Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2017/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Enig med SU. Man gør vold mod fodbolden med sådan en omgang håndbold/amerikansk-købesport-slutspil. Desuden bliver jeg så træt når jeg hører, at når top seks er nået, er alting godt. Jeg er fløjtende ligeglad med hvad vi ender under top fem, så længe vi ikke rykker ned.
    OB: Danske mestre i 2075/6

    Comment


      Indtil videre er jeg fan af den nye struktur. Der er spænding nu for flere hold inden grundspillet er slut og nedrykningsspillet er en gave ifht spænding/interessante kampe i slutningen af sæsonen.

      Vedr. Unge spillere: kan man se statistikken på alder og udlændinge i superligaen over de seneste par år?
      Synes at den ene unge spiller efter den anden får debut i suppen

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        Serie A, La Liga, Ligue A, Premier League, Bundesligaen + en række andre ligaer, har umiddelbart noget at spille om :).
        Det er useriøst at sammenligne superligaen med de 5 store ligaer i Europa. Vi har intet tilfældes med dem. Jeg er glad for at vi er sluppet fra den skæve turnering vi havde med 3 opgør der ikke gav en sportslig korrekt tunering.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
          Det er useriøst at sammenligne superligaen med de 5 store ligaer i Europa. Vi har intet tilfældes med dem. Jeg er glad for at vi er sluppet fra den skæve turnering vi havde med 3 opgør der ikke gav en sportslig korrekt tunering.
          Hmm, nej ... ikke når sammenligningen er baseret på spænding eller ej.
          Laaangt de fleste ligaer har vel okay med spænding, uden den her omgang amerikansk inspireret gøgl.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
            Enig med SU. Man gør vold mod fodbolden med sådan en omgang håndbold/amerikansk-købesport-slutspil. Desuden bliver jeg så træt når jeg hører, at når top seks er nået, er alting godt. Jeg er fløjtende ligeglad med hvad vi ender under top fem, så længe vi ikke rykker ned.
            Kan kun erklære mig enig.
            Det er en gang forkromet håndbold gøgl med for mange hold . Og så er det imo væmmeligt at nr 7 kan vinde en EL plads ..
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Kan kun erklære mig enig.
              Det er en gang forkromet håndbold gøgl med for mange hold . Og så er det imo væmmeligt at nr 7 kan vinde en EL plads ..
              Ja der findes nok ikke noget mere konservativt end fodbold folk. Man er bange for fornyelse.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                Ja der findes nok ikke noget mere konservativt end fodbold folk. Man er bange for fornyelse.
                Fornyelse er kun godt hvis det fører noget godt med sig ;-)
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  7. pladsen, med 6 point ned til nedrykningsfinalerne.

                  8. pladsen, med 11 point ned til nedrykningsfinalerne.

                  6. pladsen, 17 point fra Europa.

                  7 pladsen, 5 kampe fra Europa.


                  Sikke en genial struktur.......... eller noget.
                  Tænk sig man har betalt i dyre domme for en sådan gang lort.
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    7. pladsen, med 6 point ned til nedrykningsfinalerne.

                    8. pladsen, med 11 point ned til nedrykningsfinalerne.

                    6. pladsen, 17 point fra Europa.

                    7 pladsen, 5 kampe fra Europa.


                    Sikke en genial struktur.......... eller noget.
                    Tænk sig man har betalt i dyre domme for en sådan gang lort.
                    Det er vel kendetegnende for DBU , Divisionsforeningen , spillerforeningen og klub bosserne ... inkompetence .

                    Den nye struktur gav iøvrigt heller ikke noget tilskurerboom i medaljeslutspillet ..

                    Hvis man kigger på tallene runde 1-26 / 27-36 ser det således ud :

                    FCK :13092/19422
                    FCM : 7296/7425
                    BIF : 12635/13200
                    FCN : 2496/ 4220
                    SDJ : 4896/ 4925
                    LFC : 2574/3220

                    Kun FCK viser en klar fremgang FCN/LFC hæver naturligt sit snit hvergang BIF/FCK kommer på besøg .

                    For OB´s vedkommende udløste det spændende nedrykningsspil heller ingen fremgang tværtimod : 5439/4913

                    Iøvrigt var OB det hold som havde det ringeste snit når man kigger på tilskuertal snit/udebane i sidste sæson , så der er måske også ude omkring i landet en opfattelse af at OB er røvkedelige at se på ?
                    Last edited by Magge; 07-03-2018, 11:48.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                      Det er vel kendetegnende for DBU , Divisionsforeningen , spillerforeningen og klub bosserne ...
                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                      inkompetence .

                      Den nye struktur gav iøvrigt heller ikke noget tilskurerboom i medaljeslutspillet ..

                      Hvis man kigger på tallene runde 1-26 / 27-36 ser det således ud :

                      FCK :13092/19422
                      FCM : 7296/7425
                      BIF : 12635/13200
                      FCN : 2496/ 4220
                      SDJ : 4896/ 4925
                      LFC : 2574/3220

                      Kun FCK viser en klar fremgang FCN/LFC hæver naturligt sit snit hvergang BIF/FCK kommer på besøg .

                      For OB´s vedkommende udløste det spændende nedrykningsspil heller ingen fremgang tværtimod : 5439/4913

                      Iøvrigt var OB det hold som havde det ringeste snit når man kigger på tilskuertal snit/udebane i sidste sæson , så der er måske også ude omkring i landet en opfattelse af at OB er røvkedelige at se på ?
                      1. Husk det var baggrund af en dyr konsulentrapport fra belgisk firma. Så de forsøgte at gøre det rigtigt.
                      2. Jamen OB var da også røvkedelige. Jeg synes det er blevet en del bedre, så måske bliver det anderledes i dette års nedrykningsspil.
                      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                      OB - engang var vi gode

                      Comment


                        Hvis vi ikke havde den her struktur, ville OB vel i denne sæson være fanget i et ingenmandsland uden mulighed for spænding. Nu får vi to 'finaler' mod agf og rfc og forhåbentlig besøg af bif, fck og fcm en ekstra gang. Også i toppen er der mange gode kampe i vente for ikke at tale om bunddramaet. Jeg vil hellere se OB spille kampe med noget på spil og mod gode hold end det modsatte.
                        Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
                          Hvis vi ikke havde den her struktur, ville OB vel i denne sæson være fanget i et ingenmandsland uden mulighed for spænding. Nu får vi to 'finaler' mod agf og rfc og forhåbentlig besøg af bif, fck og fcm en ekstra gang. Også i toppen er der mange gode kampe i vente for ikke at tale om bunddramaet. Jeg vil hellere se OB spille kampe med noget på spil og mod gode hold end det modsatte.
                          Helt enig!

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
                            Hvis vi ikke havde den her struktur, ville OB vel i denne sæson være fanget i et ingenmandsland uden mulighed for spænding. Nu får vi to 'finaler' mod agf og rfc og forhåbentlig besøg af bif, fck og fcm en ekstra gang. Også i toppen er der mange gode kampe i vente for ikke at tale om bunddramaet. Jeg vil hellere se OB spille kampe med noget på spil og mod gode hold end det modsatte.
                            Hvis vi lige skulle snige os med i top 6, er der jo absolut intet på spil resten af sæsonen. Så vil vi maksimalt kunne tage en 5. plads og de fleste kampe ville være ret ligegyldige (og vi ville tabe størstedelen).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                              Der kommer ikke flere talenter fordi der er 14 hold i superligaen. Helsingør har feks hentet 3 unge brasilianske spillere. Sikke noget fis. Man burde derimod kræve 5 spillere af egen avl i truppen, og 3 unge under 20. Det ville gøre at klubber ikke stiller med 8-10 udlændinge i startopstillingen. Og der må gerne være noget at spille om i sæsonen. Fodbold klubber er ikke et beskyttet opholdssted for svage mennesker.
                              Du skal læse alt hvad jeg skriver, og ikke kun plukke enkeltdele ud. Jeg skriver først følgende: at udvide ligaen er isoleret set en god ide, fordi det øger talentudviklingen og bredden. Det ville det alt andet lige gøre, hvis det var det eneste man havde gjort.

                              Så skriver jeg efterfølgende, at fordi man indfører den her slutspilsstruktur, så får man ikke den ønskede effekt af udvidelsen, tværtimod skaber man den modsatte effekt. Det gør man fordi, man fra starten af stresser holdene i forhold til at opnå alle mulige placeringer. Samtidigt lader man nr. 3 fra første division få mulighed for at rykke op, hvilket de jo aldrig ville have gjort med en normal fornuftig struktur. Helsingør skulle aldrig have været i superligaen, og ville normalt aldrig komme det. Men når det er sagt, så har Helsingør sådan set leveret talenter til ligaen, som ikke var blevet spottet uden deres sportslige succes, de er bare solgt videre allerede.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
                                Hvis vi ikke havde den her struktur, ville OB vel i denne sæson være fanget i et ingenmandsland uden mulighed for spænding. Nu får vi to 'finaler' mod agf og rfc og forhåbentlig besøg af bif, fck og fcm en ekstra gang. Også i toppen er der mange gode kampe i vente for ikke at tale om bunddramaet. Jeg vil hellere se OB spille kampe med noget på spil og mod gode hold end det modsatte.
                                Jeg er lodret uenig. Jeg synes, det er en kunstig og tåbelig spænding, og fodboldfolket lader til at være enige, og har ikke købt det billige slutspilscirkus.

                                Der ligger da masser af spænding i, at bygge holdet op i en mellemsæson, uden at skulle risikere total deroute. Det bedste ved slutspillet, hvis vi kommer med, er, at vi slipper for at tænke nedrykning.

                                Comment

                                Working...
                                X