæg?......
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Jeg følger FCK tættere end de fleste OB-fans gør, i kraft af min bopæl i hovedstaden, og mine FCK-venner herovre. Og jeg kan kun give dig ret i mange af dine pointer. LJ er netop kendt som en spiller, der tager et stort ansvar for de unge, og som har en udpræget vindermentalitet, kombineret med en god forståelse for hieraki og at lære fra sig. I mit oprindelige indlæg mod at vi skulle hente ham, opponerede jeg netop ikke mod erfarenheds-argumentet, netop fordi jeg har en fornemmelse af, at det ville være det eneste punkt hvor han for alvor ville kunne bringe noget til vores trup.

Men når det er sagt, så er han samtidigt en spiller der har haft meget svært ved at acceptere at han er blevet overhalet af en yngre spiller, og som havde meget svært ved at acceptere en lønnedgang. Han er ikke bedre end Diarra i min optik, og han er meget dyr, i min optik. Så de fordele vi kunne få i erfaring og i lære-fra-sig-villighed, ville blive ophævet af at have en gammel, dyr spiller, der ville bænke én af vores egne unge spillere, der fuldt kan måle sig med LJ defensivt allerede nu, og i den byrde han ville blive for lønbudgettet.

Jeg siger stadig nej tak.
    att Bossy hvis Onkel Riffel's kommentar er svar nok til dig på det du be'r mig uddybe lidt, må hans svar være mit til dig og jeg vil blot tilføje at jeg har hørt flere interview's med LJ i radioen hvor han har beskrevet det at være fodboldspiller (anfører) i FCK og der er har været eksempler på practical jokes som er blevet lavet med glimt i øjet, og det var ganske underholdende ting der blev afsløret og hvem husker ikke at han var første mand inde på banen i pausen og tage fat i Jacob Busk efter et par fatale fejl i 1. halvleg.

Att Onkel Riffel. Jeg mener ikke at jeg i denne omgang af LJ debatten har forholdt mig til om jeg synes OB bør hente ham, jeg har haft til hensigt at beskrive nogen positive ting ved LJ som kan være væsentlige argumenter for at tilknytte ham. Min egen holdning er at jeg er tvivl og jeg ser, som du selv antyder ikke mange af FCK kampene, men det faktum at LJ, måske-måske ikke, er overhalet af Remmer kan vel også ses som en forlænget indkøringsproces i en mellemsæson for FCK hvor Ståle tidligt "opgav" guldet, og derefter planlægger langsigtet til næste sæson hvor de også tilføres Tom Högli til pladsen. Så om Remmer er bedre end LJ er jeg personligt ikke sikker på, og hvorvidt han er for dyr for OB, kan jeg ikke gøre andet end alle andre at overlade det til til de sportsligt og økonomisk ansvarlige at vurdere og beslutte, og netop her har jeg størst mulig tiltro til at TB og JH ved hvad de vil have og ikke mindst hvad og hvordan de vil betale for det de forventer at få med i LJ-pakken.

Leave a comment:

• Onkel Riffel
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    jeg må sige jeg er enig i mange af "OB er Gud"s pointer og jeg er såmænd også enig i noget af dit indlæg. Jeg tror dog at i begge overser en væsentlig ting, nemlig det punkt der ikke nødvendigvis drejer sig om det der kommer til udtryk på banen og i kamp situationer. LJ virker på mig som en udpræget HOLDspiller og ikke mindst et samlingspunkt på og udenfor banen, han tilbyder med andre ord noget af det TB efterlyser som "limen på holdet". Han er typen der laver practical jokes med holdkammerater og optræder socialt ansvarlig samtidig med at han er en leder på banen, og qua hans rutine og erfaringer naturligt vil stå meget højt i hierakiet men stadig ikke er for stor til at tage sig af de mindre rutinerede både med spillemæssinge erfaringer og samtidig få dem "ind i familien" hvis de udviser den rette attitude. Det jeg har prøvet at beskrive er det som TB også før har sagt at det ikke drejer sig om hvad vi kan gøre hver især, men om at gøre hinanden gode, og her ser jeg absolut LJ som en styrkelse af holdet.
    Jeg følger FCK tættere end de fleste OB-fans gør, i kraft af min bopæl i hovedstaden, og mine FCK-venner herovre. Og jeg kan kun give dig ret i mange af dine pointer. LJ er netop kendt som en spiller, der tager et stort ansvar for de unge, og som har en udpræget vindermentalitet, kombineret med en god forståelse for hieraki og at lære fra sig. I mit oprindelige indlæg mod at vi skulle hente ham, opponerede jeg netop ikke mod erfarenheds-argumentet, netop fordi jeg har en fornemmelse af, at det ville være det eneste punkt hvor han for alvor ville kunne bringe noget til vores trup.

Men når det er sagt, så er han samtidigt en spiller der har haft meget svært ved at acceptere at han er blevet overhalet af en yngre spiller, og som havde meget svært ved at acceptere en lønnedgang. Han er ikke bedre end Diarra i min optik, og han er meget dyr, i min optik. Så de fordele vi kunne få i erfaring og i lære-fra-sig-villighed, ville blive ophævet af at have en gammel, dyr spiller, der ville bænke én af vores egne unge spillere, der fuldt kan måle sig med LJ defensivt allerede nu, og i den byrde han ville blive for lønbudgettet.

Jeg siger stadig nej tak.

Leave a comment:

• Bossy
    replied
    jeg må sige jeg er enig i mange af "OB er Gud"s pointer og jeg er såmænd også enig i noget af dit indlæg. Jeg tror dog at i begge overser en væsentlig ting, nemlig det punkt der ikke nødvendigvis drejer sig om det der kommer til udtryk på banen og i kamp situationer. LJ virker på mig som en udpræget HOLDspiller og ikke mindst et samlingspunkt på og udenfor banen, han tilbyder med andre ord noget af det TB efterlyser som "limen på holdet". Han er typen der laver practical jokes med holdkammerater og optræder socialt ansvarlig samtidig med at han er en leder på banen, og qua hans rutine og erfaringer naturligt vil stå meget højt i hierakiet mh ikke er for stor til at tage sig af de mindre rutinerede både med spillemæssinge erfaringer og samtidig få dem "ind i familien" hvis de udviser den rette attitude. Det jeg har prøvet at beskrive er det som TB også før har sagt at det ikke drejer sig om hvad vi kan gøre hver især, men om at gøre hinanden gode, og her ser jeg absolut LJ som en styrkelse af holdet.
    kunne du ikke lige lige underbygge de ting jeg har sat i fed fra dit indlæg?......

Leave a comment:

• OB er Gud
    replied
    jeg må sige jeg er enig i mange af "OB er Gud"s pointer og jeg er såmænd også enig i noget af dit indlæg. Jeg tror dog at i begge overser en væsentlig ting, nemlig det punkt der ikke nødvendigvis drejer sig om det der kommer til udtryk på banen og i kamp situationer. LJ virker på mig som en udpræget HOLDspiller og ikke mindst et samlingspunkt på og udenfor banen, han tilbyder med andre ord noget af det TB efterlyser som "limen på holdet". Han er typen der laver practical jokes med holdkammerater og optræder socialt ansvarlig samtidig med at han er en leder på banen, og qua hans rutine og erfaringer naturligt vil stå meget højt i hierakiet men stadig ikke er for stor til at tage sig af de mindre rutinerede både med spillemæssinge erfaringer og samtidig få dem "ind i familien" hvis de udviser den rette attitude. Det jeg har prøvet at beskrive er det som TB også før har sagt at det ikke drejer sig om hvad vi kan gøre hver især, men om at gøre hinanden gode, og her ser jeg absolut LJ som en styrkelse af holdet.
    Måske jeg ikke fik udtrykt mig klart nok. Din uddybning er faktisk en væsentlig og måske den væsentligste grund til jeg gerne ser LJ i klubben. Så tak for hjælpen:-)

Jeg var kort forbi træningen i dag (fantastisk at have barsel:)) Troels Bech gjorde rigtig meget ud af at støtte og opmuntre Emil Larsen. Med så mange unge spillere er der behov for nogen at se op til og nogen der kommer med godt humør. De unge har været igennem et par hårde år. Det samme har de erfarne spillere vi har i truppen. Det kan ikke undgå at påvirke. Alt andet lige tror jeg LJ vil give noget meget solidt at læne sig op ad for vores unge spillere der har brug for nogen at lære af. Både ift vindermentalitet, sammenhold, humør og hvad der skal til for at udvikle sig til en dygtigere spiller. Og så mener jeg stadig han fodboldmæssigt kan løfte vores niveau.

Leave a comment:

• nixcha
    replied
    Det var dog en masse fornuftige og rationelle argumenter i en Lars J-tråd

Hm...er splittet mellem behov for rutine, som vi sagtens kan have efter sommer, Riffels lige så rimelige argument om hans alder og motivation...og så gammelt nag. Der er nok alligevel mest i negativskålen.

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af trælår Se indlæg
    3 grunde til vi får lars.j hjem.

1. han er gammel og dyr

2. 90% af ob,s fans hader ham, og ob,s bestyrelse er ragende ligeglad med deres fans

3. lars vil vel gerne hjem til fyn , så kan hans forældre kan passe hans børn

ob har jo stor erfaring i at hente gamle slidte spillere hjem, men de har desværre ikke lært af deres fejl
    punkt 2 og 3 er fuldstændig udokumenterede påstande som blot har til formål at oppiske en stemning mod LJ, og kan der ikke argumenteres bedre end det er det omsonst at snakke med dig om dette emne. Punkt 1 er delvis rigtigt, men alderen har altså ingen betydning hvis han findes god nok af de sportsligt ansvarlige, og kan han give holdet noget af det som der tydeligvis mangler i denne sæson også, så er han imø velkommen i OB, som ALLE andre gode fodboldspillere, om de så er 21 eller 39 år
    Last edited by manner; 10-04-2014, 19:05. Årsag: manglende kommaer p.gr.a. ophidselse :-)

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Jeg siger, igen, nej tak.

a) LJ er bedre defensivt end Ruud, men han er ikke bedre offensivt eller i boldomgangen. Tværtimod er hans raids op af kanten blevet færre og færre, efter hans hastighed er begyndt at svinde. Han er faldet mærkbart i niveau de sidste to sæsoner, og de kampe der førte til at Remmer spillede ham af holdet, var absolut ikke over Ruuds (eller Diarras) niveau. Hvilket fører mig til næste pointe:

b) Vi har allerede en fysisk og defensivt stærk forsvarsspiller i Diarra, som jeg meget hellere ser spille end LJ. Der er langt mere fremtid i ham, og han er sandsynligvis også langt billigere end LJ.

c) Og LJ vil brænde for at løfte OBs niveau? Du kan godt skrive det, men det betyder ikke at det er rigtigt. Han kan lige så godt være endnu en mæt stjerne på aftægt, af den slags vi har set for mange af det sidste årti. Det ved vi først, når han står her med en dyr kontrakt.

Og så er der hele det følelsesmæssig aspekt, som er diskuteret op og ned andre steder....

Men det kan for mig koges ned til: Hvorfor købe en dyr, gammel, upopulær forsvarsspiller, ​når vi allerede har en fuldgod erstatning i truppen??

Leave a comment:

• trælår
    replied
    3 grunde til vi får lars.j hjem.

1. han er gammel og dyr

2. 90% af ob,s fans hader ham, og ob,s bestyrelse er ragende ligeglad med deres fans

3. lars vil vel gerne hjem til fyn , så kan hans forældre kan passe hans børn

ob har jo stor erfaring i at hente gamle slidte spillere hjem, men de har desværre ikke lært af deres fejl

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    Helt enig. Vi har sådan set kun brug for en eneste ting til sommer, og det er en bomstærk angriber.

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    OB er et mærkeligt sted, hvor man åbenbart ikke magter, at lære af fortidens fejl og udvikle klubben efter en gennemført strategi. Et eller andet sted, kan jeg godt se argumentet for, at manden er interessant for OB på papiret, men reelt er hen uinteressant, og blot endnu end dyr lønseddel med minimalt udbytte, som kan slikke sin løn til sig et par år på aftægt i OB, som en gammel doven løve. Men mon ikke historien bare er ved at gentage sig? OB bruges som løftestang til større kontrakt andet sted, endnu engang er vi til grin, og det samme de fans der ønsker ham tilbage.

Leave a comment:

• Prins Henrik
    replied
    Oprindeligt indsendt af Boysen Se indlæg
    Mvh Division Gallo samt AK47

haha

Leave a comment:

• hankatten
    replied
    Hvem siger det nødvendigvis er til højreback?
    OB har det jo med at bruge spillere på mindre vante pladser, så hvorfor ikke købe ham til midterforsvaret?
    OB lukker stadig for mange mål ind på tåbelige fejl, så det kan da godt være han bliver købt ind som erstatning for AMC. Lars J var i sin OB-tid en glimrende midtstopper og har fortsat en hurtighed som de andre stoppere i truppen ikke har. Desuden er han bedre på bolden end eksempelvis AMC, så på den måde vil han også passe bedre ind i strategien. Jeg ved naturligvis godt at han ikke har spillet midtstopper i mange år, og måske har han stadig ambitioner om landsholdsfodbold, som selvfølgelig gør det komplet uattraktivt at spillet midtstopper. Jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke tanken, for han er jo blevet en ældre herre og har måske mistet lidt fart, som gør det vanskeligere for ham på backpositionen.

Leave a comment:

• Boysen
    replied
    Mvh Division Gallo samt AK47

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
    Kan vi lave en indsamling til Elfborgs transfer-kasse?

Mvh

MaxHH
    Count me in...

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
    At hente Lars J vil iøvrigt være at gøre det stik modsatte af, hvad der er blevet sagt omkring "det nye OB".
    Jeg kan ikke huske, hvor/om jeg har læst det, eller om det er blevet sagt på et af opstartsmøderne, men frit citeret er der blevet sagt: "Vi skriver ikke kontrakt med spillere over 30 år" (hvorefter man så kort efter forlængede med AMC).
    der er vel heller ingen grund til at lave en "arsenal" og holde sig strengt til en eller anden 30 års regel - hvorfor skal vi ikke kunne skrive med og eller forlænge med en der har passeret de 30 - hvis man føler det er den rigtige. I min verden giver det ikke meget mening.

- dette skal ikke ses som et forsvar for at købe LJ, her mener jeg bestemt vi må kunne få noget bedre/yngre/billigere for pengene. Og måske findes den nye back allerede i truppen; hvis det er et valg mellem en ny angriber og så bruge diarra/cob på hb eller en ny back....ja så foretrækker jeg det første - vi mangler i den grad noget styrke oppe foran

Leave a comment:

Working...
X