Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Jeg finder det besynderligt, hvis der er en eneste OB-fan tilbage, som ikke synes Jesper har gjort det over middel i sin tid her, alt i alt.
    Men hvis der er, bliver vi alligevel ikke enige om det, så fred med det.
    Jeg synes JH har spillet til par, men så heller ikke mere end det. 6 sæsoner med en gennemsnitlig placering som nr. 8 og den bedste sæson endte med en 5. plads, er isoleret set dumpet i min verden, når vi skal vurdere en klub af OB størrelse og økonomi. Og ingen nævneværdig pokalsucces heller. Så er der så gjort en masse andre ting, som selvfølgelig er det der trækker op i vurderingen, men en del af de her ting såsom talent-"satsningen" er jo ikke noget vi kan bedømme resultatet af endnu. Vi kan rose intentionerne og tankerne bag, men om vi reelt har rykket os relativt på det område, ved vi jo ikke endnu, og der er heller ikke nogle tydelige tegn derpå.

    Forbedringen af faciliteterne gør jo sådan set bare også, at vi kommer på omgangshøjde med mange af de andre klubber, det er jo ikke fordi, at vi får et state of the art anlæg, hvis vi partout skal gå ind i den diskussion. Man kan groft sagt diskutere, om det reelt er udvikling eller om det bare er, at man undgår afvikling. Det er dejligt, at det er på plads, og det skal JH have ros for, men når vi er nogle af de absolut sidste der springer på det tog, er det jo ikke ligefrem fordi, at der ligger de store visioner bag.
    Last edited by Sheed; 10-10-2019, 12:21.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
      Jeg finder det besynderligt, hvis der er en eneste OB-fan tilbage, som ikke synes Jesper har gjort det over middel i sin tid her, alt i alt.
      Men hvis der er, bliver vi alligevel ikke enige om det, så fred med det.
      Hvilken planet har du opholdt dig på de sidste 7 år?
      Man kan diskutere mange ting af det der er foregået og også anskue det fra forskellige vinkler, både pro JH og anti JH!
      Men faktum er at OB i 5 af de år som JH har været her, har underperformet i forhold til sit budget og sin naturligeplads i den danske liga! Men langt værre end det, så har han fremedgjort klubben overfor menigmand, skubbet fansene væk og mistet en hel generation af nye fans! Det er først med en ny direktør, og derefter ny træner, at der er påbegyndt en positiv udvikling i klubben, som også inspirere til en positiv anskuelse af klubben fra dens omgivelser!
      Fodbold budgettet og sponsor indtægter har generelt været faldende i hans periode, i et marked der ellers har været i vækst. Vi er gået fra ligaens 3. største budget til en 6-7 plads!
      Hvis man vil lovprise den udvikling der har været omkring ungdomsarbejdet, så underkender man det arbejde der bragte en Rasmus Falk og Daniel Høgh op på første holdet. Der har været en positiv udvikling i ungdomsarbejdet, men der har ikke været en revolution, og der har ikke været en så markant udvikling at den overgår udviklingen i andre danske klubber! Der er måske flere der kommer i spil til ligatruppen end tidligere, men de er imo ikke størrer talenter eller bedre end deres forgængere. De kommer i spil pga en anderledes transferstrategi, ikke qua et bedre ungdomsarbejde! Flere af dem end tidligere, er i øvrigt også "hugget" i en relativ høj alder!

      Renoveringen af Ådalen, da jeg gik i skole for 25-30 år siden, dyrkede vi gymnastik i Ådalen, og der var det allerede noget gammelt og slidt lort! Renoveringen kommer alt for sent, det er ikke JH´s skyld, men kreditten for at det sker nu skal snarer tilfalde manden der åbnede pengepungen.

      Så JH overtog et hold der var sluttet som nr 10 og hvor der skulle ryddes op, det gjorde han så ved at lave et endnu større rod og brænde pengene af på spillere som han efter sit eget udsagn vidste ikke var gode nok, 1 gang i hans periode i klubben har vi haft en ligaplacering der matcher vores budget, og imens har vi set sønderjyske vinde sølv for det halve!
      Jeg vil hårdnakket påstå at de positive vinde der er i OB i dag, er på TRODS af JH og ikke på grund af JH!

      JH jeg har ventet næsten 7 år på denne dag og jeg glæder mig til at kunne komme på Odense stadion igen, og jeg glæder mig til at se de rigtige fans tilbage. Jeg glæder mig til at tage mine børn med og se andre fans tage deres børn med og igen være stolte af OB!

      P.S. Jeg behøver ikke guld medaljer for at være en stolt OB fan, jeg ønsker blot ikke at blive fremmedgjort og holdt for nar af klubben! -Undskyld, firmaet...

      Comment


        Jeg vil takke Jesper Hansen.
        Det var en lang og hård vej men vi er nu tilbage i ligaens fine selskab, Top6, efter vi var tæt på økonomisk kollaps tidliger. Der var skuffelser og dårlige handler på vejen og om de skyldes økonomien, mangelnde netværk eller fejlvurderinger af JH, det kan man diskutere. Tror alle tre faktorer spiller tilsammen der. Den største fejl for mig var ansættelsen af Kent Nielsen men ansvaret derfor kan vel ikke gives JH alene, NT ville Kent.
        Men alt i alt forlader han OB i en langt bedre forfatning end han overtog klubben: en sportslig genrejsning, nyt set-up for talentarbejde og de nye faciliteter.
        Om en anden sportsdirektør ville have klaret det bedre eller hurtiger? Måske muligt, men langt fra sikker. Tror JH var den helt rigtige for den situation vi stod i: en økonomisk mindst halvdød klub som brugte en arbejdshest som var ikke bange for at tage hårde beslutninger og stå med ansigtet til kuling uden at klage over regnvejret. Sikker ikke en kommunikator eller den store visionær eller motivator men en mand som står med begge ben på jorden og gør hvad skal gøres.
        Det var momenter hvor jeg blev vred og skuffet om ham i de seks år men i baglyset ser ham, som sagt, som den helt rigtige for de tider vi stod i. Håber meget det kan siges én dag også om den næste sportsdirektør vi får.
        Tak, Jesper, en helt ærligt TAK.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          Jeg vil takke Jesper Hansen.
          Det var en lang og hård vej men vi er nu tilbage i ligaens fine selskab, Top6, efter vi var tæt på økonomisk kollaps tidliger. Der var skuffelser og dårlige handler på vejen og om de skyldes økonomien, mangelnde netværk eller fejlvurderinger af JH, det kan man diskutere. Tror alle tre faktorer spiller tilsammen der. Den største fejl for mig var ansættelsen af Kent Nielsen men ansvaret derfor kan vel ikke gives JH alene, NT ville Kent.
          Men alt i alt forlader han OB i en langt bedre forfatning end han overtog klubben: en sportslig genrejsning, nyt set-up for talentarbejde og de nye faciliteter.
          Om en anden sportsdirektør ville have klaret det bedre eller hurtiger? Måske muligt, men langt fra sikker. Tror JH var den helt rigtige for den situation vi stod i: en økonomisk mindst halvdød klub som brugte en arbejdshest som var ikke bange for at tage hårde beslutninger og stå med ansigtet til kuling uden at klage over regnvejret. Sikker ikke en kommunikator eller den store visionær eller motivator men en mand som står med begge ben på jorden og gør hvad skal gøres.
          Det var momenter hvor jeg blev vred og skuffet om ham i de seks år men i baglyset ser ham, som sagt, som den helt rigtige for de tider vi stod i. Håber meget det kan siges én dag også om den næste sportsdirektør vi får.
          Tak, Jesper, en helt ærligt TAK.
          Netop spørgsmålet om hvor vidt nogen kunne ha gjort det bedre er det springende punkt.

          At man ikke før sidste sæson rent faktisk nåede sin egen erklærede målsætning er jo noget man kan overføre til alle andre selskaber i det "virkelige liv". Hvor mange direktører, i det virkelige liv, får lov til at have 4-5 missede erklærede mininumsmålsætninger i træk uden at det får konsekvenser? Man kan godt argumentere ud fra "Det lange træk" men det er også rimeligt at antage at Kent blev hængende mindst en sæson for meget, fordi JH stod på mål for det overfor udvalget. Det er jo en kendt sag at det ikke var med JHs gode vilje at man fyrede Kent. Deres samarbejde var middelmådigt og ufrugtbart.

          Du er selvfølgelig i din gode ret til at mene noget andet, ligesom jeg er, men at takke nogen for 1 år med reel fremgang, det synes jeg er at stramme den. Personligt.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

            Netop spørgsmålet om hvor vidt nogen kunne ha gjort det bedre er det springende punkt.

            At man ikke før sidste sæson rent faktisk nåede sin egen erklærede målsætning er jo noget man kan overføre til alle andre selskaber i det "virkelige liv". Hvor mange direktører, i det virkelige liv, får lov til at have 4-5 missede erklærede mininumsmålsætninger i træk uden at det får konsekvenser? Man kan godt argumentere ud fra "Det lange træk" men det er også rimeligt at antage at Kent blev hængende mindst en sæson for meget, fordi JH stod på mål for det overfor udvalget. Det er jo en kendt sag at det ikke var med JHs gode vilje at man fyrede Kent. Deres samarbejde var middelmådigt og ufrugtbart.

            Du er selvfølgelig i din gode ret til at mene noget andet, ligesom jeg er, men at takke nogen for 1 år med reel fremgang, det synes jeg er at stramme den. Personligt.

            MvH ChrisOB
            Tror forskellen er at jeg tager mere i betragtning hvor vi stod da JH kom til klubben mens du kigger mere på de sportslige resultater og handler som blev gjort over de sidste år.
            Er overbevist at vi var tæt på konkurs og måtte stramme det økonomisk total om ikke at kollabere. Mens vi sad på dyre kontrakter men måtte også kæmpe om overlevelse i ligaen. Tror det var en "ride on the edge". Med Kent troede man vel at hente en træner ind som kunne opbygge et nyt hold med ret lidt penge og så gav man ham en dyr kontrakt og sættede alt på det kort. Den største fejl for mig vi lavede de sidste 6 år. Og så blev det svært at slippe af med ham, vel pga af økonomien og fordi man havde bygget alt på den idé med mestertræneren Kent og håbede så langt som muligt at Kent ville lykkes med noget (det er til tider svært at give op en idé man havde bygget alt på...). Om der spillede med ind at JH ville ikke fyre 'sin ven Kent" ved jeg ikke; men tror det gik mere om de to førstnævnte punkter.
            Hvis du taler om kun "1 år med reel fremgang" så skal jeg modsige. Det er kun rigtig i hensigt af de sportslige placeringer i ligaen. Synes man skal tage i betragtning at der er reel fremgang over flere år i hensigt af
            - økonomien som er i balance nu igen,
            - talentarbejde som fik en ny og forbedret set-up og
            - faciliteterne.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

              - økonomien som er i balance nu igen,
              - talentarbejde som fik en ny og forbedret set-up og
              - faciliteterne.
              Vi ved ikke, hvorvidt økonomien er i balance. Men det er den sandsynligvis ikke. Underskudene i koncernen er i hvert fald vedvarende, og indtægterne fra de sportslige resultater og spillersalg har i hvert fald ikke været stabile i JHs periode. At den er blevet bedre end da han overtog, er der næppe nogen tvivl om, men vi må bare konstatere, at i den periode som JH har været i klubben, har de fleste andre Superligahold på et eller andet tidspunkt kunne lave et overskud på baggrund af det sportslige. Det har vi ikke set bevis for, at OB har gjort, og jeg tvivler på at det er sket.

              Talentarbejdet er helt sikkert blevet bedre, men ligesom med meget andet er det en naturlig udvikling. Vi roste jo heller ikke alle virksomhedsledere for at inføre internet på arbejdspladsen, det var en del af en naturlig udvikling, og på samme måde har nogle af OBs forbedringer altså også været en del af en naturlig udvikling i talentudvikling og fodbolden generelt. Alternativet havde været afvikling. Det svarer jo lidt til at rose JH for at få flere penge for spillerne end Jørgen Bækkelund, men pengene i fodbold er jo altså generelt blevet meget større siden 90erne.

              Der hvor man skal måle resultatet af de ting der er gjort på talentfronten er på parametre som indtægter via spillersalg, antallet af spilleminutter på førsteholdet, antallet af U-landsholdsspillere og ungdomsholdenes resultater. Det er selvsagt for tidligt at fælde en dom over det på nuværende tidspunkt, men på de indikationer vi har i dag, har jeg da svært ved at se, at vi generelt skulle have lavet en mærkbar fremgang, når vi sammenligner os med resten af landskabet, hvilket jo er det relevante.

              Og så er der jo faciliteterne. At vi har fået dem på plads er jo fremragende, og meget nødvendigt. Men helt for egen regning vil jeg skyde på, at der også var sket noget på den her front, hvis JH ikke havde været sportsdirektør. Alle kan se at tiden i den grad er moden, og at vi ikke kan trække den meget længere. Ikke at JH ikke skal have ros derfor, for det skal han, men vi er jo ikke ligefrem firstmovere på område, og er kommet de andre i forkøbet.

              Og det er nok mit største kritikpunkt af JH. Vi har ikke rigtigt være first movere på noget som helst i den periode han har været i klubben, det meste der er sket, er ting som vi gør på bagkant af, at nogle af vores konkurrenter allerede har gjort det. Ikke at JH overhovedet kan klandres for, at han overtog et faldefærdigt træningsanlæg, men vi har bare ikke været nytænkende i nogle henseender. Det trænger vi i den grad til.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                Vi ved ikke, hvorvidt økonomien er i balance. Men det er den sandsynligvis ikke. Underskudene i koncernen er i hvert fald vedvarende, og indtægterne fra de sportslige resultater og spillersalg har i hvert fald ikke været stabile i JHs periode. At den er blevet bedre end da han overtog, er der næppe nogen tvivl om, men vi må bare konstatere, at i den periode som JH har været i klubben, har de fleste andre Superligahold på et eller andet tidspunkt kunne lave et overskud på baggrund af det sportslige. Det har vi ikke set bevis for, at OB har gjort, og jeg tvivler på at det er sket.

                Talentarbejdet er helt sikkert blevet bedre, men ligesom med meget andet er det en naturlig udvikling. Vi roste jo heller ikke alle virksomhedsledere for at inføre internet på arbejdspladsen, det var en del af en naturlig udvikling, og på samme måde har nogle af OBs forbedringer altså også været en del af en naturlig udvikling i talentudvikling og fodbolden generelt. Alternativet havde været afvikling. Det svarer jo lidt til at rose JH for at få flere penge for spillerne end Jørgen Bækkelund, men pengene i fodbold er jo altså generelt blevet meget større siden 90erne.

                Der hvor man skal måle resultatet af de ting der er gjort på talentfronten er på parametre som indtægter via spillersalg, antallet af spilleminutter på førsteholdet, antallet af U-landsholdsspillere og ungdomsholdenes resultater. Det er selvsagt for tidligt at fælde en dom over det på nuværende tidspunkt, men på de indikationer vi har i dag, har jeg da svært ved at se, at vi generelt skulle have lavet en mærkbar fremgang, når vi sammenligner os med resten af landskabet, hvilket jo er det relevante.

                Og så er der jo faciliteterne. At vi har fået dem på plads er jo fremragende, og meget nødvendigt. Men helt for egen regning vil jeg skyde på, at der også var sket noget på den her front, hvis JH ikke havde været sportsdirektør. Alle kan se at tiden i den grad er moden, og at vi ikke kan trække den meget længere. Ikke at JH ikke skal have ros derfor, for det skal han, men vi er jo ikke ligefrem firstmovere på område, og er kommet de andre i forkøbet.

                Og det er nok mit største kritikpunkt af JH. Vi har ikke rigtigt være first movere på noget som helst i den periode han har været i klubben, det meste der er sket, er ting som vi gør på bagkant af, at nogle af vores konkurrenter allerede har gjort det. Ikke at JH overhovedet kan klandres for, at han overtog et faldefærdigt træningsanlæg, men vi har bare ikke været nytænkende i nogle henseender. Det trænger vi i den grad til.
                Jeg synes nu ofte jeg har hørt at fodbolddelen i OS&E løber fornuftigt rundt, og at det er de "andre ben" der genererer størstedelen af de underskud der har været. Hvis det passer er det ikke rimeligt at klandre JH for de underskud der samlet set har været.


                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                  Jeg vil takke Jesper Hansen.
                  Det var en lang og hård vej men vi er nu tilbage i ligaens fine selskab, Top6, efter vi var tæt på økonomisk kollaps tidliger. Der var skuffelser og dårlige handler på vejen og om de skyldes økonomien, mangelnde netværk eller fejlvurderinger af JH, det kan man diskutere. Tror alle tre faktorer spiller tilsammen der. Den største fejl for mig var ansættelsen af Kent Nielsen men ansvaret derfor kan vel ikke gives JH alene, NT ville Kent.
                  Men alt i alt forlader han OB i en langt bedre forfatning end han overtog klubben: en sportslig genrejsning, nyt set-up for talentarbejde og de nye faciliteter.
                  Om en anden sportsdirektør ville have klaret det bedre eller hurtiger? Måske muligt, men langt fra sikker. Tror JH var den helt rigtige for den situation vi stod i: en økonomisk mindst halvdød klub som brugte en arbejdshest som var ikke bange for at tage hårde beslutninger og stå med ansigtet til kuling uden at klage over regnvejret. Sikker ikke en kommunikator eller den store visionær eller motivator men en mand som står med begge ben på jorden og gør hvad skal gøres.
                  Det var momenter hvor jeg blev vred og skuffet om ham i de seks år men i baglyset ser ham, som sagt, som den helt rigtige for de tider vi stod i. Håber meget det kan siges én dag også om den næste sportsdirektør vi får.
                  Tak, Jesper, en helt ærligt TAK.
                  Rigtig godt, objektivt indlæg Andlox.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    Jeg synes nu ofte jeg har hørt at fodbolddelen i OS&E løber fornuftigt rundt, og at det er de "andre ben" der genererer størstedelen af de underskud der har været. Hvis det passer er det ikke rimeligt at klandre JH for de underskud der samlet set har været.

                    Ja, vi har hørt noget positivt spin fra klubben selv, men vi har aldrig set nogle reelle tal, andet end de underskud vi kender til, og så kan jeg altså ikke bruge det til noget. Og når man budgetterer officielt med top 6, og man ender som nr. 8 og ikke laver salg til to-cifrede millionbeløb, så kan man næsten sige sig selv, at det må betyde underskud. Sådan er fodbold jo.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                      Det du beskriver har jo haft betydning for rigtigt mange. Man fik en følelse af, at selvfølgelig kunne han havet fundet bedre til samme penge, selvfølgelig kunne han havet lavet en anden kontraktlængde. Hans kommunikationsevner har han aldrig forbedret.

                      Udtrykket var, indtil JM kom til, så røvhamrende "blah" - det synes jeg folk glemmer. Jeg tror aldrig jeg har set så mange være så uinteresserede I OB som jeg oplevede under Kent i de senere sæsoner. Og her snakker jeg ikke om tilskuertal- men om interessen fra de tilskuere, der kom.

                      Jeg oplevede at kontingentet, d.v.s antallet af personer, der tog med mig på stadion røg langsomt ned fra 7-8 til...0 da det var værst. Og lidt i stil med mit ligegyldighedsprincip så oplevede jeg at folk på min arbejdsplads, som kunne lokkes med på stadion en gang imellem holdt op med at spørge - og endda gøre grin, når OB tabte.

                      OB trøjer forsvandt til fodboldskoler.

                      Og nå ja, man nåede aldrig målsætninger. Egne målsætninger.

                      MvH ChrisOB
                      Det glemmer jeg overhovedet ikke. Jeg skrev faktisk en mail til Jesper Hansen om selvsamme i afmagt efter et nederlag til Esbjerg, som var langt værre end nederlaget i sig selv. Det svarede, som han ganske pænt og afvæbnende på. Jeg sidder bare - ligesom Jesper Hansen - i en organisation, hvor omgivelserne ikke altid ved hvad der sker på godt og ondt, og derfor heller ikke kender diverse personers arbejdsbetingelser.

                      I den forbindelse siger jeg bare, at jeg ikke forstår behovet for at fejre hans afgang, være vrede og tvære Jesper Hansen ud. Jeg tror faktisk at han - til trods for sine shortcomings ift. kommunikation - muligvis netværk og langsigtede analytiske kompetencer - har arbejdet rigtig hårdt. Ansvaret for dårligdomme skal han dele med Niels Thorborg og med Kent Nielsen, bl.a. Derfor synes jeg fint man kan kvittere for indsatsen og have en afmålt debat om hvad der manglede i denne periode og hvad der kan komme ekstra i den næste, hvis vi rammer rigtigt. Er det ikke det mest meningsfulde?

                      Ps. Det var følgende mail. Jeg fik ret i alle mine forudsigelser, men heldigvis så det ud til kun at blive en mellemregning, selvom vi stadig er langt fra tidligere tider på fanscenen:

                      Kære Jesper Hansen,

                      Jeg ved ikke om du læser den her slags mails fra OB-fans, men jeg bliver nødt til at bruge den allersidste energi jeg har på, at skrive den alligevel.

                      Jeg har fulgt OB intensivt i det meste af mit liv. Jeg har lagt tusindvis og atter tusindvis af timer i fan- og tifoaktiviteter, og jeg har altid gjort alt hvad jeg kunne for at trække de folk omkring mig med op - til trods for dårlige præstationer og dårlige resultater. Alt sammen for at sikre at der er god stemning omkring OB, der kan sikre det bedste miljø omkring holdet for at kunne præstere.

                      Det er en hård tjans at føle det ansvar, men jeg har gjort det fordi jeg er overbevist om, at det er afgørende for holdets præstationer. Som OB-fans er vi blevet skuffede år efter år i snart 30 år - sådan betragter vi det. Men de sidste 6 sæsoner har været hårde.

                      Gang på gang har skiftende ledelser, skiftende sportsdirektører og trænere lovet bod og bedring, og hver gang har holdet præsteret så langt under niveau, at alle jeres forklaringer har skabt større og større afstand mellem klubben og fansene.

                      Efter en dårlig kamp rekonstruerer man fra OB fortællingen om de seneste dårlige kampe, så man siger, at den her kamp ikke er så slem, fordi de seneste har været gode. Ofte står trænere frem og siger det handler om detaljer i spillet, mens fansene sidder og river sig i håret og tænker, at det da må være sidste gang, at en træner ser noget, der er så forskelligt fra een selv.

                      I dag sker det endnu en gang - som alle forudså i perioden fra kampen var fløjtet af, og til Kent Nielsen tonede frem på skærmen. I dag har vi endnu en gang tabt til et hold i krise efter en uengageret kamp med dårligt pasningsspil og dårligt presspil. Så umotiveret, at vi som fans sidder målløse tilbage. Hvad siger Kent? At vi lykkes med vores spil, men at vi er irriterede over lige, at ramme de forkerte tangenter i de afgørende situationer.

                      Selvom OB - i forhold til økonomi og potentiale - har spillet helt utroligt mange uinspirerede kampe i de senere år, er i dag alligevel anderledes. I dag har jeg for første gang nogensinde mistet den sidste rest af energi jeg havde tilbage til at tale OB op. Den sidste rest af tro på projektet om at genrejse OB. Afstanden mellem fortællingen om OB, som I sender ud i æteren hver uge, og det vi som fans oplever på banen, er simpelthen blevet for stor.

                      Jeg har aldrig - heller ikke i de mest deprimerende perioder med Troels Bech, Henrik Clausen og Poul Hansen ved roret - oplevet reaktioner, som efter i dag på OBs forum. Du får her blot et udsnit, der understreger alvoren:

                      "Overvejer kraftigt at holde mig til den skrevne presse de næste par kampe - jeg kan snart ikke mere - jeg er fuldstændig færdig efter sådan en kamp!"

                      "Min sidste enegi for dette hold er også ved at rende ud."

                      "Pinligt pinligt pinligt... Orker ikke at skulle høre flere undskyldninger fra Kent"

                      "Vi gider ikke mere!!!!"

                      "...Det gør så pisse ondt! Endnu engang er OB skyld i at jeg får en stram dag på job i morgen - Jeg kan simpelthen ikke sove ordentligt efter kampe som disse. Jeg brækker mig!"

                      "Jeg ejer simpelthen ikke et gram af positiv fornemmelse tilbage for den her sæson. Jeg har simpelthen ikke flere kræfter. Nu må Kent Nielsen og Jesper Hansen overbevise mig."

                      "De to grams posetivitet og optimisme jeg havde før sæsonen er længe visket væk..."
                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                      Tak for kaffe. Kent mener vi gjorde meget rigtigt. Har mistet troen på ham.
                      Jeg er sgu målløs .. Total uforstående..."
                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Var det kun lige et irriterende mål KN havde at sætte fingeren på..?
                      ja.....jeg er rystet. Men spillet og kampen gik åbenbart som vi ville have det........hold da op"

                      Jeg kunne have fundet andre med væsentligt hårdere ordvalg, men de her er langt værre. Det er reaktionerne fra OB-fans, der ikke længere bare er sure, men som har mistet lysten, energien, troen og evnerne til at bære holdet frem når det ser sortest ud. Fans, der er apatiske. Og det er langt farligere, end fans der er berettigede sure, for apatiske fans snakker slet ikke om OB i hverdagene. De ser ikke frem til weekendens kamp. De har så ondt i deres fodboldhjerter, at de ikke trækker andre med på stadion, og til sidste ender med at blive væk selv.

                      OB står lige nu og balancerer på en knivsæg. Hvis ikke snart tingene vender, hvis ikke koblingen mellem projektet om at genrejse OB og vi som fans bliver bedre, så har vi tabt en helt generation af potentielle OB-fans, som vi aldrig får igen.
                      Beviset kan ses på tribunerne. Vi oplever tilskuertal, der slet ikke er Odenses størrelse værdig og mod Horsens på søndag kan det blive så grelt, at vi havner i kategori med hold, der praktisk taget ikke har nogle fans, men blot nogle enkelte tilskuere.

                      Det er katastrofalt for OB som klub og for Odense som fodboldby og det kan blive en permanent tilstand, en negativ cyklus, som det kan være umuligt at slippe ud af.

                      Jeg håber du læser det her og tager dig tid til at svare. Lige ud af posen, ikke mere indpakning og floskler om "øv og ja, vi er også skuffede, men vi er på vej". Jeg håber du viser mailen til Kent Nielsen, og til spillerne, eller bruger det til at motivere dem. Jeg håber selvfølgelig på, at der kommer de uundgåelige forstærkninger til truppen, men jeg håber endnu mere, at I tænker over hvordan I taler med og til jeres fans og at I tager den situation OB er i langt mere alvorlig, end jeres udtalelser hidtil i de sidste par sæsoner giver indtryk af.

                      Flere på OBs forum ønsker en undskyldning fra den sportslige sektor til fansene. Det kan virke aparte efter eet nederlag, men det er der i dén grad brug for - og langt mere end det. Der er brug for en helt ny tilgang
                      OB er i fare for at lide en stille død, og jeg håber I har behov at vise, at det ikke skal ske med jer ved roret.





                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                        Rigtig godt, objektivt indlæg Andlox.
                        Rigtig god subjektiv vurdering.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                          Det er altid en fornøjelse med dine skarpe analyser af hvem jeg er, hvad jeg kan og ikke mindst hvad jeg ikke kan. Så fedt at have dig tilbage!
                          Men han har så ret i din dobbeltmoral.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                            Jeg har ikke noget behov for at være så kategorisk og påpege de massevis af dårlige handler, forkerte kontraktlængder eller noget tredje. Det får vi ikke meget ud af.

                            Jeg har heller aldrig set et problem i udtalelsen om, at man købte spillere man på lang sigt godt viste ikke ville være gode nok. Det var problematisk leveret kommunikationsmæssigt og det lykkedes ikke at effektuere i alle tilfælde, men strategien var lige i skabet: Vi skulle starte fra 0, mens vi slap af med de dyre spillere. Langsomt skulle vi så købe spillere, der var en smule bedre end dem vi købte i sidste transfervindue og med tiden udfase de første indkøb, der ikke var langsigtede løsninger.
                            Det er noget vrøvl. Falk fik feks tilbudt en kontrakt han umuligt kunne sige ja til.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                              Rigtig godt, objektivt indlæg Andlox.
                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                              Rigtig god subjektiv vurdering.

                              MvH ChrisOB
                              Det varmer mit hjerte at få endda to gange en "rigtig god".
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                                Det er noget vrøvl. Falk fik feks tilbudt en kontrakt han umuligt kunne sige ja til.
                                Nååå, efter Falk lejren ville åbenbart ikke seriøst forhandle med OB.
                                Falk ville ikke blive i OB dertid. Der var meget spil for galleriet med "kærlighed til OB" men de trak det kun i længden for at sikre ham en fed sign-on-fee fra plastikklubben, det er jeg overbevist om.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X