Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Evaluering af 2016/2017 sæsonen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Evaluering af 2016/2017 sæsonen

    SÅ sluttede endnu en sløj sæson for OB.

    Så hvad med lidt evaluering af vores egen præstation - samt evt nogle tanker om den nye struktur - nu vi har været igennem den en enkelt gang.

    Personligt var jeg positvit stemt henover sidste sommer - troede lidt på at den der top 6 - den var ikke helt umulig.
    Desværre så trak JH håndbremsen og istedet for at fortsætte de gode transfertakter - så blev det ikke til mere - og alt for hurtigt blev det alt for klart at det heller ikke i år skulle lykkedes.

    Der manglede kvalitet i truppen - det er klart, men det må også siges at flere spillere jo i den grad underpræsterede. AK of Fester, Jönsson - fandt bedre takter i foråret men har generelt været alt for svingende.

    Syntes vi startede foråret rigtigt godt - men de sidste mange kampe har det godt nok været halv sløjt at se på igen - så vildt optimistik mht næste år er jeg ikke.....

    Man kan jo håbe JH ryger denne gang og vi får en sportsdirektør der formår at hente bedre spillere ind - men jeg tvivler.

    Strukturen....ingen kæmpe fan, det var jeg ikke på forhånd - men giver vi det tid så lærer vi vel at leve med det - og forstå det bedre. Håber ihvertfald ikke de begynder at ændre igen allerede - vil jo være vanvittigt.

    Det var bare de første strøgtanker - hvad siger i til 2016/2017??

    #2
    Tror jeg vender tilbage til denne tråd om nogle dage når denne kamp er kommet lidt på afstand

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Tror jeg vender tilbage til denne tråd om nogle dage når denne kamp er kommet lidt på afstand
      har den ramt dig så hårdt?

      Jeg er desværre på ingen måde overrasket.....syntes jeg har set alt for meget af det her uinspirerede bold til at det rammer

      Comment


        #4
        Jeg har samlet forums vurderinger af kampenes gode og dårlige spillere igennem hele sæsonen, baseret på MOM trådene, kamptråde og nedtakt-trådene.

        De er blevet inddelt i et pointsystem, så jeg har en liste over vores top og bundspillere igennem hele sæsonen, som jeg vil oprette en tråd på i morgen når vi lige får stemt på spillere fra dagens kamp, så hey - gå ind og stem i MOM tråden!

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          har den ramt dig så hårdt?

          Jeg er desværre på ingen måde overrasket.....syntes jeg har set alt for meget af det her uinspirerede bold til at det rammer
          Nej overhovedet. Jeg havde tippet 2-0 inden kampen så det passede jo..
          Nej det er mere for at lave en vurdering baseret på et større overblik som har det med at svigte lidt efter et nederlag

          Comment


            #6
            Jeg synes, at afslutningen af sæsonen knækker dér, hvor KEP skal ind og spille igen og Tverskovs bliver sat op på midten. Det var ellers begyndt at se godt ud med Tverskov og Tingager. Og Izunna på midten. Hvorfor bliver der lavet om på dét der virker? Hvorfor spiller Greve ikke mere, når han har tur i den. Kent Nielsen må også tage hug for dårlige beslutninger i sæsonen.

            Comment


              #7
              Og hvorfor spiller Izunna ikke mere her til sidst

              Comment


                #8
                Efteråret 2016 dumpet med et brag, foråret 2017 bestået.

                Samlet set ikke bestået. Men der er mange grader af ikke bestået, vi kunne også være rykket ned...............

                Der skal ikke ske de vilde ting i transfervinduet. 1-2 profiler ind, lidt overflødigt væk. Vil gerne have kontinuitet nu.

                Comment


                  #9
                  Som helhed: Langt fra godkendt.

                  Truppen er stadig ikke godt nok sammensat, og så er den bare ikke længere.

                  Tverskov/Tingager i Center. Izunna og JJ på midten. Joan og Helenius i front.

                  Ud med KEP. Og AK. Og Festersen.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                    Der skal ikke ske de vilde ting i transfervinduet. 1-2 profiler ind, lidt overflødigt væk. Vil gerne have kontinuitet nu.
                    I vores startopstilling i dag, har 7 ud af de 11 været i klubben i mindst 1½ år. Er kontinuitet bare løsningen?

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      I vores startopstilling i dag, har 7 ud af de 11 været i klubben i mindst 1½ år. Er kontinuitet bare løsningen?
                      En stor del af løsningen. Men løsningen er også at flere af dem der starter idag sidder fortrængt til bænken næste sæson af bedre spillere..
                      Vi mangler 4 rigtig gode men får nok kun 1-2 okay gode

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Som helhed: Langt fra godkendt.

                        Truppen er stadig ikke godt nok sammensat, og så er den bare ikke længere.

                        Tverskov/Tingager i Center. Izunna og JJ på midten. Joan og Helenius i front.

                        Ud med KEP. Og AK. Og Festersen.

                        MvH ChrisOB
                        Så skal det være for at frigive lønkroner. De 3 du nævner skal være med til at gøre bænken stærkere end i år..

                        Comment


                          #13
                          Samlet set: et mega-frustrerende efterår med en masse pænt spil, for få målchancer (og endnu færre scoringer), og smalle nederlag, ofte efter store individuelle forsvarsfejl. Det er måske meget passende at vi lige blev mindet om det her i sæsonens sidste kamp. Et ganske opløftende forår, hvor der endelig kom hul på mål-bylden. Dog med det NB, at vi ikke spillede imod de bedste hold; men vi har faktisk spillet gode kampe imod de bedste hold tidligere i sæsonen.

                          Resultatmæssigt skuffende. Naturligvis pga. udmelding om top 6. Det maner til realisme. Vi har muligvis et top 6 hold, hvis alt spiller, men vi kan lige så godt have et bund 4-5 hold, hvis ting kikser.

                          Spillemæssigt: Bum-bum. Nu har vi ligesom sagt A med Kents måde at spille på. Og efter to sæsoner kan man godt se billedet. Det er en krævende spillestil, som stiller store krav til at svære ting skal lykkes offensivt. Der skal mange løb til, og stikninger og kombinationer skal sidde i skabet. Når det lykkes er det sgu flot. Når det ikke lykkes, så er det hamrende irriterende at se på. Samlet set er jeg OK med det; hellere ville spille fodbold end satse på andres fejl. Jeg ved ikke, om jeg tror på det vil lykkes i nogen stor stil. Ikke uden et par mærkbare forstærkninger, i hvert fald. Og så har jeg forståelse for, at OB har sagt A og følger op med B, nemlig at vi får mere af det samme. Der bliver nok ikke de vilde forandringer over sommeren mht spillestil.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Så skal det være for at frigive lønkroner. De 3 du nævner skal være med til at gøre bænken stærkere end i år..
                            umiddelbart også min tanke - problemet er bare; hvor meget stærkere bliver bænken af at de sidder der? Lækkert at have et alternativt til angrebet man kan smide ind når der skal ændres noget - men det vi har set i år fra AK der vil min første tanke ikke være; "NU score vi" når han bliver smidt ind med 20 min igen.

                            Og KEP har på ingen måde lignet en der vil kunne stabilisere et forsvar der vakler.....desværre

                            Men vi hænger jo nok på dem alle 3 - de har lange kontrakter og er dyre i drift - så vil dog overtage dem? Eneste vi kan håbe på er at de finde noget bedre form.
                            Fester falder lidt udenfor for mig - han har scoret alt for lidt - men syntes altid man kan forvente en god arbejdsindsats fra manden

                            Comment


                              #15
                              synes at programsætningen har været helt hen i vejret på det seneste, og det har påvirket! Fuldstændige hjernedødt at vi skulle spille lørdag hjemme med SIF, tirdag ude SIF og Lørdag hjemme Randers.. Og så 9 dages pause(rytmebryder!, og det kunne 22 eller 23-0 mod langtved ikke rykke ved). Jeg gætter at FCM klarer Randers relativt udramatisk af samme hjernedøde årsag..

                              Vi har skulle haft recovers i forhold til både skader og et hav af karantæner, som bare er forværret i programsætningen, as you go along... Pisseirreterende. KN får klart thumbs down for dagens manøvre med AK, Fester og Joan.. Det fungerede bare ikke, og vi ragede for mange kort til os som følge! Joan virkede selv ikke helt til at overskue hans egen rolle i forhold til AK/Fester og Thomasen. Han blev proppet ind et sted hvor der ret beset ikke var en ledig plads.. Og 3 mandsforsvaret var helt ude i tovene..

                              Comment

                              Working...
                              X