Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hadefulde beskeder sendt til Tingager.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Syntes generelt man skal tage trusler alvorligt på de sociale medier og straffe dem der fremkommer med dem.

Man burde heller ikke skrive noget om man ikke var klar til at sige ansigt til ansigt,

Dejligt at Tingager er kommet godt igennem det. et ubehageligt pres på en ung spiller.

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      Det er faktisk bemærkelsesværdigt som hadet bare rettes mod alt og alle, ikke kun mennesker med brun hud eller lignende.

Vi mennesker er ikke pisse gode til at styre vores impulser.
      Menesket som art virker dummere og dummere vi gennemgår vel nærmest en de-evolution, på trods af mere viden fucker vi up over det hele.

Vælger vores egne sandheder og ser bort fra fakta.

Comment

Har smidt dette til ham på Twitter:

@Ftingager På vegne af nogle med-"fans" jeg ikke kender: UNDSKYLD! Du gør det mega godt og vi er mange der er stolte over du er i Striwet!

MvT
        Last edited by Marco van Tasten; 07-05-2017, 10:03.
        Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

Comment

Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
          Har smidt dette til ham på Twitter:

@Ftingager På vegne af nogle med-"fans" jeg ikke kender: UNDSKYLD! Du gør det mega godt og vi er mange der er stolte over du er i Striwet!

MvT

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Det er faktisk bemærkelsesværdigt som hadet bare rettes mod alt og alle, ikke kun mennesker med brun hud eller lignende.

Vi mennesker er ikke pisse gode til at styre vores impulser.
            Jeg tror at disse impulser kan sammenlignes med Roadrage eller vejvrede som det hedder på dansk
            Før jeg fik alle de fine diplomer var jeg selv en af dem som spillede politibetjent inde i bilen og havde en bemærkning om alles gøren og laden i trafikken - Når det går op for en, at det hverken hjælper fra eller til at hidse sig op, så bliver det hele meget nemmere.

Min pointe er at jeg tror at fans der kommer med dødstrusler mod spillere er fanget i den slags "roadrage" hvor de er hidset op og hverken kan gøre fra eller til - samtidig med at skylden skal placeres et eller andet sted
            JH Barometer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
            JM Barometer 1
            2 3 4 5 6 7 8 9 10

Comment

Oprindeligt indsendt af Claus Se indlæg
              Jeg tror at disse impulser kan sammenlignes med Roadrage eller vejvrede som det hedder på dansk
              Før jeg fik alle de fine diplomer var jeg selv en af dem som spillede politibetjent inde i bilen og havde en bemærkning om alles gøren og laden i trafikken - Når det går op for en, at det hverken hjælper fra eller til at hidse sig op, så bliver det hele meget nemmere.

Min pointe er at jeg tror at fans der kommer med dødstrusler mod spillere er fanget i den slags "roadrage" hvor de er hidset op og hverken kan gøre fra eller til - samtidig med at skylden skal placeres et eller andet sted
              Sætter man sig ned, finder Tingagers facebook/tlf.nr./twitter, formulerer en tekst med trusler og død pga. af en fejl i en fucking fodboldkamp, så sgu ikke bare et udbrud, men en handling over flere steps. Vælger man alligevel disse steps og stadig synes det er helt fint at klikke på 'send', så er der eddermame noget fundamentalt galt med ens moralske og fornuftsmæssige kompas.

Jeg kan forstå et voldsomt udbrud i en trafikal situation, da man kan blive meget forskrækket, hvis der sker noget uoverlagt og det kan ende grueligt galt.
              Men en fodboldkamp!? Arj, stop så. Så skal man have hjælp. Eller bare lære at lukke sin kæft.

Mobilen op af lommen, indtast kode, finde Facebook, finde Tinagers profil, formulere tekst. Kan jeg ikke se er et spontant udbrud.

MvT
              Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

Comment

Hvilke muligheder har OB egentlig i denne sag? Kan der udstedes karantæne på stadion eller forekomme en politianmeldelse? Eller er det Frederik selv, der skal sørge for at sagen bliver taget op?

Comment

Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
                  Hvilke muligheder har OB egentlig i denne sag? Kan der udstedes karantæne på stadion eller forekomme en politianmeldelse? Eller er det Frederik selv, der skal sørge for at sagen bliver taget op?
                  Ved det ikke men syntes helt sikkert at der skal gøres noget ved trusler og bagvaskelse på nettet, det har taget overhånd. Med de metoder der er til at spore med ip adresser med mere burde ikke være svært, at finde de skyldige,

Syntes det er en politi opgave. Nuvel et resource spørgsmål, men del nogle klækkelige bøder ud så det forståes.

Det har intet at gøre med ytringsfrihed. Det er lækkert og fint at en fodboldspiller som Tingager har nogle offentlige profiler, fedt at man kan følge ham, sørgeligt hvis fine muligheder skal ødelægges i mine øjne af kriminelle,

Comment

Tingager skulle vidst fortælle historien i fodbold magasinet i aften kl 22 på DR1

Comment

Kæft det er dårlig stil😡

"Frederik Tingager valgte at holde beskederne for sig selv og nævnte det ikke for klubben.

- Jeg gider ikke vise svaghedstegn. Det kan du ikke i den her verden. Så jeg går med det for mig selv og set i bakspejlet var det nok dumt. Jeg skulle nok have fået hjælp."

Kan det virkelig passe at man ikke må vise svagheder, som professionel fodboldspiller?

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Du kan roligt videregive, at langt de fleste af os står bag ham. Og det kunne være fabelagtigt, hvis vi kunne organisere en eller manifestation til både at hylde Tingager og tage afstand fra dem, der forsøgte at få ham ned med nakken. Vise at 99 procent af os ikke bliver repræsenteret af den ene procent.

MvH ChrisOB
                        Ja, men ville ikke tale om 99% og 1%. Det er 100% og 0%. Hvem har gjort det tilhører ikke til os og fortjener bare et spark i røven hvis ham nærmer sig vores stadion. Og jeg mener et spark fra hver af de 100% fans vi er.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Fuck hvor er det sørgeligt. Disse personer skal findes og have livsvarig karantæne fra stadion.. Og så skal de politianmeldes...
                          Sådan nogle idioter.. Håber klubben går ind i sagen og statuerer et eksempel på det aller kraftigste
                          Absolut enig.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            Absolut enig.
                            Jeg synes også, at det er frygteligt, hvad Frederik Tingager har været udsat for og dejligt, at han er kommet stærkere ud på den anden side. Det er også dejligt med sympatien, der strømmer imod ham nu og det er velfortjent, men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke på fantonen på både OB´s og andre klubbers debatfora, hvor egne spillere, sportsdirektører og trænene med jævne mellemrum bliver omtalt med sprogets værste gloser.

Nu er der selvfølgelig forskel på at omtale vedkommende dårligt på et debatfora og så til at sende en personlig "hilsen" på Facebook, men udgangspunktet er for mig det samme. Det er mennesker, der gøres til objekter med alle de værste motiver. Uanset hvad de end måtte gøre, så er de slappe og dovne (Jønsson), uambitiøse med begrænset fodboldforstand, mere fokus på penge end sportslige resultater og et kontaktnet begrænset til Horsens og AAB (Jesper Hansen), egoistiske (Izuna), primadonaer fra laveste hylde (Joan), overskudsvarer (Casper Nielsen, Thrane, Ryan) mm. Uanset hvad de end måtte gøre, hvor meget tid de bruger uden at forvente tak, så er de mennesker, der ikke er lavet af jern og nogle gange kan jeg spørge mig selv, hvorfor de gider fortsætte. Jeg kan godt forstå at Frederik og andre af og til må overveje, om det er det hele værd.

Vi har haft diskussionen før, og svaret plejer at være: De er højtbetalte professionelle og har bare at makke ret, de er lejesvende og vi er de ægte fans, og pga. vores livslange forpligtigelse i medgang og modgang har vi lov til at stille krav og dømme folk ude. De fleste ved og anerkender betydningen af anerkendelse, også når noget ikke fungerer ordentligt eller når man begår fejl, men det er, som om det ikke gælder for fodbold. Det kan man læse her på forummet og det kan man også høre på stadion, "fans" der sviner egne spillere til, når de begår fejl.

Da OB-ledelsen stik mod alle odds ikke valgte at gøre nogle panikkøb inden forårssæsonen, blev det bare bekræftigelsen på alt det dårlige ved ledelsen og især Jesper Hansen. Efter et helt igennem godkendt forår med masser af sejre, mål og flot spil, er det ihvertfald ikke Jesper Hansens skyld og det ville undre mig, om han ikke også har modtaget nogle hadefulde mails.

Selvfølgelig skal Frederik have ekstra opbakning og anerkendelse, men det kunne ville måske også være på sin plads ikke at dømme på personen, men på indsatsen, og så bakke op. Istedet for at sukke, når AK kommer på banen, så burde der lyde et brøl af opbakning, når han brænder, skal der ikke lyde et suk, men kom igen. Fodboldspillere er også mennesker med følelser.

Comment

Oprindeligt indsendt af Obenno Se indlæg
                              Jeg synes også, at det er frygteligt, hvad Frederik Tingager har været udsat for og dejligt, at han er kommet stærkere ud på den anden side. Det er også dejligt med sympatien, der strømmer imod ham nu og det er velfortjent, men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke på fantonen på både OB´s og andre klubbers debatfora, hvor egne spillere, sportsdirektører og trænene med jævne mellemrum bliver omtalt med sprogets værste gloser.

Nu er der selvfølgelig forskel på at omtale vedkommende dårligt på et debatfora og så til at sende en personlig "hilsen" på Facebook, men udgangspunktet er for mig det samme. Det er mennesker, der gøres til objekter med alle de værste motiver. Uanset hvad de end måtte gøre, så er de slappe og dovne (Jønsson), uambitiøse med begrænset fodboldforstand, mere fokus på penge end sportslige resultater og et kontaktnet begrænset til Horsens og AAB (Jesper Hansen), egoistiske (Izuna), primadonaer fra laveste hylde (Joan), overskudsvarer (Casper Nielsen, Thrane, Ryan) mm. Uanset hvad de end måtte gøre, hvor meget tid de bruger uden at forvente tak, så er de mennesker, der ikke er lavet af jern og nogle gange kan jeg spørge mig selv, hvorfor de gider fortsætte. Jeg kan godt forstå at Frederik og andre af og til må overveje, om det er det hele værd.

Vi har haft diskussionen før, og svaret plejer at være: De er højtbetalte professionelle og har bare at makke ret, de er lejesvende og vi er de ægte fans, og pga. vores livslange forpligtigelse i medgang og modgang har vi lov til at stille krav og dømme folk ude. De fleste ved og anerkender betydningen af anerkendelse, også når noget ikke fungerer ordentligt eller når man begår fejl, men det er, som om det ikke gælder for fodbold. Det kan man læse her på forummet og det kan man også høre på stadion, "fans" der sviner egne spillere til, når de begår fejl.

Da OB-ledelsen stik mod alle odds ikke valgte at gøre nogle panikkøb inden forårssæsonen, blev det bare bekræftigelsen på alt det dårlige ved ledelsen og især Jesper Hansen. Efter et helt igennem godkendt forår med masser af sejre, mål og flot spil, er det ihvertfald ikke Jesper Hansens skyld og det ville undre mig, om han ikke også har modtaget nogle hadefulde mails.

Selvfølgelig skal Frederik have ekstra opbakning og anerkendelse, men det kunne ville måske også være på sin plads ikke at dømme på personen, men på indsatsen, og så bakke op. Istedet for at sukke, når AK kommer på banen, så burde der lyde et brøl af opbakning, når han brænder, skal der ikke lyde et suk, men kom igen. Fodboldspillere er også mennesker med følelser.
                              Jeg indrømmer gerne at være en af dem der godt kan komme med nogle kraftige gloser omkring JH og dovne og ringe spillere til tider.. Og nogle gange er man for hurtig på aftrækkeren.. Men jeg kunne ALDRIG finde på at gå så langt som denne sag. Ja de er mennesker men offentlig kritik er desværre blevet en alm del af hverdagen efter de sociale medier kom til.. De må vende sig til diverse bonderøvs kommentarer der kommer men dette er langt over stregen..
                              Og det ville derfor pynte OSE at tage affære og følge denne helt til dør. Der skal statueres et eksempel og dannes en precedens med karantæne og politianmeldelse

Comment

Oprindeligt indsendt af Obenno Se indlæg

Du har ret og fodboldspillere har lige så som hver anden menneske tider hvor det løber alt rundt og tider hvor det er svært og hvor opstår fejl. Og de har ret på denne dårlige tider også. Det er del af udviklingen og livet og det går kun om man kommer stærket ud af det og om man bruger de dårligere tider som erfaring at udvikler sig videre.
                                På den anden side skal man se at deres arbejde ligger i offentligheden og i en meget emotional område.
                                Så der er også del af det at blive kritiseret i offentligheden og det er derfor helt o.k. at diskutere en spillers præstation, en træners taktisk arbejde, en sportsdirektør arbejde her. Og du har helt ret: vi skal passe på hvor ligger grænserne fordi vi agerer også i offentligheden her og bruger ofte - især i en emotional situation - et ordvalg som er ikke o.k., især når man har oplevet en skuffelse. Svært at holde balancen i det.
                                En helt anden ting er at henvende sig direkte til en spiller med fornærmelser og trusler. .Hvis jeg gør en fejl i mit arbejde så er det helt i orden at få kritik derfor - i
                                /under mit arbejde og i den rigtige form, men ikke i mit privatliv og imod mig som menneske. Det er absolut uacceptabelt og kan ikke undskyldes.
                                - Norbert Elgert -

Comment

Working...
                                X