Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Jeg har skrevet en klumme om Jesper og det fejlede transfervindue:

    https://www.facebook.com/notes/skygg...88878294561323
    Godt skriv. Og jeg synes, at der er en væsentlig pointe, som er, at der er en risiko for nedrykning - og den frygt fjerner man ikke ved at svække holdet.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
      Flot skrevet Riffel! Det er absolut det bedste skriv jeg længe har set, og det er som altid en fornøjelse at læse med. Det kan du godt være stolt af.

      Jeg håber nøglepersoner i klubben, og gerne Jesper Hansen læser med. Det beskriver rigtig fint de tanker vi alle sammen går rundt med. I hvert fald størstedelen.

      Tak for et glimrende indspark til debatten om Jesper Hansen, og tak for fornøjelsen oven på skoddagen i går.

      Jeg er kæmpe fan af dig/jer som styrer Skygger over Ådalen. Det er sgu værd at følge med i.
      Ét af de væsentligste pointer ved Riflens glimrende indlæg er, at OB's ledelse er præget af arrogance, så jeg stiller mig, stadig, yderst tvivlende overfor, at det vil have noget som helst impact på dem og deres tankegang. De er arrogante og indspiste; og uanset hvor dårligt det så går, så vil de aldrig indrømme fejl, eller hvad man kunne ha gjort bedre.

      Jesper Hansen lytter ikke til andre end Niels Thorborg, kan jeg forestille mig. Og Thorborg virker ikke til at være synderligt interesseret i at vige en tomme fra ideen om "det lange seje træk".

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
        Flot skrevet Riffel! Det er absolut det bedste skriv jeg længe har set, og det er som altid en fornøjelse at læse med. Det kan du godt være stolt af.

        Jeg håber nøglepersoner i klubben, og gerne Jesper Hansen læser med. Det beskriver rigtig fint de tanker vi alle sammen går rundt med. I hvert fald størstedelen.

        Tak for et glimrende indspark til debatten om Jesper Hansen, og tak for fornøjelsen oven på skoddagen i går.

        Jeg er kæmpe fan af dig/jer som styrer Skygger over Ådalen. Det er sgu værd at følge med i.
        Tak for de pæne ord. Ingen tvivl om, at jeg hellere ville have skrevet en klumme om vores nye angriber/kantspiller.
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Tak for de pæne ord. Ingen tvivl om, at jeg hellere ville have skrevet en klumme om vores nye angriber/kantspiller.
          Det havde jeg også hellere læst om, men da det ikke kan være anderledes - Så glæder denne klumme mig nu ganske godt.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Ét af de væsentligste pointer ved Riflens glimrende indlæg er, at OB's ledelse er præget af arrogance, så jeg stiller mig, stadig, yderst tvivlende overfor, at det vil have noget som helst impact på dem og deres tankegang. De er arrogante og indspiste; og uanset hvor dårligt det så går, så vil de aldrig indrømme fejl, eller hvad man kunne ha gjort bedre.

            Jesper Hansen lytter ikke til andre end Niels Thorborg, kan jeg forestille mig. Og Thorborg virker ikke til at være synderligt interesseret i at vige en tomme fra ideen om "det lange seje træk".

            MvH ChrisOB
            Præcis. Arrogancen fra vores ledelse er virkelig uden sidestykke i min tid som OBer, og i Superligaen generelt. Og desværre så understøttes den af tandløse sportsmedier, der lader sig spise af med en soundbite om, hvor meget tro man har på truppen, hvor god en træner Kent er, og hvor gode angribere vi har, på trods af at man faktuelt kan påpege det modsatte.

            De tror, at hvis man lader som om kritikken ikke findes, så er alt godt. Men hvis vi rykker ned, kan de ikke påstå at fansene ikke så det komme i hvert fald!
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              http://www.bt.dk/danmark/direktoer-f...kelig-virkning

              Comment


                Kom, dummere...
                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                Kluden Krew - O'ense Internationals

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                  Præcis. Arrogancen fra vores ledelse er virkelig uden sidestykke i min tid som OBer, og i Superligaen generelt. Og desværre så understøttes den af tandløse sportsmedier, der lader sig spise af med en soundbite om, hvor meget tro man har på truppen, hvor god en træner Kent er, og hvor gode angribere vi har, på trods af at man faktuelt kan påpege det modsatte.

                  De tror, at hvis man lader som om kritikken ikke findes, så er alt godt. Men hvis vi rykker ned, kan de ikke påstå at fansene ikke så det komme i hvert fald!
                  Du nævner de tandløse sportsmedier - Hvis de selvsamme medier havde gået hårdere til ledelsen, havde de (Hoffet ved Versailles/OSE) så lyttet?

                  Jeg tror skam godt, at de ved at kritikken findes, men de har lagt sig så fast på ét spor, som de har kommunikeret ud til omverdenen, at det ville være forbundet med et stort knæk i deres stolthed, hvis de pludselig skulle til at anlægge sig et andet spor. Hvis de sidder med alle "sandhederne" om vores transfermuligheder, i det mindste kunne sige "Udefra kan det godt se ud som om, at vi ikke har handlet helt logisk, men..." så ville der jo ligesom være en åbning, vi som fans kunne hoppe ombord med; men det er jo ikke sådan det har foregået.

                  Det har været troen på truppen og den og den spiller, der kan dække den og den plads - og senest med afgangen af El Mak, hvor der pludselig snakkes om "en anden måde at løse de centrale opgaver på".

                  Ikke ét reelt ord om hvor vigtig El Mak rent faktisk var - og hvor mange kampe vi så mere skrøbelige ud, når han ikke var med. Nej kun den samme narresut om, at der skal virke som om, at der er styr på det; og at truppen indeholder så mange muligheder, at man sagtens kan undvære den mest tacklende og løbende spiller, rent faktuelt, i Superligaen.

                  For mig virker det som om, at de er blevet forvandlet til karrierepolitikere, hvilket indeholder muligheden for, at de fyrer en masse ting af, som de i virkeligheden selv ikke tror på, men som de siger, fordi "spinnet" er bedre. I disse dage er "politikerlede" et særdeles flittigt brugt buzz-ord, og jeg synes sagtens man kan drage paralleller imellem det, der får folk til at forlade gammmeldags, etableret politik til fordel for moderne strømninger; om end det "vi" advokerer for er, at der kommer mere sammenhæng imellem det man melder ud, og så det arbejde man så udfører.

                  I den forbindelse så er jeg personligt næsten lige så vred over den åbenlyse mangel på sammenhæng, som jeg er over de pauvre resultater (og det dødsens kedsommelige spil).

                  Jeg har "leder-lede", hvis de overhovedet giver mening. Jeg føler min klub er ved at blive kørt ned til grunden, fordi der er nogle ærekære og gammeldags individer, der hellere vil tygge deres ene arm af, end at indrømme at de har taget fejl. At de har begået fejl. Og at de har drevet en kløft imellem fans og klub, som jeg aldrig har oplevet i mine 25 år som OB-fan.

                  Det er kommet til det punkt, at jeg, en gang imellem, både seriøst overvejer at droppe mine ture på stadion - og ikke mindst at jeg nærmest håber, at vi rykker ned, så der kan komme, en teoretisk, mulighed for, at klubben sadler helt om og fyrer den uduelige umulius, de har ansat til at implamentere en håbløs retning.

                  Igen, kun en gang imellem; men det er sgu også slemt nok.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Hvorfor linker du til den artikel? Jeg spildte min tid ved et øjeblik at tage den alvorlig og se hvad det var. Måske du bare skulle slette den igen som en dårlig joke ;-)
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                      Sad lige og læste nogle af Jesper Hansens vanvittige udtagelser igennem tiden. Det her opsummere meget godt, den drømmeverden manden lever i. Han er helt ude af stand til at vurdere egne evner.

                      Jesper Hansen, hvorfor er Steen Nedergaard blevet fyret?
                      - Steen har lavet et godt stykke arbejde, men vi har kigget på hele organisationen i respekt for økonomien. Jeg kommer selv fra et job i Horsens, hvor jeg også havde scouting ind under kasketten, så opgaven er ikke uvant for mig. Men det betyder selvfølgelig, at der kommer til at ligge mere arbejde hos mig og trænerteamet.
                      Det er vel ikke optimalt, at du nu skal varetage endnu flere opgaver?
                      - Det ved jeg nu ikke. Det er jo egentlig den måde, jeg arbejdede på i Horsens. På den måde er der ikke så meget nyt i det for mig, selvom OB selvfølgelig er en helt anden klub. Men der er også en større organisation og dermed ressourcer omkring klubben. Jeg har hele tiden set mange fodboldkampe, og det er i mit dna, at jeg gerne selv vil se spillerne, selvom vi både har haft scouts og trænerteamet til at se mange kampe.

                      Skal du så til at rejse mere til udlandet for at scoute? Som Steen Nedergaard hidtil har gjort.
                      - Der er sket meget i OB det seneste års tid, og vi skal finde ud af, hvordan vi skal gribe det hele an fremadrettet. Hvis vi skal scoute i udlandet, bliver det mig, men det kan også godt være, at vi skal finde flere spillere herhjemme. Vi kunne godt have et ønske om at have flere danske spillere i vores trup.
                      http://www.bt.dk/fodbold/derfor-fyrer-ob-klublegende

                      Han snakker og snakker. Det helt store problem, er, at manden ikke kan se, han har begrænsninger. Hans enorme tro på egne evner, de resultere i at han ikke kan indse fejl.

                      Har Jesper Hansen nogensinde indrømmet en fejl? Jeg husker ham kun komme med undskyldninger, vi er uheldige, det er andres skyld. Det kunne være vildt interessant, hvis nogen spurgte ham direkte, har du begået en fejl? Fordi jeg er bange for, at inde i mandens hovede så har han gjort alt perfekt, det er bare uheld og kritiske fans, der gør alt, hvad han rør ved det eksplodere og går op i flammer.

                      Jeg er virkelig ked af, at han får lov og ødelægge OB. Er der nogen af hans støtter tilbage? Det kunne være vildt interessant, hvis der var en af hans støtter tilbage, som kunne fremvise en lægejournal, som sagde at vedkommende ikke var komplet sindsyg, og vedkommende vil sætte et par ord på, hvorfor han/hun ikke mener, at Jesper Hansen er skadelig for OB.
                      Av av... Det gør jo ondt at læse. Det er endnu én af mange kortsigtede beslutninger som har bidt os selv så meget bagefter.

                      Det er aldrig til at vide hvad Nedergaard havde leveret men det kan ikke være værre end nu hvor vi intet netværk har.

                      Comment


                        Nu er Jesper Hansen jo kun en del af problemet. Der sidder nogle megarige ejere der ikke vil bruge de penge det koster at lave en topklub - det er både på spillermaterialet, træningsfaciliteter og bygninger, herunder stadion. På den måde er fodbolden i Odense langt væk fra succes. Ejerne må ud.

                        Samtidig synes jeg at Kent Nielsen HAR underpræsteret med truppen - han er ikke god nok. Og sådan er dét bare.

                        Comment


                          Det er jo samme snak, som da vi sagde farvel til Falk. Så var der pludselig flere spillere i gruppen, som på nogle parametre var bedre end ham. Kan ikke huske om det var Kent ell Jespers udtalelser.
                          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                            Nu er Jesper Hansen jo kun en del af problemet. Der sidder nogle megarige ejere der ikke vil bruge de penge det koster at lave en topklub - det er både på spillermaterialet, træningsfaciliteter og bygninger, herunder stadion. På den måde er fodbolden i Odense langt væk fra succes. Ejerne må ud.

                            Samtidig synes jeg at Kent Nielsen HAR underpræsteret med truppen - han er ikke god nok. Og sådan er dét bare.
                            Kent Nielsen har måske underpræsteret i forhold til, at hans taktik ikke fungerer, og hans åbenlyse involvering i udformningen af truppen er indiskutabel, men han har ikke underpræsteret samlet. Truppen er præcis lige så dårlig, som tabellen antyder; hverken mere eller mindre.

                            Og jeg er på ingen måder enig i, at Jesper Hansen kun er "en del af problemet". Han er MEGET af problemet; for det kan godt være, at ejerne udsteder budgettet og giver ham mandat til at forvalte det; men det er og bliver en ren indbildning, at det betyder, at det er PENGENE, der nødvendigvis afgører om hvor vidt vores sporstlige ledelse kan udforme et hold, der kan nærme sig TOP-6, fremfor ét, der som nu styrer direkte imod 1. Division.

                            Jeg er 120% sikker på, at med en bedre sportsdirektør, med et bredere kendskab til markedet; der ikke fyrer scouts for selv at scoute (tidligere AaB-spillere), ville ha fået LANGT mere ud af NØJAGTIGT de samme penge, som Jesper Hansen/Kent Nielsen har.

                            Så Jesper Hansen er i allerhøjeste grad en STOR del af problemet. Ikke det hele, helt åbentlyst; men vi havde ikke ligget næst-sidst med en anden sportsdirektør. Det er jeg, igen, stensikker på.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Sorry, men håbede det kunne inspirere NT

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                                Præcis. Arrogancen fra vores ledelse er virkelig uden sidestykke i min tid som OBer, og i Superligaen generelt. Og desværre så understøttes den af tandløse sportsmedier, der lader sig spise af med en soundbite om, hvor meget tro man har på truppen, hvor god en træner Kent er, og hvor gode angribere vi har, på trods af at man faktuelt kan påpege det modsatte.

                                De tror, at hvis man lader som om kritikken ikke findes, så er alt godt. Men hvis vi rykker ned, kan de ikke påstå at fansene ikke så det komme i hvert fald!
                                Altså...først så tænker man: Hvor dumme tror man i OB egentlig at OB's fans - eller fodboldfans generelt - er?
                                Dernæst, så er det liiiige før, man selv begynder at tænke: Har jeg virkelig SÅ lidt forstand på fodbold, at jeg bare slet, slet ikke kan se, det de kloge hoveder i klubben siger?
                                For til sidst at ende med, at man bare læner sig tilbage og hovedrystende tænker: Ja ja...det er godt med dig...kom du bare med din sludder for en sladder.

                                Jeg savner åbenhed, kant og ikke mindst ærlighed!
                                Alle de der floskler om at vi engang kunne score mål, at vi har stærk tro på forsvaret, mens boldene flyver ind i målet - det er komisk. Det er tragisk.

                                Hvis sagen i virkeligheden er den, at der bare ikke er penge i kassen til at købe flere/bedre spillere end dem, der nu engang er hentet til OB - jamen, så er det sådan, det er. Fair nok. Men så meld dét ud i stedet for at fylde fans med rosenrøde floskler om tiltro, top-6 og bla bla bla...

                                Folk bliver (ER) trætte af at høre på det. Fansene giver op. Jeg giver op. Jeg har i mine mere end 30 år som OB-fan aldrig haft den her følelse for klubben før...den er forfærdenlig.
                                Mvh Kent

                                Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                                Comment

                                Working...
                                X