Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Afstemning om den nye trøje. Hvad synes du?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Ny afstemning:

    Hvilket clickbait-lortemedie laver først en artikel der hedder: "Superligafans raser over klubben" og citerer løst herinde fra?
    click click(godt nok fra facebook efter de læste dit indlæg )

    http://www.fyens.dk/ob/Ny-OB-troeje-...rtikel/3148697

    Comment


      #32
      Jeg respekterer alle holdninger til trøjen, fair nok. Men jeg vil altså gerne lige anholde det med historien, hvad fanden har OB med nordisk mytologi at gøre? hvorfor skal OB pludseligt spindes ind i sådan noget religiøst noget?

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Jeg respekterer alle holdninger til trøjen, fair nok. Men jeg vil altså gerne lige anholde det med historien, hvad fanden har OB med nordisk mytologi at gøre? hvorfor skal OB pludseligt spindes ind i sådan noget religiøst noget?
        Jeg forstår hvis man ikke er til den slags, men Odin fra den nordiske mytologi og byens navn hænger altså pænt meget sammen
        Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
          Jeg forstår hvis man ikke er til den slags, men Odin fra den nordiske mytologi og byens navn hænger altså pænt meget sammen
          tjaaa og hvad så? Odense navnets tilknytning til den nordisk mytologi, er da en parantes i byens historie, en stor parantes ja, men hvis Odense er noget, er det da en kristen højborg mere end det er en højborg for nordisk mytologi. Hele den nordiske nedfældede mytologi har vi fra en kristen.

          Og hvad har det så med OB at gøre? OB er da ikke en klub, som har tilknytning til nordisk mytologi?
          Last edited by SU1978; 10-05-2017, 16:35.

          Comment


            #35
            Dem der har tænkt over sammenhængen med det historiske har gjort det godt, men noget af det mest identitetsbærende for tilhængere, genkendelighed i farve og mønster, er reduceret til bredden på den bane designeren skulle sniffe inden han forsvandt ind i sin hummeltvangstanker om jo mere syret jo bedre.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af mjs Se indlæg
              Dem der har tænkt over sammenhængen med det historiske har gjort det godt, men noget af det mest identitetsbærende for tilhængere, genkendelighed i farve og mønster, er reduceret til bredden på den bane designeren skulle sniffe inden han forsvandt ind i sin hummeltvangstanker om jo mere syret jo bedre.
              Ja pretty much min feeling, også. De genkendelige lige brede striber i farve og mønstre er blevet reduceret til streger på en hvid baggrund. Det er så himmelråbende forkert. Lad os prøve at spørge Real Madrid-tilhængerne, om hvis de lige havde lyst til nogle røde og blå striber i kraven eller bedre endnu - lige under klubemblemet, da der også lige skal piftes op med nogle popsmarte design-detaljer i lorte-brun?

              Det er en forbrydelse imod historien at de striber ikke er lige brede.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #37
                Fordi noget er rødt og hvidt, så gør det det ikke til Dannebrog.
                Hvis man fjerner fire blå streger (som har samme fylde som én blå stribe), så har man en fin FCK-trøje.

                Er det helt umuligt at se hvordan spillertryk ser ud, eller overser jeg noget?

                MvT
                Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Og du forholder dig overhovedet ikke til at OBs historie ikke har været fyldt op med trøjer, der har så smalle striber, at det nærmere er streger. Hvis du kan vise mig en OB trøje med så smalle blå striber overfor de hvide andre tidspunkter i både nyere og gammel OB historie, så trækker jeg mig - indtil da er du "skyldig" i grov tilsidesættelse af OBs historie og traditioner der langt overstiger de fede ting ved trøjen.

                  Historieløs - det er hvad du og andre er, hvis I kan li trøjen.

                  MvH ChrisOB
                  Hahaha slap nu lidt af - det er vel tilladt at have en anden mening end dig?

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg
                    Hahaha slap nu lidt af - det er vel tilladt at have en anden mening end dig?
                    Bestemt. Fortæller bare, hvad jeg mener om den mening.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                      Hvad synes folket om den ny trøje?

                      Jeg synes den er fed. Det er fint den skiller sig ud og ikke ligner alle de andre standardtrøjer på markedet. Men søn på 11 år er også vild ned den.

                      Comment


                        #41
                        Jo mere jeg ser den, jo mindre grim synes jeg den bliver..... Jeg er dog stadig ikke fan. For mig er trøjen for hvid i forhold til mængden af blå.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          tjaaa og hvad så? Odense navnets tilknytning til den nordisk mytologi, er da en parantes i byens historie, en stor parantes ja, men hvis Odense er noget, er det da en kristen højborg mere end det er en højborg for nordisk mytologi. Hele den nordiske nedfældede mytologi har vi fra en kristen.

                          Og hvad har det så med OB at gøre? OB er da ikke en klub, som har tilknytning til nordisk mytologi?
                          haha nå ja hva så? Så bliver det svært at debatere ;)

                          Nej gu har OB og nordisk mytologi ej nogte med hinanden at gøre, men når vi snakker OB, byen, historier og legender - Det sidste kan vi gamle fans som regel godt lide ik, så kan man godt koge lidt suppe på det. Vi har jo også en sang eller to hvor Odin indgår ik ;)

                          Men der havde nok ikke lydt et ramaskrig hvis Odins øje ikke havde været på trøjen, så vigtigere er det heller ikke :)
                          Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                            Jeg synes den er fed. Det er fint den skiller sig ud og ikke ligner alle de andre standardtrøjer på markedet. Men søn på 11 år er også vild ned den.
                            Jeg har også 2 drenge der synes den er fed og jeg har ikke engang vredet armen om på dem ;)
                            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                            Comment


                              #44
                              Efter at have sovet på det, - må jeg sige at jeg stadig er begejstret, med det forbehold at det ærgre mig, man ikke har ramt noget, der ikke deler vandene. Lige nu ligner det 50/50 om man er begejstret eller ej. Jeg er helt på linje med traditionen om lige bredde på hvid / blå stribe. Selvom jeg personligt synes stribe/streg designet på denne sidder i skabet, så forstår jeg hvorfor hardcore tranditionsbundende fans får ticks over den her trøje. Det er ærgerligt, jeg bliver bare ikke tricket - hvis det gør mig til en dårligere fan i visse personers øjne, så mister jeg altså ikke søvn over det.

                              Den øvrige kritik, omkring sort stribe, hummel og Odense referencerne finder jeg plat, - når den når et bundniveau som: Man er BIF fan hvis man synes godt om hummel, - hvad har Odin med Odense eller OB at gøre og lign. Der er folk der har givet fine svar på hvorfor hvert enkelt symbol er anført på trøjen, så at hakke på disse klinger hult i mine øre. Hult i retningen af, at insistere på at bygge en stærkere case op om, hvorfor trøjen er lort.

                              Og det her med casen, leder mig så videre til hvad jeg egentligt synes er mest problematisk - men et gentagende fænomen på dette forum. Der sidder en række positive og en række negative. De positive, har lyst til at dele sin begejstring (samtidigt med at de ordret udtrykker ærgrelse, at der er folk der er kede af trøjen). Den negative skare, vil derimod gerne overbevise de positive om at joine negativ holdet, for ELLERS!

                              Kunne vi ikke prøve at trække den op på et i det mindste teenage niveau, hvor "for ELLERS" retorikken er pakket sammen, det er pisse pinligt.

                              Når det er sagt, - så synes jeg at fornemme på såvel positive svar, som de negative, at den taler ind i smagen hos den yngre generation. Hvis det er mere end en fornemmelse, passer det mig rigtigt godt, at klubben fanger dem der skal tegne OB's fremtid.

                              Comment


                                #45
                                De har virkelig lavet mange fede detaljer, men striberne er for små. Det er herre øv, da det kunne have været den fedeste trøje i mange år.
                                Men jeg synes stadig den er fed. Det er i hvert fald modigt og nyt, ting som OB har brug for. Altså at tænke nyt og være modigere

                                Comment

                                Working...
                                X