Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Vinter 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    lige da jeg hørte man havde ophævet med Izunna så var første tanke; "endnu en tåbeklig handling af Jesper H." det virker jo komplet håbløst at opløse kontrakten med en af sine vigtigste spillere, og bare lade ham gå gratis - især når man skal (burde) ud og finde en erstatning.

    - de kinesiske transfer regler kendte jeg ikke, og det sætter selvfølgelig et andet perspektiv på det hele - kan være JH ikke er helt tåbelig - og at Izunna har købt sig selv ud....omend jeg har lidt svært ved at se 3 mill skulle vælte læsset for en hvilken som helst kinesisk klub.

    Men ok - han er væk, godt eller skidt - det kommer i virkeligheden an på hvad der nu bliver hentet ind. Spændende om OB endelig tør vise lidt ambitioner og investere i truppen/satse på at klare den top 6. Eller det igen bliver "kontinuitet" der skal redde os, samt de mange mange kvaliteter der befinder sig på bænken.....

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
      tjo....det gør han jo - men føler du dig videre fortrøstningsfuld ved det? Jeg har ingen tiltro til JH magter den opgave.

      - tror det ender med tverskov på midten - og cn og thrane som backup....det første skal nok fungere, det andet.....

      (men lad os håbe JH modbeviser mig og skaffer en bedre til den centrale position + kusk.....det ville sgi være mere end godkendt så ;) )
      Kusk og en klasse 6`er uden flere afgange vil være mere end godkendt.. Men jeg kan ikke mindes et transfervindue jeg har været tilfreds med i mands minde.. Og det har endda været med lave forventninger..

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        lige da jeg hørte man havde ophævet med Izunna så var første tanke; "endnu en tåbeklig handling af Jesper H." det virker jo komplet håbløst at opløse kontrakten med en af sine vigtigste spillere, og bare lade ham gå gratis - især når man skal (burde) ud og finde en erstatning.

        - de kinesiske transfer regler kendte jeg ikke, og det sætter selvfølgelig et andet perspektiv på det hele - kan være JH ikke er helt tåbelig - og at Izunna har købt sig selv ud....omend jeg har lidt svært ved at se 3 mill skulle vælte læsset for en hvilken som helst kinesisk klub.

        Men ok - han er væk, godt eller skidt - det kommer i virkeligheden an på hvad der nu bliver hentet ind. Spændende om OB endelig tør vise lidt ambitioner og investere i truppen/satse på at klare den top 6. Eller det igen bliver "kontinuitet" der skal redde os, samt de mange mange kvaliteter der befinder sig på bænken.....
        Nu kan det jo være en bundklub eller en 2. Div klub. Vi ved det ikke. Men tænkte lidt det samme. Burde de små penge gøre det besværet værd?
        Men tænker måske at Izunna har fået et tilbud der var så godt at han ikke ville lade en transfer på 200.000 euro ødelægge noget..
        Denne stats skat har uden tvivl sat en kæmpe dæmper på købelysten i Kina og man måske mere kigger på transferfrie spillere

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
          Sikke noget vrøvl - det er på ingen måder sikkert. Faktisk vil jeg vurdere, at det er overvejende sandsynligt, at Izunna har betalt sig selv ud af kontrakten, og hvis linket til Kina er rigtigt, så giver det faktisk rigtigt god grund til, at det er blevet ordnet og meldt ud sådan. I Kina er der indført en 100% skat på udenlandske transfers. Dvs. hvis den kinesiske klub skal betale 1,5 mio. til OB i overgangssum, så skal de også lægge 1,5 mio. i den kinesiske statskasse. Det undgår de på den her måde.
          Ja det giver jo et lidt andet perspektiv. . . . og dejligt usympatisk oven i hatten, en form for skatteundragelse, det er da bare for lækre moves OB laver pt.
          Og i min bog retfærdiggør ingen floskler, om at alle gør det etc. Plausibelt men fesent. Og nok også derfor man har "opdigtet" en historie om at han længe har ønsket noget andet. Så meld dog ud hvordan lortet hænger sammen. Det andet her er jo bare usmageligt.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
            Ja det giver jo et lidt andet perspektiv. . . . og dejligt usympatisk oven i hatten, en form for skatteundragelse, det er da bare for lækre moves OB laver pt.
            Og i min bog retfærdiggør ingen floskler, om at alle gør det etc. Plausibelt men fesent. Og nok også derfor man har "opdigtet" en historie om at han længe har ønsket noget andet. Så meld dog ud hvordan lortet hænger sammen. Det andet her er jo bare usmageligt.

            Dybt nede i mig, tror jeg virkelig at han kun tog til OB som nødløsning da han ikke fik den ønskede spilletid i Danmark. Havde AGF, AAB eller anden lignede klub punget ud med samme beløb så var han taget dertil. OB skulle bruges til at kickstarte karrieren igen i trygge omgivelser og da der endelig kom lidt gang i den smuttede han, jeg bebrejder ham ikke.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
              Ja det giver jo et lidt andet perspektiv. . . . og dejligt usympatisk oven i hatten, en form for skatteundragelse, det er da bare for lækre moves OB laver pt.
              Og i min bog retfærdiggør ingen floskler, om at alle gør det etc. Plausibelt men fesent. Og nok også derfor man har "opdigtet" en historie om at han længe har ønsket noget andet. Så meld dog ud hvordan lortet hænger sammen. Det andet her er jo bare usmageligt.
              Kan altså ikke se at OB gør noget forkert her.. Det er mere Izu og den kinesiske klub der omgåes reglerne

              Comment


                Lad os håbe JH kan melde en lignende aftale for Jønsson. Ville gi lidt bedre mening...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Kan altså ikke se at OB gør noget forkert her.. Det er mere Izu og den kinesiske klub der omgåes reglerne
                  Nå ja, nu spiller vi ja med. Og den spil kan kun spilles hvis alle tre parter er enige. Tror det gik bare om vi fik 1,5 millioner fra en kinesisk klub eller (forhåbentligt) mere fra Izunna. At sige nej til begge muligheder ville betyde at holde fast i en spiller som vil væk hvad er vanskeligt. Kan forstå at JH valgte den økonomisk bedre mulighed for OB. Og den moderne fodbold er nu engang moralforladt...
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Nu kan det jo være en bundklub eller en 2. Div klub. Vi ved det ikke. Men tænkte lidt det samme. Burde de små penge gøre det besværet værd?
                    Men tænker måske at Izunna har fået et tilbud der var så godt at han ikke ville lade en transfer på 200.000 euro ødelægge noget..
                    Denne stats skat har uden tvivl sat en kæmpe dæmper på købelysten i Kina og man måske mere kigger på transferfrie spillere
                    Det er vel ikke som sådan besværligt. Risikoen ligger jo primært hos Izunna, som risikerer pludseligt at stå uden klub (eller tildels hos OB, hvis han skifter til AGF i stedet). Og så er der muligvis mere i det end som så. Nu skal jeg ikke gøre mig til ekspert i kinesisk politik, men når sådan en regel bliver indført, så er det også et signal fra regeringen om, at de gerne vil have bremset handlerne (og det man sender penge ud af Kina). Og i Kina der følger man gerne de signaler, der kommer fra regeringen - det kan vise sig mest nyttigt på sigt. Så man kan også vende den om og sige, at der er ingen grund til at vække opsigt på den konto med den her handel

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                      Det er vel ikke som sådan besværligt. Risikoen ligger jo primært hos Izunna, som risikerer pludseligt at stå uden klub (eller tildels hos OB, hvis han skifter til AGF i stedet). Og så er der muligvis mere i det end som så. Nu skal jeg ikke gøre mig til ekspert i kinesisk politik, men når sådan en regel bliver indført, så er det også et signal fra regeringen om, at de gerne vil have bremset handlerne (og det man sender penge ud af Kina). Og i Kina der følger man gerne de signaler, der kommer fra regeringen - det kan vise sig mest nyttigt på sigt. Så man kan også vende den om og sige, at der er ingen grund til at vække opsigt på den konto med den her handel
                      Til sidst går det for mig om vi fik mere end de 1,5 millioner, hvad var en latterlig lav pris. Men der vil vi vel aldrig få et svar om hvor mange penge kom ind.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                        Ja det giver jo et lidt andet perspektiv. . . . og dejligt usympatisk oven i hatten, en form for skatteundragelse, det er da bare for lækre moves OB laver pt.
                        Og i min bog retfærdiggør ingen floskler, om at alle gør det etc. Plausibelt men fesent. Og nok også derfor man har "opdigtet" en historie om at han længe har ønsket noget andet. Så meld dog ud hvordan lortet hænger sammen. Det andet her er jo bare usmageligt.
                        Der er da ikke noget snyd i det. Pengene der ender i OB’s kasse kommer fra Izunnas lommer, og der er således ingen penge, der forsvinder fra Kina, hvilket, som jeg har forstået set, er et af hovedformålene.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          Til sidst går det for mig om vi fik mere end de 1,5 millioner, hvad var en latterlig lav pris. Men der vil vi vel aldrig få et svar om hvor mange penge kom ind.
                          Nej, det gør vi nok ikke. Havde da også tænkt, at man kunne få lidt mere, men omvendt så ville jeg have foræret ham væk i sommers, og synes også, at det er naturligt, at hans markedsværdi er faldet, siden vi hentede ham. Det blev aldrig rigtigt godt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                            Nej, det gør vi nok ikke. Havde da også tænkt, at man kunne få lidt mere, men omvendt så ville jeg have foræret ham væk i sommers, og synes også, at det er naturligt, at hans markedsværdi er faldet, siden vi hentede ham. Det blev aldrig rigtigt godt.
                            Ja, vil ikke kalde ham en succes i OB set over hele tiden i klubben. Men det bliver hård i foråret uden ham hvis JH henter ikke en erstatning. Som oprydder og duelspiller er der vel ingen i truppen som kan erstatte ham. Måååske Tverskov men så mangler vi ham (som backup) i forsvaret.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                              Til sidst går det for mig om vi fik mere end de 1,5 millioner, hvad var en latterlig lav pris. Men der vil vi vel aldrig få et svar om hvor mange penge kom ind.
                              Kunne stå i regnskabet hvis det er den eneste vil sælger i 2018 :)

                              Comment


                                22 spillere er der nu i truppen incl 3 målmænd. Så 19 markspillere. Hvis der ikke bliver handlet vil det godt nok blive tyndt på bænken ved skader.
                                At Weber mangler ændrer ikke det store. Men Izu gør lidt ondt

                                Comment

                                Working...
                                X