Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/ønsker - Transfervinduet Sommeren 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Halmstrå-hvadfornoget? Er det mig eller klubben, der griber, og hvad skulle jeg gribe efter?

    Du skriver, at du håber på noget, som du ikke tror vil ske. Jeg håber også på fred i verden inden kl 20 i aften, men jeg mener det ville være lidt urimeligt at blive sur, hvis det ikke sker. Så der er altså 'håb' og 'realistiske forventninger'. Der er de to ting, som jeg mener ofte bliver blandet sammen. Hvis håbet om toppen er stærkt, så betyder det, at hvis vi f.eks. bliver nr. 4 eller 5 i ligaen, så er det jo nærmest lige meget. Det ville være en "Øv-Kay", "godkendt" præstation, men ikke noget der rigtigt fik dit eller f.eks. Peter Brix's pis i kog. Og så er det altså op ad bakke at opbygge noget mere, hvis en 4./5.plads i vores nuværende situation bare er sådan lidt lunken la-la. Hvis man ikke kan fejre de små sejre, hvordan kan man så håbe på de store? Det er det, jeg mener med urealistiske forventninger, som jeg ser som ufrugtbare - skuffelsen er uundgåelig og nærmest en selvopfyldende profeti, selv når det går godt efter omstændighederne.

    Så skriver du om 'discount' - det kan jeg kun forstå på den led, at der skal bruges flere penge. Senere skriver du så, at ambitioner bør kunne opnås indenfor de samme rammer. Hvad mener du? Skal der bruges flere penge eller ej?

    Alt det her har for mig ikke så meget at gøre med de spillemæssige problemer, som vi ser pt. De hænger sammen med en spillestil, som efterhånden er så meget på plads, som man kan forlange. Men selv hvis den fungerede, så ville en 4./5.plads stadigvæk være en god præstation over sæsonen i min bog. Hvis 4./5.plads ikke er godt nok, så kan du næsten med statsgaranti sætte en masse skuffelse i banken allerede nu.
    Man kan ikke forlange verdensfred inden kl. 20 i aften - men kan sure as hell forlange, at der bliver arbejdet hen imod det - og at kvaliteten af arbejdet er efter ambitionen. Nu er verdensfred så pænt mere urealistisk end det som vi forlanger af ledelsen. Vi er ikke vrede, fordi ikke når ambitionen inden kl. 20 - vi er vrede, fordi vi mener de ikke gør et godt nok forsøg at nå ambitionen.

    Ja, jeg mener, der bør gives flere penge til projektet. Hvis projektet er at komme op i toppen. Men når vi helt tydeligt ikke får det, fordi der er sat nogle rammer, så skal de samme folk få mere ud af de penge, som der er blevet stukket ud i rammerne. De skal så at sige få mere ud af det end det tørvetrilleri og 8. pladser, og sæsoner hvor vi taber flere kampe, end vi vinder. Og det kan lade sig gøre.

    Ja, jeg håber på noget, som jeg ikke tror vil ske. Fordi det, jeg håber på at ske, det er deres arbejde. Det er det, de skal levere. At jeg er utlifreds på forhånd, fordi jeg VED på forhånd, at det vil kikse, ændrer ikke på, hvad de er ansat for. De er ansat for at få os op i toppen. Længere er den ikke. Det betyder, at jeg ikke er tilfreds, før vi er deroppe. Vi har været den igennem før. Jeg kan så LEVE med de ting, der sker undervejs; navnlig udtrykket; at vi ligner nogen, der går efter det. Det gælder også en 5. plads. Det ville jeg "leve med"; de fleste ville være tilfredse. Men kun hvis udtrykket følger med.

    Det er heller ikke meningen at mig eller Brix skulle juble over en 5. plads, for det SKAL være op ad bakke for enhver fodboldklub med ambitioner. Der skal være pres; der skal være "urealistiske forventninger"; der skal være nogen der forlanger mere, end de kan klare. Men langt størstedelen vil nøjes med at kunne se en retning, som de kan forlige sig selv med - og uanset hvordan du forsøger at vende og dreje tingene, så er det altså VALG, - ikke nødvendigvis omstændigheder som økonomi - der har sørget for at folk føler sig så distanceret fra klubben og ledelsen.

    Det her handler om mere end resultater - og jeg står ved mine tidligere udtalelser om, at udtrykket er for mig (næsten) vigtigere end resultaterne. Så en 5. plads under de nuværende omstændigheder kan altså ikke få mit pis i kog. For jeg har højere ambitioner end dét. Om de er realistiske er sådan set underordnet; det er ikke mit job at gøre dem realistiske - det er ledelsens.

    Ellers kan vi lige så godt bare lukke det hele ned nu og så åbent erklære at OB "bare skal være der". Er det dét, som du vil have ledelsen skal udbasunere til verden? For det lader til, at det er det du tror - og dét er for mig at gribe efter halmstrå. At du direkte skriver at ledelsen og sponsorerne ikke har yderligere ambitioner end at OB bare skal med i TOP-6 eller bare "være der"

    En 5. plads ville, isoleret set, være en god præstation - men den er stadig ikke nok. Ikke fordi jeg eller andre har urealistiske forventninger - men fordi vi mener en klub som OB skal stræbe efter at blive nr. 1. Ikke nr. 1 hvert eneste år, endda at komme i TOP-3, 5 eller 6 hvert eneste år - men give os den guldmedalje, som det tidligere er lykkes os at få. Som det er lykkes andre hold med de samme budgetter at få. At få medaljer - som det er lykkes klubber med langt færre midler end os at få.

    At vi får noget, vi kan være stolte af, uanset resultaterne. Ingen af delene får vi serveret. Jeg kan sagtens leve med at være midterhold - hvis jeg føler klubbens udtryk er intakt. Men lige nu er vi en discount-udgave af AaB - minus træningsfaciliteter, kultur og kapaciteter både i senior og ungdomsafdelingen til at realisere det hele. Som AaB har gjort 4 gange i de 25 år, jeg har været OB-fan, uden at OB har vundet guld.

    Det lader til, at du bare vil give helt op. Det er i sandhed en taberholdning.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Det lader til, at du bare vil give helt op. Det er i sandhed en taberholdning.

      MvH ChrisOB
      Der er vel dér, vi skilles.

      Jeg synes, det er fint at drømme. Men jeg dømmer ikke virkeligheden ud fra, hvad jeg drømmer om. Jo, gu kunne OB da tage et mesterskab eller blive blive nr 2-3 i indeværende sæson - mærkeligere ting er da sket. Men at holde klubbens nuværende situation op imod det håb - det synes jeg ikke er seriøst.

      Du kan dømme OB ud fra det, vi ser. Der er desværre rigeligt at være kritisk omkring. Men at dømme ud fra nogle 'ambitiøse' drømme om OB som topklub, eller nostalgiske forestillinger om dengang vi fik sølv, eller for den sags skyld da Træneren var her og professionel fodbold var noget nyt - det er for mig bare virkelighedsfjernt.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        Der er vel dér, vi skilles.

        Jeg synes, det er fint at drømme. Men jeg dømmer ikke virkeligheden ud fra, hvad jeg drømmer om. Jo, gu kunne OB da tage et mesterskab eller blive blive nr 2-3 i indeværende sæson - mærkeligere ting er da sket. Men at holde klubbens nuværende situation op imod det håb - det synes jeg ikke er seriøst.

        Du kan dømme OB ud fra det, vi ser. Der er desværre rigeligt at være kritisk omkring. Men at dømme ud fra nogle 'ambitiøse' drømme om OB som topklub, eller nostalgiske forestillinger om dengang vi fik sølv, eller for den sags skyld da Træneren var her og professionel fodbold var noget nyt - det er for mig bare virkelighedsfjernt.
        Jeg dømmer også OB ud fra, hvad jeg ser. Og det er selvfølgelig ikke realistisk med et mesterskab. Dét holder jeg så imod ledelsen - fordi det er deres job at gøre det realistisk på et tidspunkt. Jeg har så yderligere ting at holde mod ledelsen, fordi jeg mener, at de med deres valg gør det mere og mere urealistisk, både på kort og især på lang sigt, at vi nogensinde kommer i en situation, hvor enderne mødes.

        Hvis man ikke har ambitioner om at ens klub skal blive nr. 1, så synes jeg ikke der er noget at hænge sin passion på. Så er der kun fodbolden tilbage. Så må jeg spørge dig - hvorfor er du i det hele taget OB-fan, når du hverken bliver sur over spillet eller har ambitioner om at klubben skal blive nr. 1?

        Hvad driver din passion for OB?

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Jeg dømmer også OB ud fra, hvad jeg ser. Og det er selvfølgelig ikke realistisk med et mesterskab. Dét holder jeg så imod ledelsen - fordi det er deres job at gøre det realistisk på et tidspunkt. Jeg har så yderligere ting at holde mod ledelsen, fordi jeg mener, at de med deres valg gør det mere og mere urealistisk, både på kort og især på lang sigt, at vi nogensinde kommer i en situation, hvor enderne mødes.

          Hvis man ikke har ambitioner om at ens klub skal blive nr. 1, så synes jeg ikke der er noget at hænge sin passion på. Så er der kun fodbolden tilbage. Så må jeg spørge dig - hvorfor er du i det hele taget OB-fan, når du hverken bliver sur over spillet eller har ambitioner om at klubben skal blive nr. 1?

          Hvad driver din passion for OB?

          MvH ChrisOB
          Jeg er ret tydeligt ikke tilfreds med spillet pt. Og for filan, jeg vil da gerne se OB blive mester en dag - og det skal nok ske, det kommer sikkert bare som en overraskelse:-)

          Og jeg er OB-fan, fordi jeg kommer fra Odense. Det er den der gamle sang med, at du kan vælge uddannelse, job, kæreste, hus, hund og cigaretmærke, men du kan ikke vælge fodboldklub. Så gammeldaws er jeg:-)

          Comment


            Nixcha, hvis det arbejde der er blevet gjort over flere sæsoner var godt nok, så ville vi vel også have rykket os.. Rykker man sig, så bliver man jo også mere interessant for investorer, sponsorer, tilskuerbase, ja, som brand i hele taget. Og glem ikke interessant for spillere som kan rykke os længere i den rigtige retning. Du kan godt have ret i at det er urealistiskt at forvente top 3 i OBs nuværende forfatning, jeg er ikke uenig. Men det er som udgangspunkt ikke urimelig forventning, at en by som Odense og Fyn bør høre til i top 5 kontinuerligt! Så må man slå en streg i sandet, være ærlige og konkludere hvor man er henne rent sportsligt og rent økonomiskt, og derfra lægge en realistisk handleplan for hvordan man rykker sig mod det mål man gerne vil identificere sig med. Færøerne bliver aldrig verdens- eller europamestre! Og i mange år tabte man man meget kontinuerligt;) Nu har man taget kvantespring på ranglisten, vinder mod helt helt urealistiske nationer som f.eks. 2xGrækenland. At acceptere, hvor man er niveaumæssigt er at smide håndklædet i ringen. At erkende hvor man er niveaumæssigt er derimod første spæde skridt mod fremgang. Hvis Færøerne kan rykke 100 pladser frem, så kan OB også sku da også løfte sig til toppen af dansk fodbold.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              Jeg er ret tydeligt ikke tilfreds med spillet pt. Og for filan, jeg vil da gerne se OB blive mester en dag - og det skal nok ske, det kommer sikkert bare som en overraskelse:-)

              Og jeg er OB-fan, fordi jeg kommer fra Odense. Det er den der gamle sang med, at du kan vælge uddannelse, job, kæreste, hus, hund og cigaretmærke, men du kan ikke vælge fodboldklub. Så gammeldaws er jeg:-)
              Ha ha, okay, fair nok. ;-)

              Jeg giver en bajer den dag, vi bliver mestre så. (Jeg bliver let at genkende til den tid, fordi jeg i sin tid kom til at love, at jeg klipper mig skaldet, når guldet kommer - og jeg har et voldsomt stort hoved. I mere end én forstand, ville nogle påstå... ;-)

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Uha, jeg siger ikke, at man bare skal acceptere at blive hvor man er. Så skal man jo lade være med at deltage i nogen form for konkurrence. Så kan jeg jo ikke en gang spille ludo, hvis jeg tabte i det, sidst jeg spillede.

                Men man må også starte med at acceptere, hvor man er. Det hjælper ikke på noget i min optik at tro, at man er pga traditioner og gamle dage og drømme og forkert selvopfattelse er et sted, hvor man ikke er.

                Vi taler jo ikke om, om det arbejde, der har været lavet i de seneste 6 år, har været godt nok. I forhold til resultaterne har det bevisligt været skuffende. Vi taler om, hvad 'godt nok' er. Hvad er målestokken?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  Uha, jeg siger ikke, at man bare skal acceptere at blive hvor man er. Så skal man jo lade være med at deltage i nogen form for konkurrence. Så kan jeg jo ikke en gang spille ludo, hvis jeg tabte i det, sidst jeg spillede.

                  Men man må også starte med at acceptere, hvor man er. Det hjælper ikke på noget i min optik at tro, at man er pga traditioner og gamle dage og drømme og forkert selvopfattelse er et sted, hvor man ikke er.

                  Vi taler jo ikke om, om det arbejde, der har været lavet i de seneste 6 år, har været godt nok. I forhold til resultaterne har det bevisligt været skuffende. Vi taler om, hvad 'godt nok' er. Hvad er målestokken?
                  At vi kan se os selv i spejlet. Og det betyder, at man aktivt arbejder på at gøre OB bedre, end man var året før. "Godt nok" flytter sig alt efter omstændighederne. Hvis omstændighederne er, at OB bliver, lad os sige nr. 6 med et udtryk, der mere end boldtrilleri, men fight og entusiasme, så tror jeg folk vil mene, at det er "godt nok". Jeg ville endda selv bruge det udtryk - og tilføje "... for nu".

                  Du snakker om at acceptere, hvor vi er. Hvor vi er, synes jeg og andre mere er bestemt af beslutninger, end af omstændigheder - hvilket betyder, vi mener tingene kan blive bedre med andre beslutningstagere. Du snakker om vores situation som om den per automatik er statisk - og ikke bevægelig.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    At vi kan se os selv i spejlet. Og det betyder, at man aktivt arbejder på at gøre OB bedre, end man var året før. "Godt nok" flytter sig alt efter omstændighederne. Hvis omstændighederne er, at OB bliver, lad os sige nr. 6 med et udtryk, der mere end boldtrilleri, men fight og entusiasme, så tror jeg folk vil mene, at det er "godt nok". Jeg ville endda selv bruge det udtryk - og tilføje "... for nu".

                    Du snakker om at acceptere, hvor vi er. Hvor vi er, synes jeg og andre mere er bestemt af beslutninger, end af omstændigheder - hvilket betyder, vi mener tingene kan blive bedre med andre beslutningstagere. Du snakker om vores situation som om den per automatik er statisk - og ikke bevægelig.

                    MvH ChrisOB
                    'Hvor vi er nu' er en statisk størrelse. Vi kan være uenige om, hvor præcist vi er nu og hvor godt eller skidt det er, men lige nu og her er statisk. Hvor vi gerne vil hen, hvordan det kan ske, osv. - det er dynamisk.

                    Broen mellem dem er 'hvor vi er på vej hen?' eller 'er vi på vej?'. Og der er jeg bekymret. Også mere end normalt:-)

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                      'Hvor vi er nu' er en statisk størrelse. Vi kan være uenige om, hvor præcist vi er nu og hvor godt eller skidt det er, men lige nu og her er statisk. Hvor vi gerne vil hen, hvordan det kan ske, osv. - det er dynamisk.

                      Broen mellem dem er 'hvor vi er på vej hen?' eller 'er vi på vej?'. Og der er jeg bekymret. Også mere end normalt:-)
                      Jeg forbinder bare ordet "statisk" med noget, der ikke kan forandre sig.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        Uha, jeg siger ikke, at man bare skal acceptere at blive hvor man er. Så skal man jo lade være med at deltage i nogen form for konkurrence. Så kan jeg jo ikke en gang spille ludo, hvis jeg tabte i det, sidst jeg spillede.

                        Men man må også starte med at acceptere, hvor man er. Det hjælper ikke på noget i min optik at tro, at man er pga traditioner og gamle dage og drømme og forkert selvopfattelse er et sted, hvor man ikke er.

                        Vi taler jo ikke om, om det arbejde, der har været lavet i de seneste 6 år, har været godt nok. I forhold til resultaterne har det bevisligt været skuffende. Vi taler om, hvad 'godt nok' er. Hvad er målestokken?
                        ..Men man må også starte med at acceptere, hvor man er. (citat slut) I min verden er stor forskel på at 'erkende' og 'acceptere', og nej, man bør aldrig acceptere hvor man er, medmindre man selvfølgelig befinder på 1.pladsen;) Acceptere er således at indfinde sig i/på en plads i hierarkiet, slå sig til tåls med.., og så fremt. Erkende er en anden snak, for selvfølgelig må man erkende at man er hvor man er, men aldrig acceptere.., det er fyordet, som der skal luges ud i! Og det er netop det som påpeges af mange herinde formoder jeg da.. Personligt synes jeg at OB har et par spændende navne i truppen, men meget smal kvalitetsmæssigt.. Er de første 11 oppe at ringe spillemæssigt, så kan OB slå alle, men der skal så ufatteligt lidt til at vi ligevel kan tabe.

                        Comment


                          Skulle man prøve at leje ham her?

                          http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...taar-ingenting

                          Han er dyr og det indebærer selvfølgelig en risiko men han kunne måske være den katalysator der skal til.
                          Men det er 9 måneders leje uden dyre transfers og sign-ons.. Og han kan stadig blive boende Jylland

                          Eller er det bare transfersygen der har taget over og metadonen der ikke virker endnu??

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Eller er det bare transfersygen der har taget over og metadonen der ikke virker endnu??
                            Ja, det er jeg sgu bange for.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Ja, det er jeg sgu bange for.
                              Just checking

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Skulle man prøve at leje ham her?

                                http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...taar-ingenting

                                Han er dyr og det indebærer selvfølgelig en risiko men han kunne måske være den katalysator der skal til.
                                Men det er 9 måneders leje uden dyre transfers og sign-ons.. Og han kan stadig blive boende Jylland

                                Eller er det bare transfersygen der har taget over og metadonen der ikke virker endnu??
                                Tag en øl (eller to), prøv at sove og start den nye dag i morgen med en kold brusebad. Hvis fortvivelsen ikke er rykket og du overvejer ikke om du ikke vil hellere slette den indlæg, så skulle du måske tale med en læge om at få en pakke af lykkepiller. Du kan naturlig også køre til Ådalen, bænke på JH kontordør så ham kan se med egne øje hvad sker med os fans på grund af sin mangel af handling.😜😜😜
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X