Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    det kommer næppe bag på nogen at vi har forskellige udgangspunkter. Dit udgangspunkt bunder måske i vores selvopfattelse som værende en klub der hører til toppen eller sub-toppen. Det har vi på ingen måde været i de seneste 4-5 sæsoner. Udgangspunktet kan også være at vi er en bundklub med en smadret økonomi der ikke fordre indkøb i Fester, Makrini og AK klassen. Nu er økonomien forhåbentlig vendt så der kan bygges op, og ikke bare rives ned, hvor overlevelsen var målet i sig selv.
    At der har været købt dårlige spillere og en masse lappeløsninger har så ikke harmonerer med udmeldingerne og strategien ;-)
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Spelmann var ikke noget stort indkøb, men heller ikke noget dårligt, og som tiden gik blev har ret vigtig for os, han blev den der arbejdshund vi manglede, især da han var væk...

      Azer blev som den eneste i bunken her ikke hentet fra hverken øverste række eller som starter, og fik en lidt forvirrende start med skiftende positioner. Den del klarede han flot, fint med spilletid, men har så været løbet ind i en skade der trak ud midt i opstarten, og en form der lod vente på sig, men jeg synes endelig han er begyndt at vise udvikling. Og så blev han nappet ganske gratis, så det ser jeg som godkendt.

      Lasse røg rigtig nok bagerst i bunken, det har du ret i, men jeg synes han har været den bedste af dem vi har nu hele tiden, og var slet ikke enig med Kent. Og så ser jeg også ud fra tiden før Kent, og der var han en vigtig mand, ud fra hvordan situationen var... men enig ellers, for fremtiden og med henblik på at spille med i den sjove ende, er han måske ikke lige den rigtige...

      Festersen var oplagt, helt enig, men den var også oplagt for andre klubber der var interesserede, og der skal jo stadig laves en handel. Og selvom vi forventede fint med mål har han nok stadig overrasket de fleste positivt, hvilket også giver plus samlet set... Havde Festersen faldet igennem havde vi nok også kritiseret, selvom vi alle synes den var oplagt. Eller hvis JH ikke havde hentet det oplagte.

      Zohore ser jeg ikke som panik, ham har vi set nøje an i et ½ år før vi bestemte os, og det viste sig at være rigtigt, trods et lidt bleg forår på banen... En ung mand der er kommet på ret køl, det er godt set og godt lavet, og vi blev helgarderet på positionen hvis det skulle have glippet med ham af en grund... Hvilket vi feks. overhovedet ikke var omkring målmandsposten hvis det unge sats skulle gå galt af en grund, som det så gjorde, eller omkring Lado hvor der heller ikke vare de store alternativer... Jeg har også altid holdt på at Lado handlen havde været mere spiselig hvis vi havde haft en god angriber ud over ham...
      Zohore blev hentet i panik fordi de angribere man hentede et halvt år forinden floppede ;-)
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        det kommer næppe bag på nogen at vi har forskellige udgangspunkter. Dit udgangspunkt bunder måske i vores selvopfattelse som værende en klub der hører til toppen eller sub-toppen. Det har vi på ingen måde været i de seneste 4-5 sæsoner. Udgangspunktet kan også være at vi er en bundklub med en smadret økonomi der ikke fordre indkøb i Fester, Makrini og AK klassen. Nu er økonomien forhåbentlig vendt så der kan bygges op, og ikke bare rives ned, hvor overlevelsen var målet i sig selv.
        Nej, den er først og fremmest bygget på opfattelsen af, at det var muligt, selv med vores udgangspunkt i økonomi og fald fra tinderne, at finde bedre spillere til de samme penge end dem, der blev fundet og signet.

        Og bare fordi man har oplevet et fald fra tinderne, så skal man ikke give slip på selvopfattelsen. Vi skulle give slip på "2 mesterskaber inden 2015 og CL" tænkningen, men ikke at vi kan komme tilbage til toppen ved dygtighed og skarphed i transfer øjemed.

        Ingen af de spillere JH hentede spillede nogen nævneværdig rolle i vores redning. Det var "eksisterende" spillere. Toppel, Høegh, Spell, Desler, Falk og des lige. Ikke Skogseid, Dalgaard, Lado, Mikkelsen eller Kryger .

        Så jeg synes din argumentation er forfejlet, i bedste fald tvivlsom.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          det kommer næppe bag på nogen at vi har forskellige udgangspunkter. Dit udgangspunkt bunder måske i vores selvopfattelse som værende en klub der hører til toppen eller sub-toppen. Det har vi på ingen måde været i de seneste 4-5 sæsoner. Udgangspunktet kan også være at vi er en bundklub med en smadret økonomi der ikke fordre indkøb i Fester, Makrini og AK klassen. Nu er økonomien forhåbentlig vendt så der kan bygges op, og ikke bare rives ned, hvor overlevelsen var målet i sig selv.
          Korrekt at vi har været langt fra toppen i en del år nu, men det ændrer imo ikke ved at OB hører til i (sub-)toppen af dansk fodbold. Selvfølgelig gør vi det. Danmarks trediestørste by, ingen seriøse rivaler på Fyn og med et opland der med lidt god vilje også omfatter noget af Østjylland og Vestsjælland, selvfølgelig er der potentiale til langt mere end det vi må nøjes med i disse år. Det handler alene om at få indfriet dette potentiale, og der kan vi fans så være enige eller uenige i de strategier, ledelsen anlægger, og om hvorvidt det i øvrigt er de rigtige personer, der udgør denne ledelse.
          Last edited by ScouserTommy; 02-12-2015, 18:20.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Nej, den er først og fremmest bygget på opfattelsen af, at det var muligt, selv med vores udgangspunkt i økonomi og fald fra tinderne, at finde bedre spillere til de samme penge end dem, der blev fundet og signet.

            Og bare fordi man har oplevet et fald fra tinderne, så skal man ikke give slip på selvopfattelsen. Vi skulle give slip på "2 mesterskaber inden 2015 og CL" tænkningen, men ikke at vi kan komme tilbage til toppen ved dygtighed og skarphed i transfer øjemed.

            Ingen af de spillere JH hentede spillede nogen nævneværdig rolle i vores redning. Det var "eksisterende" spillere. Toppel, Høegh, Spell, Desler, Falk og des lige. Ikke Skogseid, Dalgaard, Lado, Mikkelsen eller Kryger .

            Så jeg synes din argumentation er forfejlet, i bedste fald tvivlsom.

            MvH ChrisOB
            om det er en forfejlet opfattelse kan du synes som du har lyst til. Din er under alle omstændigheder voldsomt hypotetisk. Jeg vil give dig så meget at vores selvopfattelse som top- eller subtop klub skal vi som fans altid bevare, og sådan er det faktisk også for mig. JHs statements og følgende indkøb har dog peget i en anden retning i flere år som værende klubbens kortsigtede ambition
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              om det er en forfejlet opfattelse kan du synes som du har lyst til. Din er under alle omstændigheder voldsomt hypotetisk. Jeg vil give dig så meget at vores selvopfattelse som top- eller subtop klub skal vi som fans altid bevare, og sådan er det faktisk også for mig. JHs statements og følgende indkøb har dog peget i en anden retning i flere år som værende klubbens kortsigtede ambition
              Der er forskel på at sige "smalhals!" og så gå ud og hente ting fra møddingen og så forsøge at sælge det som noget, der er spiseligt.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                udgangspunktet for ar vurdere spillerne som gode/skidte eller ok afhænger vel også af hvad vores individuelle udgangspunkt er. Hvis jeg tager udgangspunkt i det JH kom til at sige med indkøb af spillere der kunne se mærkelige ud bør vel også dreje en del skidte spillere ind på ok. De har gjort det som de var købt til, nemlig at sørge for OB ikke røg ud af SL i de sværeste trængselsår hvor økonomien skulle vendes, og derfor er de godkendte handler. Nu ber genrejsningen startet med indkøb af Makrini, AK, Zohore m.fl.

                Iøvrigt er Dusan ikke JHs værk, men alene TBs
                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                En del skidte spillere ind på ok..? Fordi JH sagde at der kunne være handler der så mærkelige ud? Er det så = en del spillere, og hvem er det..? Og der er ikke bare én af dem du tænker på som du er i tvivl om..?
                Hvis jeg tager udgangspunkt i at de her mellemløsninger er lavet fordi det ikke lykkedes i flere omgang at få problemet løst, så er det jo heller ikke noget der trækker op...

                Dusan er hentet med JHs underskrift, og kan derfor selvsagt ikke bare være TBs ansvar alene...

                http://politiken.dk/sport/fodbold/su...er-i-frankrig/

                "siger OB's sportsdirektør, Jesper Hansen, til klubbens hjemmeside"
                ?
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  udgangspunktet for ar vurdere spillerne som gode/skidte eller ok afhænger vel også af hvad vores individuelle udgangspunkt er. Hvis jeg tager udgangspunkt i det JH kom til at sige med indkøb af spillere der kunne se mærkelige ud bør vel også dreje en del skidte spillere ind på ok. De har gjort det som de var købt til, nemlig at sørge for OB ikke røg ud af SL i de sværeste trængselsår hvor økonomien skulle vendes, og derfor er de godkendte handler. Nu ber genrejsningen startet med indkøb af Makrini, AK, Zohore m.fl.

                  Iøvrigt er Dusan ikke JHs værk, men alene TBs
                  De store mangler da JH blev ansat var hb , cm og angreb det løste han ikke ret godt .

                  Han fremlagde selv vores strategi : en trup med fynsk identitet som skulle støttes af profiler udefra . Det er først delvist blevet løst i seneste vindue .

                  Han lovede bedring fra sommeren 2015 , det løste han heller ikke helt godt .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Så har vi forskellige udgangspunkter. Jeg ser ikke, at nogen af dem der blev hentet var dem, der "redede" os. Det var Ove Ps taktik og fokus på at få middelmådige spillere til at stå sammen, som et minimum. I kombination med, at der var to hold, der var dårligere til sidst. Så vi redede os ikke p.g.a dem. Men på trods af dem.

                    Så de er ikke "godkendte" handler. De begyndte først at komme med Fester, Lund, El Makrini og AK. Spillere, der løftede os, så vi ikke kun skal have fokus på at genopfinde den dybe defensive tallerken.

                    MvH ChrisOB
                    Jeg ser nu ikke AK som en spiller, der har løftet OB - endnu.
                    Jeg har altid set ham som en middelmådig spiller, der dog formåede at have et par gode sæsoner i AaB. Jeg ser ham ikke som nogen frelser, men dog som en fin spiller at have i truppen, og det at han er OB-dreng, er da bestemt ikke en ulempe.
                    Mvh Kent

                    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                      Jeg ser nu ikke AK som en spiller, der har løftet OB - endnu.
                      Jeg har altid set ham som en middelmådig spiller, der dog formåede at have et par gode sæsoner i AaB. Jeg ser ham ikke som nogen frelser, men dog som en fin spiller at have i truppen, og det at han er OB-dreng, er da bestemt ikke en ulempe.
                      Det er så også fair nok. Men jeg tror stadig på, der er gemt en god angriber i AK til, at han ville kunne løfte os. 17 Superliga-mål + 4-5 stykker i deres europæiske kampe på 2 sæsoner er ikke helt skidt. Og vi så jo hvordan han afgjorde, ude af kampform, kampen mod FCK.

                      En sund, fair konkurrence situation, hvor han skal kæmpe med Zohore om pladsen ved siden af Festersen ser jeg som noget absolut positivt.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Det er så også fair nok. Men jeg tror stadig på, der er gemt en god angriber i AK til, at han ville kunne løfte os. 17 Superliga-mål + 4-5 stykker i deres europæiske kampe på 2 sæsoner er ikke helt skidt. Og vi så jo hvordan han afgjorde, ude af kampform, kampen mod FCK.

                        En sund, fair konkurrence situation, hvor han skal kæmpe med Zohore om pladsen ved siden af Festersen ser jeg som noget absolut positivt.

                        MvH ChrisOB
                        Enig. Han skal nok komme igang og gøre valget svært for KN. Måske allerede til foråret

                        Comment


                          Jeg ved godt, at pointen med et forum er at debattere, men for fucks sake...

                          Kan der tærskes meget mere langhalm på TM, Lado, Kryger og de andre Usual Suspects?

                          Oh well, frit land.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                            Jeg ved godt, at pointen med et forum er at debattere, men for fucks sake...

                            Kan der tærskes meget mere langhalm på TM, Lado, Kryger og de andre Usual Suspects?

                            Oh well, frit land.
                            De fire ER jo de bedste argumenter mod JH, så det kan ikke overraske de bliver bragt frem, uanset hvad der er sket siden...

                            Mvh

                            MaxHH

                            Comment


                              Vi kan altid diskutere navne og JHs hitrate; det er vel normal debat(?)

                              Jeg synes egentlig ikke, det er så afgørende, om en sportschef laver en misser - det gør de alle. Men hit-rate versus 'missere' er måske mere interessant. Jeg har kigget på lidt sammenligning:

                              Hvis man holder JHs track record op imod f.eks. Randers' ditto (for liste, se her: http://www.transfermarkt.de/randers-...rs/verein/5724 ), så er sammenligningen interessant.

                              Kigger man på de sidste 3 år, så har Randers haft flere pletskud end missere, hvis man ser på antal førsteholdskampe for tilkomne spillere ('Zugänge'). Der er missere på alle årene, men hit-raten virker markant højere de seneste 3 år. Og hvad skete der i Randers i 13? Peter Christensen blev sportschef. I de 3 år før det var Jacob Nielsen sportschef - prøv at checke navnene ud der og vurdér selv hitraten (altså fra 12/13 og før).

                              Jeg synes, der er en pointe i, at Peter Christensen kom fra en stilling som scout (og med en erfaring fra FCK, ja). Det er en mand, der har vurdering af spillere som sin primære arbejdsopgave - hvordan har scoutingen været i OB? Og hvilken baggrund mht at vurdere spillere har JH? Har han reelt haft de folk, der kunne/skulle rådgive ham?

                              Naturligvis hænger succés af spillere ind sammen med andre ting: resultater (nemmere at integrere nye spillere, når det kører), træner, økonomi, klubkultur, social kultur i truppen mm. Men Randers er interessant, fordi de i den periode har haft samme træner og ca. samme setup + relativt stabil økonomi.

                              I den modsatte ende har vi Sønderjyske: de har næsten skiftet træner lige så meget som os, de har haft flere sportschefer i de seneste 6 år, de har klart mindre budget, og på et gennemsnitligt år indenfor de seneste 6 år har de skiftet 12 spillere hver sæson(!!) http://www.transfermarkt.de/sonderjy...rs/verein/5817 Hvis vi siger farvel til 10 spillere til sommer, er det jo ingenting for Sønderjyske - det er mindre end normalt!
                              Sønderjyskes hitrate er vildt interessant: hvis man trækker leje-spillere fra - som f.eks. Marvin Pourié, som Sønderjyske aldrig ville få råd til - så misser de generelt langt mere end de rammer, især på udenlandske spillere. Men det er OK; for de er på korte/billige kontrakter, og så kommer der jo bare nogle nye!
                              Hvad i al verden holder så Sønderjyske fra undergang, kaos og nedrykning? Her er bedste bud nok en stærk klubkultur, hvor det på nærmest forbløffende vis lykkes at integrere et halvt nyt hold hvert år, tilsyneladende uanset hvem der er træner eller sportschef.

                              Summa sum: bedre scouting og stærkere kultur mht integration kunne måske give OB en højere hit-rate. Uanset hvem der er sportschef. Sorry for the long rant:-)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                De store mangler da JH blev ansat var hb , cm og angreb det løste han ikke ret godt .

                                Han fremlagde selv vores strategi : en trup med fynsk identitet som skulle støttes af profiler udefra . Det er først delvist blevet løst i seneste vindue .

                                Han lovede bedring fra sommeren 2015 , det løste han heller ikke helt godt .
                                WHAAAT, du kan da ikke være uenig i at der ikke er sket markant forbedring fra sommeren 2015
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X