Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: OB-FCM Pokalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Ærgerlig kamp i dag. Især fordi der ellers var ved at være lidt mere optimisme om det hele - nu håber jeg fandme, at vi slår AaB søndag og kommer hurtigt tilbage på sporet.

    Synes, at det var modigt (og i retrospekt dumt) af Kent at gamble sådan med opstillingen. Forstår for såvidt godt, at man prøver at stille med tre stoppere for at matche deres fysik, og første halvleg var vel også ganske hæderlig, men i anden halvleg var vi totalt overmatchede. Synes også, at tremands midterforsvaret gav nogle afstemningsproblemer, som vi ellers har været forskånet for længe.

    Og så synes jeg, at det er ret specielt, at vi for to-tre uger siden var ærgerlige over at få en træningskamp mod St Pauli aflyst bla fordi folk som Izunna og ak ikke havde spillet så meget - nu,to kampe senere, skal de så spares?? Og manglen på Greve... hvorfor melder man så sådan ud inden kampen, det er sgu at sætte sig selv unødigt meget i skudlinjen. For så vidt fair nok, at man gerne vil prøve at få gang Joan, som kunne være vigtig for os, men altså... suk.

    Og så er det også bare ekstra malurt i bægeret, at FCM (som jeg hader som pesten) spiller ret præcis, som jeg gerne ville, at vi gjorde - en moderne udgave af det, som vi var kendt for en gang. Fysik, tempo og aggresivitet, men stadig plads til et par rigtigt dygtige boldspillere også. Men det er jo en smagssag

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
      Ærgerlig kamp i dag. Især fordi der ellers var ved at være lidt mere optimisme om det hele - nu håber jeg fandme, at vi slår AaB søndag og kommer hurtigt tilbage på sporet.

      Synes, at det var modigt (og i retrospekt dumt) af Kent at gamble sådan med opstillingen. Forstår for såvidt godt, at man prøver at stille med tre stoppere for at matche deres fysik, og første halvleg var vel også ganske hæderlig, men i anden halvleg var vi totalt overmatchede. Synes også, at tremands midterforsvaret gav nogle afstemningsproblemer, som vi ellers har været forskånet for længe.

      Og så synes jeg, at det er ret specielt, at vi for to-tre uger siden var ærgerlige over at få en træningskamp mod St Pauli aflyst bla fordi folk som Izunna og ak ikke havde spillet så meget - nu,to kampe senere, skal de så spares?? Og manglen på Greve... hvorfor melder man så sådan ud inden kampen, det er sgu at sætte sig selv unødigt meget i skudlinjen. For så vidt fair nok, at man gerne vil prøve at få gang Joan, som kunne være vigtig for os, men altså... suk.

      Og så er det også bare ekstra malurt i bægeret, at FCM (som jeg hader som pesten) spiller ret præcis, som jeg gerne ville, at vi gjorde - en moderne udgave af det, som vi var kendt for en gang. Fysik, tempo og aggresivitet, men stadig plads til et par rigtigt dygtige boldspillere også. Men det er jo en smagssag
      Kunne ikke være mere enig

      Comment


        #18
        En dag på kontoret for FcM, hvor de ikke behøvede at træde op i (de) højeste gear for en sikker sejr.

        Vi skulle lige over de første 10-15 min. med en del dumme boldtab, men der fra synes jeg egentlig at det er en fin indsats i 1. halvleg af os, uden vi får så meget ud af det, men god indstilling og fight... men det er jo bare ikke nok hvis man vil byde op til dans mod et af de bedre hold.

        2. halvleg synes jeg ikke rigtig der er noget at skrive hjem om. Der blev forskellen jo bare endnu tydelig på de to hold.

        Jeg ved ikke rigtig hvad det var vi ville med denne kamp, og det finder jeg nok heller aldrig ud af, men i hvert fald var det en af de kampe hvor irritationen først og fremmest gik på træneren, og ikke så meget spillerne. Jeg forstod ikke helt tilgangen til kampen, og især ikke set i lyset af udmeldingerne op til, og jeg forstod ikke ret meget af KNs dirigeren fra sidelinjen, hvilket jeg så ofte har problemer med. Det irriterer mig faktisk at han råber op om at feks. Joan skulle sende bolden ind i et felt med kun én OBer med fem FcM spillere omkring sig... og da en anden OBer så gør det 5 min. senere, så skriger han NEEEJ FORHELVEDE, selvom den faktisk havnede hos den ene OBer... Det samme da Tingager laver en trille til siden bold til Tverskov, så skriger han NEEEEJ FREDE, men da Tverskov så spiller den tilbage til Tingager på fuldstændig identisk vis 5 sekunder senere, så råber han at det er godt. Det sker så ofte, og jeg kan ikke hitte ud af det. Det er klart, alle situationer er ikke ens, da der kan opstå en pludselig åbning på de omtalte 5 sekunder, som han så mener skulle være udnyttet, men så er det jo det han skal råbe på, og ikke bare stå og skrige ja og nej og forhelvede. Jeg kan ikke finde den røde tråd i hans dirigeren og galen løs, og det virker til tider komisk, og også som om at spillerne lidt tænker det samme.
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
          Ærgerlig kamp i dag. Især fordi der ellers var ved at være lidt mere optimisme om det hele - nu håber jeg fandme, at vi slår AaB søndag og kommer hurtigt tilbage på sporet.

          Synes, at det var modigt (og i retrospekt dumt) af Kent at gamble sådan med opstillingen. Forstår for såvidt godt, at man prøver at stille med tre stoppere for at matche deres fysik, og første halvleg var vel også ganske hæderlig, men i anden halvleg var vi totalt overmatchede. Synes også, at tremands midterforsvaret gav nogle afstemningsproblemer, som vi ellers har været forskånet for længe.

          Og så synes jeg, at det er ret specielt, at vi for to-tre uger siden var ærgerlige over at få en træningskamp mod St Pauli aflyst bla fordi folk som Izunna og ak ikke havde spillet så meget - nu,to kampe senere, skal de så spares?? Og manglen på Greve... hvorfor melder man så sådan ud inden kampen, det er sgu at sætte sig selv unødigt meget i skudlinjen. For så vidt fair nok, at man gerne vil prøve at få gang Joan, som kunne være vigtig for os, men altså... suk.

          Og så er det også bare ekstra malurt i bægeret, at FCM (som jeg hader som pesten) spiller ret præcis, som jeg gerne ville, at vi gjorde - en moderne udgave af det, som vi var kendt for en gang. Fysik, tempo og aggresivitet, men stadig plads til et par rigtigt dygtige boldspillere også. Men det er jo en smagssag
          Ja det lykkes ikke helt idag, selv om 1. halvleg var fin.

          Egentlig OK at KN at forsøge at blande kortene, har måske også fingeren på pulsen omkring træthed m.m på holdet.

          Syntes dog stadig at vores spil i mange facetter er blevet bedre i de sidste mange kampe, og deler din optimisme, Vi skal bare tilbage på sporet mod Aab.

          Comment


            #20
            Jeg er meget skuffet over kampen. Det var bestemt et FCM-hold der var til at snakke med. De gav OB plads at spille på, og det blev brugt til endnu en gang uforløst indendørs bold.

            Da OB var bagud 1-0 tænkte jeg, hvad der ikke fungerede, hvad der gør om hold vinder eller taber. Jeg kom frem til at midtbanen var for tynd, og at den røde tråd op gennem banen manglede. Men, mest af alt fik jeg analyseret mig frem til at Edmunsson er dårlig for et hold. Man taber med ham på holdet.

            Jeg kan ikke forstå, at OB ikke stiller i stærkeste opstilling, som for mig er Izunna på DM, og Greve og Desler på kant.

            Jeg er skuffet over at køre med mine børn til Odense en halvkold aften, og så se på at Kent Nielsen ikke leverer. Jeg er skuffet.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Svært at tro på, at de er i vores liga. Hvis OB skal tiltrække spillere som Rygaard og Kirkevold, er de jo nødt til at se potentialet og hente dem inden de rammer en formmæssig top. Som de spiller nu er de jo alt for dyre og for interessante for andre klubber, til at de overhovedet er OB-emner. Efter 9 transfervinduer med JH, er jeg færdig med at tro på, at han har evnerne som sportslig leder til, at han kontinuerligt kan finde undervurderet talent.
              Jeg må sige, at når kombinationerne fungerer, som de gjorde i går. Altså hurtige pasninger, som får flyttet bolden væk fra farezonen hurtigt og sikkert og 6-8 afleveringer og så er OB omkring feltet, så synes jeg faktisk at det er underholdende og flot fodbold at se på - så på den måde tror jeg godt at Ob kan være attraktive at spille for. Jeg har længe haft svært ved at forstå, hvorfor spillerne ikke er gået kolde i al den elendighed og ikke har mistet troen på projektet. Jeg kommer mere og mere til den konklusion, at det må være fordi at det er attraktiv, sjov og udfordrende måde at spille fodbold på - den er mega svær - men de må jo på en eller anden måde tro på at de godt kan rykke sig derhen. Jeg kender en spiller som har spillet under Ove Pedersen og det kan være at de hentede flere point, men det var ikke sjovt og udfordrende at gå på arbejde - det var røvsygt.

              Der mangler som flere skriver en kreatør (mere) - Joan var nok tiltænkt rollen - da han var allerbedst kunne han lige bære det - men han er nok ikke god nok - men en Falk-type uden at han behøver at være helt så god og så tror jeg stadig på at angriberne kan vil blive gjort bedre af sådan en type. Tænk bare på hvordan Fester og AK smækkede den i kassen fordi der var en Falk, som fyldte så meget og trak så meget fokus fra resten af OB-holdet.

              Hvis man nu ER den type spiller, kan jeg godt forestille mig at man kan lokkes til OB nu, når resten af strukturen faktisk næsten sidder i skabet. Hele holdet fremstår som en organisme nu - det er tydeligt at se.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                Jeg er så træt af, at JHs spin virker på folk. Vi er ikke fattige, og hvis JH ikke lavede så mange fejl køb, så kan vi jo godt købe gode spillere. Det lykkedes jo klubber med meget færre penge at købe bedre ind. Nogle evner endda at købe ind på de pladser hvor holdet er svagest.
                Så var den der igen....

                Hvordan ser det ud med OBs regnskab - leverer vi solide overskud? Det er tydeligt meldt ud at der skal balance i regnskabet - man vil ikke køre en IBF strategi og køre med min 20 mil underskud, som man så udsteder nye aktier til at finansiere.

                Comment


                  #23
                  Et nederlag der ikke kan bringe mit pis i kog (over selve kampen - vi gjorde hæderlig modstand mod et langt bedre hold i en time), men det er nu alligevel en lille skandale at Kent helt tydeligt solgte den her kamp på bekostning af Superligaen. Ikke noget med at holde momentum - nej spilletid til nogen af de dårligst præsterende spillere i denne sæson mod det bedst præsterende hold i ligaen. Var det for at skabe en chokeffekt?

                  Shit - Perreira? Thrane? Den havde vi sgu ikke set komme - nu ved vi ikke, hvad vi skal gøre! Måske lade dem have bolden?

                  Jeg er ligeglad med ræsonnementet bag den opstilling - og endda ligeglad med at den ydede ok modstand. Vi tabte 3-0, er ude og fik en lektion i hvad det vil sige at være det bedste hold over 90 minutter og slå kapital af det.

                  Træneren skal have kritik - ikke spillerne. Ej heller Jesper Hansen, i denne omgang.

                  Den sidste ting der irriterer mig er KEPs udtalelse om at FCM er "længere fremme" end os. Det indikerer at vi inden for en let overskuelig fremtid kommer op på det niveau, afhængigt af tid. Det gør vi jo ikke. FCM er ikke "længere fremme" end os. De er i en anden liga end os. Sportsligt, organisatorisk som såvel økonomisk.

                  Igår var der vel kun 2 af vores spillere, der kunne gå ind på FCMs hold. Grytebust og Tingager. Så er Midtjylland ikke "længere fremme" De er bare bedre, fordi de har bedre spillere.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #24
                    @ Chris: Absolut enig! Er meget store over den indstilling og indsats drengene viste på banen. At kvaliteten mangler er en anden ting!
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Så var den der igen....

                      Hvordan ser det ud med OBs regnskab - leverer vi solide overskud? Det er tydeligt meldt ud at der skal balance i regnskabet - man vil ikke køre en IBF strategi og køre med min 20 mil underskud, som man så udsteder nye aktier til at finansiere.
                      Vi præsterer ikke solide overskud nej. Men du har ikke med i din ligning, at klubber med mindre budgetter end os præsterer langt bedre.
                      Last edited by sinus; 26-10-2017, 08:53.
                      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                        Vi præsterer ikke solide overskud nej. Men du har ikke med i din ligning, at klubber med mindre budgetter end os præsterer langt bedre.
                        Den her artikel er faktisk meget interessant. Desværre går den på sæsonen 15/16. Jeg ved ikke, hvordan lønbudgetterne er blevet justeret i OB og de andre klubber siden.

                        Men OB burde ende på ca. 5½ pladsen set i forhold lønudgifter. Samtidig nævner artiklen, at hold som ikke er så godt sammenspillede statistisk set leverer mindre per lønkrone end godt sammenspillede hold. Det passer jo meget godt på OBs situation.

                        http://www.idan.dk/nyhedsoversigt/ny...dansk-fodbold/

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                          Så var den der igen....

                          Hvordan ser det ud med OBs regnskab - leverer vi solide overskud? Det er tydeligt meldt ud at der skal balance i regnskabet - man vil ikke køre en IBF strategi og køre med min 20 mil underskud, som man så udsteder nye aktier til at finansiere.
                          det koster at købe lort. Det koster løn, manglende placering, ingen Europa, ingen videresalget, ingen indtægter på stadion når folk bliver hjemme, og i samme omgang et mindre attraktivt produkt for sponsore

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                            det koster at købe lort. Det koster løn, manglende placering, ingen Europa, ingen videresalget, ingen indtægter på stadion når folk bliver hjemme, og i samme omgang et mindre attraktivt produkt for sponsore
                            Ja, det er så oplagt. Men hvis man har forkert tænkende forretningsfolk, som f.eks. kun har fokus på næste årsregnskab, sker det ikke. Og selv hvis der var givet flere penge til det, kunne Jesper Hansen tilsyneladende ikke have fundet dem. Jeg vil gentage, at det piner mig at se de mange gode spillere, som er købt til andre og "fattigere" klubber, mens JH kun har skaffet Helenius, Ryan og CN på det seneste.
                            Det ser ud til at stabens arbejde nu har bragt holdet op fra den nederste tredjedel til den midterste. Og derfor skal vi også være heldige, hvis vi kommer med i top-6 runden. En langvarig skade til Greve og/eller Tingager f.eks. og vi er nok tilbage i den nederste tredjedel.
                            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                            OB - engang var vi gode

                            Comment

                            Working...
                            X