Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - RFC 20/05/2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    I de her kampe synes jeg at udtryk er (næsten) lige så vigtigt som resultatet, og det er en mandfolkepræstation af rang at komme tilbage fra både en udvisning og et mål imod sig lige efter og så slutte som det klart bedste hold på banen.

    KEP solgte sine holdkammerater og var, igen, ikke det anførerbind værdigt - uanset om dommeren så kagede rundt i reglerne.

    Derfor er det godt at se, at vi ku rejse os uden ham på banen - man kunne fristes til at påstå, igen, at vi faktisk er bedre uden ham? Det tror jeg, vi er. Han gør sine medspillere usikre.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Det er måske heller ikke helt latterligt at vi kommer til Randers som underhunde. Det er selvfølgelig altid en fordel at komme fra første kamp hjemme med en sejr, men i Sif lignede det sgu godt nok, at det fyldte for meget hos spillerne, at forsvare et resultat fremfor bare at vinde en fodboldkamp. Nu har vi en situation, hvor vi skal jage resultatet, og kan spille noget mere frit, da vi ikke kan forventes at gå videre som tingene er nu.
      Det er selvfølgelig at tage jubeloptimisthatten på at være glad for 1-1 fremfor en sejr, og sådan er det heller ikke, men det var godt nok et skidt OB-hold vi så sidst, hvor vi bare skulle køre en rimelig komfortabel føring i land.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        I de her kampe synes jeg at udtryk er (næsten) lige så vigtigt som resultatet, og det er en mandfolkepræstation af rang at komme tilbage fra både en udvisning og et mål imod sig lige efter og så slutte som det klart bedste hold på banen.

        KEP solgte sine holdkammerater og var, igen, ikke det anførerbind værdigt - uanset om dommeren så kagede rundt i reglerne.

        Derfor er det godt at se, at vi ku rejse os uden ham på banen - man kunne fristes til at påstå, igen, at vi faktisk er bedre uden ham? Det tror jeg, vi er. Han gør sine medspillere usikre.

        MvH ChrisOB
        Det er altid kedeligt at snakke om dommeren efter en kamp, men ja, han havde ikke en god dag. Det var ikke de store kampafgørende fejl, men til gengæld så føltes det som om, at reglerne var forskellige for de to hold, hvilket selvfølgelig er med til at skabe en fornemmelse af uretfærdighed blandt fans og spillere.
        Men det retfærdiggør på ingen måde KEP´s opførsel. I min bog vil det altid være dumt at brokke sig til et rødt kort, men nogen gange kan det være forståeligt "in the heat of the moment". Men det kan han jo ikke engang dække sig ind under. Dommeren lod ham jo faktisk rase ud, men selv efter, at den efterfølgende situation er overstået, så fortsætter klovnen. Så kan det godt være, at han er ude at sige, at det ikke var så groft det, som han fik sagt - det kan vi jo ikke vide - men hele kropssporget og pegeriet efter dommeren alene retfærdiggør jo gult kort nr. 2. Havde sgu klædt ham at komme med en uforbeholden undskyldning overfor medspillere og fans i stedet for. Jeg bliver stadig harmdirrende over, at man kan sætte sig selv sådan over holdet.

        Dejligt, at de 10 resterende fik samlet handsken op, efter chokket lige var blevet rystet af. Randers virkede flade det sidste kvarters tid, og vi investerede vel nærmest mere energi i de sidste 15 min, end vi havde gjort i resten af kampen. Håber, at man kan tage noget af den energi med til Randers, for så ser det altså ikke helt umuligt ud

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg


          INGEN KLASSE
          Det der, og hans ikke-undskyldning på ob.dk "Det er dumt og urutineret af mig", "Jeg giver dommeren mulighed for at give et rødt kort", er totalt uacceptabelt for mig fra en "anfører", der bør gå forrest med et godt eksempel. Jeg er faktisk overrasket over, at han ikke gik ud med en uforbeholden undskyldning til fans og holdkammerater.

          "Jeg giver dommeren mulighed for at give et rødt kort". Nej, du giver ham nærmest ikke mulighed for andet, fordi du er en kæmpe hat!

          Eksperimentet Kenneth Emil som Aa... undskyld OB-anfører, må være ovre nu. Det har været tæt på en farce så uværdig han har været til at bære bindet.
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
            Det er altid kedeligt at snakke om dommeren efter en kamp, men ja, han havde ikke en god dag. Det var ikke de store kampafgørende fejl, men til gengæld så føltes det som om, at reglerne var forskellige for de to hold, hvilket selvfølgelig er med til at skabe en fornemmelse af uretfærdighed blandt fans og spillere.
            Men det retfærdiggør på ingen måde KEP´s opførsel. I min bog vil det altid være dumt at brokke sig til et rødt kort, men nogen gange kan det være forståeligt "in the heat of the moment". Men det kan han jo ikke engang dække sig ind under. Dommeren lod ham jo faktisk rase ud, men selv efter, at den efterfølgende situation er overstået, så fortsætter klovnen. Så kan det godt være, at han er ude at sige, at det ikke var så groft det, som han fik sagt - det kan vi jo ikke vide - men hele kropssporget og pegeriet efter dommeren alene retfærdiggør jo gult kort nr. 2. Havde sgu klædt ham at komme med en uforbeholden undskyldning overfor medspillere og fans i stedet for. Jeg bliver stadig harmdirrende over, at man kan sætte sig selv sådan over holdet.

            Dejligt, at de 10 resterende fik samlet handsken op, efter chokket lige var blevet rystet af. Randers virkede flade det sidste kvarters tid, og vi investerede vel nærmest mere energi i de sidste 15 min, end vi havde gjort i resten af kampen. Håber, at man kan tage noget af den energi med til Randers, for så ser det altså ikke helt umuligt ud
            Det er specielt slemt, når man gør det med anførerbindet på. Så skal man i mine øjne ikke have det bind på igen - endda fordi dette er anden gang i denne sæson, at han får et dumt rødt kort; som med sikkerhed kunne være blevet undgået, hvis han havde brugt noget af den rutine, som det anførerbind indikerer. Men han skal da slet ikke ha' det anførerbind, når den slags sker. Længere er den ikke. Nevermind at jeg ikke synes, at han har vist det niveau, som man kunne forvente af én, der får så meget ansvar; når man har det bind på, så får man edermame ikke et rødt kort for brok. Og da slet ikke, når man minuttet forinden har fået det første gule kort.

            Men Kenneth Emil er ikke nogen god anfører. Kenneth Emil har ikke køligheden, roen og autoriteten til at være anfører. Men han får det, fordi han har den erfaring, på papiret, som der skal til. Problemet er også, at han fik det fra dag 1 - uden at ha spillet én eneste førsteholdskamp for OB. Den slags forpligter. Så når der falder ekstra brænde ned, når han fejler, så er det på sin vis også en lidt utaknemmelig position at blive sat i - så er det er ikke os, tilhængerne, der har sendt ham på øretævenes holdeplads - det har træneren, og til dels den øvrige sportslige ledelse, der har skabt en situation, hvor det mest "naturlige" var at give anførerbindet til én, der er helt ny i klubben.

            Og betaler han så tilbage på den, forholdsvis, sjældne ansvarsforpligtigelse? Nej, det synes jeg bestemt ikke, at han gør eller har gjort. Hverken sportsligt eller ledelsesmæssigt er han i nærheden af det niveau, som jeg, som de fleste forventer sig af en anfører.

            Jeg tror, at vi selv med 11 mod 11 havde trykket Randers ned i 2. halvleg; fordi de så meget trætte ud i det sidste kvarter; i og med de havde haft en hviledag mindre end os. Så selv om det er flot, meget flot, at vi hiver os op med 10 mand og får et, efter omstændighederne, brugbart resultat (og et endnu bedre udtryk), så er det jo brandærgeligt, at vi ikke fik lov til at fuldføre kampen 11 mod 11; for så tror jeg, og det er selvfølgelig bare ren spekulation, at vi havde vundet kampen - så trætte Randers så ud til sidst.

            Men KEP kunne ikke tilsidesætte sit temperament; og som du siger: Det havde klædt ham at være meget mere klar i sin "undskyldning" for at have bragt sig selv i den situation, hvor en lettere umulig dommer kunne vise ham ud.

            I den situation synes jeg en anfører bare skal lægge sig fladt ned - og lade andre kommentere på dommerens diffuse fortolkning af reglerne omkring, hvornår noget skal straffes med gult kort, og hvornår det ikke skal.

            En anfører går foran med eksempel - og længere er den ikke. Det behøves ikke engang at være verbalt - det kan også være med indsats. Og ingen af delene synes jeg KEP lever op til.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              KEP har fået tildelt en vigtig rolle han på ingen måde er kompetent til. Der er ingen rutine, stabilitet eller ro over ham. Pga. vigtigheden af den rolle, så gør han mere skade end gavn. Er KEP anfører efter sommerferien, så bebrejder jeg Kent Nielsen for at være forblindet.

              MvT
              Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

              Comment


                Hold nu kæft en klaphat af karat. Vores såkaldte anfører.. Og så smider han oven i købet anførerbindet ned på græsset som en anden primadonna...
                Fuldstændig utilgivelig opførsel og når man så ikke engang prøver at råde bod på det efterfølgende er det jo bare helt ude i skoven

                Comment


                  Men hvem skal egentlig være anfører? Festersen har det nu, men om han er fast starter næste sæson er tvivlsomt. Så har vi Sten, som næste i rækken. Er der andre som byder sig til? Et ideelt bud ville jo være AK med den løn og det ansvar, som følger med, men han er også for svag pt.

                  Comment


                    Festersen og Gryte er gode nok emner. Og begge bedre end kep.
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                      Men hvem skal egentlig være anfører? Festersen har det nu, men om han er fast starter næste sæson er tvivlsomt. Så har vi Sten, som næste i rækken. Er der andre som byder sig til? Et ideelt bud ville jo være AK med den løn og det ansvar, som følger med, men han er også for svag pt.
                      Emner der er bedre end KEP:
                      Grytebust, Festersen, Desler, Tverskov, Tingager, Edmundsson, Barrett, Casper N. - og jeg har sikkert glemt nogle.

                      MvT
                      Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                        Emner der er bedre end KEP:
                        Grytebust, Festersen, Desler, Tverskov, Tingager, Edmundsson, Barrett, Casper N. - og jeg har sikkert glemt nogle.

                        MvT
                        For mig er Festersen den oplagte kandidat. Han har været uskarp foran målet i år, javel, men der har intet været at udsætte på fight og attitude, og hvem ved, måske han genfinder skarpheden næste år?

                        Under alle omstændigheder er han ikke den angriber, der står først i rækken til at blive sat af holdet, medmindre der bliver oprustet markant på de pladser i løbet af sommeren.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
                          For mig er Festersen den oplagte kandidat. Han har været uskarp foran målet i år, javel, men der har intet været at udsætte på fight og attitude, og hvem ved, måske han genfinder skarpheden næste år?

                          Under alle omstændigheder er han ikke den angriber, der står først i rækken til at blive sat af holdet, medmindre der bliver oprustet markant på de pladser i løbet af sommeren.
                          Jeg er ikke overbevist om, at Festersen er fast starter når Kent nulstiller, og starter en ny sæson op. Jeg kan også bedst lide, at det er en af de 5 bagerste markspillere, eller til nøds en målmand som bære bindet.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                            Emner der er bedre end KEP:
                            Grytebust, Festersen, Desler, Tverskov, Tingager, Edmundsson, Barrett, Casper N. - og jeg har sikkert glemt nogle.

                            MvT
                            Ja. Du har dem alle her

                            http://www.ob.dk/ligatruppen/spillerstatistik.aspx

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                              Jeg er ikke overbevist om, at Festersen er fast starter når Kent nulstiller, og starter en ny sæson op. Jeg kan også bedst lide, at det er en af de 5 bagerste markspillere, eller til nøds en målmand som bære bindet.
                              Det siger jo sig selv at ingen af de forsvarere vi har nu er på nuværende tidspunkt anførermateriale, så det er enten KEP eller Grytebust. Problemet er, at hvis vi skal have en anfører i de bagerste rækker, så skal han hentes udefra - og så vil problemet med at en helt ny er anfører jo bare vise sig igen.

                              Så i min bog er der kun to muligheder: Grytebust eller Fester.

                              KEP skal det ikke være. Tror han, i lighed med Jonasson, der gør det glimrende i Lyngby for tiden, simpelthen vil blive bedre, hvis han bare skal koncentrere sig om at forsvare og ikke være samlingspunkt.

                              Så kunne man se imellem fingrene, sådan forholdsvis, hvis han fik et dumt kort en gang imellem. Men aldrig som anfører.

                              Dér skal man sgu holde sin sti ren.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment

                              Working...
                              X