Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Forums vurdering af spillerne for sæson 2016/2017.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Forums vurdering af spillerne for sæson 2016/2017.

    Hej alle,
    Som tidligere nævnt i diverse tråde, har jeg på bedste Poul og Jesper Hansen-vis løbende ajourført et Excel regneark med vores bedømmelser af spillerne for alle kampe i sæsonen. Jeg har forsøgt udelukkende at lave denne oversigt ud fra dette forums vurderinger og kommentarer fra MOM tråde, kamptråde og nedtakter. Sommetider har jeg været nødsaget til at gøre brug af OB’s facebookside og deres løbende opslag for kåringen af kampens bedste spiller, men kun når der har været det tilfælde, at to spillere har fået samme antal stemmer og vurderinger her på forum – Så har Facebooks stemmer altså besluttet og afgjort hvem der skulle løbe med pointfordelingen.

    Jeg har opstillet et meget simpelt pointsystem, hvilket jeg har brugt til målingen af vores spillere.
    Se nedenstående oversigt:



    Der vil altid kunne opstilles flere tusinde parametre at måle på, men da det er begrænset med fritid, så har jeg valgt at holde det forholdsvis simpelt. Hvis I synes pointantallet pr. parameter er skudt helt ved siden af, så kan jeg altid ændre og opdatere det efter jeres eventuelle ønsker. F.eks. hvis I mener der er for stor pointmæssigt forskel på Man of the Match-kåringen til den 3. bedste spiller i kampen, så kan jeg altså hurtigt og nemt ændre dette.

    Vi har desuden oplevet kampe i løbet af sæsonen, hvor vi ikke har haft fire gode spillere på banen og derfor kan der være visse tilfælde, hvor der kun er blevet noteret to gode spillere i én kamp. Ligeledes har vi haft kampe, hvor der ikke har været nogle dårlige spillere på banen, og derfor noteres intet i de parametre. Sjældent har der været to gode indhop i én kamp, og så er der naturligvis kun noteret én eller ingen. You get the point.
    Derudover har jeg valgt ikke at opliste de spillere som har fået under seks hele kampe i løbet af sæsonen, minutmæssigt.

    Sæsonens overblik kan være lidt skævt, da jeg ikke har medregnet f.eks. at Makrini og Casper kun har været med en halvsæson. Derfor har jeg også lavet sæsonens bedste spillere pr. minut, så det supplerer sæsonens overblik en anelse bedre.

    Se nedenstående tabeller for de uofficielle lister over "vores" gode og dårlige spillere i sæsonen, bestemt af forums medlemmer:

    Sæsonens bedste spillere:


    Sæsonens bedste spillere pr. minut på banen:


    Efterårets 10 bedste spillere:


    Efterårets 5 dårligste spillere:



    Forårets 10 bedste spillere:


    Forårets 5 dårligste spillere:


    Frasorterede spillere pga. manglende spilletid. (Mindre end seks hele kampe, minutmæssigt.):


    Ønsker I f.eks. en uddybelse af nedenstående, skriver i blot i tråden og jeg vil opfylde jeres ønske(r).
    • Hvem har haft flest ”Man of the Match”-kåringer i hele sæsonen?
    • Hvem har haft flest ”Dårligste spiller”-kåringer i hele sæsonen?
    • Hvem har haft flest gode indhop i hele sæsonen?
    • Kan vi få en specifik oversigt af pointfordelingen for runde 5. (Alle parametre)?
    • ……Hvad i nu ellers kunne forestille jer ud fra de angivne parametre.


    Jeg håber i kan bruge det til noget – Måske i kan nikke genkendende til spillernes placering på listen, måske kan i ikke? Lad os endelig diskutere det overordnede blik på sæsonen. Det ene udelukker ikke det andet, hvor f.eks. Jönsson var pivringe hele efteråret, havde et stabilt og godkendt forår – men set på listen over hele sæsonen, så ser det jo ikke pænt ud.

    Det havde dog været nemmere at måle, hvis man her på forum kunne lave nogle retningslinjer for en oversigt som denne, hvis folk er interesseret i det?
    Så ville man fremadrettet inden sæsonstart, kunne blive enige om følgende:
    • Hvilke parametre måler vi kommende kampe på?
    • Hvilke pointantal pr. parameter skal der gives?

    På den måde ville man kunne starte en Man of the Match-tråd efter hver kamp, hvor der i 1. post (tråd starteren) noteres hvilke parametre der skal vurderes efter. (Som bliver de samme hele året igennem, men så er de der for eventuelle nye brugere). På den måde ville forums medlemmer kende til parametrene, og det vil naturligvis kun give et mere retvisende billede af medlemmernes top 3 bedste, top 3 dårligste, gode indhop pr. MOM tråd, og i sidste ende et mere retvisende overblik.

    Derudover ville det også hjælpe hvis mange flere deltog i MOM kåringerne – Jeg har oplevet kampe (Typisk de dårlige), hvor der ikke er blevet stemt fra mange flere end 10 brugere. Men jeg har også oplevet tråde hvor mere end 30 mennesker har stemt. Så en lille opfordring ville være, at man lige brugte 2 min. På at stemme.
    Jeg står gerne for opsamlingen til næste sæson, hvis folk skulle være interesseret i at vi fortsætter.

    God dag til alle.

    #2
    Jeg har ikke lige noget input til næste sæson, men jeg vil gerne sige dette:
    KLASSE! Det taler så meget direkte til tal-nørden i mig. Jeg elsker det! (for dem, der har prøvet en insight-personlighedstest, så kan jeg afsløre, at jeg scorer højt på blå).

    Jeg synes egentlig fint det præsenterer mit indtryk af sæsonen.
    Ringe forår af Jønsson, fint forår (indtil til sidst).
    Stærkt indhop af Falkesgaard.
    Rigtig god sæson for Grytebust. Og en fænomenal udvikling for Tingager efter et fint efterår.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
      Jeg har ikke lige noget input til næste sæson, men jeg vil gerne sige dette:
      KLASSE! Det taler så meget direkte til tal-nørden i mig. Jeg elsker det! (for dem, der har prøvet en insight-personlighedstest, så kan jeg afsløre, at jeg scorer højt på blå).

      Jeg synes egentlig fint det præsenterer mit indtryk af sæsonen.
      Ringe forår af Jønsson, fint forår (indtil til sidst).
      Stærkt indhop af Falkesgaard.
      Rigtig god sæson for Grytebust. Og en fænomenal udvikling for Tingager efter et fint efterår.
      Jeg bider og mest fast i at Grytebust har været sæsonens bedste spiller. Tingagers udvikling fra et efterår, hvor han spillede nogle gode kampe, men havde kæmpe udsving - det fik han rettet op på, og er altså blevet vurderet til at være markant bedste mand i foråret, og det er vel og mærke med en del karantænedage ovenikøbet. Super udvikling den unge mand har gennemgået, og nu mangler vi bare den forlængelse, som jeg også er sikker på at vi nok skal få i hus.

      Derudover bider jeg også mærke i fremgangen hos Jönsson. Det er muligvis det værste efterår jeg nogensinde har set en OB spiller spille.. Hans pointantal er også markant dårligere end alle andres. Han har været solid i foråret, uden at være perfekt.

      Comment


        #4
        Kanon arbejde. Elsker den slags 👍👍👍
        Vil lige studere det lidt nærmere senere på dagen...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #5
          Super fedt arbejde.

          Jeg forstår dog ikke helt pointsystemet. Kan du forklare lidt om, hvordan du gør det op. Jeg forstår f.eks. ikke, at Gryte kan ende på 13,40. Hvordan kan han ende på over 10 point, som er max det man kan få for en MOM?

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
            Super fedt arbejde.

            Jeg forstår dog ikke helt pointsystemet. Kan du forklare lidt om, hvordan du gør det op. Jeg forstår f.eks. ikke, at Gryte kan ende på 13,40. Hvordan kan han ende på over 10 point, som er max det man kan få for en MOM?
            Mange tak.

            Det kan jeg godt forstå at du undre dig over, men hans (og alle andres) antal point på 13,40 ligger under kategorien "Sæsonens bedste spiller" dvs. at det er en sammentælling af alle point fra alle runder i sæsonen. (Dvs. 134 point til Gryte) Derefter har jeg divideret samlet antal point med 10 for at få et mere bruger/læsevenligt tal at forholde sig til.

            Giver det mening?

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
              Mange tak.

              Det kan jeg godt forstå at du undre dig over, men hans (og alle andres) antal point på 13,40 ligger under kategorien "Sæsonens bedste spiller" dvs. at det er en sammentælling af alle point fra alle runder i sæsonen. (Dvs. 134 point til Gryte) Derefter har jeg divideret samlet antal point med 10 for at få et mere bruger/læsevenligt tal at forholde sig til.

              Giver det mening?
              Jep, tak for forklaring

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                Hej alle,
                Som tidligere nævnt i diverse tråde, har jeg på bedste Poul og Jesper Hansen-vis løbende ajourført et Excel regneark med vores bedømmelser af spillerne for alle kampe i sæsonen. Jeg har forsøgt udelukkende at lave denne oversigt ud fra dette forums vurderinger og kommentarer fra MOM tråde, kamptråde og nedtakter. Sommetider har jeg været nødsaget til at gøre brug af OB’s facebookside og deres løbende opslag for kåringen af kampens bedste spiller, men kun når der har været det tilfælde, at to spillere har fået samme antal stemmer og vurderinger her på forum – Så har Facebooks stemmer altså besluttet og afgjort hvem der skulle løbe med pointfordelingen.

                Jeg har opstillet et meget simpelt pointsystem, hvilket jeg har brugt til målingen af vores spillere.
                Se nedenstående oversigt:



                Der vil altid kunne opstilles flere tusinde parametre at måle på, men da det er begrænset med fritid, så har jeg valgt at holde det forholdsvis simpelt. Hvis I synes pointantallet pr. parameter er skudt helt ved siden af, så kan jeg altid ændre og opdatere det efter jeres eventuelle ønsker. F.eks. hvis I mener der er for stor pointmæssigt forskel på Man of the Match-kåringen til den 3. bedste spiller i kampen, så kan jeg altså hurtigt og nemt ændre dette.

                Vi har desuden oplevet kampe i løbet af sæsonen, hvor vi ikke har haft fire gode spillere på banen og derfor kan der være visse tilfælde, hvor der kun er blevet noteret to gode spillere i én kamp. Ligeledes har vi haft kampe, hvor der ikke har været nogle dårlige spillere på banen, og derfor noteres intet i de parametre. Sjældent har der været to gode indhop i én kamp, og så er der naturligvis kun noteret én eller ingen. You get the point.
                Derudover har jeg valgt ikke at opliste de spillere som har fået under seks hele kampe i løbet af sæsonen, minutmæssigt.

                Sæsonens overblik kan være lidt skævt, da jeg ikke har medregnet f.eks. at Makrini og Casper kun har været med en halvsæson. Derfor har jeg også lavet sæsonens bedste spillere pr. minut, så det supplerer sæsonens overblik en anelse bedre.

                Se nedenstående tabeller for de uofficielle lister over "vores" gode og dårlige spillere i sæsonen, bestemt af forums medlemmer:

                Sæsonens bedste spillere:


                Sæsonens bedste spillere pr. minut på banen:


                Efterårets 10 bedste spillere:


                Efterårets 5 dårligste spillere:



                Forårets 10 bedste spillere:


                Forårets 5 dårligste spillere:


                Frasorterede spillere pga. manglende spilletid. (Mindre end seks hele kampe, minutmæssigt.):


                Ønsker I f.eks. en uddybelse af nedenstående, skriver i blot i tråden og jeg vil opfylde jeres ønske(r).
                • Hvem har haft flest ”Man of the Match”-kåringer i hele sæsonen?
                • Hvem har haft flest ”Dårligste spiller”-kåringer i hele sæsonen?
                • Hvem har haft flest gode indhop i hele sæsonen?
                • Kan vi få en specifik oversigt af pointfordelingen for runde 5. (Alle parametre)?
                • ……Hvad i nu ellers kunne forestille jer ud fra de angivne parametre.


                Jeg håber i kan bruge det til noget – Måske i kan nikke genkendende til spillernes placering på listen, måske kan i ikke? Lad os endelig diskutere det overordnede blik på sæsonen. Det ene udelukker ikke det andet, hvor f.eks. Jönsson var pivringe hele efteråret, havde et stabilt og godkendt forår – men set på listen over hele sæsonen, så ser det jo ikke pænt ud.

                Det havde dog været nemmere at måle, hvis man her på forum kunne lave nogle retningslinjer for en oversigt som denne, hvis folk er interesseret i det?
                Så ville man fremadrettet inden sæsonstart, kunne blive enige om følgende:
                • Hvilke parametre måler vi kommende kampe på?
                • Hvilke pointantal pr. parameter skal der gives?

                På den måde ville man kunne starte en Man of the Match-tråd efter hver kamp, hvor der i 1. post (tråd starteren) noteres hvilke parametre der skal vurderes efter. (Som bliver de samme hele året igennem, men så er de der for eventuelle nye brugere). På den måde ville forums medlemmer kende til parametrene, og det vil naturligvis kun give et mere retvisende billede af medlemmernes top 3 bedste, top 3 dårligste, gode indhop pr. MOM tråd, og i sidste ende et mere retvisende overblik.

                Derudover ville det også hjælpe hvis mange flere deltog i MOM kåringerne – Jeg har oplevet kampe (Typisk de dårlige), hvor der ikke er blevet stemt fra mange flere end 10 brugere. Men jeg har også oplevet tråde hvor mere end 30 mennesker har stemt. Så en lille opfordring ville være, at man lige brugte 2 min. På at stemme.
                Jeg står gerne for opsamlingen til næste sæson, hvis folk skulle være interesseret i at vi fortsætter.

                God dag til alle.
                Det er fedt arbejde det der og rækkefølgen giver god mening :).
                Måske du skal opstille helt faste parametre til næste år, så man eksempelvis skal komme med de 3 bedste ...
                Som jeg husker det har det været lidt random hvem der har skrevet flere på og det kan jo resultere i resultater som ikke er retvisende.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  Det er fedt arbejde det der og rækkefølgen giver god mening :).
                  Måske du skal opstille helt faste parametre til næste år, så man eksempelvis skal komme med de 3 bedste ...
                  Som jeg husker det har det været lidt random hvem der har skrevet flere på og det kan jo resultere i resultater som ikke er retvisende.
                  Tak skal du have. Det er 100% ikke retvisende ift. hele forums holdninger, men det er 100% det tætteste du kommer på det, og det er 100% ift. dem som har tilkendegivet deres stemme på kampenes bedste og dårligste, men du har helt ret - det har været meget sporadisk med stemmer, og langt fra har alle tilkendegivet deres bedste to eller tre, og deres dårligste, men jeg har taget udgangspunkt i det data som har været her på forum, og manuelt talt op efter hver runde - og derfor er det nok det tætteste vi kommer på et fælles billede af spillernes sæson.

                  Men jeg er frisk på at lave flere parametre og stå for opfølgningen til næste år - det kræver bare folk ville være med på at stemme hver gang, eller de fleste ville. Derudover skal man næsten arrangere en fast tråd efter hver kamp med MOM kåring, så vi ikke risikere at nogen ikke er opmærksomme på konceptet, og derfor selv opretter en tråd eller lign.

                  Comment


                    #10
                    Synes det lyder som en god idé med en række parametre... hvordan disse parametre så skal være kan du jo oprette afstemninger om, hvis det skulle være. Det kunne jo være noget af det i er inde på, om det bare er en MoM, eller Mom med en runner up, eller en top-3, og hvad der ellers kan være...

                    Jeg har ikke været god til at få stemt hver gang, langt fra, men vil helt sikkert sørge for at blive bedre til det og bakke op omkring det der nu bliver besluttet...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #11
                      Mon ikke at flere også vil stemme hvis man ved at det bliver registreret, optalt og brugt til noget konstruktivt

                      Super godt arbejde Matti

                      Comment


                        #12
                        Fuuuuck det er nørdet det der😁........og jeg elsker det. 👍

                        Comment


                          #13
                          Mega fedt arbejde Matti. Elsker det!

                          Dine tabeller stemmer stort set 1:1 overens med min egen fornemmelse/holdning til spillerne.
                          Hæfter mig kraftigt ved, at "AaB-kliken" har failed big time.
                          KEP, AK, Jönsson og Thrane har ikke løftet os.

                          MvT
                          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                          Comment


                            #14
                            Det glæder mig at i kan lide det. Så er det ikke helt spildt med alle de timer brugt på manuelle noteringer.

                            Det eneste hvor jeg ikke kan genkende mine egne vurderinger i forummets oversigt, har været Casper Nielsen. Ham har jeg noget højere placeret på alle lister, men ellers synes jeg også at den godt kan afstemmes med 1:1 ift. mine observeringer og holdninger.

                            Jeg kan forsøge at komme med et udkast til næste sæson, som jeg vil lufte her i denne tråd - så må i meget gerne komme med ris/ros og inputs er altid velkomne.

                            Comment


                              #15
                              👏👏👏
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment

                              Working...
                              X