Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

    Det glemmer jeg overhovedet ikke. Jeg skrev faktisk en mail til Jesper Hansen om selvsamme i afmagt efter et nederlag til Esbjerg, som var langt værre end nederlaget i sig selv. Det svarede, som han ganske pænt og afvæbnende på. Jeg sidder bare - ligesom Jesper Hansen - i en organisation, hvor omgivelserne ikke altid ved hvad der sker på godt og ondt, og derfor heller ikke kender diverse personers arbejdsbetingelser.

    I den forbindelse siger jeg bare, at jeg ikke forstår behovet for at fejre hans afgang, være vrede og tvære Jesper Hansen ud. Jeg tror faktisk at han - til trods for sine shortcomings ift. kommunikation - muligvis netværk og langsigtede analytiske kompetencer - har arbejdet rigtig hårdt. Ansvaret for dårligdomme skal han dele med Niels Thorborg og med Kent Nielsen, bl.a. Derfor synes jeg fint man kan kvittere for indsatsen og have en afmålt debat om hvad der manglede i denne periode og hvad der kan komme ekstra i den næste, hvis vi rammer rigtigt. Er det ikke det mest meningsfulde?

    Ps. Det var følgende mail. Jeg fik ret i alle mine forudsigelser, men heldigvis så det ud til kun at blive en mellemregning, selvom vi stadig er langt fra tidligere tider på fanscenen:

    Kære Jesper Hansen,

    Jeg ved ikke om du læser den her slags mails fra OB-fans, men jeg bliver nødt til at bruge den allersidste energi jeg har på, at skrive den alligevel.

    Jeg har fulgt OB intensivt i det meste af mit liv. Jeg har lagt tusindvis og atter tusindvis af timer i fan- og tifoaktiviteter, og jeg har altid gjort alt hvad jeg kunne for at trække de folk omkring mig med op - til trods for dårlige præstationer og dårlige resultater. Alt sammen for at sikre at der er god stemning omkring OB, der kan sikre det bedste miljø omkring holdet for at kunne præstere.

    Det er en hård tjans at føle det ansvar, men jeg har gjort det fordi jeg er overbevist om, at det er afgørende for holdets præstationer. Som OB-fans er vi blevet skuffede år efter år i snart 30 år - sådan betragter vi det. Men de sidste 6 sæsoner har været hårde.

    Gang på gang har skiftende ledelser, skiftende sportsdirektører og trænere lovet bod og bedring, og hver gang har holdet præsteret så langt under niveau, at alle jeres forklaringer har skabt større og større afstand mellem klubben og fansene.

    Efter en dårlig kamp rekonstruerer man fra OB fortællingen om de seneste dårlige kampe, så man siger, at den her kamp ikke er så slem, fordi de seneste har været gode. Ofte står trænere frem og siger det handler om detaljer i spillet, mens fansene sidder og river sig i håret og tænker, at det da må være sidste gang, at en træner ser noget, der er så forskelligt fra een selv.

    I dag sker det endnu en gang - som alle forudså i perioden fra kampen var fløjtet af, og til Kent Nielsen tonede frem på skærmen. I dag har vi endnu en gang tabt til et hold i krise efter en uengageret kamp med dårligt pasningsspil og dårligt presspil. Så umotiveret, at vi som fans sidder målløse tilbage. Hvad siger Kent? At vi lykkes med vores spil, men at vi er irriterede over lige, at ramme de forkerte tangenter i de afgørende situationer.

    Selvom OB - i forhold til økonomi og potentiale - har spillet helt utroligt mange uinspirerede kampe i de senere år, er i dag alligevel anderledes. I dag har jeg for første gang nogensinde mistet den sidste rest af energi jeg havde tilbage til at tale OB op. Den sidste rest af tro på projektet om at genrejse OB. Afstanden mellem fortællingen om OB, som I sender ud i æteren hver uge, og det vi som fans oplever på banen, er simpelthen blevet for stor.

    Jeg har aldrig - heller ikke i de mest deprimerende perioder med Troels Bech, Henrik Clausen og Poul Hansen ved roret - oplevet reaktioner, som efter i dag på OBs forum. Du får her blot et udsnit, der understreger alvoren:

    "Overvejer kraftigt at holde mig til den skrevne presse de næste par kampe - jeg kan snart ikke mere - jeg er fuldstændig færdig efter sådan en kamp!"

    "Min sidste enegi for dette hold er også ved at rende ud."

    "Pinligt pinligt pinligt... Orker ikke at skulle høre flere undskyldninger fra Kent"

    "Vi gider ikke mere!!!!"

    "...Det gør så pisse ondt! Endnu engang er OB skyld i at jeg får en stram dag på job i morgen - Jeg kan simpelthen ikke sove ordentligt efter kampe som disse. Jeg brækker mig!"

    "Jeg ejer simpelthen ikke et gram af positiv fornemmelse tilbage for den her sæson. Jeg har simpelthen ikke flere kræfter. Nu må Kent Nielsen og Jesper Hansen overbevise mig."

    "De to grams posetivitet og optimisme jeg havde før sæsonen er længe visket væk..."
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Tak for kaffe. Kent mener vi gjorde meget rigtigt. Har mistet troen på ham.
    Jeg er sgu målløs .. Total uforstående..."
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Var det kun lige et irriterende mål KN havde at sætte fingeren på..?
    ja.....jeg er rystet. Men spillet og kampen gik åbenbart som vi ville have det........hold da op"

    Jeg kunne have fundet andre med væsentligt hårdere ordvalg, men de her er langt værre. Det er reaktionerne fra OB-fans, der ikke længere bare er sure, men som har mistet lysten, energien, troen og evnerne til at bære holdet frem når det ser sortest ud. Fans, der er apatiske. Og det er langt farligere, end fans der er berettigede sure, for apatiske fans snakker slet ikke om OB i hverdagene. De ser ikke frem til weekendens kamp. De har så ondt i deres fodboldhjerter, at de ikke trækker andre med på stadion, og til sidste ender med at blive væk selv.

    OB står lige nu og balancerer på en knivsæg. Hvis ikke snart tingene vender, hvis ikke koblingen mellem projektet om at genrejse OB og vi som fans bliver bedre, så har vi tabt en helt generation af potentielle OB-fans, som vi aldrig får igen.
    Beviset kan ses på tribunerne. Vi oplever tilskuertal, der slet ikke er Odenses størrelse værdig og mod Horsens på søndag kan det blive så grelt, at vi havner i kategori med hold, der praktisk taget ikke har nogle fans, men blot nogle enkelte tilskuere.

    Det er katastrofalt for OB som klub og for Odense som fodboldby og det kan blive en permanent tilstand, en negativ cyklus, som det kan være umuligt at slippe ud af.

    Jeg håber du læser det her og tager dig tid til at svare. Lige ud af posen, ikke mere indpakning og floskler om "øv og ja, vi er også skuffede, men vi er på vej". Jeg håber du viser mailen til Kent Nielsen, og til spillerne, eller bruger det til at motivere dem. Jeg håber selvfølgelig på, at der kommer de uundgåelige forstærkninger til truppen, men jeg håber endnu mere, at I tænker over hvordan I taler med og til jeres fans og at I tager den situation OB er i langt mere alvorlig, end jeres udtalelser hidtil i de sidste par sæsoner giver indtryk af.

    Flere på OBs forum ønsker en undskyldning fra den sportslige sektor til fansene. Det kan virke aparte efter eet nederlag, men det er der i dén grad brug for - og langt mere end det. Der er brug for en helt ny tilgang
    OB er i fare for at lide en stille død, og jeg håber I har behov at vise, at det ikke skal ske med jer ved roret.

    Hvordan man bare kan lægge den slags dybtfølte ord til side og så sige man ikke har behov for at skue tilbage på den og den dårlige handel, når de handler var med til at dræne ens humør, fordi der var så stor forskel imellem det sagte og det oplevede, det forstår jeg ikke helt.

    Jeg bruger det som helhedsvurdering af hvorfor jeg er glad for, at han stopper. Men jeg er jo samtidigt også bange. Fordi han skal jo erstattes - og med tanke på fortiden, igen, så har jeg ikke den store tiltro til dem, der skal finde en ny. De kan jo i teorien ansætte endnu en tørvetriller. Eller én der ejer PR møllen, men er en skovl ud i scouting, strategi, har manglende held og så videre.

    Jeg vil bare have én, der ikke dræner min lyst til at følge min klub. Det gjorde Jesper Hansen. Og lysten er ikke betinget af lutter sejre (selv om det ville være fedt), men mest af indtryk af at man har gjort, hvad man kunne. Det har jeg sjældent følt under Jesper Hansen. Derfor er jeg glad for at han stopper.

    Jeg var klar over at vi var heldige mod Midtjylland, men det udtryk, jeg så igennem hele kampen var fight og lyst. Lyst til at løbe for hinanden. Lyst til at følge trænerens taktik - krydret med 2 "hjemmestrikkede" spillere i gode roller. Det gav mig faktisk mere end selve sejren.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Vi har haft en god snak med Jesper Hansen ovenpå udmeldingen om hans stop tidligere i dag.

      http://obstruktion.dk/jesper-hansen-...nge-ob-videre/

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

        Tror forskellen er at jeg tager mere i betragtning hvor vi stod da JH kom til klubben mens du kigger mere på de sportslige resultater og handler som blev gjort over de sidste år.
        Er overbevist at vi var tæt på konkurs og måtte stramme det økonomisk total om ikke at kollabere. Mens vi sad på dyre kontrakter men måtte også kæmpe om overlevelse i ligaen. Tror det var en "ride on the edge". Med Kent troede man vel at hente en træner ind som kunne opbygge et nyt hold med ret lidt penge og så gav man ham en dyr kontrakt og sættede alt på det kort. Den største fejl for mig vi lavede de sidste 6 år. Og så blev det svært at slippe af med ham, vel pga af økonomien og fordi man havde bygget alt på den idé med mestertræneren Kent og håbede så langt som muligt at Kent ville lykkes med noget (det er til tider svært at give op en idé man havde bygget alt på...). Om der spillede med ind at JH ville ikke fyre 'sin ven Kent" ved jeg ikke; men tror det gik mere om de to førstnævnte punkter.
        Hvis du taler om kun "1 år med reel fremgang" så skal jeg modsige. Det er kun rigtig i hensigt af de sportslige placeringer i ligaen. Synes man skal tage i betragtning at der er reel fremgang over flere år i hensigt af
        - økonomien som er i balance nu igen,
        - talentarbejde som fik en ny og forbedret set-up og
        - faciliteterne.
        Reel fremgang skal altid måles på 1. Holdets udtryk og resultater - så er alt andet sekundært. I hvert fald i forhold til. Imo.

        Jeg er udemærket klar over vores situation dengang kontra nu - udviklingen i både resultater og ikke mindst udtryk- læs evt Bos mail til JH.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
          Vi har haft en god snak med Jesper Hansen ovenpå udmeldingen om hans stop tidligere i dag.

          http://obstruktion.dk/jesper-hansen-...nge-ob-videre/
          Fint interview og selvfølgelig med en "der er ingen tvivl om"- formulering som vel aldrig manglede i et JH-interview. ;-)
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Fint interview og selvfølgelig med en "der er ingen tvivl om"- formulering som vel aldrig manglede i et JH-interview. ;-)
            Ja,det er superfint - der er et i FS næsten magen til. Her fortælles det også at der åbnes for at JH kanbistå den ny sportschef i en overgangsfase hvis der behov for det.

            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

              Nååå, efter Falk lejren ville åbenbart ikke seriøst forhandle med OB.
              Falk ville ikke blive i OB dertid. Der var meget spil for galleriet med "kærlighed til OB" men de trak det kun i længden for at sikre ham en fed sign-on-fee fra plastikklubben, det er jeg overbevist om.
              Det er ikke korrekt. Han blev tilbudt en lønnedgang. Det vil få acceptere når der var andre muligheder.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                Det er ikke korrekt. Han blev tilbudt en lønnedgang. Det vil få acceptere når der var andre muligheder.
                Kunne det tænkes at hans eksisterende kontrakt var over det daværende lønloft?
                Kontrakten fik han i af Poul Hansen, da han var 19. Dermed reducerede Poul Hansen chancen for at kontrakten kunne forlænges.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  Nååå, efter Falk lejren ville åbenbart ikke seriøst forhandle med OB.
                  Falk ville ikke blive i OB dertid. Der var meget spil for galleriet med "kærlighed til OB" men de trak det kun i længden for at sikre ham en fed sign-on-fee fra plastikklubben, det er jeg overbevist om.
                  Jeg er helt enig

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                    Det er ikke korrekt. Han blev tilbudt en lønnedgang. Det vil få acceptere når der var andre muligheder.
                    Kan huske et interview med JH om sagen hvor han udtalte at buddet var en (sidste) forsøg at bringe Falk-lejren på banen for at udtale endelig hvad de vil fordi de trak det i længden allerede for flere måneder uden klare udtalelser og reaktioner til OBs henvendelser. Må sige at har aldrig oplevet JH så ærgerligt og emotionelt fordi han forholder sig ellers meget faktisk og med poker-face når han udtaler sig. Det har et helt stort troværdighed for mig.
                    Og husker du ikke at Falk kunne ikke en gang vente til sommeren at bære den grimme FCK-trøje? Jeg har en helt klar holdning hvem var "skurken" i denne sag.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                      Det er noget vrøvl. Falk fik feks tilbudt en kontrakt han umuligt kunne sige ja til.
                      Hvad er noget vrøvl? Og hvad har det med det jeg skrev at gøre?

                      Herudover er Falk-sagen mere end noget andet beviset på, at det kan være svært at se hvad der sker inde i en organisation, der af pli ikke udtaler sig i detaljer om alt. Der havde været forhandlinger meget længe, helt uden at Falk havde givet svar om noget som helst.

                      At man så håndterer det klodset ved at tilbyde ham en lønnedgang for at fremprovokere et resultat og tabe kommunikationskampen bagefter beviser lige nøjagtigt min pointe: Der er sket mere internt i klubben end vi ved, men JH havde sine shortcomings ift. kommunikation og sikkert også forhandling mv.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                        Hvordan man bare kan lægge den slags dybtfølte ord til side og så sige man ikke har behov for at skue tilbage på den og den dårlige handel, når de handler var med til at dræne ens humør, fordi der var så stor forskel imellem det sagte og det oplevede, det forstår jeg ikke helt.

                        Jeg bruger det som helhedsvurdering af hvorfor jeg er glad for, at han stopper. Men jeg er jo samtidigt også bange. Fordi han skal jo erstattes - og med tanke på fortiden, igen, så har jeg ikke den store tiltro til dem, der skal finde en ny. De kan jo i teorien ansætte endnu en tørvetriller. Eller én der ejer PR møllen, men er en skovl ud i scouting, strategi, har manglende held og så videre.

                        Jeg vil bare have én, der ikke dræner min lyst til at følge min klub. Det gjorde Jesper Hansen. Og lysten er ikke betinget af lutter sejre (selv om det ville være fedt), men mest af indtryk af at man har gjort, hvad man kunne. Det har jeg sjældent følt under Jesper Hansen. Derfor er jeg glad for at han stopper.

                        Jeg var klar over at vi var heldige mod Midtjylland, men det udtryk, jeg så igennem hele kampen var fight og lyst. Lyst til at løbe for hinanden. Lyst til at følge trænerens taktik - krydret med 2 "hjemmestrikkede" spillere i gode roller. Det gav mig faktisk mere end selve sejren.

                        MvH ChrisOB
                        Jeg kigger bare fremad og har fokus på hvilke konstruktive analyser, der kan pege på hvem vi skal have som erstatning i stedet for noget af kritikken som bliver bagudskuende og uden det store formål - i mit perspektiv.

                        Comment


                          Jamen, Jesper siger du klart til TV2Fyn at han ikke er manden for at løfte klubben det sidste. Og det er vi jo mange der har vidst længe. Han har fået ryddet op i en del af det andet og det er da fint. Hvis han INTET kunne, havde han heller ikke været her så længe. Men det der med at sammensætte den rette trup på de rette kontrakter. Det er han ikke god nok til - altså hvis OB vil mere end placeringer 5-9.
                          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                          OB - engang var vi gode

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                            Jamen, Jesper siger du klart til TV2Fyn at han ikke er manden for at løfte klubben det sidste. Og det er vi jo mange der har vidst længe. Han har fået ryddet op i en del af det andet og det er da fint. Hvis han INTET kunne, havde han heller ikke været her så længe. Men det der med at sammensætte den rette trup på de rette kontrakter. Det er han ikke god nok til - altså hvis OB vil mere end placeringer 5-9.
                            Interview her

                            https://www.tv2fyn.dk/artikel/der-er-brug-nye-kraefter

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                              Jeg kigger bare fremad og har fokus på hvilke konstruktive analyser, der kan pege på hvem vi skal have som erstatning i stedet for noget af kritikken som bliver bagudskuende og uden det store formål - i mit perspektiv.
                              På en dag hvor det bliver officielt at han stopper så er det vel ikke så mærkeligt, at der bliver kigget bagud, er det? Jeg ved godt at vi har malket den ko fra alle mulige vinkler, men der er altid et formål. Om det er ubetydeligt eller ej er vel op til den enkelte.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg



                                Det varmer mit hjerte at få endda to gange en "rigtig god".
                                Min kommentar var nu egentligt rettet imod "alle der er negative er subjektive, positivitet er udpræget objektiv" rytteren PNL, ikke dig. Din mening er dog også en subjektiv vurdering, ligesom min er, men "Hr. Alle negative er idioter" skulle lige prikke lidt til bikuben.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X