Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
    Spelmann, Skogseid og Dalgaard er smuttet, hvilket til dels forklarer at der eftersøges spillere på de pladser.
    Det er nemt at være bagklog, men jeg syntes både Skogseid og Dalsgaard virkede som fornuftige tilgange da de blev hentet.
    Skogseid har ikke vist et tilstrækkeligt niveau, men så er det jo fint man kun skrev for 6 mdr med ham. Det samme gælder vel egentligt Dalgaard.
    Man tilbød Skogseid to år og seks måneder, men på grund af personlige forhold ville han kun sige ja til seks måneder, der var vi godt nok heldige. Dalgaard blev blandt andet også tilbudt til Vestsjælland, som helt naturligt takkede nej til en dyr og skadet mand. Ove P ønskede selv at få Zohore, men hvorfor Jesper Hansen også hentede Dalgaard, ja, det har jeg så aldrig nogensinde forstået.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Selvfølgelig har JH ikke hentet nogle han vidste var forkert , men det er jo så her det skinner igennem at han har manglende kendskab til truppens mangler ( som beskrevet med Kirkeskov/Ari ) , eller da COB meldte ud at han var utilfreds med tilværelsen i FCN fordi de ville give ham en for defensiv rolle , så købte JH ham da til selv samme defensive rolle i OB og en meget forfejlet vurdering af de spillere han køber ( bedst bevist med Kryger ) Da JH blev ansat var vores største mangler en hb , cm og angribere .. Gæt engang ;-) det er lige de spillere vi atter engang higer efter i det kommende vindue på trods af utallige indkøb og lejesvende . Ved godt vi har haft meget få midler og truppen skal have en vis størrelse , men jeg har enormt svært ved at se besparelserne , kontinuiteten , og fornuften i at købe spillere det ene vindue for at erstatte dem i næste med lejesvende .

      Jeg er sådan set rimelig enig i det, der bliver skrevet, men jeg tror simpelthen, at målet har været at komme så billigt igennem sidste sæson som muligt. Man har været i gang med det berømte turn-around/proces, hvor 14-15 sæsonen handlede om overlevelse og komme så godt ud på den anden side som muligt (også fordi Hobro og SIF på forhånd var spået som store favoritter til nedrykning). Thorborg vil se bedre drift før han punger flere penge i, og samtidigt har man nok også kigget på talentsiden og set, at der kunne være noget spændende på vej i 2015. Det er i det lys, at man skal se sommerens signings, hvor man har satset (og nok også satset forkert) på relativt billige handler. Efterhånden som nedrykningsspøgelset så begyndte at krybe ind, og det også viste at flere af de sats, man havde, lavede ikke slog til, har man så valgt at agere ud fra det, så man kunne blive i ligaen - hvilket trods alt er positivt.

      Jeg synes i bund og grund ikke, at vi ved, hvor vi står med Jesper Hansen, fordi det er svært at vide, hvor meget økonomien har dikteret i de foregående år - men sommerens vindue burde give en hel del svar. Økonomien er blevet bedre, og det er blevet meldt ud, at nu starter et nyt 4-årige projekt for alvor. Ikke, at jeg forventer Kadlec, Santander eller Messi, men jeg synes godt, at vi kan forvente flere pletskud end missere i dette vindue. Spændende bliver det i hvert fald

      Comment


        Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
        Man tilbød Skogseid to år og seks måneder, men på grund af personlige forhold ville han kun sige ja til seks måneder, der var vi godt nok heldige. Dalgaard blev blandt andet også tilbudt til Vestsjælland, som helt naturligt takkede nej til en dyr og skadet mand. Ove P ønskede selv at få Zohore, men hvorfor Jesper Hansen også hentede Dalgaard, ja, det har jeg så aldrig nogensinde forstået.
        ingen af dem kom vel med den bedste form.....mon ikke det har været som gardering. Plus vi lå i bunden - og vores angreb bestod af.....kryger og lado. Så kun at hente en lettere ude af form zohore - der trods alt indtil nu ikke har vist SÅ meget - syntes deet giver god mening at man hentede dalgaard - at det så ikke virkede er en anden sag

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
          Jeg er sådan set rimelig enig i det, der bliver skrevet, men jeg tror simpelthen, at målet har været at komme så billigt igennem sidste sæson som muligt. Man har været i gang med det berømte turn-around/proces, hvor 14-15 sæsonen handlede om overlevelse og komme så godt ud på den anden side som muligt (også fordi Hobro og SIF på forhånd var spået som store favoritter til nedrykning). Thorborg vil se bedre drift før han punger flere penge i, og samtidigt har man nok også kigget på talentsiden og set, at der kunne være noget spændende på vej i 2015. Det er i det lys, at man skal se sommerens signings, hvor man har satset (og nok også satset forkert) på relativt billige handler. Efterhånden som nedrykningsspøgelset så begyndte at krybe ind, og det også viste at flere af de sats, man havde, lavede ikke slog til, har man så valgt at agere ud fra det, så man kunne blive i ligaen - hvilket trods alt er positivt.

          Jeg synes i bund og grund ikke, at vi ved, hvor vi står med Jesper Hansen, fordi det er svært at vide, hvor meget økonomien har dikteret i de foregående år - men sommerens vindue burde give en hel del svar. Økonomien er blevet bedre, og det er blevet meldt ud, at nu starter et nyt 4-årige projekt for alvor. Ikke, at jeg forventer Kadlec, Santander eller Messi, men jeg synes godt, at vi kan forvente flere pletskud end missere i dette vindue. Spændende bliver det i hvert fald
          Det tror jeg også har været målet - den gik ikke og så skulle der ellers lappes huller.

          JH har på ingen måde overbevist mig endnu - men som du siger kan det let være økonomisk betinget - at han langt hen af vejen har stået med en bunden opgave.
          Men nu går den så heller ikke længere - der skal til at leveres!

          Comment


            Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
            Man tilbød Skogseid to år og seks måneder, men på grund af personlige forhold ville han kun sige ja til seks måneder, der var vi godt nok heldige. Dalgaard blev blandt andet også tilbudt til Vestsjælland, som helt naturligt takkede nej til en dyr og skadet mand. Ove P ønskede selv at få Zohore, men hvorfor Jesper Hansen også hentede Dalgaard, ja, det har jeg så aldrig nogensinde forstået.
            Nå man står i en position, hvor man a): skal spare penge, b): mangler angribere, c): får tilbudt en spiller der for nyligt har været topscorer i Superligaen på en lejekontrakt, skal man da være ualmindeligt kræsen, hvis man ikke slår til.

            Klubber som allerede har deres angreb på plads, eller som spiller med i toppen og har et stort transferbudget, kan tillade sig at kigge på Dalgaard og sige nej tak. Den position var vi ikke i i vinters. Det var en chance, der bare skulle tages. At det så ikke fungerede er en anden sag, men det er altid nemmere at være bagklog.
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
              Nå man står i en position, hvor man a): skal spare penge, b): mangler angribere, c): får tilbudt en spiller der for nyligt har været topscorer i Superligaen på en lejekontrakt, skal man da være ualmindeligt kræsen, hvis man ikke slår til.

              Klubber som allerede har deres angreb på plads, eller som spiller med i toppen og har et stort transferbudget, kan tillade sig at kigge på Dalgaard og sige nej tak. Den position var vi ikke i i vinters. Det var en chance, der bare skulle tages. At det så ikke fungerede er en anden sag, men det er altid nemmere at være bagklog.
              Jeg forstår bare ikke, at man henter en angriber, der A): må formodes at være i den pebberede ende af lønskalaen, når man nu skal spare penge. B): Som slet ikke passer ind i trænerens filosofi om at stå taktisk godt og løbe solen sort, og derfor ikke bliver brugt (jeg ved godt, at det er nemt at være bagklog). C): Som ikke har spillet længe, er skadet og ikke udviser god holdånd, nærmere tværtimod...

              Jeg synes det var synd for Lado, som kunne have gjort det "lige så godt" hvis ikke bedre. Lado har siddet udenfor i en hel sæson uden at man har hørt ham brokke sig, Zohore bliver skiftet ind før Dalgaard, og så går Dalgaard straks ud og brokker sig over det offentligt. Som i nok kan høre, så synes jeg, at Dalgaard var et dårligt bekendtskab, alt for egoistisk og medieliderlig, hvilket vi slet ikke havde brug for.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                Jeg forstår bare ikke, at man henter en angriber, der A): må formodes at være i den pebberede ende af lønskalaen, når man nu skal spare penge. B): Som slet ikke passer ind i trænerens filosofi om at stå taktisk godt og løbe solen sort, og derfor ikke bliver brugt (jeg ved godt, at det er nemt at være bagklog). C): Som ikke har spillet længe, er skadet og ikke udviser god holdånd, nærmere tværtimod...
                A) Nu ved vi ikke hvad han har kostet, men man kan også spare sig ihjel.
                B) Jeg kan ikke forestille mig andet, end at Ove P har været inde over på et eller andet niveau.
                C) Han skiftede d. 2/2 hvor vintertræningen vel stadig er i gang, så han havde spillet træningskampe ligesom så mange andre.

                Mange var da også positive over for det skifte.
                Selv Magge
                http://forum.ob.dk/showthread.php?59...homas+dalgaard

                Comment


                  Bagefter er altid let at dømme. Klar, Dalgaard har skuffet. Han blev skadet lige før veksling, det var bare uheldig. Men i vores situation var det helt O.K. at hente en topscorer med lejeaftale og købsoption og sikkert økonomisk ansvarlig. Begrænset risiko med lejeaftalen og perspektive med køboption hvis han slår ind - absolut o.k. . Klar, der var en risiko på grund af skaden. Men risikoen er del af forretningen og JHs mission er at kalkulere en risiko ansvarlig og at handle. For mig var det på dette tidspunkt absolut o.k. at han hentede Dalgaard. Bare fordi det virkede ikke kan jeg ikke få en bebrejdelse til JH.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                    A) Nu ved vi ikke hvad han har kostet, men man kan også spare sig ihjel.
                    B) Jeg kan ikke forestille mig andet, end at Ove P har været inde over på et eller andet niveau.
                    C) Han skiftede d. 2/2 hvor vintertræningen vel stadig er i gang, så han havde spillet træningskampe ligesom så mange andre.

                    Mange var da også positive over for det skifte.
                    Selv Magge
                    http://forum.ob.dk/showthread.php?59...homas+dalgaard
                    jep jeg var posetiv over lejen af Dalgaard ( dog ikke over at det var nødvendigt at handle pga sommerens fejlkøb ) men det var jeg i forventning om at Dalgaard ville blive brugt , og at vi endelig havde en angriber som havde bevist hvor målet er . At jeg så bagefter står med undren og tænker : gad vide om den handel var kordineret mellen JH og Ove P .. Det er så en anden snak .
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                      jep jeg var posetiv over lejen af Dalgaard ( dog ikke over at det var nødvendigt at handle pga sommerens fejlkøb ) men det var jeg i forventning om at Dalgaard ville blive brugt , og at vi endelig havde en angriber som havde bevist hvor målet er . At jeg så bagefter står med undren og tænker : gad vide om den handel var kordineret mellen JH og Ove P .. Det er så en anden snak .
                      Helt enig her. Det lugter gevaldigt af, at Dalle ikke var Oves kop flæskesteg. Jeg siger ikke, at han var blevet nogen bragende succes, men 405 minutter på en halvsæson, er sgu ikke meget tid at få lov til at bevise sig på, og jeg synes sågar, at han viste ok takter imod FCN, da han kom ind mod BIF, og da også med et mål imod FCV.

                      Jeg sidder tilbage med en følelse af, at der er noget kommunikation mellem Ove og JH der er gået galt her, da Ove ikke på noget tidspunkt lignede en mand, der var klar til at slide Dalgaard op på toppen.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                        Spelmann, Skogseid og Dalgaard er smuttet, hvilket til dels forklarer at der eftersøges spillere på de pladser.
                        Det er nemt at være bagklog, men jeg syntes både Skogseid og Dalsgaard virkede som fornuftige tilgange da de blev hentet.
                        Skogseid har ikke vist et tilstrækkeligt niveau, men så er det jo fint man kun skrev for 6 mdr med ham. Det samme gælder vel egentligt Dalgaard.
                        Spellmann har på intet tidspunkt været en del af en stabil og godt fungerende central midtbane i OB , der har hele tiden manglet en stærk defensiv cm både med og uden Spellmann .

                        Stadigvæk så er den største anke mod Skogskied , Dalgaard og Zohore at det overhovedet var nødvendigt at hente dem fordi der i vinduet forinden var hentet spillere til de pladser . .

                        Skogskied er jo 3-4-5-6 lappeløsning på hb under JH .
                        Dalgaard syntes jeg var et godt leje mål , men det virker så ikke som om JH havde afstemt den handel med OP .
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                          Jeg forstår bare ikke, at man henter en angriber, der A): må formodes at være i den pebberede ende af lønskalaen, når man nu skal spare penge. B): Som slet ikke passer ind i trænerens filosofi om at stå taktisk godt og løbe solen sort, og derfor ikke bliver brugt (jeg ved godt, at det er nemt at være bagklog). C): Som ikke har spillet længe, er skadet og ikke udviser god holdånd, nærmere tværtimod...

                          Jeg synes det var synd for Lado, som kunne have gjort det "lige så godt" hvis ikke bedre. Lado har siddet udenfor i en hel sæson uden at man har hørt ham brokke sig, Zohore bliver skiftet ind før Dalgaard, og så går Dalgaard straks ud og brokker sig over det offentligt. Som i nok kan høre, så synes jeg, at Dalgaard var et dårligt bekendtskab, alt for egoistisk og medieliderlig, hvilket vi slet ikke havde brug for.
                          Syntes ikke Zohore gjorde det bedre end Dalgaard , han kom hertil for at tilspille sig en plads i U21 truppen hvilket på ingen måde lykkedes og med rette blev han ikke udtaget . Og mht egoisme og medieliderlighed så ser jeg hellere en spiller brokker sig over at være forbigået end en spillet skilte med sin BIF liderlighed straks efter man er ankommet til Odense og oven i købet følger det op med en total arbejdsnedlæggelse i efterfølgende kamp mod BIF .
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                            Syntes ikke Zohore gjorde det bedre end Dalgaard , han kom hertil for at tilspille sig en plads i U21 truppen hvilket på ingen måde lykkedes og med rette blev han ikke udtaget . Og mht egoisme og medieliderlighed så ser jeg hellere en spiller brokker sig over at være forbigået end en spillet skilte med sin BIF liderlighed straks efter man er ankommet til Odense og oven i købet følger det op med en total arbejdsnedlæggelse i efterfølgende kamp mod BIF .
                            Jeg kunne ikke være mere enig 👍

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Syntes ikke Zohore gjorde det bedre end Dalgaard , han kom hertil for at tilspille sig en plads i U21 truppen hvilket på ingen måde lykkedes og med rette blev han ikke udtaget . Og mht egoisme og medieliderlighed så ser jeg hellere en spiller brokker sig over at være forbigået end en spillet skilte med sin BIF liderlighed straks efter man er ankommet til Odense og oven i købet følger det op med en total arbejdsnedlæggelse i efterfølgende kamp mod BIF .
                              Ja han har godt nok fået noget at bevise med det lort han fik sagt/lavet..
                              Et mål plus en god jubel dans kan nok få de fleste til at tilgive..

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                                jeg er sådan set ganske enig. Pointen er bare at selv om det har været nogle tåbelige handler - så er de næppe foretaget for at være tåbelige. Man har håbet den gik. Ligesom med Troels....det havde jo længe set skidt ud....men han havde kontrakt et år mere - og den ville man meget gerne undgå at ophæve, så håbet var vel at han lige kunne klare os igennem sæsonnen og så kunne der komme en ny træner ind. Den gik ikke.

                                På samme måde tænker jeg lidt med Lado - man håbede den gik.....

                                Men enig - mange af de handler virker ikke alt for velovervejede og temmeligt hovsa agtige.

                                Lige Dalgaard lejemålet syntes jeg dog falder udenfor, og JH faktisk skal have en smule ros for i det mindste at handle. Det var jo alt for tydeligt vi manglede angribere og vi lå hvor vi lå - der skulle simpelthen handles og Dalgaard kom trods alt med en topscore titel fra sidste sæson i bagagen....
                                (at han så kun blev hentet fordi JH havde fejlet på angriber fronten i de tidligere vinduer er jo så en anden sag ;) )
                                Helt enig, og der opstår problemet netop, der er for meget der ender med ikke at gå... På det det punkt er intet ændret...

                                Jeg er splittet mht. Dalgaard, for han var jo ikke uinteressant som du er inde på, grundet forrige sæson, men som hans situation var da han blev hentet, var det som heller ikke fordi han var specielt interessant... Det var egentlig bare historien om igen fra i sommers...
                                (Jeg synes faktisk det er den samme sag, for det er den samme placering, samme problem, som skulle have være løst med Lado, og JH er netop tvunget til at lave en sådan handel(Dalgaard) fordi han fejlede seriøst med Lado)
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X