Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: OB-HOBRO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt: OB-HOBRO

    Var på stadion for første gang i dette efterår. Så det varjo meget godt planlagt.

    Var nede at se træningen i fredags og som skrevet andetsteds var der højintensitet og kvalitet; så som jeg skrev, kan jeg godt forstå, at KN erfrustreret på en normal kampdag i dette efterår, når man ser, hvad holdetpræsterer til træning – det er den bedste træning i de 8 år, jeg har fulgt træningeri Ådalen Det vi så i kamp i går, var præcis det, jeg så til træning fredag! Dethurtige præcise spil ud af pres i trekanter. Masser af situationer, hvor denlægges af og spilles hen i en ny zone. Det var yderst seværdig fodbold i går imin optik – hvis det her er muligt at præstere i praktisk talt alle kampe medfå udfald, skal jeg have årskort igen.

    Villigheden til at løbe for hinanden og det gennemførte pres fra praktisk taltalle spillere gjorde det til en kæmpe fornøjelse at se på. Synes faktisk, at vispiller et ok spillende Hobro-hold ud af brættet i store dele af kampen. MenHobro ligger også bare godt til OB. De laver ikke mange frispark og så vil defaktisk gerne frem ad banen – modsat Horsens og den slags hold. Tror godt detkan give fuldt udbytte mod SIF – FCM er bare for fysisk stærke og så laver de uhyggeligtmange frispark mod os – 19 i sidste kamp! De er mega gode til at ødelægge voresflow.

    For første gange i 1½ år er svaret på følgende spørgsmål et ganske nyt: hvormange deciderede redninger har Gryte på de 90 minutter – 1?

    Jeg ser optræk til nogle perioder, hvor holdet - som ofte set – gerne vilspille chancerne for store, hvilket ender med, at der ikke kommer nogen afslutning.Men som kampen skred frem fik holdet afsluttet på rigtig mange af de chancer dekreerede. 9 skud inden for rammen (dobbelt så mange som gennemsnittet) vidnerogså om en anden tilgang end normalt.

    Den bedste kamp, OB har spillet i flere år – jeg synes, atman må konkludere, at der er ved at ske noget med holdet spillemæssigt. Vi såogså en fremragende 1. halvleg mod SDJ for kort tid siden, som dog ikke gavenogle mål. I går havde vi det hele.

    Næste gang jeg er i Ådalen må jeg spørge KN, hvorfor Barret altid bliver påydersiden af forsvarsspilleren i stedet for at tage løbet bag ham for atmodtage bolden i dybden. Er det en taktiks disposition eller er det manglende rumligspilforståelse? Flere gange har Jønne og Joan bolden og ligesom afventer omløbet kommer; men det kommer ikke.

    #2
    Stort set enig i din vurdering af kampen. Synes bare at vi startede lidt for passiv i anden halvleg. Hvis Antipas havde scoret i sted af at ramme overliggeren kunne det let have udviklet sig til en gyser. Men vi spillede en god kamp og forttjente de 3 point fuldstændig.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Var på stadion for første gang i dette efterår. Så det varjo meget godt planlagt.

      Var nede at se træningen i fredags og som skrevet andetsteds var der højintensitet og kvalitet; så som jeg skrev, kan jeg godt forstå, at KN erfrustreret på en normal kampdag i dette efterår, når man ser, hvad holdetpræsterer til træning – det er den bedste træning i de 8 år, jeg har fulgt træningeri Ådalen Det vi så i kamp i går, var præcis det, jeg så til træning fredag! Dethurtige præcise spil ud af pres i trekanter. Masser af situationer, hvor denlægges af og spilles hen i en ny zone. Det var yderst seværdig fodbold i går imin optik – hvis det her er muligt at præstere i praktisk talt alle kampe medfå udfald, skal jeg have årskort igen.

      Villigheden til at løbe for hinanden og det gennemførte pres fra praktisk taltalle spillere gjorde det til en kæmpe fornøjelse at se på. Synes faktisk, at vispiller et ok spillende Hobro-hold ud af brættet i store dele af kampen. MenHobro ligger også bare godt til OB. De laver ikke mange frispark og så vil defaktisk gerne frem ad banen – modsat Horsens og den slags hold. Tror godt detkan give fuldt udbytte mod SIF – FCM er bare for fysisk stærke og så laver de uhyggeligtmange frispark mod os – 19 i sidste kamp! De er mega gode til at ødelægge voresflow.

      For første gange i 1½ år er svaret på følgende spørgsmål et ganske nyt: hvormange deciderede redninger har Gryte på de 90 minutter – 1?

      Jeg ser optræk til nogle perioder, hvor holdet - som ofte set – gerne vilspille chancerne for store, hvilket ender med, at der ikke kommer nogen afslutning.Men som kampen skred frem fik holdet afsluttet på rigtig mange af de chancer dekreerede. 9 skud inden for rammen (dobbelt så mange som gennemsnittet) vidnerogså om en anden tilgang end normalt.

      Den bedste kamp, OB har spillet i flere år – jeg synes, atman må konkludere, at der er ved at ske noget med holdet spillemæssigt. Vi såogså en fremragende 1. halvleg mod SDJ for kort tid siden, som dog ikke gavenogle mål. I går havde vi det hele.

      Næste gang jeg er i Ådalen må jeg spørge KN, hvorfor Barret altid bliver påydersiden af forsvarsspilleren i stedet for at tage løbet bag ham for atmodtage bolden i dybden. Er det en taktiks disposition eller er det manglende rumligspilforståelse? Flere gange har Jønne og Joan bolden og ligesom afventer omløbet kommer; men det kommer ikke.
      Jeg er meget enig. Det var i mine øjne en lektion i hvordan Hobro de skal spilles. De prøver at gøre det kompakt i og med at vi spiller med kanter langt inde i banen, og håber vel på at bryde vores spil og slå kontra. Her havde vi bare dagen igår, hvor vi spiller hurtigt udenom dem og finder plads på kanterne til vores backs, hvor specielt Ryan havde plads den ene gang efter den anden.
      Derudover virkede vores pres også så tilpas at Hobro aldrig fik flow i spillet. I starten af hver halveg hang vi lidt, og de fik held med at sende antipas og Pål afsted, uden det blev sindssygt farligt. Ellers var kampen på vores premisser og vi kunne godt have lavet en enkelt eller 2 mere, uden at man havde syntes sejren var for stor. Kan vi tage det med videre, så ligger der mange point og venter!

      Comment


        #4
        Ja det var så lige præcis den kamp man ikke kunne se. Dejligt med mange fine referater.

        Vi har jo så spillet rigtig godt igen, og pilen peger vil stadig på skrøbelig men tydelig fremgang set over alle kampe. Tror på top 6 for os i år.

        Comment


          #5
          Det var en dejlig kamp at overvære foran skærmen - efter ca 15 minutters spil. Og aldrig kedelig som i OB-KEDELIG. Det så ud som om at banen var i orden, så det planlagte spil lod sig gøre. Håber på flere gode baner.
          Der var mange forbedringer, men jeg ser to ting der stadig sker overraskende ofte:

          1. Afleveringer lægges så spiller må stoppe op, bremse op eller gå lidt baglæns. Det hæmmer flowet og chancerne.

          2. Afleveringer til steder uden spiller eller spiller på vej.

          Og alle var gode men Jønne har efter min mening kun to kampe tilbage at vise sin berettigelse i. Vi ved, han kan meget og han funkler også i glimt. Men det ser ud at når de negative aktioner trækkes fra de positive er der et for stort underskud. Har han personlige problemer eller vil han væk. Eller er han endnu ikke sat rigtig op. Hvis det er det sidste, har der været så mange muligheder at jeg blot gentager hvad jeg skrev. Det er NU han igen skal præstere - ellers passer han ikke ind på holdet længere og skal væk.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            #6
            Jeg fornemmer at Kent ser de samme udfordringer som os andre, selvom han ikke kan eller vil sige det. Jeg håber også det lykkes at supplere truppen med den skabende spiller, der kan gøre systemet meningsfuldt.

            Som det er nu har vi en systemisk udfordring, som især bliver svær når vi spiller mod kompakte hold, og gør det stort set umuligt når vi kommer bagud.

            1. Vi spiller simpelthen langt de fleste chancer ufarlige, fordi vi ikke tør satse i længderetningen. I stedet vender vores midtbanefolk bolden rundt et par gange, til alle modstandere er kommet på plads, og så spiller vi bolden frem og tilbage med endeløse pasninger og uden kreativiteten og farten til at skabe den afgørende forskel.

            Var vi kommet bagud mod Hobro var den kamp gået ligesom mange andre. Det var da vi begyndte at spillere mere direkte i 2. halvleg og Hobro skulle frem, at vi fik pladsen til at se gode ud.

            2. Mod de bedste hold, som kan gå længere frem i presset, betyder den måde vi spiller på, med smalle kanter, at kreativiteten påhviler vores defensive midtbanefolk i form at JJT og Izunna. De er tvunget til at vende på modstanderen og skabe et overtal, der kan blive farligt. Men, det er farligt og fører ofte til 3-4 store chancer til modstanderen i de sværeste kampe. Skal vi allerede nu skyde på hvor mange FCM får på den konto, når Jakob Poulsen, Tim Sparv og de øvrige presset højt?

            Comment


              #7
              Tingager og JJ på rundens hold

              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-spillerunde-1

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Fortjent
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Jeg forstår ikke helt at Tingager er med. Han havde visse problemer med Kirkevold, som flere gange vendte på ham og kom til pæne afslutninger. Ikke at det var en dårlig præstation, men jeg har svært ved at se, at det skulle være nok til en plads på rundens hold.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                    Jeg forstår ikke helt at Tingager er med. Han havde visse problemer med Kirkevold, som flere gange vendte på ham og kom til pæne afslutninger. Ikke at det var en dårlig præstation, men jeg har svært ved at se, at det skulle være nok til en plads på rundens hold.
                    Jeg er enig. Specielt inden vi scorer løber både Pål ogvantipas i ryggen på ham flere gange, hvor han står fejlplaceret. Imod FCM er der gode chancer for den slags bliver straffet. Han kom dog efter det og holder sammen med KEP Hobro nede på ganske få muligheder. jeg synes dog også det er svagt han header sin chance efter hjørnespark over mål. Han er fuldstændig fri og skal heade den nedad, når han kan heade på den stående. Det er nok for meget at forlange at en cf'er skal score, men det var bare ret skidt ��

                    Comment

                    Working...
                    X