Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
    Løgnagtig, manipulerende og diktatorisk ledelse er Jesper Hansens kendetegn.

    Den mand kører OB i sænk.
    Diktatorisk? Det må du gerne uddybe?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
      Diktatorisk? Det må du gerne uddybe?
      Alle diktatorer er løgnagtige og manipulerende?

      Jesper Hansen er ikke diktator - hans ord kan VIRKE manipulerende og løgnagtige - jeg tror mere, at han er indbildsk. Og ikke særligt dygtig til sit arbejde, der går ud over at spare penge.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
        Løgnagtig, manipulerende og diktatorisk ledelse er Jesper Hansens kendetegn.

        Den mand kører OB i sænk.
        Ah, diktatorisk er nok lige at stramme den - han har trods alt chefer over sig, som en del at sige i forhold til, hvilket arbejde han har; men jeg kan da gå lidt med løgnagtig og manipulerende - og i hvert fald, at han kører os i sænk.

        Men diktatorisk? Come on.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Ah, diktatorisk er nok lige at stramme den - han har trods alt chefer over sig, som en del at sige i forhold til, hvilket arbejde han har; men jeg kan da gå lidt med løgnagtig og manipulerende - og i hvert fald, at han kører os i sænk.

          Men diktatorisk? Come on.

          MvH ChrisOB
          Han fyrede Steen Nedergaard, fordi han ville rage mere ansvar til sig selv. HAN SKULLE NOK TAGE SIG AF DET DER SCOUTING. Jesper Hansens ord er lov i OB. Ingen skal sige ham imod. Diktatorisk er et stærkt tillægsord, men ikke desto mindre dækkende nok for hans ledelse af klubben.
          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
            Han fyrede Steen Nedergaard, fordi han ville rage mere ansvar til sig selv. HAN SKULLE NOK TAGE SIG AF DET DER SCOUTING. Jesper Hansens ord er lov i OB. Ingen skal sige ham imod. Diktatorisk er et stærkt tillægsord, men ikke desto mindre dækkende nok for hans ledelse af klubben.
            Han blev fyret på et tidspunkt, hvor der skulle skæres i budgettet, og det var så et af de steder, hvor man vurderede, at man kunne skære, fordi scouting opgaven godt kunne løses af JH og trænerteamet. Ikke (kun) af lyst men primært af nød. Senere, da der var kommet bedre styr på den økonomiske del, blev Ole Nielsen jo som bekendt ansat som scout i OB, så det er jo ikke fordi JH ikke vil have en. Så medmindre, at du kan dokkumentere det der, så er det på grænsen til bagvaskelse (når vi nu har gang i de stærke ord)

            Comment


              Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
              Han fyrede Steen Nedergaard, fordi han ville rage mere ansvar til sig selv. HAN SKULLE NOK TAGE SIG AF DET DER SCOUTING. Jesper Hansens ord er lov i OB. Ingen skal sige ham imod. Diktatorisk er et stærkt tillægsord, men ikke desto mindre dækkende nok for hans ledelse af klubben.
              Selvfølgelig er hans ord "lov" - han er jo ligesom den, der er chefen.
              Han ville da være en enormt dårlig leder, hvis det han sagde/mente ikke også var det, der helst skulle gøres/implementeres. Så kan man være nok så enig eller uenig med ham. Men diktatorisk er man vel først, hvis man arbejder hen imod "kæft, trit og retning"
              Mvh Kent

              Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

              Comment


                Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                Han fyrede Steen Nedergaard, fordi han ville rage mere ansvar til sig selv. HAN SKULLE NOK TAGE SIG AF DET DER SCOUTING. Jesper Hansens ord er lov i OB. Ingen skal sige ham imod. Diktatorisk er et stærkt tillægsord, men ikke desto mindre dækkende nok for hans ledelse af klubben.
                Èn handling, på grænsen, (som jeg i øvrigt bestemt ikke synes var den rigtige), gør ikke nogen som helst til "diktator", ej heller Jesper Hansen.

                Så er vi tilbage ved de hjemmestrikkede psykologiske diagnoser; og ikke den berettigede vurdering af træk, som ikke er eksklusive for én bestemt diagnose eller betegnelse.

                Mange folk rager til sig uden at være diktatoriske. Mange er er løgnagtige og manipulerende uden at være diktatoriske.

                Fyringen af Steen Nedergaard var en uklog arbejdsbeslutning, som DE tog på baggrund af, hvad de vurderede DE ville bruge deres penge på; den er ikke nødvendigvis udtryk for, at Jesper Hansen ville være diktatorisk.

                Så jeg tillader mig at være uenig i din vurdering - men helt med på alt det andet omkring, hvordan Jesper Hansens virke virker på både klubben generelt og på mig personligt.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                  Han blev fyret på et tidspunkt, hvor der skulle skæres i budgettet, og det var så et af de steder, hvor man vurderede, at man kunne skære, fordi scouting opgaven godt kunne løses af JH og trænerteamet. Ikke (kun) af lyst men primært af nød. Senere, da der var kommet bedre styr på den økonomiske del, blev Ole Nielsen jo som bekendt ansat som scout i OB, så det er jo ikke fordi JH ikke vil have en. Så medmindre, at du kan dokkumentere det der, så er det på grænsen til bagvaskelse (når vi nu har gang i de stærke ord)
                  Det var så begrundelsen - men det ændrer ikke på, at det var, overordnet set en elendig beslutning; fordi Jesper Hansen simpelthen ikke er dygtig nok til scouting-arbejde, og p.g.a symbolværdien, hvor han afskiber et ikon (sammen med Buchholtz) og fremmedliggører andre ikoner; som er levende OB-historie, man skal beholde omkring klubben - budgetproblemer eller ej.

                  Jeg nægter at anerkende, at vi var så langt ude økonomisk, at man ikke kunne få råd til at have en scout. Det tror jeg, hører ind under kategorien: "Hvis man ville - kunne man godt have beholdt Nedergaard". Men det ville man ikke.

                  Scouting bør altid være én af top-prioriteterne i enhver fodboldklub med respekt for sig selv - det skal aldrig helt overlades til sportsdirektøren.

                  Ikke bare af princip.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Det var så begrundelsen - men det ændrer ikke på, at det var, overordnet set en elendig beslutning; fordi Jesper Hansen simpelthen ikke er dygtig nok til scouting-arbejde, og p.g.a symbolværdien, hvor han afskiber et ikon (sammen med Buchholtz) og fremmedliggører andre ikoner; som er levende OB-historie, man skal beholde omkring klubben - budgetproblemer eller ej.

                    Jeg nægter at anerkende, at vi var så langt ude økonomisk, at man ikke kunne få råd til at have en scout. Det tror jeg, hører ind under kategorien: "Hvis man ville - kunne man godt have beholdt Nedergaard". Men det ville man ikke.

                    Scouting bør altid være én af top-prioriteterne i enhver fodboldklub med respekt for sig selv - det skal aldrig helt overlades til sportsdirektøren.

                    Ikke bare af princip.

                    MvH ChrisOB
                    Jeg tror, at du undervurderer de problemer, vi var i. Men du har jo ret i, at det kommer ned til prioriteter, og det kan jo nok heller ikke udelukkes, at der kan være et element af, at Steen N. og JH ikke var på helt samme side i fodboldbogen (uden jeg ved noget om det). For hvis man så virkelig gerne ville, så kunne man sikkert godt have beholdt Nedergaard, som du skriver, men så skulle man så have skåret et andet sted.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                      Han blev fyret på et tidspunkt, hvor der skulle skæres i budgettet, og det var så et af de steder, hvor man vurderede, at man kunne skære, fordi scouting opgaven godt kunne løses af JH og trænerteamet. Ikke (kun) af lyst men primært af nød. Senere, da der var kommet bedre styr på den økonomiske del, blev Ole Nielsen jo som bekendt ansat som scout i OB, så det er jo ikke fordi JH ikke vil have en. Så medmindre, at du kan dokkumentere det der, så er det på grænsen til bagvaskelse (når vi nu har gang i de stærke ord)
                      De kilder, jeg har orienteret mig i, og de er måske nok farvet af, at have et andet fodboldsyn end JH, men stadig er det folk med indsigt, men der forlyder det, at Steen havde lavet et kæmpearbejde, havde udarbejdet, med andre, en superspændende shortlist, hvor flere af navnene senere har fået succes, men at Poul Hansen totalt ignorerede den liste, Jesper Hansen har åbenbart ikke sat sig ind i det arbejde, for han har vurderet, at Poul Hansens beslutning nok var fagligt funderet. Det var den ikke, den var funderet i, at Poul Hansen var fedtet ind i Erik Larsens tvivlsomme fiduser. Noget der skabte store problemer for OB i den periode, og virkelig skadede vores omdømme.

                      At spare sådan et sted er vanvid, fordi det i længden har vist sig, at være ekstremt dyrt, qua den uendelige lange liste af fejlkøb, alene sign on fee til et af disse fejlkøb, kunne betale en scouts løn, tænk lige over de proportioner.

                      Jesper Hansen retter op på sin fejl, ved at ansætte Ole Nielsen, som går for at være lidt af en joke ifølge mine kilder, en Viggo Jensen opfindelse. Men mere ved jeg ikke om ham, men jeg ville da alle dage foretrække Nedergaard, selvfølgelig fordi jeg kender ham, og ved hvor sindsygt passioneret han er, og hvor meget han ved og følger med nationalt og internationalt.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                        Jeg tror, at du undervurderer de problemer, vi var i. Men du har jo ret i, at det kommer ned til prioriteter, og det kan jo nok heller ikke udelukkes, at der kan være et element af, at Steen N. og JH ikke var på helt samme side i fodboldbogen (uden jeg ved noget om det). For hvis man så virkelig gerne ville, så kunne man sikkert godt have beholdt Nedergaard, som du skriver, men så skulle man så have skåret et andet sted.
                        Et fejlkøb mindre havde betalt Nedergaards løn.....mere skal der ikke til.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Det var så begrundelsen - men det ændrer ikke på, at det var, overordnet set en elendig beslutning; fordi Jesper Hansen simpelthen ikke er dygtig nok til scouting-arbejde, og p.g.a symbolværdien, hvor han afskiber et ikon (sammen med Buchholtz) og fremmedliggører andre ikoner; som er levende OB-historie, man skal beholde omkring klubben - budgetproblemer eller ej.

                          Jeg nægter at anerkende, at vi var så langt ude økonomisk, at man ikke kunne få råd til at have en scout. Det tror jeg, hører ind under kategorien: "Hvis man ville - kunne man godt have beholdt Nedergaard". Men det ville man ikke.

                          Scouting bør altid være én af top-prioriteterne i enhver fodboldklub med respekt for sig selv - det skal aldrig helt overlades til sportsdirektøren.

                          Ikke bare af princip.

                          MvH ChrisOB
                          Det var Poul Hansen der fyrede Buchholtz

                          Comment


                            Jeg er i en voldsom følelsesladet position på grund af Jesper Hansen, og jeg skriver ting, som jeg ikke burde. Derfor har jeg (nok engang) modereret mit indlæg (om diktatorisk ledelsesstil). Men jeg mener stadig, at det var en gigantisk fejl at fyre Nedergaard. Hverken Jesper Hansen eller Ole Nielsen er dygtige nok. Det var Nedergaard efter min mening, og jeg håber, at vi får ham som sportsdirektør, når Jesper engang bliver losset ud.
                            OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                              Jeg er i en voldsom følelsesladet position på grund af Jesper Hansen, og jeg skriver ting, som jeg ikke burde. Derfor har jeg (nok engang) modereret mit indlæg (om diktatorisk ledelsesstil). Men jeg mener stadig, at det var en gigantisk fejl at fyre Nedergaard. Hverken Jesper Hansen eller Ole Nielsen er dygtige nok. Det var Nedergaard efter min mening, og jeg håber, at vi får ham som sportsdirektør, når Jesper engang bliver losset ud.
                              Se det kan jeg sagtens gå ombord med.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
                                Det var Poul Hansen der fyrede Buchholtz
                                Så skulle der retteligt ha stået "de" og skulle være specificeret, at det var noget, der lagde sig oven i nogle af de andre dumme beslutninger vores samlede ledelse har lavet. My bad. Huskede forkert.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X