Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Man kunne jo argumentere for, at det at hente spillere der er gode nok inden for den økonomiske ramme, er DET ENESTE EN SPORTSDIREKTØR ER ANSAT TIL!!!!

    At gå ud offentligt og indrømme, at man BEVIDST har hentet spillere, man vidste a): ikke var gode nok til at forstærke os på kort sigt, og b):ikke havde potentialet til at spille for os på længere sigt, er eddermame en falliterklæring af de kæmpestore!

    Hvordan kan det IKKE være fyringsgrund, at han går ud offentligt og indrømmer, at HAN IKKE KUNNE LØSE DEN OPGAVE HAN VAR ANSAT TIL!

    Det svarer til at sige som restaurantchef "ja, vi vidste godt at kyllingen var dårlig, da vi købte den, men noget skal vi jo servere, og vi havde ikke råd til andet".

    Ja, undskyld jeg hidser mig op, men det interview gør mig simpelthen så vred!
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      Det er en lidt mystisk kommentar af direktøren. Retfærdigvis bør vi nok læse bogen for at se konteksten og ikke kun citaterne, som BT bringer...
      Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


      Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

      Comment


        Det er desværre den taberkultur der hersker i OB. Det er fuldstændig utopisk, at man skulle kunne overpræstere ift. de givne omstændigheder, og derfor lader vi os som klub spise af med hurtige og dårlige løsninger, i stedet for at gøre arbejdet grundigt og tage de sportslige beslutninger ud fra det bedst mulige oplyste grundlag.

        Det er historien om Jesper Hansen i OB. Det er historien om spillere der er blevet hentet på lejeaftaler, som er ankommet skadede, ude af form og er endt som nulboner. Det er historien om spillere der er hentet i sidste øjeblik, fordi at de havde et interessant CV eller et velkendt navn som klingede i ørerne, og som var langt fra fordums styrke og/eller åbenlyst fejlcastede. Det er historien om kortsigtede lappeløsninger, der har slået fejl og har endt med at være bekostelige økonomisk, grundet deres manglende indvirkning sportsligt, og så er det frem for alt historien om en fuldstændig uddateret måde at gøre tingene på, som OB som klub har måtte lide under, med alle de faldgruber vi har kunne se, og som vi fortsat ender i, grundet en blanding af naivitet og inkompetence.

        Det er sørgeligt, men det er desværre virkeligheden.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Man kunne jo argumentere for, at det at hente spillere der er gode nok inden for den økonomiske ramme, er DET ENESTE EN SPORTSDIREKTØR ER ANSAT TIL!!!!

          At gå ud offentligt og indrømme, at man BEVIDST har hentet spillere, man vidste a): ikke var gode nok til at forstærke os på kort sigt, og b):ikke havde potentialet til at spille for os på længere sigt, er eddermame en falliterklæring af de kæmpestore!

          Hvordan kan det IKKE være fyringsgrund, at han går ud offentligt og indrømmer, at HAN IKKE KUNNE LØSE DEN OPGAVE HAN VAR ANSAT TIL!

          Det svarer til at sige som restaurantchef "ja, vi vidste godt at kyllingen var dårlig, da vi købte den, men noget skal vi jo servere, og vi havde ikke råd til andet".

          Ja, undskyld jeg hidser mig op, men det interview gør mig simpelthen så vred!
          Fuldstændig enig. Man skulle tro, at han med den udtalelse skrev under på sin egen fyreseddel, men ikke i OB. Han bekræfter jo faktisk det, som han er blevet kritiseret så voldsomt for. Nemlig sit eget manglende netværk. Det har lige siden Jesper Hansens første indkøb bekymret mig, at han tilsyneladende kun kendte til spillere i superligaen og divisioner. Intet tyder på, at vi har noget netværk i de øvrige skandinaviske lande. Makrini fik mig til at tvivle på min egen vurdering af JH, men i det tilfælde må talemåden om, at blind høne også finder korn, gælde. Jeg tror, at JH var heldig, men det skal man også have lov at være nogle gange.

          Det er meget muligt, at vores scouting uden for Danmark er skåret væk, men så må man jo ty til hårdt arbejde i felten i stedet for at sidde hjemme på kontoret og se videofilm fra agenter. Ove Pedersen og Viggo Jensen er/var jo kendt for nærmest aldrig at være hjemme. Den ene aften så de fodbold i Fynsserien, den næste befandt de dig i Nordsverige. Det er ikke mit indtryk, at JH har samme arbejdsiver, men jeg kan jo tage fejl ....
          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Det er desværre den taberkultur der hersker i OB. Det er fuldstændig utopisk, at man skulle kunne overpræstere ift. de givne omstændigheder, og derfor lader vi os som klub spise af med hurtige og dårlige løsninger, i stedet for at gøre arbejdet grundigt og tage de sportslige beslutninger ud fra det bedst mulige oplyste grundlag.

            Det er historien om Jesper Hansen i OB. Det er historien om spillere der er blevet hentet på lejeaftaler, som er ankommet skadede, ude af form og er endt som nulboner. Det er historien om spillere der er hentet i sidste øjeblik, fordi at de havde et interessant CV eller et velkendt navn som klingede i ørerne, og som var langt fra fordums styrke og/eller åbenlyst fejlcastede. Det er historien om kortsigtede lappeløsninger, der har slået fejl og har endt med at være bekostelige økonomisk, grundet deres manglende indvirkning sportsligt, og så er det frem for alt historien om en fuldstændig uddateret måde at gøre tingene på, som OB som klub har måtte lide under, med alle de faldgruber vi har kunne se, og som vi fortsat ender i, grundet en blanding af naivitet og inkompetence.

            Det er sørgeligt, men det er desværre virkeligheden.
            Hvis jeg husker rigtigt så var COB det første indkøb JH foretog og allerede her fejlede han fælt .
            COB var utilfreds med sin defensive rolle han havde i FCN og ville derfor væk , men det hindrede ikke JH i at hente ham og .... ja gæt engang tiltænke ham en defensiv rolle , bla som højre back .

            Siden da har der været mange groteske eksempler på uigennemtænkte handler , som mange i starten ikke syntes man kunne laste JH for da vores økonomi var dårlig , hvilket for mig er ulogisk for det må da om noget være i sådan en situation det må være aller vigtigst overhovedet at hente spillere som kan spille de pladser de bliver hentet ind til .
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
              Fuldstændig enig. Man skulle tro, at han med den udtalelse skrev under på sin egen fyreseddel, men ikke i OB. Han bekræfter jo faktisk det, som han er blevet kritiseret så voldsomt for. Nemlig sit eget manglende netværk. Det har lige siden Jesper Hansens første indkøb bekymret mig, at han tilsyneladende kun kendte til spillere i superligaen og divisioner. Intet tyder på, at vi har noget netværk i de øvrige skandinaviske lande. Makrini fik mig til at tvivle på min egen vurdering af JH, men i det tilfælde må talemåden om, at blind høne også finder korn, gælde. Jeg tror, at JH var heldig, men det skal man også have lov at være nogle gange.

              Det er meget muligt, at vores scouting uden for Danmark er skåret væk, men så må man jo ty til hårdt arbejde i felten i stedet for at sidde hjemme på kontoret og se videofilm fra agenter. Ove Pedersen og Viggo Jensen er/var jo kendt for nærmest aldrig at være hjemme. Den ene aften så de fodbold i Fynsserien, den næste befandt de dig i Nordsverige. Det er ikke mit indtryk, at JH har samme arbejdsiver, men jeg kan jo tage fejl ....
              man er jo efterhånden ved at nå det punkt hvor hans fuldstændige absurde udtalelser/søforklaringer gør man næste (men også kun næsten) får medlidenhed med tossen
              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                man er jo efterhånden ved at nå det punkt hvor hans fuldstændige absurde udtalelser/søforklaringer gør man næste (men også kun næsten) får medlidenhed med tossen
                Men det er os folk griner af, for vi har fjolset ansat

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                  Fuldstændig enig. Man skulle tro, at han med den udtalelse skrev under på sin egen fyreseddel, men ikke i OB. Han bekræfter jo faktisk det, som han er blevet kritiseret så voldsomt for. Nemlig sit eget manglende netværk. Det har lige siden Jesper Hansens første indkøb bekymret mig, at han tilsyneladende kun kendte til spillere i superligaen og divisioner. Intet tyder på, at vi har noget netværk i de øvrige skandinaviske lande. Makrini fik mig til at tvivle på min egen vurdering af JH, men i det tilfælde må talemåden om, at blind høne også finder korn, gælde. Jeg tror, at JH var heldig, men det skal man også have lov at være nogle gange.

                  Det er meget muligt, at vores scouting uden for Danmark er skåret væk, men så må man jo ty til hårdt arbejde i felten i stedet for at sidde hjemme på kontoret og se videofilm fra agenter. Ove Pedersen og Viggo Jensen er/var jo kendt for nærmest aldrig at være hjemme. Den ene aften så de fodbold i Fynsserien, den næste befandt de dig i Nordsverige. Det er ikke mit indtryk, at JH har samme arbejdsiver, men jeg kan jo tage fejl ....
                  Jo mere jeg tænker over det, jo mere synes jeg, at det er en fuldstændig sindssyg udtalelse. Har man nogensinde hørt en SL-sportsdirektør indrømme offentligt, at han ikke var sin opgave voksen?
                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

                  Comment


                    Jeg synes at kritikken af JH er rimelig sober for de flestes vedkommende, men til hans forsvar kan man vel sige at uanset hvad han udtaler pt så er han bare dum og uden evner på dette forum generelt. Men prøv lige at læse den artikel igen. Han giver jer jo ret i en del af kritikken og det burde om ikke andet får nogle til at stoppe op et øjeblik. Så kan man sige at han skulle gøre det bedre, men foruden kontinuriteten så har JH vel opfyldt sine opgave frem til denne sæson? Jeg mener at vores positioner er forberet og økonomien er blevet meget bedre og det er jo ikke hele vores trup, som bare er lort. Men for at komme hertil blev man nød til noget andet. Det er for øvrigt ikke første gang at JH indrømmer at mange af de kontrakter var af nød.

                    JH skal have den kritik han fortjener, og vi har selvfølgeli forskellige meninger om hvordan han har klaret sig, men igen, her giver han flertallet ret. Skal han så bare stadig sables ned eller?
                    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                      Jo mere jeg tænker over det, jo mere synes jeg, at det er en fuldstændig sindssyg udtalelse. Har man nogensinde hørt en SL-sportsdirektør indrømme offentligt, at han ikke var sin opgave voksen?
                      Ham her sagde det lidt. Det var dog posthumt.

                      - Det er langsomt gået op for mig, at fordelingen af opgaver ikke var den helt rigtige. Men der har ikke været en enkelt ting eller situation, der har udløst beslutningen. Det har været det samlede billede, der har gjort det. Det kom lidt bag på mig. Men måske fik jeg at vide fra starten, at arbejdet ville bestå af disse ting, og så har jeg bare ikke hørt godt nok efter, siger Hansen.

                      http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle4000212.ece

                      Comment


                        @Oblisk

                        Han kunne jo da vi i slutningen af vinduet havde problemer med at score mål kigget efter en angriber.

                        Du skal ikke sige til mig at der ikke var en eneste angriber ledig i hele verden, eller bare til at skaffe for en rimelig pris, så vi havde noget brugbart at smide ind.

                        Så kunne han have sendt Mikkelsen på et gartnere for at tjene lidt penge ind eller andet i den dur.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                          @Oblisk

                          Han kunne jo da vi i slutningen af vinduet havde problemer med at score mål kigget efter en angriber.

                          Du skal ikke sige til mig at der ikke var en eneste angriber ledig i hele verden, eller bare til at skaffe for en rimelig pris, så vi havde noget brugbart at smide ind.

                          Så kunne han have sendt Mikkelsen på et gartnere for at tjene lidt penge ind eller andet i den dur.
                          Men vi kan jo ikke vide om de kiggede på en angriber?
                          Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                            Men vi kan jo ikke vide om de kiggede på en angriber?
                            Nej, men at kigge på en angriber scorer han ikke mål af.

                            Mon ikke der kunne findes ind, hvis man nu havde haft en anden sportsdirektør, så havde han med garanti haft en til hver kæde på en blok der var mulig at få.

                            Så havde man kunne tage angriber siden frem og fundet en, da man vidste vi var meget tyndt besat der.

                            Hvis du er i tvivl, så mener jeg ikke mere at JH kan redde sin egen røv, men bliver han i klubben frem til sommer, så skal vi spille 1. div. og jeg er ikke sikker på det er det jeg kalder fremgang, men JH er nok tilfreds for så kan vi jo vinde nogle kampe, med lidt held.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                              Men vi kan jo ikke vide om de kiggede på en angriber?
                              Jeg har hørt flere steder, at vi kiggede på angribere i sommers. Og snakkede med i hvert fald én af dem om kontrakt. Ved ikke hvorfor det ikke blev til noget?
                              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                              Kluden Krew - O'ense Internationals

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                                Nej, men at kigge på en angriber scorer han ikke mål af.

                                Mon ikke der kunne findes ind, hvis man nu havde haft en anden sportsdirektør, så havde han med garanti haft en til hver kæde på en blok der var mulig at få.

                                Så havde man kunne tage angriber siden frem og fundet en, da man vidste vi var meget tyndt besat der.

                                Hvis du er i tvivl, så mener jeg ikke mere at JH kan redde sin egen røv, men bliver han i klubben frem til sommer, så skal vi spille 1. div. og jeg er ikke sikker på det er det jeg kalder fremgang, men JH er nok tilfreds for så kan vi jo vinde nogle kampe, med lidt held.
                                Nej det er tydeligt at vi ikke er helt enig ;)

                                Jeg skamroser nu heller ikke JH for tiden, det mener jeg ikke han har gjort sig fortjent til da det overordnede ansvar er hans som sportsdirektør. To ting skal han dog roses for, synes jeg. Han har været ærlig omkring situationen for husk nu på at det var ikke kun tosser som JH, KN og jeg, der troede på en top 6 ved sæsonens begyndelse. Det var der mange der gjorde inklusiv fans, jounalister, spillere og trænere fra andre klubber.

                                Jeg mener at vi alle har ret på nogle områder, både dem der høvler JH og KN, samt de andre. Der er jo heller ingen der siger at der ikke er krise nu. Det er alle sgu enige om og ikke en er i tvivl om hvilke to herre der sidder med ansvaret, uanset hvor godmodige pronoserne fro sæsonen så var. Igen som jeg skrev tidligere, kritiken er sober og dermed mener jeg jo også at den er forståelig, men jeg er ikke enig i at "ha vi så det komme" er større orakler end andre og "JH ved ikke en skid". Jeg tror han gør det han er sat til at gøre og gør det med de midler der er. Her på forum er vi jo heller ikke altid enige. Drachmann, Kløve, Jeppe Kjær og en masse andre har været oppe og vende i de seneste sæsoner - Nogle ville have dem, andre vil ikke - Sådan er det også på direktørgangene. Tænk også på hvordan eksempelvis Kryger, O'Brien og Jonnasson gør det i deres nye klubber. De fik sgu ikke meget kredit mens de var her, selvom jeg kan forstille mig at en del nok gerne vil bytte eksempelvis Kryger for Mikkelsen i dag (ikke at nogle af os nogensinde har set et stort lys i Mikkelsen) og måske havde det været bedre at beholde Jonnasson i stedet for at få KEP. Hvem ved?
                                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                                Comment

                                Working...
                                X