Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Midtvejsstatus 2017/2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Midtvejsstatus 2017/2018

    Overskriften siger forhåbenligt det hele. Hvordan syntes folk det ser ud?

    Sammenlignet med sidste sæson så må man trods alt sige det går fremad - men sidste efterår var så også ekstremt ringe.

    2016/2017 2017/2018
    placering 13 7
    sejre 2 4
    uafgjorte 4 6
    nederlag 7 3
    point 10 18
    point snit 0.77 1.38
    målscore 11-20 13-11
    Vi ligger jo sådan set fint til - og selv om top 6 måske (formentlig) glipper så vil en 7. plads med mange flere point end de 4 nederste også kunne bruges.
    Vi spiller for meget uafgjort - og score alt for lidt. Omvendt må vi sige der er kommet noget bedre styr på forsvaret. Gryte står fortsat stærkt - KEP ser markant bedre ud i denne sæson.
    Angrebet er fortsat svagt - og selv om AK har scoret en del mere end sidste sæson så sidder jeg ikke med en fornemmelse af han bare sparker dem ind år han får chancen.
    Syntes de sidste par kampe har været med lille pil opad - men meget tyndt grundlag rigtigt at konkludere det går den rigtige vej, dertil er holdet stadig for ustabilt.

    #2
    Jeg synes på positiv-siden at vi virker meget solide defensivt. Selvom vi er under pres, så holder de roen og får dækket godt op og minimerer fejlene. Sidste år lavede nogle graverende fejl nede bagi, som kostede, og jeg er faktisk ret imponeret af, hvor meget virksomheden har udviklet i den ende.
    Offensivt er det lidt det samme som sidste år. Vi spiller i store dele af de fleste kampe for langsomt og alibi-agtigt. Stiller modstanderholdet sig ned kompakt, så ser det tybdbenet ud, og vi er sårbare på kontraer.
    Det har set en lille smule bedre ud offensivt de sidste par kampe. Greve udvikler sig meget og AK får lavet nogle mål. Det hjælper lidt på det, men vi har stadig for mange, der ikke er gode nok. Jønsson, helenius, Casper, Joan og nok også fest har ikke på noget tidspunkt fundet topniveauet. Det vanskeliggør det jo meget, for Greve og AK kan ikke spille store kampe hver gang. Jjt er lidt Lala, men han virkede skarp sidst, og nyder godt af Greve tager så meget opmærksomhed i øjeblikket, så han ikke skal kreere det hele.
    Overall så føler jeg vi er en lille smule på rette vej. Der er dog flere spillere der skal hæve niveauet for at vi kan gøre os forhåbninger om top 6. Det er svært for alvor at få point på kontoen, når vi alt for sjældent formår at scorer mere end 1 mål pr. kamp!!

    Comment


      #3
      Jammen statistisk set ser det jo bedre ud sammenlignet med sidste år. Uden tvivl.
      Men det var jo også det de fleste regnede på ville ske.. Det kunne ikke blive ringere...

      Vil gerne indrømme at det går marginalt bedre end jeg regnede med.. Men også kun lige.. Men det kan vi udelukkende takke superligaens pt bedste målmand for..
      Uden ham havde vi fået en katastrofe start og havde rodet rundt nede i bunden. Men takket være Sten er vi med endnu. Han har været Outstanding..

      Spillet er ikke blevet bedre men der er da okay kampe fra tid til anden.. Det var der også i foråret hvor vi havde langt bedre kampe..
      Men pt har superligaen bare et utroligt ringe niveau generelt set over 14 hold.. 3-5 hold spiller god fodbold og er klart gode hold med mange fine spillere..
      De sidste 10-12 hold kæmper om at underpræstere mest muligt og det lever vi af lige nu syntes jeg.

      Jeg tror stadig ikke på at vi rammer Top 6 men anser det ikke længere som umuligt. Bare usandsynligt.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Jammen statistisk set ser det jo bedre ud sammenlignet med sidste år. Uden tvivl.
        Men det var jo også det de fleste regnede på ville ske.. Det kunne ikke blive ringere...

        Vil gerne indrømme at det går marginalt bedre end jeg regnede med.. Men også kun lige.. Men det kan vi udelukkende takke superligaens pt bedste målmand for..
        Uden ham havde vi fået en katastrofe start og havde rodet rundt nede i bunden. Men takket være Sten er vi med endnu. Han har været Outstanding..

        Spillet er ikke blevet bedre men der er da okay kampe fra tid til anden.. Det var der også i foråret hvor vi havde langt bedre kampe..
        Men pt har superligaen bare et utroligt ringe niveau generelt set over 14 hold.. 3-5 hold spiller god fodbold og er klart gode hold med mange fine spillere..
        De sidste 10-12 hold kæmper om at underpræstere mest muligt og det lever vi af lige nu syntes jeg.

        Jeg tror stadig ikke på at vi rammer Top 6 men anser det ikke længere som umuligt. Bare usandsynligt.
        ret meget enig. Vi ligger ikke nr 7 på baggrund af egne gode præstationer - men lever i stedet "højt" på at en del hold vi kan/skal sammenligne os med underpræsterer.

        - Tror heller ikke på top 6, men derfor kan det naturligvis godt ske - forsætter de andre deres dårlige stime, holder vi et stabilt "ok" niveau og kommer horsens lidt ned....så er der ikke længere op end vi kan være heldige at fedte os med.

        Men igen; jeg ser det ikke være kvaliteter hvis det sker. (men tager nu gerne den 6. plads alligevel - overlevelse sikret så tidligt ville sgu være rart efter de sidste mange års mareridt....)

        Comment


          #5
          Det absurde er for mig at se, at det vil være nemmere at sikre sig europæisk kvalificering med en 7. plads og mange point, end en 6. plads, hvor vi skal kravle usandsynligt langt op i mødet med rigtig gode hold.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
            Det absurde er for mig at se, at det vil være nemmere at sikre sig europæisk kvalificering med en 7. plads og mange point, end en 6. plads, hvor vi skal kravle usandsynligt langt op i mødet med rigtig gode hold.
            Enig. Men foretrækker nu stadig 6. Pladsen selvom der er længere til europa

            Comment


              #7
              Jesper Hansen gør midtvejsstatus

              http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...er-optimistisk

              Comment


                #8
                Det er jo en uomtvistelig kendsgerning, at den defensive struktur sidder lige i skabet nu. Dette kombineret med at KEP og Tingager bare spiller på et højt niveau gør, at vi giver meget færre chancer væk end tidligere. Og ja, Gryte er bare klasse. Så holdet har rykket sig rigtig meget på det punkt over det sidste års tid. Jeg er faktisk lidt overrasket over, at defensiven har været så stabil i de første 13 kampe.

                Det som jeg ser som den helt store fordel nu er, at der nu kan arbejdes meget mere fokuseret på den offensive del af spillet, da man vel ikke kan forlange meget mere af defensiven, end hvad de leverer pt. med færrest indkasserede mål i ligaen. Nu kan der bruges meget mere energi og tid på en målrettet træning af den offensive del af spillet. Hvis Kent kan få offensiven til at levere 2 mål i snit pr kamp og defensiven holder formen og strukturen ender OB jo 100 % sikkert i top 6.

                Det synes jeg ikke er helt urealistisk at han kan - spørgsmålet er bare om det sker hurtigt nok - om 5-6 kampe - så lykkes det - hvis det først er om 10 lykkes det ikke. Men jeg må sige, at jeg er mere positiv over for det her projekt, end jeg længe har været. Det er sgu en meget rar følelse :o)

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                  Det er jo en uomtvistelig kendsgerning, at den defensive struktur sidder lige i skabet nu. Dette kombineret med at KEP og Tingager bare spiller på et højt niveau gør, at vi giver meget færre chancer væk end tidligere. Og ja, Gryte er bare klasse. Så holdet har rykket sig rigtig meget på det punkt over det sidste års tid. Jeg er faktisk lidt overrasket over, at defensiven har været så stabil i de første 13 kampe.

                  Det som jeg ser som den helt store fordel nu er, at der nu kan arbejdes meget mere fokuseret på den offensive del af spillet, da man vel ikke kan forlange meget mere af defensiven, end hvad de leverer pt. med færrest indkasserede mål i ligaen. Nu kan der bruges meget mere energi og tid på en målrettet træning af den offensive del af spillet. Hvis Kent kan få offensiven til at levere 2 mål i snit pr kamp og defensiven holder formen og strukturen ender OB jo 100 % sikkert i top 6.

                  Det synes jeg ikke er helt urealistisk at han kan - spørgsmålet er bare om det sker hurtigt nok - om 5-6 kampe - så lykkes det - hvis det først er om 10 lykkes det ikke. Men jeg må sige, at jeg er mere positiv over for det her projekt, end jeg længe har været. Det er sgu en meget rar følelse :o)
                  syntes måske du overvurdere defensiven en smule. Ja det er blevet markant bedre men modstanderne kommer stadig frem til meget....men gryte redder os til stadighed. Det er blevet bedre og kep har løftet sit niveau men jeg sidder sjældent med en følelse af at vi bare kan lukke en kamp ned og sikkert spille til 0 dertil er der stadig for meget uro i de bagerste rækker.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                    syntes måske du overvurdere defensiven en smule. Ja det er blevet markant bedre men modstanderne kommer stadig frem til meget....men gryte redder os til stadighed. Det er blevet bedre og kep har løftet sit niveau men jeg sidder sjældent med en følelse af at vi bare kan lukke en kamp ned og sikkert spille til 0 dertil er der stadig for meget uro i de bagerste rækker.
                    Enig

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Det er jo en uomtvistelig kendsgerning, at den defensive struktur sidder lige i skabet nu. Dette kombineret med at KEP og Tingager bare spiller på et højt niveau gør, at vi giver meget færre chancer væk end tidligere. Og ja, Gryte er bare klasse. Så holdet har rykket sig rigtig meget på det punkt over det sidste års tid. Jeg er faktisk lidt overrasket over, at defensiven har været så stabil i de første 13 kampe.

                      Det som jeg ser som den helt store fordel nu er, at der nu kan arbejdes meget mere fokuseret på den offensive del af spillet, da man vel ikke kan forlange meget mere af defensiven, end hvad de leverer pt. med færrest indkasserede mål i ligaen. Nu kan der bruges meget mere energi og tid på en målrettet træning af den offensive del af spillet. Hvis Kent kan få offensiven til at levere 2 mål i snit pr kamp og defensiven holder formen og strukturen ender OB jo 100 % sikkert i top 6.

                      Det synes jeg ikke er helt urealistisk at han kan - spørgsmålet er bare om det sker hurtigt nok - om 5-6 kampe - så lykkes det - hvis det først er om 10 lykkes det ikke. Men jeg må sige, at jeg er mere positiv over for det her projekt, end jeg længe har været. Det er sgu en meget rar følelse :o)
                      I sidste sæson havde modstanderen 9.8 skud mod os pr. kamp(4.9 på mål). Det er i denne sæson oppe på 11.5(5.9 på mål).

                      ... bare lige for at holde det lidt nede på jorden.

                      Er dog enig i at defensiven ser lidt bedre ud, men som jeg ser det er den afgørende mand uden tvivl Myse. Uden ham, av av...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                        syntes måske du overvurdere defensiven en smule. Ja det er blevet markant bedre men modstanderne kommer stadig frem til meget....men gryte redder os til stadighed. Det er blevet bedre og kep har løftet sit niveau men jeg sidder sjældent med en følelse af at vi bare kan lukke en kamp ned og sikkert spille til 0 dertil er der stadig for meget uro i de bagerste rækker.
                        Jeg synes, at det er skudt fuldstændig over målet, at du forventer, at OB kan "lukke en kamp helt ned og sikkert spille til 0" - hvilket hold i ligaens top 6 er i stand til det efter forgodtbefindende? FCK kunne måske sidste år - men det er vel tæt på det eneste hold i årevis, der var i stand til det. Hvis vi skal diskutere det her, må man altså være lidt realistisk, når man vælger argumenter.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Enig
                          Jeg synes, at det er skudt fuldstændig over målet, at også du forventer, at OB kan "lukke en kamp helt ned og sikkert spille til 0" - hvilket hold i ligaens top 6 er i stand til det efter forgodtbefindende? FCK kunne måske sidste år - men det er vel tæt på det eneste hold i årevis, der var i stand til det. Hvis vi skal diskutere det her, må man altså være lidt realistisk, når man vælger argumenter.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                            I sidste sæson havde modstanderen 9.8 skud mod os pr. kamp(4.9 på mål). Det er i denne sæson oppe på 11.5(5.9 på mål).

                            ... bare lige for at holde det lidt nede på jorden.

                            Er dog enig i at defensiven ser lidt bedre ud, men som jeg ser det er den afgørende mand uden tvivl Myse. Uden ham, av av...
                            Ja, lad os holde det lidt nede på jorden ,som du beder om: Den statistik kan man jo ikke bruge til noget isoleret set - hvilken slags skud var/er der tale om? Sat på spidsen: Jeg vil som træner hellere se 12 skud inden for rammen fra 30 m end 3 skud inden for rammen alene med målmanden. Du må analysere alle afslutninger og fastslå, hvilken type afslutninger, der er tale om.

                            BIF har 87 afslutninger inden for rammen og har scoret 26 mål - scorer på 30% af skudene inden for rammen - FCM scorer på 32 ud af 72 skud inden for rammen = 44 %. Omstændighederne for og kvaliteten af skudede inden for rammen er jo altafgørende for, hvad de kan bruges til i en argumentation.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                              Ja, lad os holde det lidt nede på jorden ,som du beder om: Den statistik kan man jo ikke bruge til noget isoleret set - hvilken slags skud var/er der tale om? Sat på spidsen: Jeg vil som træner hellere se 12 skud inden for rammen fra 30 m end 3 skud inden for rammen alene med målmanden. Du må analysere alle afslutninger og fastslå, hvilken type afslutninger, der er tale om.

                              BIF har 87 afslutninger inden for rammen og har scoret 26 mål - scorer på 30% af skudene inden for rammen - FCM scorer på 32 ud af 72 skud inden for rammen = 44 %. Omstændighederne for og kvaliteten af skudede inden for rammen er jo altafgørende for, hvad de kan bruges til i en argumentation.
                              Du skrev at vi giver langt færre chancer væk... du skrev ikke at vi giver langt færre "alene mod målmanden" chancer væk. Her er en statistik der viser at vi ikke giver færre chancer væk end i sidste sæson... men jeg er selvfølgelig enig i at typer af afslutninger betyder noget, det var bare ikke den måde du satte det op på. Har du en analyse, siden du siger som du gør?

                              Jeg har selvfølgelig ikke sat og analyseret alle afslutningerne, men kan dog se at modstanderen i et flertal af kampene har flere forsøg indenfor feltet, end de har det på langskud udenfor feltet. Sat på spidsen: Det du helst ikke vil se.

                              Jeg mener ikke der er belæg for at sige vi giver mindre væk, og det var egentlig derfor jeg reagerede, og så også valgte at bruge statstikken her. Det er selvfølgelig ikke en afgørende statistik, men omvendt har jeg intet set der skulle tyde på andet.
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment

                              Working...
                              X