Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2017/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
    Fordi vi spiller for spiller i stærkeste start11 faktisk har et hold på papiret der burde være blandt de seks bedste. De er måske ikke profiler men hver i sær har de vist højt niveau der ikke kommer til udtryk i OB.

    Udfordringen er "bare", at på trods af at spillerne har spillet på samme hold længe så spiller de ikke sammen, spiller låst og uden energi, kreativitet og vilje. Det peger på træneren ... Ved at BIF fans så det på samme måde .. han rykker ikke et hold ... i ACH stod man kompakt og det virkede men det var så også det, ingen udvikling ... i BIF rykkede han intet og i AAB havde han andre omkring sig .. nu er der intet der rykker sig i OB ...
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Fordi vi spiller for spiller i stærkeste start11 faktisk har et hold på papiret der burde være blandt de seks bedste. De er måske ikke profiler men hver i sær har de vist højt niveau der ikke kommer til udtryk i OB.

      Udfordringen er "bare", at på trods af at spillerne har spillet på samme hold længe så spiller de ikke sammen, spiller låst og uden energi, kreativitet og vilje. Det peger på træneren ... Ved at BIF fans så det på samme måde .. han rykker ikke et hold ... i ACH stod man kompakt og det virkede men det var så også det, ingen udvikling ... i BIF rykkede han intet og i AAB havde han andre omkring sig .. nu er der intet der rykker sig i OB ...
      Lige præcis.
      Hvordan skulle et hold lære at spille kreativt og modigt når træneren viser sig som kreativløs, holder stædig fast i ting som fungerer ikke siden to år nu og mangler modet for forændringer og at prøve noget nyt.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Fordi vi spiller for spiller i stærkeste start11 faktisk har et hold på papiret der burde være blandt de seks bedste. De er måske ikke profiler men hver i sær har de vist højt niveau der ikke kommer til udtryk i OB.

        Udfordringen er "bare", at på trods af at spillerne har spillet på samme hold længe så spiller de ikke sammen, spiller låst og uden energi, kreativitet og vilje. Det peger på træneren ... Ved at BIF fans så det på samme måde .. han rykker ikke et hold ... i ACH stod man kompakt og det virkede men det var så også det, ingen udvikling ... i BIF rykkede han intet og i AAB havde han andre omkring sig .. nu er der intet der rykker sig i OB ...
        Sådan er det for alle hold i superligaen, måske minus Helsingør.
        Hvis de spiller som de gjorde da de var bedst, eller når deres maksimale potentiale i morgen ... så kan de nå top 6.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Fordi vi spiller for spiller i stærkeste start11 faktisk har et hold på papiret der burde være blandt de seks bedste. De er måske ikke profiler men hver i sær har de vist højt niveau der ikke kommer til udtryk i OB.

          Udfordringen er "bare", at på trods af at spillerne har spillet på samme hold længe så spiller de ikke sammen, spiller låst og uden energi, kreativitet og vilje. Det peger på træneren ... Ved at BIF fans så det på samme måde .. han rykker ikke et hold ... i ACH stod man kompakt og det virkede men det var så også det, ingen udvikling ... i BIF rykkede han intet og i AAB havde han andre omkring sig .. nu er der intet der rykker sig i OB ...
          I BIF rykkede han faktisk holdet, men altså bare i den forkerte retning. De gik fra en førsteplads til en tredjeplads, og han efterlod holdet i dyb krise med en serie på 8 kampe uden sejr. Det sjove er, at BIF efterhånden holdte op med at score mål. Ser man sæsonen 2009-2010, var BIFs efterår præget af nogle tuhej kampe, med masser af mål i begge ender. Fra 12 runde til Kent bliver fyret i 22, ligger BIF på en 10 plads med 9 point og en målscore på 10-20, altså lige under et mål scoret pr. kamp. Kun i to kampe scorer de over 1 mål, hvilket så er præcist to mål de scorer, altså ingen kampe med over 2 mål, de har 6 kampe med 1 mål og altså tre kampe uden mål.

          Det virker lidt bekendt.....Jeg har i øvrigt lavet en beregning der viser, at OB under Kent, går fra banen uden at score mål i hver tredje kamp!

          Comment


            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            I BIF rykkede han faktisk holdet, men altså bare i den forkerte retning. De gik fra en førsteplads til en tredjeplads, og han efterlod holdet i dyb krise med en serie på 8 kampe uden sejr. Det sjove er, at BIF efterhånden holdte op med at score mål. Ser man sæsonen 2009-2010, var BIFs efterår præget af nogle tuhej kampe, med masser af mål i begge ender. Fra 12 runde til Kent bliver fyret i 22, ligger BIF på en 10 plads med 9 point og en målscore på 10-20, altså lige under et mål scoret pr. kamp. Kun i to kampe scorer de over 1 mål, hvilket så er præcist to mål de scorer, altså ingen kampe med over 2 mål, de har 6 kampe med 1 mål og altså tre kampe uden mål.

            Det virker lidt bekendt.....Jeg har i øvrigt lavet en beregning der viser, at OB under Kent, går fra banen uden at score mål i hver tredje kamp!
            Tak for dit store arbejde med at skrælle løget om OB. Jeg håber, at diverse medier læser med.
            OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              Fordi vi spiller for spiller i stærkeste start11 faktisk har et hold på papiret der burde være blandt de seks bedste. De er måske ikke profiler men hver i sær har de vist højt niveau der ikke kommer til udtryk i OB.
              Jeg køber også den præmis noget af vejen, men der er også en grad af falsk ækvivalens i den måde at gøre tingene op på. For at man kan sige, at truppen spiller for spiller har et naturligt højt niveau, der skulle være godt nok til Top 6, er der vel nødt til at være en klar repræsentation af nogle der har gjort sig der før. Vi kan jo passende tage et kig på de 18 spillere der primært trækker læsset:

              Grytebust: En enkelt 4. plads med Aalesund er det blevet til, ellers er det udelukkende blevet til placeringer i den nedre halvdel af rækken med Aalesund og OB. Knap og nap bevist i top 6.

              Desler: Har kun været med til at spille med i den forkerte halvdel med OB. Ikke bevist i top 6

              KEP: Mesterskab og placering i bedre halvdel med AaB. Bevist i top 6

              Tingager: Kun spillet i 2. div og i den forkerte halvdel med OB. Ikke bevist i top 6

              Barrett: Kun spillet i den forkerte halvdel med OB. Ikke bevist i top 6

              Jönsson: Mesterskab og top 6-placeringer med AaB og Helsingborg. Bevist som angriber, men ikke som kant, endnu.

              Izunna: Mesterskab og topplaceringer med FCM: Bevist i top 6

              JJT: Har kun spillet i den forkerte halvdel med OB: Ikke bevist i top 6

              Joan: Har spillet i den forkerte halvdel med OB og på væsentligt lavere niveau. Ikke bevist i top 6

              AK: Mesterskab og top 6-placering med AaB. Bevist i top 6

              Helenius: To 5. pladser med AaB og derudover tre Superligasæsoner uden for top 6. Kommer lige med ind som bevist

              Og kigger vi på vores mest benyttede indskiftere og reserver:

              RJL: Har kun været i den forkerte halvdel med Esbjerg og OB. Ikke bevist i top 6

              Joao: En enkelt 2. plads med SønderjyskE, hvor han blev sat af i foråret og ellers i den forkerte halvdel eller lavere niveau. Har ikke bevist sig endnu.

              Tverskov: Et par top 6 placeringer med Randers: Bevist i top 6

              Thrane: Har kun spillet reelt for OB i den forkerte halvdel og på lavere niveau. Ikke bevist i top 6

              CN: Spillede en lille rolle på et Esbjerg-hold der blev 5, ellers kun placeringen uden for top 6. Ikke bevist i top 6

              Greve: Har kun spillet i den forkerte halvdel med OB. Ikke bevist i top 6

              Festersen: Har kun spillet i den forkerte halvdel med OB og FCV. Ikke bevist i top 6


              Så ud af vores 18 mest brugte spillere, kan vi vel komme op på 6 mand der har bevist sig i top 6, hvis vi ligger lidt halve sammen og en Jönsson der spiller ude af position. Er det nok til at sige at OB er et klart top 6-hold? Ikke i min verden. I den ligning ligger der stadig den klare forventning om, at nogle bestemte spillere skal præstere og trække de andre med, og med kun 6 der har bevist sig, er den usikkerhed og fejlmargin stadig stor. Virkeligheden er jo, at KEP, Izunna, Jönsson, AK og nu Helenius jo ikke er de ledere der går forrest spillemæssigt og trækker holdet med.

              Kan vi blive ved med at forvente, at det nok skal komme inden længe, nu hvor vi er 1-2 år inde i de første fires tid i OB? I min verden er det naivt at blive i den tro på, at det ulmer lige under overfladen. Det er for mig ganske åbenlyst, at der skal noget nyt/nogle andre ind til at forløse resten af truppen.

              Comment


                Om en spiller tidligere har spillet eller ikke spillet på et top-6 hold beviser vel egentlig ikke så meget. Jeg forstår godt du fristes til denne analyse, men jeg synes godt man kan betegne en spiller som en top-6 spiller, selv om han ikke har været så heldig tidligere at have spillet på et sådant hold.

                Men jeg er enig i den tendens, du påviser.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                  Om en spiller tidligere har spillet eller ikke spillet på et top-6 hold beviser vel egentlig ikke så meget. Jeg forstår godt du fristes til denne analyse, men jeg synes godt man kan betegne en spiller som en top-6 spiller, selv om han ikke har været så heldig tidligere at have spillet på et sådant hold.

                  Men jeg er enig i den tendens, du påviser.
                  Nej, så sort/hvidt kan man selvsagt ikke stille det op, det kan vi jo tydeligvis se i præstationerne på holdet. Men når der snakkes om uopfyldt potentiale ifm. OB, må den snak vel gå på de spillere der har vist, at de kunne begå sig på et top 6-hold, og ikke dem der aldrig nogensinde har bevist sig der. Derfor synes jeg, at det er relevant at kigge på, hvor mange der reelt har bevist det, og om vi kan forvente, at de har kvaliteterne til at løfte resten af flokken op på det niveau.

                  For det må være KEP, Izunna, Jönsson, AK osv. der henvises til, når man omtaler OB som et hold med en top 6 trup, hvor SønderjyskEs i manges optik ikke er det? Det kan dårligt være fordi, at folk synes at Tingager, Desler, JJT, Greve og Edmundsson naturligt skulle være bedre, end Luijckx, Rømer, Greko, Zinckernagel og Uhre? Det kan jeg i hvert fald ikke se, at der skulle være belæg for at mene.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
                    Lige nu tænker jeg det må guderne vide. Men det kan sagtens vende, selvom det pt er svært og tro på, og så er det måske også et spørgsmål om håb. Lidt som da man var dreng og hele tiden tænkte at man fik den nyeste lego borg eller lign. Nogle gange gjorde man andre gange blev man skuffet.

                    KN har en opgave af de større. Jeg tror ikke han kan vende det, men han skal være velkommen til at gøre, og starte med at gøre mine ord til skamme i aften.
                    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      "Du ved præcis, hvordan OB vil spille. Det er let at være modstandertræner ..."
                      Det er så sandt.

                      Det i hvert fald sandt når vi er værst.
                      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                      Comment


                        Mon ikke Randers snart har en Ove i spidsen. Hvis de får en af Overne, så overlever de

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                          Mon ikke Randers snart har en Ove i spidsen. Hvis de får en af Overne, så overlever de
                          Jeg har mine penge på Kuhn eller Søndergaard, hvis de skal have en ny mand.

                          Comment


                            Randers lider under Gravgaard må man sige. Man begynder at kunne se en lille tendens i Superligaen nu. Det står ikke skrevet i de hellige annaler endnu, men Randers, Silkeborg og os begynder at klubber der får en lang sæson mentalt. Lad os håbe at vi begynder at turde spiller fra start til slut.

                            Kuhn hos os er noget jeg stadig gerne vil se, men han er manden for at ændre indtillingen og skabe noget glæde hos spillerne er jeg ikke 100% på. Hvad vil være bedst. En hård hund a la Richard (men det er vel egentlig det KN er) eller en hvor mandskabs plejen kommer først (Rioch, Bo Johansson type)? Ville Uffe kunne vende den her? selvom jeg ikke tror han vil tage en tur til.
                            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                            Comment


                              Lønstrup har ikke meget erfaring, men virker som en komming top træner. Tvivler på, at Søndergaard kommer igen så kort tid efter exit. Det er kun OB som ansætter den samme gang på gang. TB står sikkert på blokken hos os.

                              Comment


                                Respekt til FCN , måske ikke helt skudt ved siden af da Hjulman påstod at uden deres salg ville de være en bejler til DM . Vildt så gode de er til at spotte unge talenter og få dem kørt ind i truppen . Og vildt så gode de er til at sælge dem , deres 3 seneste salg har vel indbragt dem mere end vores seneste 75 salg tilsammen :-(
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X