Annoncering

Collapse
No announcement yet.

KAMPTRÅD Lyngby-OB 22.okt. 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Er folk partout "forblændet af forudtagenhed" bare fordi du ikke er enig i deres version af kampen?

    Der er ingen, der tror at spillerne bare kan køre på i 90 minutter - men de mest velfungerende hold - og trænere - de har fingerspidsfornemmelserne for hvornår man gør dit, hvornår man gør dat - hvornår man presser fremad - hvornår man står dybt - hvornår man tager en slapper. En enkelt spiller kan også tage sin slappere - og det er så HER den virkelige karakter i et hold viser sig. Vil sidekammeraten tage det ekstra løb? Gør de ikke det, så falder holdets kvalitet. Kan de ikke tage løbet, så skal træneren skifte dem ud og erstatte dem med én, der kan. Og så skal en træner, ligesom sine spillere. opsøge heldet. Han skal ganske simpelt have held med sin indskiftning - uden at der nødvendigvis lå eller ligger en større mening bag at sende den eller den spiller på banen.

    Når indskifterne ikke slår til - så er det den sportslige ansvarliges ansvar. For så er vedkommende ganske enkelt ikke blevet pacet nok - og hvis vedkommende trods pacing ikke leverer (enten af motivationsmæssige eller fysiske årsager), så skal denne spiller måske ikke have så meget spilletid.

    Det er meget let at påpege enkelthederne i en kamp og så bruge dem som UNDSKYLDNING for at tingene ikke gik ens vej - så det gør jeg også:

    Alt for mange gange mangler vores individualister skarpheden. De svinger for meget i niveau - både generelt og i løbet af kampene - og derfor vandt vi ikke en kamp, hvor vi i det store hele var det bedste hold på banen. Hvilket ikke siger så meget, for det var to middelmådige hold, på dagen, der spillede.

    Der var fremskridt, i forhold til alle de andre udekampe, vi har spillet i denne sæson - men ret beset spillede vi ikke nogen særligt prangende kamp. Og jeg er ikke imponeret over antallet af chancer.

    Det er min, ydmyge, (forudtagne) mening. ;-)

    MvH ChrisOB
    En spiller fra VB blev for kort tid siden udskiftet tidligt i en kamp. Mandag morgen blev han kaldt ind på den nye træners kontor hvor han fik at vide at han skulle sætte sig ned. Her fik han at vide at hans indsats og indstilling ikke var god nok og han ikke skulle forvente mange minutter i den nærmeste fremtid hvis tingene ikke ændrede sig. Han spurgte så træneren: Hvad skal jeg gøre for at ændre på dette?

    Her sætter træneren en DVD på af Man City i en PL kamp og viser ham 10-15 min hvor efter han siger: Når du kan løbe og gå i presspil som ham,ham og ham kommer du på holdkortet igen. Det er det mindste jeg kan forlange. Det kræver ikke talent. Det kræver vilje og kondition.. Så det er bare at komme igang. Farvel

    Comment


      Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
      Erik Marxen er fra Middelfart, så han må vel også være i spil ;) Og tak til ham fra at tage to point fra AaB i dag.
      Det er da rigtigt! Så må Kasper Larsen tage til takke med en plads på bænken, hvis det står til mig.
      SLO

      Comment


        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        Se ovenfor!
        Det glæder mit OB-hjerte at se Greve udfolde mere af sit talent - men ellers er og var der ikke meget fra den kamp, der varmede mit hjerte. Der skal langt mere til. Det er vel tilladt at have højere standarder for hvornår man bliver begejstret, ikke?

        Af samme grund kan man sagtens have oplevelsen af, at der ikke blev gået NOK efter sejren. Jeg er sådan lidt midt i mellem. Der var klare forbedringer i forhold til de andre udebanekampe i denne sæson - i og med vi i mere end 20 minutter var det bedste hold på banen.

        Det giver mig da håb op om, at der er en udvikling i gang - men man skal også bevare en realistisk distance, som du selv siger imellem linjerne. "Rom bliver ikke bygget på én dag" - Der er også andre udtryk: Mange bække små gør ingen stor å, f.eks.

        Og nej, jeg vil ikke betegne mig selv som særligt ydmyg - men når man taler om vinderkultur, så skal man heller ikke være særligt ydmyg. Don't say - DO.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Tingager om kampen:
          https://mobil.bold.dk/fodbold/nyhede...g-var-ren-utur
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment

          Working...
          X