Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ari Skulason

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Dejlig læsning hvis man som mig håber på et salg af Ari

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...island/6170843

    Comment


      Av av av Island. Tror Ari er på vej hjem til Odense..

      Comment


        Nå men... Det er i det mindste ikke i Aris side, at målene piver ind.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Av av av Island. Tror Ari er på vej hjem til Odense..
          Ja, så slap heldet op ...
          De har slet ikke niveau ... bortset fra når det kommer til fight og disciplin, men der har de så også været dygtige.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            God assist til skula

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Ja, så slap heldet op ...
              De har slet ikke niveau ... bortset fra når det kommer til fight og disciplin, men der har de så også været dygtige.
              Lol, at de ikke har "niveau" - til hvad? Til at nå langt i knockout-fasen til EM? Det har de jo åbenbart.

              Til at slå et af Europas bedste (og et af verdens bedste) hold ud af EM-kvartfinalen? Nej, det er det nok også kun Tyskland eller et hold i lignende klasse, der kan.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                God assist til skula
                Jeg kalder den nu: han ryger til Premier League! 😜

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af AculayIsMirtin Se indlæg
                  Jeg kalder den nu: han ryger til Premier League! 
                  Uden tvivl. For et 2 cifret million beløb

                  Han har faktisk været en af Islands bedste idag

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Uden tvivl. For et 2 cifret million beløb

                    Han har faktisk været en af Islands bedste idag
                    Ja, han har spillet en godkendt kamp! :)

                    Comment


                      Skula på ferie

                      http://www.fyens.dk/sport/Islandsk-t...rtikel/3028129

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                        Lol, at de ikke har "niveau" - til hvad? Til at nå langt i knockout-fasen til EM? Det har de jo åbenbart.

                        Til at slå et af Europas bedste (og et af verdens bedste) hold ud af EM-kvartfinalen? Nej, det er det nok også kun Tyskland eller et hold i lignende klasse, der kan.
                        Island har været pænt heldige hidtil ... det slap op i går.
                        Jeg vil ikke tage fra dem at de har kæmpet godt, det har de bestemt ... som ingen andre ... men der HAR bare ikke været så meget andet.
                        Havde Frankrig kørt på i 2. halvleg var den jo endt 8-1 eller lignende.

                        Ikke niveau til kvartfinalen ... om de havde niveau til EM, hmmm ... hvis de havde spillet grupperne 10 gange, så tror jeg ikke de var gået videre de 3.
                        Men jeg synes uden tvivl det var fedt at de var med, for de har vist andre lande hvor meget man kan rykke, når man også har heldet med sig ... med fight.
                        ... og så har deres fans været fede og "HU" som nogle islændinge hørte noget lignende fra en polsk håndboldklub ... er sgu en af de federe chants!
                        Men de er altså ikke/var aldrig vikinger :D!
                        Last edited by Entusiastens; 04-07-2016, 11:10.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Island har været pænt heldige hidtil ... det slap op i går.
                          Jeg vil ikke tage fra dem at de har kæmpet godt, det har de bestemt ... som ingen andre ... men der HAR bare ikke været så meget andet.
                          Havde Frankrig kørt på i 2. halvleg var den jo endt 8-1 eller lignende.

                          Ikke niveau til kvartfinalen ... om de havde niveau til EM, hmmm ... hvis de havde spillet grupperne 10 gange, så tror jeg ikke de var gået videre de 3.
                          Men jeg synes uden tvivl det var fedt at de var med, for de har vist andre lande hvor meget man kan rykke, når man også har heldet med sig ... med fight.
                          ... og så har deres fans været fede og "HU" som nogle islændinge hørte noget lignende fra en polsk håndboldklub ... er sgu en af de federe chants!
                          Men de er altså ikke/var aldrig vikinger :D!
                          De er vel efterkommere af vikinger på samme måde som vi danskere, nordmænd eller svenskere - det kommer an på hvordan man definerer vikinger. Der har ligeledes været bosættelser af folk fra de britiske øer, så de er mestendels efterkommere af skandinaver og keltere. Man kan argumentere for at de i virkeligheden har været mere vikinger end mange etniske danskere, i og med at deres forfædre rent faktisk har været en tur ude på de åbne have.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                            De er vel efterkommere af vikinger på samme måde som vi danskere, nordmænd eller svenskere - det kommer an på hvordan man definerer vikinger. Der har ligeledes været bosættelser af folk fra de britiske øer, så de er mestendels efterkommere af skandinaver og keltere. Man kan argumentere for at de i virkeligheden har været mere vikinger end mange etniske danskere, i og med at deres forfædre rent faktisk har været en tur ude på de åbne have.
                            Det irske/skotske/østengelske argument: we're the real vikings - your family stayed at home!

                            Rent faktisk er der gjort flest vikingefund af sværd og redskaber mm. i.... Rusland. 'Rus' i Rusland er arabisk og betyder, 'dem der ror' (=vikinger), fordi vikingerne roede opad floderne helt til det Kaspiske Hav. Altså må russerne være de rigtige vikinger. Eller også er det bretonerne. Eller Islændingene. Eller også er vikingerne døde for meget længe siden:-)

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Det irske/skotske/østengelske argument: we're the real vikings - your family stayed at home!

                              Rent faktisk er der gjort flest vikingefund af sværd og redskaber mm. i.... Rusland. 'Rus' i Rusland er arabisk og betyder, 'dem der ror' (=vikinger), fordi vikingerne roede opad floderne helt til det Kaspiske Hav. Altså må russerne være de rigtige vikinger. Eller også er det bretonerne. Eller Islændingene. Eller også er vikingerne døde for meget længe siden:-)
                              Hehe, ja præcis. Men nu var det primært de svenske vikinger som tog turen gennem Kievan Rus og helt til Miklaborg. Jeg huskede det ellers som om at 'Rus' oprindeligt var af græsk betydning, men det er muligt at jeg tager fejl. Dog var Kievan Rus (som ligeså meget dækker over Ukraine, Hviderusland osv.) jo allerede befolket da de svenske vikinger kom, modsat Island hvor de eksisterende bosættelser i bedste fald var begrænset. Under alle omstændigheder er vikingerne døde, uanset om man taler om de islandske, skandinaviske, russiske osv. Også selvom diverse mindrebemidlede nationalistiske grupperinger med jævne mellemrum forsøger at bruge både vikinger og asatroen som symbol på en egentlig dansk/skandinavisk kultur - i sandhed er det jo egentlig ikke noget at være stolt over.

                              Nå, men pivflot af Island - et eksempel til efterfølgelse.

                              Edit: I følge wiki (i know), så er den mest anerkendte teori, at ordet 'rus' stammer fra oldnordisk, men som du siger, betyder 'dem/mænd der ror'. Det lader i hvert fald ikke til at der er udbredt enighed på feltet.
                              Last edited by JMJ; 04-07-2016, 13:35. Årsag: Tilføjelse

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg

                                Edit: I følge wiki (i know), så er den mest anerkendte teori, at ordet 'rus' stammer fra oldnordisk, men som du siger, betyder 'dem/mænd der ror'. Det lader i hvert fald ikke til at der er udbredt enighed på feltet.
                                Tror den er god nok m old-nordisk; my bad. Jeg havde det m arabisk fra en dokumentar om vikingerne med arabiske kilder, men det er overleveret bl.a. af Ahmad Ibn Rustah, som gengiver deres eget navn for dem selv, ligesom de arabiske kilder gør. Spændende stof, men nok lidt off topic:-)

                                Mht Skula, mon vi ser ham igen efter ferien? Jeg tror det ikke; kan ikke se en plads til ham på holdet længere - der er kommet bedre boldspillere til.

                                Comment

                                Working...
                                X