Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ari Skulason

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
    Jeg synes netop, det er mega inspirerende, for det giver håb for de spillere, der ikke lige er verdensstjerner. Island viser vejen. Viser at med vilje og mod og ikke mindst gejst, kan man komme rigtigt, rigtigt langt - både i fodbold og i livet generelt.
    Helt , helt enig. Og det er så fantastisk at evner som disciplin, vilje, indsats, sammenhold og "spirit" kan få success i en (fodbold-)verden som ellers bliver domineret af penge.
    En stor, stor "tak" derfor til Islands nationalhold.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Som Ari har spillet ved dette EM, er vi vel i en situation, hvor han rent faktisk kunne være en slat penge værd. Jeg kunne sagtens se ham spille VB på et lidt mere defensivt orienteret hold, med nogle stærkere CBs. Tysk 2. bundesliga, Championship, sådan noget.

      Spørgsmålet er, om ikke vi bare skal slå til, hvis der kommer nogen med et par millioner. Joaõ og JBL er fine spillere til VB, og tre er én for mange, når vi ikke er i Europa.
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        Som Ari har spillet ved dette EM, er vi vel i en situation, hvor han rent faktisk kunne være en slat penge værd. Jeg kunne sagtens se ham spille VB på et lidt mere defensivt orienteret hold, med nogle stærkere CBs. Tysk 2. bundesliga, Championship, sådan noget.

        Spørgsmålet er, om ikke vi bare skal slå til, hvis der kommer nogen med et par millioner. Joaõ og JBL er fine spillere til VB, og tre er én for mange, når vi ikke er i Europa.
        JO da - det kan der vel ikke være meget tvivl om - med kontrakt udløb der nærmer sig - og ser kent ham som en del af det fremtidige hold - det tvivler jeg ærlig talt på.
        Og så vil Ari sikkert også gerne selv videre hvis chancen opstår

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Som Ari har spillet ved dette EM, er vi vel i en situation, hvor han rent faktisk kunne være en slat penge værd. Jeg kunne sagtens se ham spille VB på et lidt mere defensivt orienteret hold, med nogle stærkere CBs. Tysk 2. bundesliga, Championship, sådan noget.

          Spørgsmålet er, om ikke vi bare skal slå til, hvis der kommer nogen med et par millioner. Joaõ og JBL er fine spillere til VB, og tre er én for mange, når vi ikke er i Europa.
          Vi skal da helt klart slå til hvis tilbuddet kommer. Ingen grund til at have ham rendende i det næste halve år..
          Han har sgu fortjent en god kontrakt et sted og kan lige så godt smede mens jernet er varmt

          Comment


            Håber de slår til nu, og ikke venter til vinter:-)
            http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...d-ari-skulason

            Comment


              Lidt mere om Skulason

              Groningen ude efter OB-islænding
              http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/g...ob-islaending/
              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Køøøøøøøøøøøøøøøøøøøb

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  Naturligvis handler det OGSÅ om at følge konceptet, som består af at forsvare sig og lange indkast.
                  Jeg ysnes det er vildt fedt at de har klaret sig så godt, i forhold til deres indbyggertal og det er sjovt at se dem kaste sig ned i alt ... men fodboldmæssigt er det meget meget magert og ikke specielt inspirerende.
                  Igen forsimpler du det helt vildt. De har mange flere aspekter end blot lange indkast. Og så forsvarer man sig ikke bare lige. Især ikke mod verdensklassespillere. Det kræver langt mere end bare at stille sig ned defensivt og håbe på det bedste.

                  Comment


                    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...er-om-skulason

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                      Igen forsimpler du det helt vildt. De har mange flere aspekter end blot lange indkast. Og så forsvarer man sig ikke bare lige. Især ikke mod verdensklassespillere. Det kræver langt mere end bare at stille sig ned defensivt og håbe på det bedste.
                      Fodboldteknisk ... skulle der have stået.
                      Okay, hvilke andre måder har de truet på ... generelt?
                      Det er muligt at det er meget mere nuanceret, men ... det er svært at se andet end 11 islændingene der kaster sig ned i alt og kæmper til sidste mand.
                      HVIS du ser det som så utroligt meget mere nuanceret, så kan du vel løfte lidt af sløret ...

                      Island HAR heller ikke været uheldige, det usandsynlige vil ske med mellemrum.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Fodboldteknisk ... skulle der have stået.
                        Okay, hvilke andre måder har de truet på ... generelt?
                        Det er muligt at det er meget mere nuanceret, men ... det er svært at se andet end 11 islændingene der kaster sig ned i alt og kæmper til sidste mand.
                        HVIS du ser det som så utroligt meget mere nuanceret, så kan du vel løfte lidt af sløret ...

                        Island HAR heller ikke været uheldige, det usandsynlige vil ske med mellemrum.
                        Enig i det fremhævede...det skete bl.a. da OB slog Real ud.

                        MEN - 4 kampe i streg ved EM, mod ganske stærke nationer. Nationer, som selv DK ville have det svært imod, og ganske give normalt tabe i hvert fald et par kampe til. 4 kampe uden nederlag. Så er jeg ikke længere der, hvor jeg betegner det, som at "det usandsynlige vil ske med mellemrum".

                        Nej, Island spiller ikke poleret bold, med hæl og tå og finurlige driblinger. De spiller med de midler de har. Ret direkte spil, lange bolde, vinder ganske mange andenbolde på midten. Faktisk minder det ret meget om det, vi kendte fra britisk fodbold for et par årtier siden. Det har mindst ligeså meget med fodbold at gøre, som at se tudeprinsesserne fra Portugal være på grådens rand, når det ikke lige går deres vej.
                        Islændingene rejser sig som mandfolk, hvis de bliver tacklet...ingen af dem ligger og tuder. Det kan jeg fandme li'. Og de er altså videre blandt de 8 sidste. Det er stort. Det er fantastisk - også for fodbolden!
                        Tak, Island!
                        Mvh Kent

                        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                          Enig i det fremhævede...det skete bl.a. da OB slog Real ud.

                          MEN - 4 kampe i streg ved EM, mod ganske stærke nationer. Nationer, som selv DK ville have det svært imod, og ganske give normalt tabe i hvert fald et par kampe til. 4 kampe uden nederlag. Så er jeg ikke længere der, hvor jeg betegner det, som at "det usandsynlige vil ske med mellemrum".

                          Nej, Island spiller ikke poleret bold, med hæl og tå og finurlige driblinger. De spiller med de midler de har. Ret direkte spil, lange bolde, vinder ganske mange andenbolde på midten. Faktisk minder det ret meget om det, vi kendte fra britisk fodbold for et par årtier siden. Det har mindst ligeså meget med fodbold at gøre, som at se tudeprinsesserne fra Portugal være på grådens rand, når det ikke lige går deres vej.
                          Islændingene rejser sig som mandfolk, hvis de bliver tacklet...ingen af dem ligger og tuder. Det kan jeg fandme li'. Og de er altså videre blandt de 8 sidste. Det er stort. Det er fantastisk - også for fodbolden!
                          Tak, Island!
                          ...og uden sammenligning iøvrigt også da Hobro slog OB senest. Det gør stadig ikke OB til et ringere hold end Hobro ...eller OB bedre end Real, for den sags skyld
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Fodboldteknisk ... skulle der have stået.
                            Okay, hvilke andre måder har de truet på ... generelt?
                            Det er muligt at det er meget mere nuanceret, men ... det er svært at se andet end 11 islændingene der kaster sig ned i alt og kæmper til sidste mand.
                            HVIS du ser det som så utroligt meget mere nuanceret, så kan du vel løfte lidt af sløret ...

                            Island HAR heller ikke været uheldige, det usandsynlige vil ske med mellemrum.
                            De har truet ret meget på hurtige kontraangreb langs jorden. Her har de faktisk scoret væsentligt flere mål end via lange indkast. De har også i perioder formået at bevare possession i længere perioder, selvom de ikke dominerer på den front i en hel kamp. Derudover kan de smide en bold op på Sigthorsson som kan lægge den af til en midtbanespiller. Med andre ord, så er deres eneste håb altså ikke et langt indkast på modstanderens banehalvdel. De har mange andre muligheder som de benytter sig af.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                              De har truet ret meget på hurtige kontraangreb langs jorden. Her har de faktisk scoret væsentligt flere mål end via lange indkast. De har også i perioder formået at bevare possession i længere perioder, selvom de ikke dominerer på den front i en hel kamp. Derudover kan de smide en bold op på Sigthorsson som kan lægge den af til en midtbanespiller. Med andre ord, så er deres eneste håb altså ikke et langt indkast på modstanderens banehalvdel. De har mange andre muligheder som de benytter sig af.
                              Meget enig - udover deres fysiske styrke er de faktisk gode i perioder til at spille bolde rundt, De vandt helt fortjent over England.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                                De har truet ret meget på hurtige kontraangreb langs jorden. Her har de faktisk scoret væsentligt flere mål end via lange indkast. De har også i perioder formået at bevare possession i længere perioder, selvom de ikke dominerer på den front i en hel kamp. Derudover kan de smide en bold op på Sigthorsson som kan lægge den af til en midtbanespiller. Med andre ord, så er deres eneste håb altså ikke et langt indkast på modstanderens banehalvdel. De har mange andre muligheder som de benytter sig af.
                                I forhold til målene, så tænker jeg faktisk at du skal tjekke dem, virkeligheden ser ikke helt ud som du præsenterer den :).
                                2 efter indkast
                                1 straffe efter hjørne, hvor målmanden kager rundt.
                                1 langt hug op til en der header, lidt tilfældigheder og et godt indlæg ... plus helt ubegribeligt dårligt forsvarsspil.
                                1 mål hvor modstanderen har kastet alt frem.
                                1 mål hvor de faktisk sætter 3 afleveringer sammen ... det ser okay ud!

                                I egen ende har de bestemt heller ikke været uheldige mod hverken Portugal, hvor de burde have tabt stort, eller mod Østrig som brænder straffe og har store chancer for at vinde.

                                I forhold til boldbesiddelse, så har de i samtlige kampe haft den omtrent 1/3 af tiden ... så er det altså svært at have længere perioder med boldbesiddelse, men selvfølgelig har de den af og til.
                                I forhold til afslutninger ... så er de i skudstatistikkerne blevet skudt totalt i sænk to gange, halvt en gang og en enkelt gang kun haft 4 afslutninger færre.
                                Jeg må ærligt erkende at jeg ikke husker, at de har haft andet end meget sjældne kontraer.


                                Jeg synes bestemt det er sejt at de er kommet så langt og det er fedt at de kæmper så indædt ... jeg kan heller ikke se at de har andre muligheder end at stille sig ned og satse på det meget simple ... men de HAR været heldige og jeg må ærligt sige at jeg tror de skal være glade hvis de slipper fra Paris, med mindre end en sæk på minimum et par mål og massiv dominans imod.
                                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                                Jeg er ikke fan.
                                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                                Comment

                                Working...
                                X