Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    👍
    Helt enig. Naturlig bærer JH ansvar for mange ting og er langt fra at tro på ham. Men at kalde ham alene for ansvarlig er ikke rigtigt. Vi skulle lægge sort-hvid-briller væk hvis vi leder efter årsagen for vores situation. Der er mange ting som ligger ikke i direkt ansvar af en sportsdirektør. For eks.
    at spillere som træneren ville have som støtte og nøglespillere for trænerens idé om spillemåde underpræsterer. At trænerens taktiske dispositioner for kampe gik galt flere gange. At træneren valgte anden gang i træk en anfører som lykkes åbenbart ikke at udfylde positionen. At træningsfaciliteter er dårlige. At der åbenbart ligger en tæt økonomisk ramme som ledelsen om NT ikke vil øge.

    Og vi skulle ikke glemme at der var begejstring herinde og anerkendelse i offentligheden for flere transfers som viste sig derefter som skuffelse (Izunna, KEP, AK).
    Og det var flere transfers som blev set som uambiøst som tændede rigtigt (Tverskov, Tingager, Joan).
    Man kan bebrejde JH for mange ting men det er for let og vil ikke hjælpe at forklare ham som ansvarlig for alt hvad er dårlig og benægte hvad lykkedes til ham.
    Siger ikke at ham er den rigtige mand på den rigtige position. Men det er alt for kort tænkt at alt bliver godt hvis vi kun bytter sportsdirektøren.
    Alt bliver ikke, nødvendigvis, godt hvis vi skifter ham ud. Og da slet ikke med det samme.

    Men det KAN blive godt. Og det er det, vi fokuserer på.

    Og så er det ganske enkelt ikke rigtigt, at det hele ikke er hans ansvar. For det er det. Alt er ikke hans skyld, men skyld og ansvar er to forskellige ting. Når man har en chefposition, så er ALT ens ansvar, og det er jeg ganske sikker på at Jesper selv er udmærket klar over. For sådan er det - ikke bare med hans chefposition som sportsdirektør - men for ALLE i hans stilling.

    Så prøv at adskille "ansvar" fra "skyld" De er ikke de samme ting. Og slet ikke i en konkurrencesport.

    Tror der er en hel ladning af fyrede sportsdirektører nede i Tyskland, der kender branchen og ved, at selv om de ikke bærer hele skylden for at tingene udviklede sig, som de gjorde, så er de ganske klar over, hvis ansvar, det var. Og de accepterer fyringen som en del af gamet.

    Så kan vi diskutere graden af skyld for, hvordan tingene udvikler sig, men det er så sikkert som amen i kirken, hvis ansvar det er, når man er ansat som sportsdirektør.

    Og folk bliver fyret for ikke at leve op til ansvaret. Om de vil det eller ej.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Alt bliver ikke, nødvendigvis, godt hvis vi skifter ham ud. Og da slet ikke med det samme.

      Men det KAN blive godt. Og det er det, vi fokuserer på.

      Og så er det ganske enkelt ikke rigtigt, at det hele ikke er hans ansvar. For det er det. Alt er ikke hans skyld, men skyld og ansvar er to forskellige ting. Når man har en chefposition, så er ALT ens ansvar, og det er jeg ganske sikker på at Jesper selv er udmærket klar over. For sådan er det - ikke bare med hans chefposition som sportsdirektør - men for ALLE i hans stilling.

      Så prøv at adskille "ansvar" fra "skyld" De er ikke de samme ting. Og slet ikke i en konkurrencesport.

      Tror der er en hel ladning af fyrede sportsdirektører nede i Tyskland, der kender branchen og ved, at selv om de ikke bærer hele skylden for at tingene udviklede sig, som de gjorde, så er de ganske klar over, hvis ansvar, det var. Og de accepterer fyringen som en del af gamet.

      Så kan vi diskutere graden af skyld for, hvordan tingene udvikler sig, men det er så sikkert som amen i kirken, hvis ansvar det er, når man er ansat som sportsdirektør.

      Og folk bliver fyret for ikke at leve op til ansvaret. Om de vil det eller ej.

      MvH ChrisOB
      I en stor forretning er det bare ikke så at EN mand alene er ansvarlig for successen. Måske vi kommer tætter til hinanden hvis vi skelner mellem "at bære ansvaret" og "at være ansvarlig". Men selv hvis du kræver hovedet af den som "bærer ansvaret" så gør det intet bedre, hvis du ikke klarer hvem er ansvarlig for hvilken del af udviklingen/situationen. Det er ellers bare en principiel kræv for at have nogen som er "skyldig".
      Hvis du vil vende en dårlig udvikling så må du klare årsagerne - og det er altid forskellige med forskellige ansvarlige derfor.
      I hensigt af OB tror jeg at de er alt for enige i ledelsen, Kent Nielsen og Jesper Hansen går altid hånd i hånd - måske sammen med NT. Der mangler at efterspørge den anden også kritisk at have et kritisk øje, at være også "Teufels Advokat" i sammenarbejde. Så du kan bytte sportsdirektøren, hvis du ændrer det ikke vil intet forændrer sig. Hvis den næste sportsdirektør ville ukritisk hente de spillerecKent vil har uden en sand kritisk forhold til træneren vil det ikke ændrer INTET. Så der går bare ikke om at bytte EN mand. Det går om langt mere for mig.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        I en stor forretning er det bare ikke så at EN mand alene er ansvarlig for successen. Måske vi kommer tætter til hinanden hvis vi skelner mellem "at bære ansvaret" og "at være ansvarlig". Men selv hvis du kræver hovedet af den som "bærer ansvaret" så gør det intet bedre, hvis du ikke klarer hvem er ansvarlig for hvilken del af udviklingen/situationen. Det er ellers bare en principiel kræv for at have nogen som er "skyldig".
        Hvis du vil vende en dårlig udvikling så må du klare årsagerne - og det er altid forskellige med forskellige ansvarlige derfor.
        I hensigt af OB tror jeg at de er alt for enige i ledelsen, Kent Nielsen og Jesper Hansen går altid hånd i hånd - måske sammen med NT. Der mangler at efterspørge den anden også kritisk at have et kritisk øje, at være også "Teufels Advokat" i sammenarbejde. Så du kan bytte sportsdirektøren, hvis du ændrer det ikke vil intet forændrer sig. Hvis den næste sportsdirektør ville ukritisk hente de spillerecKent vil har uden en sand kritisk forhold til træneren vil det ikke ændrer INTET. Så der går bare ikke om at bytte EN mand. Det går om langt mere for mig.
        Når man ER ansvarlig, som sportsdirektør, så bærer man også ansvaret - sådan er det ofte i en fodboldklub. Det er klart, at en sportsdirektør har længere snor, da han er bestyrelsens forlængede arm, hvorfor det, logisk nok, oftest er træneren, der ryger, når resultaterne svigter - hvorfor jeg også vil argumentere for, at Kent skal samme vej. Men hvis han skal det, så skal Jesper samme vej. Det dur ikke, at det kun bliver Kent, der bliver gjort ansvarlig for en nedgang i tilskuertal på 25% procent (næst-højest i hele ligaen), en misset TOP-6 målsætning, flirten med nedrykningen og et kommunikationsmæssigt mareridt, der i stor stil, tror jeg, har drænet folk, både almindelige fans og fynboer - samt ikke mindst kernen, dem der kommer uanset resultaterne, for lyst, for overskud til at se ret meget positivt ved udviklingen. (Som jeg er i blandt)

        Det er dem, der skal overbevise os - for jeg synes, så rigeligt, at vi har gjort vores i dette forår. Og det er skam blevet bedre. Så bedre, at de fleste af os ikke tror på, at vi kommer til at ligge næstsidst ved vinterpausen, som vi gjorde i år. (Men det kan stadig ske) Men ikke så godt, at vi tror på, at vi så automatisk kan konkurrere om TOP-6. Det tror jeg er et lige så stort fata morgana, som det var sidste år for folk at tro på.

        Og det ansvar (og den skyld) ligger jeg og andre på ledelsen. Og det gælder dem alle sammen. Både Thorborg og CO, Kent og Jesper Hansen. De har ikke leveret det, som deres ord antydede over en hel sæson. Og når man ikke gør det, så er det logik for burhøns, at deres positioner kommer i tvivl. Det må du - og andre - give os. Der er grund til at stille deres positioner i tvivl. Så kan vi så diskutere om hvor vidt, der er grund til at være kontante og sige "Dur ikke - væk" eller andre bombastiske udmeldinger - men vi er stadig af den tro, at det godt kan lade sig gøre at vende tingene og sætte mere skub i udviklingen, hvis vi havde en anden sportsdirektør. Og/eller en anden træner.

        Det skal man have en tro på - på et eller andet tidspunkt - ellers er der jo aldrig nogle "valide" grunde til at fyre de ansvarlige. Så blev sportsdirektører på deres poster i 20 år - uden at blive anfægtet - og forsvaret i ét væk af folk, der er mere "trætte" af såkaldt "ensidig kritik" end de er af de faktiske resultater på bundlinjen. Det handler også om at kunne genkende vores klub - og vores klub har traditionelt ikke spillet den form for fodbold, som Kent står for. Den eneste måde, at den form for fodbold kunne tolereres, det er hvis der følger resultater med. Og det har der, i det store hele, ikke.

        Og derfor peger man, automatisk, på den øverste chef for den sportslige udvikling; og det er altså ikke Kent Nielsen. Det er Jesper Hansen. Og igen - spørg en hvilken som helst sportsdirektør, om hvordan branchen er; og de vil svare at "sådan er gamet". Derfor er der, i mine øjne, absolut ingen grund til visse folks "lyst" til nærmest at tage kritikken mere på vej, end han selv ville gøre. Han kender gamet - han ved, hvordan tingene fungerer, og jeg er temmelig sikker på, at det går ham mere på at resultaterne udebliver, end at en tosse som jeg peger ham ud her på forum.

        En sportsdirektør skal ikke lade træneren bestemme alle indkøb. En sportsdirektør skal også selv kende holdet og finde spillere - til de samme penge, som direktionen har givet ham. Og jeg afviser totalt, at det ikke kan lade sig gøre at finde bedre spillere for de sparsomme penge, vi har og har haft. Det kan det. Og enhver der bilder sig andet ind - og påstår at kritikken hviler på et "tyndt grundlag", de går imod årtiers situationer, hvor andre sportsdirektører har fået mere ud af sparsomme penge, end andre har med flere. Simpelthen fordi de er den tand skarpere - på de rigtige tidspunkter. Kender de rigtige folk. Laver de rigtige kontrakter. Laver de kyniske vurderinger af tidligere støttespillere og tænker "dem dér får vi ikke i gang igen - nyt blod" upåagtet at de samme spillere som kommer bedre i gang et andet sted. Skole-eksemplet er nu Lyngby. Hvordan en oprykker, der har så lidt "budget" at de så sent som i forrige uge balancerede på randen af en tvangsnedrykning p.g.a manglende efterleven af DBU's licensregler - de står nu som bronzevindere. Som oprykkere. De har bygget en kultur. Og fået den rigtige træner. Og i Lyngby render vores detroniserede anfører rundt og fungerer ligesom han gjorde i SønderjyskE, da vi hentede ham: Som en del af et kollektiv - uden anførerbindet - som sætter på en spiller, der kender klubbens kultur, og som, i modsætning til Jonasson i OB, voksede med rollen, så Lyngby's defensiv blev nr. 2 efter FCK.

        Jeg savner den form for skarphed. Hvor der bliver gjort noget for at lave en klubkultur - og ikke ud fra principper fra en koncern, som Jesper Hansen er en forlængelse af. Nej ud fra gamle OB-dyder. Hårdt arbejde. Syngende tacklinger. Hvor det ikke er vores offensiv folk har mere respekt for.

        Jeg kan godt leve med den form for fodbold, der er nu - hvis det giver resultater. Men det gør det altså bare ikke. Måske mere her i foråret, men det har stadig ikke fyldt mig med troen på, at det forsætter og bliver udbygget i næste sæson. Bredden er for dårlig. Bundniveauet er for lavt. Og den eneste måde man kan hæve en bundniveau, det er at hente spillere, der kan løfte det. Og den disciplin har hverken Jesper Hansen eller Kent Nielsen været synderligt skarpe i. I en sportsverden får man ikke guldstjerner eller klap på ryggen for forsøget, men kun for at gøre det. Og når man ikke gør det - så har man ikke gjort sit arbejde. Uanset hvis skyld det er - uanset omstændigheder.

        De er ikke ansat for at skaffe en 25 procents nedgang i tilskuertallet eller en 8. plads. De er ansat til at skabe begejstring om OB - via resultaterne og det man kan se på banen. Og lige nu - hvis vi skal bruge koncern-snakken - så er produktet bare ikke godt nok. Koncernen kunne poste flere penge i lortet - sportsdirektøren kunne bruge pengene - og munden - langt bedre end det, han har gjort - og Kent kan komme med bedre input til spillerkøb - og være skarpere i sine valg af spillere, indskiftninger og spillestil. Det hele spiller sammen. Men jeg tror en udskiftning i én af kæderne - kan gøre forskellen.

        Hvis Thorborg ikke poster flere penge - og det tror jeg ikke, at han gør - så må det være sportsdirektørens arbejde at få mere ud af lidt. Og gør han ikke dét, så er det på godt fynsk: Farveller. Så er det totalt ligegyldigt om han er loyal og hårdtarbejdende. Så har han ikke leveret.

        Og det samme gælder Kent. Jeg er bare mere overbevist om at Kent vil blive skarpere - og ja, nu bliver jeg lidt overtroisk her også - og får mere held når Jesper Hansen ikke længere er der.

        Men som udgangspunkt - skal Kent væk - så skal Jesper også. Ellers vil den næste træner bare løbe panden imod muren, der så løber panden imod en anden mur (den ledelsen har sat op)

        Jeg ved ikke, hvem det skulle være - jeg ved bare at med Jesper kommer vi ikke videre.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          @Chris
          Vi er meget enige i kritikken i hensigt af ledelsen og de punkter du skrev i dit indlæg. Min pointe er at det var ikke alene JH som bragte os i den situation vi står og at KN og NT har deres del i det, især i hensigt af dele hvor JH kan ikke direkte gribe ind, så det er svært at bebrejde ham derfor.
          Vil gerne gentage at jeg tror vi har en ledelse som fungerer ikke god tilsammen, der er ingen dynamik i det. Der mangler at efterspørge og kritiserer hinanden i deres sammenarbejde, de svømmer for meget i samme grød og udvikling kræver også for kritik og konfrontation om idéer og arbejde. Ville gerne se forændringer i ledelsen men det er bare ikke nok at udbytte et hoved Vi har også brug for en anden kultur der.
          Tror ikke at vi oplever en ændring i hensigt af de handlende personer så bliver kun håbet at de begynder at forændre deres form af sammenarbejde
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
            @Chris
            Vi er meget enige i kritikken i hensigt af ledelsen og de punkter du skrev i dit indlæg. Min pointe er at det var ikke alene JH som bragte os i den situation vi står og at KN og NT har deres del i det, især i hensigt af dele hvor JH kan ikke direkte gribe ind, så det er svært at bebrejde ham derfor.
            Vil gerne gentage at jeg tror vi har en ledelse som fungerer ikke god tilsammen, der er ingen dynamik i det. Der mangler at efterspørge og kritiserer hinanden i deres sammenarbejde, de svømmer for meget i samme grød og udvikling kræver også for kritik og konfrontation om idéer og arbejde. Ville gerne se forændringer i ledelsen men det er bare ikke nok at udbytte et hoved Vi har også brug for en anden kultur der.
            Tror ikke at vi oplever en ændring i hensigt af de handlende personer så bliver kun håbet at de begynder at forændre deres form af sammenarbejde
            Hvis der ingen dynamik er, så skal man jo gøre noget aktivt for at skabe den dynamik. Den kommer ikke af sig selv. Hvis dem, der er ansat ikke kan skabe den; så må ledelsen se sig selv i spejlet og komme til den konklusion at noget må ændre sig.

            Og en kæde er kun lige så stærk som sin led - og hvis ét af ledene ikke fungerer, så må det væk. Grunden til at der er mange, der er så bombastiske omkring JH skyldes jo ikke kun resultaternes af hans arbejde. Det skyldes også kommunikationen - og jeg er ked af det at sige det; men i en sådan situation er der mange, der bare ikke kan relatere sig til en sindig jyde i briller, jeans og skjorte. Han er en tør kiks; der tilmed ikke leverer det, som hans mund kaster ud.

            Det er da prisværdigt, at der er nogen, der kommer ham til undsætning - jeg synes bare, at det er skønne spildte kræfter. Og jeg er ganske simpelt overbevist om, at JH er ret kold overfor, at der en ChrisOB, der synes, han skal fyres eller en StateTrooper, der ønsker ham hen hvor peberet gror. Det er et voksent menneske, der kender vilkårene. Han vil da selvfølgelig gerne have anerkendelse som alle andre - men han kender sin egen arbejdssituation, og så længe han har ledelsens opbakning, så er han da fløjtende ligeglad med, hvad OB's debatforum siger og gør.

            Jeg tager det ikke så tungt, at der er nogle, der er bombastiske. Fordi i fodbold skelner man altså imellem skyld og ansvar. Og ansvaret er soleklart hans. Det er ikke os, der skal tilpasse os ham - det er ham, der skal tilpasse sig os. Eller rettere, det er ham, der skal please os. Det er hans arbejde. Og så er jeg i grunden ligeglad med, om hans følelser bliver trådt på. Mine bliver trådt på, når jeg f.eks står i Silkeborg og ser holdet spille som om de aldrig har spillet sammen før. Jeg har brugt tid og penge på at komme dertil. Ligesom jeg har brugt tid og penge på at tage til forskellige europæiske lande, inklusiv Grækenland (og blive ført væk med politieskorte efter at have modtaget dødstrusler på græsk), for at se min klub udfolde sig.

            De skylder MIG noget - ikke omvendt. Jeg forbliver loyal overfor klubben - men aldrig overfor den til hver en tid siddende ledelse eller spillertrup.

            Over halvdelen af vores nuværende trup var end ikke født, da jeg så min første kamp på stadion. Så de har et ansvar at leve op til. Og en obligation til at lære at tage det som en mand, når der er tosser, der der kritiserer én. Selvfølgelig til en hvis grænse. Trusler og personlige beskeder er et absolut no go. Men desværre kommer dét også med territoriet. Så kan man vælge at kvitte jobbet - eller gøre som Tingager.

            Jesper Hansen er en stor dreng - han kan sagtens tage kritikken. Han er jyde med stort J, og købmand med endnu større K - trust me, he'll be fine.

            Men god til sit arbejde? Nope - det synes jeg ikke. Hovedansvarlig for den nuværende situation? Nej. Men ansvarlig. Med stort A.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Hvis der ingen dynamik er, så skal man jo gøre noget aktivt for at skabe den dynamik. Den kommer ikke af sig selv. Hvis dem, der er ansat ikke kan skabe den; så må ledelsen se sig selv i spejlet og komme til den konklusion at noget må ændre sig.

              Og en kæde er kun lige så stærk som sin led - og hvis ét af ledene ikke fungerer, så må det væk. Grunden til at der er mange, der er så bombastiske omkring JH skyldes jo ikke kun resultaternes af hans arbejde. Det skyldes også kommunikationen - og jeg er ked af det at sige det; men i en sådan situation er der mange, der bare ikke kan relatere sig til en sindig jyde i briller, jeans og skjorte. Han er en tør kiks; der tilmed ikke leverer det, som hans mund kaster ud.

              Det er da prisværdigt, at der er nogen, der kommer ham til undsætning - jeg synes bare, at det er skønne spildte kræfter. Og jeg er ganske simpelt overbevist om, at JH er ret kold overfor, at der en ChrisOB, der synes, han skal fyres eller en StateTrooper, der ønsker ham hen hvor peberet gror. Det er et voksent menneske, der kender vilkårene. Han vil da selvfølgelig gerne have anerkendelse som alle andre - men han kender sin egen arbejdssituation, og så længe han har ledelsens opbakning, så er han da fløjtende ligeglad med, hvad OB's debatforum siger og gør.

              Jeg tager det ikke så tungt, at der er nogle, der er bombastiske. Fordi i fodbold skelner man altså imellem skyld og ansvar. Og ansvaret er soleklart hans. Det er ikke os, der skal tilpasse os ham - det er ham, der skal tilpasse sig os. Eller rettere, det er ham, der skal please os. Det er hans arbejde. Og så er jeg i grunden ligeglad med, om hans følelser bliver trådt på. Mine bliver trådt på, når jeg f.eks står i Silkeborg og ser holdet spille som om de aldrig har spillet sammen før. Jeg har brugt tid og penge på at komme dertil. Ligesom jeg har brugt tid og penge på at tage til forskellige europæiske lande, inklusiv Grækenland (og blive ført væk med politieskorte efter at have modtaget dødstrusler på græsk), for at se min klub udfolde sig.

              De skylder MIG noget - ikke omvendt. Jeg forbliver loyal overfor klubben - men aldrig overfor den til hver en tid siddende ledelse eller spillertrup.

              Over halvdelen af vores nuværende trup var end ikke født, da jeg så min første kamp på stadion. Så de har et ansvar at leve op til. Og en obligation til at lære at tage det som en mand, når der er tosser, der der kritiserer én. Selvfølgelig til en hvis grænse. Trusler og personlige beskeder er et absolut no go. Men desværre kommer dét også med territoriet. Så kan man vælge at kvitte jobbet - eller gøre som Tingager.

              Jesper Hansen er en stor dreng - han kan sagtens tage kritikken. Han er jyde med stort J, og købmand med endnu større K - trust me, he'll be fine.

              Men god til sit arbejde? Nope - det synes jeg ikke. Hovedansvarlig for den nuværende situation? Nej. Men ansvarlig. Med stort A.

              MvH ChrisOB
              JH fortjener hård kritik for mange ting og det er del af forretningen at ham får den. Der må ham ikke græde og det vil han ikke. Men ham er ikke den eneste som fortjener den.
              Og hvis vi vil finde de årsager for vores situation så kræver det at kigge dyber: hvor skete hvilke fejl og hvem gjorde de og hvordan kan man forbedre det?
              At JH (og KN) står der i fokus er helt klar. Og det er ingen hemmelighed at jeg ville gerne har en ny sportsdirektør (og at jeg ville ikke græde hvis vi ville få en ny træner).
              Men det bliver ikke selvfølgelig godt med ny personal uden en realistisk analyse af situationen. Og til sådan en analyse tilhører at kigge hvad gik galt men også på det hvad fungerede og kan videreudvikles.
              Tja, og kommunikationen... Den "blah , blah, blah" vi hørte af begge herrer i denne sæson smerter ja stadig i dag når jeg tænker om det. Der er jeg næsten glad at det er ofte lidt svært for mig at følge og forstå den danske udtalelse i de interviews... ;-)
              Og forstå når du siger de skylder os noget. Det er ja næsten vanvittigt hvad fansene gør: tænk kun at vi tabte 25% tilskuer på stadion men der var den hårde kerne som dominerede alligevel næsten hver stadion under udebanekampe. Tror at spillere anerkender det meget; men i hensigt af ledelse tænkte jeg ofte: mere respekt, tak! For helvede!
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                sålænge NT støtter op om JH, må man formode, at NT er tilfreds, og det er det, jeg bliver mest bekymret over. Er NT og ledelsen overhovedet interesseret i, at have en topklub i DK? Eller er der bare tale om, at udnytte OB som platform til netværkspleje? Hvis sidstnævnte, er OB taget til gidsel af en flok forretningsmænd, der ikke forsøger at optimere fodboldklubben OB. Det er så spillersiden. Så er der kulturen.

                JH har nærmest nedbrudt kulturen i OB, væk er alle kulturbærere, og tilbage er en carte blanche til Kent Nielsen om, at bringe sine egne folk i spil. NT kigger på det, og må jo acceptere det. At man så forsøger, med Jack Jørgensen, at kompensere lidt for manglerne, nu hvor konsekvenserne af den ødelagte kultur virkelig kan ses på lægterne, er da et plaster på såret, men det er slet slet ikke nok.

                Jeg vil tro, at der findes en lang række mennesker, ja inklusiv mig selv, som har langt mere forstand på fodboldkultur end NT og JH nogensinde får. JH er ansat for, at tage alle de grimme beslutninger, NT ikke vil lægge ryg til, er det ikke efterhånden tydeligt?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                  sålænge NT støtter op om JH, må man formode, at NT er tilfreds, og det er det, jeg bliver mest bekymret over. Er NT og ledelsen overhovedet interesseret i, at have en topklub i DK? Eller er der bare tale om, at udnytte OB som platform til netværkspleje? Hvis sidstnævnte, er OB taget til gidsel af en flok forretningsmænd, der ikke forsøger at optimere fodboldklubben OB. Det er så spillersiden. Så er der kulturen.

                  JH har nærmest nedbrudt kulturen i OB, væk er alle kulturbærere, og tilbage er en carte blanche til Kent Nielsen om, at bringe sine egne folk i spil. NT kigger på det, og må jo acceptere det. At man så forsøger, med Jack Jørgensen, at kompensere lidt for manglerne, nu hvor konsekvenserne af den ødelagte kultur virkelig kan ses på lægterne, er da et plaster på såret, men det er slet slet ikke nok.

                  Jeg vil tro, at der findes en lang række mennesker, ja inklusiv mig selv, som har langt mere forstand på fodboldkultur end NT og JH nogensinde får. JH er ansat for, at tage alle de grimme beslutninger, NT ikke vil lægge ryg til, er det ikke efterhånden tydeligt?
                  hvad mener du præcist med, at JH har nedbrudt kulturen?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                    hvad mener du præcist med, at JH har nedbrudt kulturen?
                    Hvad er der af kulturbærere i klubben?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Hvad er der af kulturbærere i klubben?
                      Hvad var der før han kom?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                        Hvad var der før han kom?
                        Old boys, sæsonkortholdere på ærespladser, scouts, talentchef/trænere, og hvis man vil, kan man tage dameafdelingen med, som også er blevet smidt ud.
                        Der er ingen kulturbærere i OB længere, og man gør intet for at få dem tilbage, som har været der.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          Old boys, sæsonkortholdere på ærespladser, scouts, talentchef/trænere, og hvis man vil, kan man tage dameafdelingen med, som også er blevet smidt ud.
                          Der er ingen kulturbærere i OB længere, og man gør intet for at få dem tilbage, som har været der.
                          Okay, hører hvad du siger og er bestemt også enig i dele af det.

                          Old boys holdet valgte at flytte, fordi de ikke kunne affinde sig med de faciliteter, man bliver budt i OB som amatør. Dameafdelingen var lidt samme sang. Det kommer ned til noget af den kultur JH i den grad har arvet og bevaret - faciliteterne :)
                          Scouts går jeg ud fra, at du mener scout og tænker på Nedergaard - og der er jeg også ærgerlig over, at han render rundt i FCN, men der var vist lidt utilfredshed allerede inden JH. Og så er det rigtigt, at Uffe P stoppede som talentchef, fordi han ikke kunne se sig i en ny rolle, men resten af talenttrænerne har i stort omfang OB DNA helt ind til benet. Plambech har været assistent på U19 (mener jeg), Anders Skjoldemose der har været u17 træner har været der rigtigt længe (og tiltræder nu i en sponsorrolle), T+ træner Max Johansen har været i OB rigtigt længe, og U15 træner Ulrik Bredegaard har vist også været der før JH tid. Dertil kommer en del tidligere OB spillere agerer assistenter på ungholdene. Samtidig har man gearet op på ungdomsarbejdet, netop for at styrke den del af kulturen. Så den del køber jeg i hvert fald overhovedet ikke.

                          Og ambassadørkorpset er vel et forsøg på at indlemme nogle af de gamle koryfæer lidt mere i OB igen.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                            Okay, hører hvad du siger og er bestemt også enig i dele af det.

                            Old boys holdet valgte at flytte, fordi de ikke kunne affinde sig med de faciliteter, man bliver budt i OB som amatør. Dameafdelingen var lidt samme sang. Det kommer ned til noget af den kultur JH i den grad har arvet og bevaret - faciliteterne :)
                            Scouts går jeg ud fra, at du mener scout og tænker på Nedergaard - og der er jeg også ærgerlig over, at han render rundt i FCN, men der var vist lidt utilfredshed allerede inden JH. Og så er det rigtigt, at Uffe P stoppede som talentchef, fordi han ikke kunne se sig i en ny rolle, men resten af talenttrænerne har i stort omfang OB DNA helt ind til benet. Plambech har været assistent på U19 (mener jeg), Anders Skjoldemose der har været u17 træner har været der rigtigt længe (og tiltræder nu i en sponsorrolle), T+ træner Max Johansen har været i OB rigtigt længe, og U15 træner Ulrik Bredegaard har vist også været der før JH tid. Dertil kommer en del tidligere OB spillere agerer assistenter på ungholdene. Samtidig har man gearet op på ungdomsarbejdet, netop for at styrke den del af kulturen. Så den del køber jeg i hvert fald overhovedet ikke.

                            Og ambassadørkorpset er vel et forsøg på at indlemme nogle af de gamle koryfæer lidt mere i OB igen.
                            hvad jeg ved af, var der langt mindre frivillighed i de flytninger/opsigelser mv., end du tillægger det.

                            Comment


                              https://www.tv2fyn.dk/nyheder/16-07-...oplay=1#player

                              Comment


                                Hm...lugter det lidt af problemer med forlængelser? Jønsson og Joan kunne begge være på vippen, Tingager tror jeg i hvert fald, vi forlænger med.

                                Comment

                                Working...
                                X