Annoncering

Collapse
No announcement yet.

6 årig TV aftale

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    6 årig TV aftale

    OB er med i den nye aftale.. Brøndby er ikke



    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...-forhandlinger
    Last edited by fmprOB; 27-02-2014, 14:31.

    #2
    Piv piv

    http://www.bold.dk/nyt/Aldo-Otte-procent-er-ikke-fair

    Comment


      #3
      Håber de bare kan smide Bundby ud af ligaen.

      Comment


        #4
        De får rigeligt for deres cirkusforestilling. I den sidste ende handler det om, om vi vil have spanske tilstande med to alt-dominerende klubber, hvis forkælede fans så kan sidde og rakke ned på lorte-superligaen med alle de kedelige kampe, de skal spille - lidt som man kan høre fra nogle (ikke alle) FCK-fans. Det må være mærkeligt at være så forkælet, at man selv bliver træt af det.

        Comment


          #5
          Synes at nedestående citat rammer BIF's situation meget godt. Sakset fra bold.dk forum:

          "Jeg tror og håber også, at Brøndby taber penge på deres egotrip. De må alt andet lige have en ugunstig forhandlingssituation. For det første er de dybt afhængige af at sælge deres TV-rettigheder, hvilket stiller interesserede TV-stationer i en god position. For det andet kan de kun tilbyde rettigheder til halvdelen af de kampe, de er involverede i - det vil sige, at en TV-station allerede har en væsentlig del af produktet. For det tredje er produktet mindre interessant at købe, hvis Brøndby begynder at spille dårligt igen - i modsætning til den kollektive aftale, hvor andre hold vill spille godt. Og for det fjerde planlægges spilleplanen af divisionsforeningen (eller måske DBU) ud fra rettighedshaverne til den kollektive tv-aftales ønsker. Jeg kan ikke forestille mig, at man vil tage hensyn til Brøndby i denne planlægning. Derfor forestiller jeg mig, at Brøndby vil komme til at spille mange hjemmekampe på tidspunkter, hvor de ikke vil udgøre et konkurrerende produkt til de øvrige kampe. Og det devaluerer Brøndbys produkt konsekvent at spille lørdag klokken 14 eller mandag klokken 19."

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            De får rigeligt for deres cirkusforestilling. I den sidste ende handler det om, om vi vil have spanske tilstande med to alt-dominerende klubber, hvis forkælede fans så kan sidde og rakke ned på lorte-superligaen med alle de kedelige kampe, de skal spille - lidt som man kan høre fra nogle (ikke alle) FCK-fans. Det må være mærkeligt at være så forkælet, at man selv bliver træt af det.

            Comment


              #7
              De kan vel smides ud. Hvis produktet er superligaen og de vælger ikke bidrage

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                Synes at nedestående citat rammer BIF's situation meget godt. Sakset fra bold.dk forum:

                "Jeg tror og håber også, at Brøndby taber penge på deres egotrip. De må alt andet lige have en ugunstig forhandlingssituation. For det første er de dybt afhængige af at sælge deres TV-rettigheder, hvilket stiller interesserede TV-stationer i en god position. For det andet kan de kun tilbyde rettigheder til halvdelen af de kampe, de er involverede i - det vil sige, at en TV-station allerede har en væsentlig del af produktet. For det tredje er produktet mindre interessant at købe, hvis Brøndby begynder at spille dårligt igen - i modsætning til den kollektive aftale, hvor andre hold vill spille godt. Og for det fjerde planlægges spilleplanen af divisionsforeningen (eller måske DBU) ud fra rettighedshaverne til den kollektive tv-aftales ønsker. Jeg kan ikke forestille mig, at man vil tage hensyn til Brøndby i denne planlægning. Derfor forestiller jeg mig, at Brøndby vil komme til at spille mange hjemmekampe på tidspunkter, hvor de ikke vil udgøre et konkurrerende produkt til de øvrige kampe. Og det devaluerer Brøndbys produkt konsekvent at spille lørdag klokken 14 eller mandag klokken 19."
                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                Comment


                  #9
                  De vil bare gerne have alle tv pengene for dem selv.

                  Comment


                    #10
                    Jeg synes umiddelbart det lyder som et selvmål af Brøndby. De havde allerede i den nuværende tv-aftale en fordel, I og med at de altid blev valgt til match of the week. Dermed fik de, selvom de sluttede i bunden af ligaen, en stor andel af de samlede tv-penge. (Jeg kan ikke finde artiklen, men husker det som om de lå i top 3 pengemæssigt, på trods af de lå sidst i ligaen efter 11 runder).

                    Jeg tænker bare, at hvis de nu ikke længere fast bliver valgt til match of the week, så er der en masse potentielle nye fans samt sponsorer som potentielt vil falde fra? Og hvis de skulle få held til at etablere en eller anden absurt pay-per-view kanal, så er det vel selvforstærkende. Håber de drukner :)

                    Comment


                      #11
                      Fy for satan - endnu engang viser de sig som den største luderklub i hele Danmark!!!!

                      Sol og vind er fordelt så godt og retfærdigt som det nu er muligt - under hensyntagen til, at vi alle er interesseret i at få hvad vi er værd - og samtidig beholde en nogenlunde konkurrencedygtig liga!

                      Mange ting peger på, at BIF har forhastet sig:
                      - TV's udtalelser tyder ikke på, at de er specielt begejstret. Noget af det er givet forhandlingstaktik - men ingen tvivl om, at TV har bukserne på i forhandlingen. De ville i yderste konsekvens sagtens kunne nøjes med halvdelen af BIF-kampene, hvorimod en sæson uden TV-indtægter for BIF ville være katastrofalt.
                      - De har pisset på samtlige danske ligaklubber. Mon BIF har regnet på, hvad et opsplittet samarbejde vil betyde af tabte indtægter og knowhow. Jeg stemmer for fuld sanktion mod BIF og deres enegang. Lad deres officials og direktører selv indløse billet hvis de vil på udebane og se deres hold, afbryd alle former for samarbejde på talent-niveau, boycut træningskampe mod BIF, sæt billetpriserne op på gæsteafsnittet til BIF-kampe med 50%, nægt alle former for transfers af danske spillere til BIF med mindre de betaler 2x markedspris, nægt alle former for videndeling om alt fra scouting til håndtering af uro og ballade, nægt dem adgang til specifikke ønsker i forhold til ligastruktur og ønsker til kampprogrammet... Der er utallige håndtag der kan drejes på, for at chikanere dem. Og det synes jeg retteligt man bør overveje, når de laver en så klam og ulækker gestus!

                      Comment


                        #12
                        Er ret enig enig med Anders Hørsholt her (http://www.bt.dk/superligaen/fck-dir...lubbens-vaerdi):

                        " ... Fællesskabet ligger os meget på sinde, og dansk fodbold - og fodbold generelt - bygger på fællesskab, og så må man blive enige om tingene. Det er vi så blevet nu - 11 klubber. Der er en klub, der ikke kan acceptere den præmis. Men det er fuldstændig ens for alle. Hvis nogen pr. definition vil have mere end andre, så er det svært for de resterende klubber".

                        Og selvom han nok lige smører lidt ekstra på for at fremhæve dem selv over BIF kan jeg godt have respekt for den tilgang han/FCK har til det.

                        Hvilken aftale Brøndby ender med nu er svær at spå om, men det er klart, at hvis både FCK og BIF stillede sig med armene på kors for de andre klubber for at få flere penge, så var der ikke meget de andre kunne stille op.

                        Helt kortsigtet er det da nemt at se hvorfor Brøndby gør som de gør. Der er flest seere til deres kampe og de vil skumme fløden deraf. Men klogt tror jeg ikke det er. Til en sådan forhandling bliver ALLE klubber også nødt til at tænke på hvad der er bedst for ligaen og dansk fodbold som helhed (og dermed også deres eget produkt på sigt).

                        Realiteten er, at ret mange klubber i de to bedste ligaer balancerer på kanten af konkurs. Og det er ikke alle der som BIF bare kan kaste om sig med penge alligevel for så at blive reddet på målstregen af andre når de har kørt klubben elendigt over længere tid.
                        Hvis alle klubber (og især de to store) bare som BIF kørte den der mere vil have mere-tilgang og kun tænkte på eget regnskab på kort sigt så ville de mindre klubber altså bare få så meget sværere ved at konkurrere. Og hvis konkurrencen i ligaen bliver endnu mindre så er det på alle måder rigtig skidt for dansk fodbold som helhed og alle klubberne enkeltvis.

                        Jeg tvivler på at det sker, men jeg håber da at Brøndby på en eller anden måde brænder fingrene på det her. Det gør jeg altid med dem, men endnu mere i denne sag. Især fordi det ikke helt hamonerer med en klub der på den måde (stadig) slår sig på gamle dyder som fællesskab og solidaritet.
                        Last edited by Agbre; 27-02-2014, 13:40.

                        Comment


                          #13
                          Tillykke BIF, I får både PS&E og Allan K. Pedersen til at fremstå sympatiske.

                          Comment


                            #14
                            Aldo er og bliver en kæmpe cunt. Uanset om han agerer for FCK eller BIF.

                            Comment


                              #15
                              Vel nu ved vi hvem der får alle mandags kampene :-D

                              Comment

                              Working...
                              X