Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Det er ikke mit job som fan at pege på en afløser; det er der en højt betalt bestyrelse der må tage sig af. At der endelig sker noget opvejer ikke den træghed og mangel på kommunikation der har kendetegnet JH fra dag et. Jeg ønsker ikke en varmluftsballon som Poul Sønderjyde som sportsdirektør, men et minimum af kommunikation må man forvente af en leder i en klub som OB’s størrelse.

    Det er kontrafaktisk historieskrivning at spekulere i hvordan klubben kunne have udviklet sig uden JH, men jeg tror sagtens et OB-koryfæ med netværket og talegaverne i orden kunne have klaret opgaven lige så godt.
    OB: Danske mestre i 2075/6

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Så vi skal behændigt glemme de foregående 5 år, der er gået forud for det ene gode år, som han har leveret?

      MvH ChrisOB
      Sikke et stråmandsargument

      Comment


        Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
        Nej, men vi kan jo starte debatten med at JH jo faktisk kan finde ud af jobbet. Og så derfra kan vi diskutere hvorvidt han har gjort det godt eller dårligt. Jeg har umiddelbart ikke set nogen sige at JH har gjort det fantastisk eller at han overordnet set er en kæmpe succes, og det ville også være et vildt postulat. Men han har udrettet gode ting i klubben, så er det fair nok at mene det ikke er godt nok, men at han ikke kan finde ud af noget er jo bare ikke sandt.
        I 5 år, før ansættelsen af den nuværende træner, kunne han overhovedet ikke finde ud af at skabe begejstring.

        Det forholder jeg mig til. En tør kiks med lident flatterende succesprocenter i det, der tæller: Resultater.

        Så jeg kan sagtens forstå folks fristelse til at sige, at han ikke kan finde ud af noget. Det er ret basalt den følelse folk har siddet med, uanset om den så ikke er sand.

        Jeg siger rent ud at folk har siddet med den følelse at han har været mere eller mindre skyldig i at smadre vores klub. Den følelse slipper folk ikke lige med det samme.

        Så kan du være uenig i at folk skulle have grund til den følelse - ændrer ikke på at det er den følelse folk har siddet med - og argumenteret ud fra. Også ud fra andre vinkler end bare "Jesper Hansen er dum og kan ikke finde ud af noget"

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
          Sikke et stråmandsargument
          Det er du velkommen til at mene. Jeg synes de 5 år vægter langt mere end den ene gode år, så det er okay at stadig være skeptisk overfor sportsdirektøren.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Det er du velkommen til at mene. Jeg synes de 5 år vægter langt mere end den ene gode år, så det er okay at stadig være skeptisk overfor sportsdirektøren.

            MvH ChrisOB
            Men man må vel også tage med i regningen at det var 3 år med Kent. Kig kun hvor mange spiller blomstrer op nu og udvikler sig under JM. Hvor mange spiller som var "ikke god nok" under Kent viser sig nu som bærende profiler! De seneste skuffende år går i store dele til Kents ansvar. Og det var vel Thorborg som ville have Kent og dermed var det vel også Thorborg som hold fast i Kent Nielsen. Kan ikke forestille mig at JH kunne have fyret ham så længe Thorborg gav ikke en o.k..
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Men man må vel også tage med i regningen at det var 3 år med Kent. Kig kun hvor mange spiller blomstrer op nu og udvikler sig under JM. Hvor mange spiller som var "ikke god nok" under Kent viser sig nu som bærende profiler! De seneste skuffende år går i store dele til Kents ansvar. Og det var vel Thorborg som ville have Kent og dermed var det vel også Thorborg som hold fast i Kent Nielsen. Kan ikke forestille mig at JH kunne have fyret ham så længe Thorborg gav ikke en o.k..
              Du kan være ganske sikker på, at Kent sad (alt for længe) på Jesper Hansens anbefaling. Og tillid.

              Tværtom mener jeg at huske, at der var nogen der skrev, at det var Thorborg, der ville have JM, og at det ikke var med Jespers gode vilje, at der blev givet slip på Kent.

              Så kan man tolke, som man vil.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Du kan være ganske sikker på, at Kent sad (alt for længe) på Jesper Hansens anbefaling. Og tillid.

                Tværtom mener jeg at huske, at der var nogen der skrev, at det var Thorborg, der ville have JM, og at det ikke var med Jespers gode vilje, at der blev givet slip på Kent.

                Så kan man tolke, som man vil.

                MvH ChrisOB
                Nu var det JH som krævede en mere direkte spillestil fra Kentsidste år så var de vel ikke mere helt så enig. Men det er naturligt meget gætteri. Men bliver faktum at spiller som så ud som transferflops/ikke god nok under Kent viser kvalitet under JM hvad øger vel til mindst JHs transfersuccesrate.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                  Nu var det JH som krævede en mere direkte spillestil fra Kentsidste år så var de vel ikke mere helt så enig. Men det er naturligt meget gætteri. Men bliver faktum at spiller som så ud som transferflops/ikke god nok under Kent viser kvalitet under JM hvad øger vel til mindst JHs transfersuccesrate.
                  Når man tænker på deres forhistorie, Kent og Jesper, så anser jeg det som ret sandsynligt at Kent først og fremmest var Jespers mand. Og det kan sandsynligvis havet forhindret Jesper i at havet anbefalet Thorborg at fyre ham. Længe før det blev effektueret.

                  Det kan også ha forhindret ham i at sige imod, når Kent anbefalede den og den spiller; og derigennem indse at den og den spiller var et fejlcast.

                  Som når man henter backs i SønderjyskE, der ikke kan spille den slags back, som Kent ville spille med i sin facon. Eller når man mismatcher El Mak med Izunna og andre tvivlsomme stædige tiltag; host Jönsson, hvor summen meget længe var at vi hverken fik udtryk eller resultater. Eller udvikling.

                  Jeg tror, at hvis vi havde haft en anden sportsdirektør, så var Kent blevet fyret længe, før han blev det.

                  Og jeg har mere end en god fornemmelse for/viden at JM var Thorborgs opfindelse og ikke Jespers.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    I 5 år, før ansættelsen af den nuværende træner, kunne han overhovedet ikke finde ud af at skabe begejstring.

                    Det forholder jeg mig til. En tør kiks med lident flatterende succesprocenter i det, der tæller: Resultater.

                    Så jeg kan sagtens forstå folks fristelse til at sige, at han ikke kan finde ud af noget. Det er ret basalt den følelse folk har siddet med, uanset om den så ikke er sand.

                    Jeg siger rent ud at folk har siddet med den følelse at han har været mere eller mindre skyldig i at smadre vores klub. Den følelse slipper folk ikke lige med det samme.

                    Så kan du være uenig i at folk skulle have grund til den følelse - ændrer ikke på at det er den følelse folk har siddet med - og argumenteret ud fra. Også ud fra andre vinkler end bare "Jesper Hansen er dum og kan ikke finde ud af noget"

                    MvH ChrisOB
                    Jeg var personligt kæmpe fan af Kenneth Zohore, det kan godt være at manden ikke kan finde ud af om han holder med FCK eller Brøndby , men når han først trådte ind på mekka så skete der noget og jeg var vildt begejstret for ham. Jeg var helt oppe og ringe da Det forventer jeg ikke alle skal, men hvis man i 5 år ikke har ladet sig kunne begejstre af OB så synes jeg det er godt klaret.
                    Der er også en del kampe hvor jeg har været oppe og køre.
                    https://www.youtube.com/watch?v=8BfZU5yH8yU
                    http://www.superliga.dk/kamp/2017-20...b-fc-kobenhavn
                    https://www.youtube.com/watch?v=ErbnzaAwpnM (AK tilbage til OB skabte også begejstring hos mig, så han desværre ikke vist det man kunne forvente.)
                    Der er mange flere kampe end det her, men der har så absolut været begejstring for mig omkring OB også i tiden før JM. Så har der været mange op og nedture, og generelt har resultaterne ikke været gode nok samlet set, men der sgu været begejstring, og skuffelse. Og ellers er fodbold måske ikke noget for en.

                    Og det er meget muligt at folk har siddet med den følelse. Men at det skulle være argumentet for at JH ikke kan finde ud af sit arbejde klinger jo bare hult. Så sig at hans tranfers ikke har været imponerende eller at man gerne vil have en mere karismatisk sportsdirektør. Det kan jeg da acceptere og forholde mig til.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                      Jeg var personligt kæmpe fan af Kenneth Zohore, det kan godt være at manden ikke kan finde ud af om han holder med FCK eller Brøndby , men når han først trådte ind på mekka så skete der noget og jeg var vildt begejstret for ham. Jeg var helt oppe og ringe da Det forventer jeg ikke alle skal, men hvis man i 5 år ikke har ladet sig kunne begejstre af OB så synes jeg det er godt klaret.
                      Der er også en del kampe hvor jeg har været oppe og køre.
                      https://www.youtube.com/watch?v=8BfZU5yH8yU
                      http://www.superliga.dk/kamp/2017-20...b-fc-kobenhavn
                      https://www.youtube.com/watch?v=ErbnzaAwpnM (AK tilbage til OB skabte også begejstring hos mig, så han desværre ikke vist det man kunne forvente.)
                      Der er mange flere kampe end det her, men der har så absolut været begejstring for mig omkring OB også i tiden før JM. Så har der været mange op og nedture, og generelt har resultaterne ikke været gode nok samlet set, men der sgu været begejstring, og skuffelse. Og ellers er fodbold måske ikke noget for en.

                      Og det er meget muligt at folk har siddet med den følelse. Men at det skulle være argumentet for at JH ikke kan finde ud af sit arbejde klinger jo bare hult. Så sig at hans tranfers ikke har været imponerende eller at man gerne vil have en mere karismatisk sportsdirektør. Det kan jeg da acceptere og forholde mig til.
                      Det du snakker om er at lade sig begejstre af en enkelt kamp for så at blive skuffet i de efterfølgende 4.

                      Jeg kan huske de 1-0 sejre. Ikke lang tid efter den første FCK sejr, tabte vi 3 i streg. Inklusiv et nederlag hjemme til Vestsjælland.

                      Efter den anden 1-0 sejr tabte vi 4-2 i Esbjerg.

                      Pointen er at den rigtige begejstring ikke skabes af enkeltresultater. Og vi havde for mange enkeltresultater. Hvor sejre ikke blev fulgt op af flere sejre. End sige bare én.

                      Og konsistente præstationer og udtryk. Dø med støvlerne på.

                      Det er muligt du stadig kunne finde begejstring i den periode - jeg siger bare at det var svært for de fleste at holde den kørende, når man vinder 1-0 over FCK for så at tabe 1-2 samme sted til FC Vestsjælland mindre end en måned efter.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Det du snakker om er at lade sig begejstre af en enkelt kamp for så at blive skuffet i de efterfølgende 4.

                        Jeg kan huske de 1-0 sejre. Ikke lang tid efter den første FCK sejr, tabte vi 3 i streg. Inklusiv et nederlag hjemme til Vestsjælland.

                        Efter den anden 1-0 sejr tabte vi 4-2 i Esbjerg.

                        Pointen er at den rigtige begejstring ikke skabes af enkeltresultater. Og vi havde for mange enkeltresultater. Hvor sejre ikke blev fulgt op af flere sejre. End sige bare én.

                        Og konsistente præstationer og udtryk. Dø med støvlerne på.

                        Det er muligt du stadig kunne finde begejstring i den periode - jeg siger bare at det var svært for de fleste at holde den kørende, når man vinder 1-0 over FCK for så at tabe 1-2 samme sted til FC Vestsjælland mindre end en måned efter.

                        MvH ChrisOB
                        Ja, og det du skrev var ingen begejstring i 5 år.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                          Ja, og det du skrev var ingen begejstring i 5 år.
                          I det store hele, så var der ingen begejstring. Ud fra de grunde, jeg allerede har anført.

                          Enkeltresultater skaber ikke begejstring.

                          Og i 5 år havde vi stort set intet andet end enkeltresultater.

                          Bølgeskvulp versus full on wawe. Forskellen kunne opleves på Brøndby Stadion igår.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                            Jeg var personligt kæmpe fan af Kenneth Zohore, det kan godt være at manden ikke kan finde ud af om han holder med FCK eller Brøndby , men når han først trådte ind på mekka så skete der noget og jeg var vildt begejstret for ham. Jeg var helt oppe og ringe da
                            Tror lidt du glemmer, hvor pinlig og lad Zohore var det første halve år. Han burde donere halvdelen af sin Premier league løn til OB for, at de tog hans karriere seriøst, da ingen andre gjorde det (inklusiv ham selv).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                              Tror lidt du glemmer, hvor pinlig og lad Zohore var det første halve år. Han burde donere halvdelen af sin Premier league løn til OB for, at de tog hans karriere seriøst, da ingen andre gjorde det (inklusiv ham selv).
                              Det har jeg uden tvivl, det er fordelen når der går lidt tid. Jeg husker heller ikke nogle specifikke øjeblikke, kan bare huske at jeg var begejstret for den mand, men ja han har fandme ikke været helt god til at forvalte talentet 100%.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                                Men man må vel også tage med i regningen at det var 3 år med Kent. Kig kun hvor mange spiller blomstrer op nu og udvikler sig under JM. Hvor mange spiller som var "ikke god nok" under Kent viser sig nu som bærende profiler! De seneste skuffende år går i store dele til Kents ansvar. Og det var vel Thorborg som ville have Kent og dermed var det vel også Thorborg som hold fast i Kent Nielsen. Kan ikke forestille mig at JH kunne have fyret ham så længe Thorborg gav ikke en o.k..
                                Det var JH der ansatte Kent og havde det daglige overordnede ansvar for hele den sportslige afdeling, så det er også JH's ansvar at de spilleres potentiale ikke er blevet forløst!

                                Comment

                                Working...
                                X